Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:10

missje schreef:
Ach zo word hier wel meer onzin vertelt. Een slaat voor mij de kroon.
Nl, van zoetstof gaan je hersenen denken dit is zoet en dan word je er dus dik van.
Maw als ik heel de dag aan een pak koek denk word ik dik van de gedachte :')

Ik laat het ook hierbij, heb paar posten terug eindelijk een verstandig iemand zien zeggen dat ze moet sporten.
Wat ik ook zei dus.
Maar dat is moeilijk met zo,n overgewicht dus gaan ze het met eten oplossen wat ik nu al kan zeggen dat dat niet genoeg is. Dat hou je namelijk niet vol.
Ts, succes ermee en hoop dat je verstandig word en je zelf niet blijf uithongeren.

Die van zoetstof is dan net weer wel waar. Doordat je zoet binnenkrijgt gaat je lichaam extra insuline aanmaken, maar daar kun je niet veel mee omdat je geen echte suiker binnenkrijgt. Daardoor krijg je trek, want je lichaam wil die suiker wel hebben! En dus ga je snaaien....

Raponsje

Re: Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:17

LynnDenise: Natuurlijk heb ik het op haar gewicht berekend..
Ik ben dietiste en fitness instructrice en heb haar gepbt met het aantal calorieen dat ze per dag mag eten om af te vallen.

Vanzelfsprekend betekend dat gezonde voeding in dat aantal calorieën.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:19

Ik vind 190-200kcal best veel, per dag he! Dat programma duurt helemaal niet zo lang :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:37

dressagelady schreef:
Ik vind 190-200kcal best veel, per dag he! Dat programma duurt helemaal niet zo lang :)

Voor 30 minuten bewegen met TS haar gewicht is dat in verhouding heel weinig. :)
Daarnaast volgt TS het programma ook niet dagelijks waardoor er slechts een calorieen te kort gecreert wordt van zo'n 2500 calorieen per maand.
Om 0,5 kilo per maand af te vallen zou TS tenminste 3700 calorieen moeten verbranden.

Het is daarom erg laag om resultaat te behalen.

Zou ze de 30 day shred elke dag volgen + elke dag 30 minuutjes fietsen + zich elke dag aan de calorieen houden dan zou ze al 3.5 kilo per maand afvallen. Daar boven op zou ze dan ook een betere conditie krijgen en een hoger spierpercentage krijgen. Waardoor ze dan weer gedurende de dag meer verbrand zonder iets extra's te doen. Dan blijft haar gewichtsverlies doorgaan en zal ze veel minder snel weer aankomen.

Vandaar dat een paar keer per week de shred in verhouding weinig resultaat oplevert. Terwijl 30 min shred + een uur lopen meer tijd kost.
Met de juiste slimme keuzes kun je ver komen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:53

Ik ben een stille meelezer in dit topic en kom even uit mijn meeleeshoekje gekropen :+

Een beetje offtopic, maar ik denk dat Raponsje beter weet dan wij hoeveel kcal TS verbrandt. Het is namelijk haar beroep.

Ik vind het echt top TS dat je wil afvallen en hier aan wil werken, maar erg gemotiveerd kom je in je posts niet over. Je denkt maar steeds dat mensen je aanvallen of kritiek geven terwijl de adviezen hier goed bedoeld zijn. Het is toch logisch dat je niet altijd even goed weet of iets een 'goede' keuze is of niet? Afvallen is een hele verandering van levensstijl, en das absoluut niet makkelijk... Iedereen moet dan zoeken naar de beste oplossingen :)

Niemand wil jou straffen door je worteltjes te voeren. Maar stop eens een tijd lang met alle snoep, koek, chips, troep, zoet beleg, etc. Je zal merken dat je lichaam bewust verlangt naar worteltjes of een salade met paprika, of een lekker stuk fruit :9 Een groter bewijs dat dat écht de goede eetstijl is, bestaat toch niet, als jouw lichaam het zelf weet?

Het is echt een stukje mentaliteitsverandering. Ik at vanavond aardappelen; vriendlief had zin in frietjes. Nou voor mezelf heb ik pompoenfrietjes gemaakt (gebakken in de oven). Niet omdat ik wil afvallen, maar wel omdat dat gezonder is voor mijn lichaam én ik het nog eens lekkerder ben gaan vinden ook.

