Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Air schreef:Ceriadwen schreef:
hm volgens mij kan dit gekwalificeerd worden als een persoonlijke aanval?
Ik snap niet dat mensen zich zo aangesproken voelen dat kan namelijk alleen als er een kern van waarheid in mijn mening zit, iets om over na te denken voor al die mensen die nu op het puntje van hun stoel zitten te hyperventileren.
Waarom voel jij (en met jij bedoel ik iedereen die al kotsend posten typt) je zo aangesproken en waarom raakt het jou.
Ik denk dat een gebrek aan persoonlijke vaardigheden, zoals we hier allemaal kunnen zien dat je die hebt, is geen aanval, gewoon een conclusie uit al je liefdevolle posts, meer stof is om aan te werken dan dat je het recht hebt om over anderen te oordelen.
Ik zou zeggen ga werken aan je inlevingsvermogen, want die heb je niet. En dat is toch wel een groot gemis.
Daarnaast: stop met je in de slachtoffer rol plaatsen terwijl jijzelf degene bent die kwetsende opmerkingen maakt en geen enkel recht hebt om je in een slachtofferrol te plaatsen.
lifaya schreef:Ceriadwen schreef:NOG een persoonlijke aanval. Tis toch wat!
volgens mij is de hele wereld tegen je als ik lees hoe vaak jij je persoonlijk aangevallen voelt.
jezus doe eens niet zo kinderachtig en kom met een ONDERBOUWDE mening en ga niet lopen klagen dat de REACTIES op JOU allemaal persoonlijke aanvallen zijn...
xx_Horsiex schreef:Ceriadwen schreef:serieus met mij een discussie aan willen gaan? Al kotsend en schreeuwend vol in de persoonlijke aanvallen zeker? Dat is geen discussie aangaan, dat is onaangepast gedrag.
Dan moet jij even een brilletje opzetten en verder kijken dan je neus lang is, want er zijn echt wel meer mensen in dit topic die jou niet persoonlijk aanvallen. Als je dat kan herkennen heet dat.
randalinpony schreef:Ceriadwen, wat betreft jouw reageren in deze draad: lees de reactie van mistercooper eens?
Mensen reageren hier allemaal vanuit hun eigen ervaringen en zoals je ongetwijfeld opgemerkt hebt in de verhalen van Zilfstar en Freggle-Edge, vanuit hun eigen kwetsbaarheid als ouder, vanuit onuitsprekelijke zorgen voor hun kind....
Ik ken mensen met zware PDD-NOSsers waar uithuisplaatsingen naar instellingen nodig waren omdat de boel volledig uit de hand liepen, zorgzamere, meer structuur biedende, redelijke maar ook grenzen stellende ouders ken ik niet hoor....
Je zult mij dus niet zien beweren dat de problematiek niet bestaat. Alleen wel dat er soms op een verkeerde manier gebruik wordt gemaakt van diagnoses stellen....
Ceriadwen schreef:randalinpony schreef:Ceriadwen, wat betreft jouw reageren in deze draad: lees de reactie van mistercooper eens?
Mensen reageren hier allemaal vanuit hun eigen ervaringen en zoals je ongetwijfeld opgemerkt hebt in de verhalen van Zilfstar en Freggle-Edge, vanuit hun eigen kwetsbaarheid als ouder, vanuit onuitsprekelijke zorgen voor hun kind....
Ik ken mensen met zware PDD-NOSsers waar uithuisplaatsingen naar instellingen nodig waren omdat de boel volledig uit de hand liepen, zorgzamere, meer structuur biedende, redelijke maar ook grenzen stellende ouders ken ik niet hoor....
Je zult mij dus niet zien beweren dat de problematiek niet bestaat. Alleen wel dat er soms op een verkeerde manier gebruik wordt gemaakt van diagnoses stellen....
hier zijn we het helemaal over eens. Ik vind dat het etiketje te makkelijk misbruikt wordt. Ik weet uit eigen ervaring dat er echt wel mensen en kinderen zijn met behoorlijke miscommunicaties in hun hersenen die extra begeleiding nodig hebben om goed/redelijk te kunnen functioneren in de maatschappij. Dat onderken ik absoluut niet.
