Imago01 schreef:Alleen pagina's 1 en 2 en de laatste 3 gelezen....
Ik "mis" in de hele discussie over verslavingen eigenlijk de vergelijking met alcohol. Zie van alles over overgewicht, eetverslaving, maar "mis" daarbij alcohol of andere verslavingen. Bv. werkgevers proberen roken te ontmoedigen, maar ook alleen maar in hun eigen voordeel: omdat rokers in de baas zijn tijd staan te roken. Maar vervolgens organiseren ze wel een of andere borrel ter gelegenheid van what ever en laten ze wel velen met teveel alcohol op in de auto stappen. Vaak zijn het nog papa's en mama's met kindertjes ook. Dat vind ik pas erg.
Of het comazuipen, gebruik van GHB etc.
Ik ben zelf ex-roker, nu 10 maanden gestopt en verwacht niet dat ik ooit weer zal gaan roken. Ben blij dat ik niet meer hóef te roken.
Het meest irritante is dat je ook als ex-roker een stempel krijgt en zeggen rokers en niet-rokers met regelmaat: 'wist je dat ex-rokers vaak het ergste zijn qua anti-roken?'. Wat moet ik met die info?
En ja, ik zie er tegenop om tijd door te moeten brengen met rokers. Heb laatst enthousiast ja gezegd tegen een spelletjesavond met een paar vriendinnen en later bedacht ik me dat ze allemaal roken...en eerlijk gezegd, zie ik daar echt giga tegenop. Loop nu al te bedenken dat ik dan een bepaald setje kleren maar niet moet wassen, zodat het meteen in de was kan en ook die dag niet in de ochtend douchen, maar dan in de avond, als ik thuis ben. En als het niet bevalt, zeg ik volgende keer nee, tenzij het bij iemand is waar binnen niet gerookt wordt.
Ik snap dat dit vervelend is. Misschien kun je vragen of ze bij de afzuigkap willen gaan roken als ze daar behoefte aan hebben? Dat is een stuk minder ongezellig dan dat ze met zn allen buiten gaan staan en heb jij er een stuk minder last van.