Natuurlijk zullen er bokkers (of kinderen van) zijn die last hebben van zo een (ik noem het maar gekscherend) kortsluitinkje maar dat betekend niet dat iedereen die druk, onaangepast is of gewoonweg respectloos gedrag vertoont ook last heeft van die kortsluiting. Maar die mensen krijgen wel zo een stempeltje omdat het vaak makkelijk is. Dat hiermee de hele diagnose een verrotte naam krijgt is gewoon een feit. Je kan het vergelijken met het allochtonenprobleem, echt niet alle allochtonen zijn crimineel.
Als ik zie hoe hier gereageerd wordt op iemand die een andere mening heeft en hoe grof onaangepast dit gebeurd dan sterkt dat mij in mijn mening.
Aleeneh schreef:Ceriadwen schreef:serieus met mij een discussie aan willen gaan? Al kotsend en schreeuwend vol in de persoonlijke aanvallen zeker? Dat is geen discussie aangaan, dat is onaangepast gedrag.
Ik deed een poging, maar je negeert telkens wat ik zeg. Ik zou nog altijd graag willen weten waar je op doelde, en het geen waar ik op reageerde staat al weer twee pagina's terug ofzo, maar je reageert wel op alle persoonlijke aanvallen.
Ik zou graag willen weten wat jij onaangepast en onopgevoed gedrag vindt van ADDers en ADHDers (ZONDER dat je de reacties in dit topic er bij betrekt).
Ceriadwen schreef:xx_Horsiex schreef:
Alsof AHDH en ADD alleen maar uit onopgevoed en onaangepast gedrag bestaat? Waar haal je die wijsheid vandaan?
Ja want als er geen onaangepast/onopgevoed gedrag zou zijn dan zou er ook geen reden zijn om dit gedrag achter een naampje te verschuilen.
Er zijn zo ontzettend veel mensen die wel gewoon goed functioneren ondanks dat ze in hun hoofd wat warrig zijn, die kunnen het wel. Waarom dan de adhd strooiers/verschuilers het niet?
Lante schreef:Ik ben eigenlijk best benieuwd wat voor werk de mensen doen die mensen met ADHD hier omschrijven als 'onopgevoed en onaangepast', beweren dat 90% niet echt ADHD heeft etc etc.
Wat voor ervaring hebben jullie eigenlijk met mensen met ADHD? Hebben jullie een opleiding gevolgd dat je denkt hier je mening te kunnen ventileren op een wijze waardoor er heel duidelijk een aantal bokkers zich diep geraakt en gekwetst voelen en dus ook heel machteloos/boos/gefrustreerd reageren?
Jullie denken dus blijkbaar dat mensen het lekker/leuk vinden om medicatie te slikken, dat ze het leuk vinden dat ze zich zonder niet kunnen concentreren, dat ze gelukkig worden van zo'n dementerende flapdrol die op zijn sterfbed roept dat ADHD niet bestaat en dat al die mensen die er de ballen verstand van hebben weer beginnen te roepen dat ze dat altijd al gedacht hebben, blabla?
Mensen met ADHD zijn er altijd geweest, alleen de maatschappij is zo hard veranderd op een manier die voor mensen met ADHD of een beperking in het autistisch spectrum zo onoverzichtelijk en vol prikkels is, dat deze aandoeningen ook daadwerkelijk beperkingen op zijn gaan leveren en dus ook als een beperking eraren worden door zowel mensen met ADHD als door de omgeving (lees de reacties die beweren dat mensen met ADHD onaangepast en onopgevoed zijn).
lifaya schreef:@Ceriadwen, Uiteraard is vandalisme niet goed te praten met een etiket. Maar betreft dat kinderen niet luisteren, uiteraard als het kind niet WIL luisteren is het onopgevoed. Maar bij ADHDers gaan wel vaak dingen langs hun heen. Hoe vaak ik niet heb gehoord "maar dat had ik je al gezegd" en noem maar op. Dat heeft niks met onopgevoed gedrag te makenDan heb ik het serieus niet gehoord vanwege alle prikkels die zich binnen mijn hersenpan afspelen... Om even op je voorbeeldjes te reageren
![]()
Nogmaals, ik denk dat veel mensen het hier wel met elkaar eens is dat de stempel te snel word gegeven deze tijd
Citaat:Een kind dat een restaurant, winkel, huis, school sloopt is onaangepast/onopgevoed kan je niet afwikkelen op een etiket.
Een kind dat niet luistert is onopgevoed kan je niet afwikkelen op een etiket
dit gewoon als twee voorbeelden.