En ja, ik heb deze week ook meer zin om in mijn bed te liggen gamen. Maar toch doe ik braafjes bijna elke dag krachttraining, omdat sporten voor je lichaam (en levensverwachting!) gewoon zo veel gezonder is.

Wil je het écht TS? Want zo komt t niet over... Probeer een beetje ruimdenkend te zijn, en ga werken aan hoe je over afvallen en eten denkt. Sonja Kimpen heeft héél leuke boeken hierover, en een erg motiverende Tumblr is die van bokker Rebel Jits (in haar onderschrift).

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:51

Hoe vaker je gezonde keuze's maakt, hoe minder jou lichaam gaat vragen om vet en suiker. :)

Als je echt wilt afvallen denk ik dat je in je hoofd toch een knop moet omdraaien, want het is nu half. je wil wel afvallen, maar heel veel dingen kun je geen afscheid van nemen. dat werkt niet. :)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 07:59

Nou dan kan het topic ds gesloten worden, want jullie vinden dat ik niet wil afvallen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:07

Het is inderdaad een knop die je moet omzetten, niet alles wat gezond is smaakt even lekker maar als je dan voelt dat je afvalt en je komt beter in je vel te zitten dan ga je vanzelf door. Hier thuis zijn er 3 die gezond eten en bewuste keuzes maken, maar 1 doet niet mee want niet alles is lekker wat gezond is. Dus die gaat vanzelf wel een keer mee doen, maar je moet er wel klaar voor zijn.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:10

Bhriseis schreef:
Ik ben een stille meelezer in dit topic en kom even uit mijn meeleeshoekje gekropen :+

Een beetje offtopic, maar ik denk dat Raponsje beter weet dan wij hoeveel kcal TS verbrandt. Het is namelijk haar beroep.

Ik vind het echt top TS dat je wil afvallen en hier aan wil werken, maar erg gemotiveerd kom je in je posts niet over. Je denkt maar steeds dat mensen je aanvallen of kritiek geven terwijl de adviezen hier goed bedoeld zijn. Het is toch logisch dat je niet altijd even goed weet of iets een 'goede' keuze is of niet? Afvallen is een hele verandering van levensstijl, en das absoluut niet makkelijk... Iedereen moet dan zoeken naar de beste oplossingen :)

Niemand wil jou straffen door je worteltjes te voeren. Maar stop eens een tijd lang met alle snoep, koek, chips, troep, zoet beleg, etc. Je zal merken dat je lichaam bewust verlangt naar worteltjes of een salade met paprika, of een lekker stuk fruit :9 Een groter bewijs dat dat écht de goede eetstijl is, bestaat toch niet, als jouw lichaam het zelf weet?

Het is echt een stukje mentaliteitsverandering. Ik at vanavond aardappelen; vriendlief had zin in frietjes. Nou voor mezelf heb ik pompoenfrietjes gemaakt (gebakken in de oven). Niet omdat ik wil afvallen, maar wel omdat dat gezonder is voor mijn lichaam én ik het nog eens lekkerder ben gaan vinden ook.

En ja, ik heb deze week ook meer zin om in mijn bed te liggen gamen. Maar toch doe ik braafjes bijna elke dag krachttraining, omdat sporten voor je lichaam (en levensverwachting!) gewoon zo veel gezonder is.

Wil je het écht TS? Want zo komt t niet over... Probeer een beetje ruimdenkend te zijn, en ga werken aan hoe je over afvallen en eten denkt. Sonja Kimpen heeft héél leuke boeken hierover, en een erg motiverende Tumblr is die van bokker Rebel Jits (in haar onderschrift).

Helemaal mee eens en TS zei dat ze afvallen als hobby doet, voor het plezier, niet als strafkamp (quote van TS)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:54

dejong_wever schreef:
Nou dan kan het topic ds gesloten worden, want jullie vinden dat ik niet wil afvallen.

Ik denk inderdaad dat het topic beter gesloten kan worden als jouw wil om af te vallen wordt bepaald door andere forumgebruikers (die bovendien nuttige en goedbedoelde tips geven). Een gezondere levensstijl is iets wat je zelf moet willen. Het is jouw lijf, niet die van een ander! Een ander heeft helemaal niets met jou te maken. :) Als je echt zo onverschillig omspringt met je levensstijl en daar (bijna) niets aan wilt veranderen, dan kun je beter op de huidige tour doorgaan en dik blijven.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:44

dejong_wever schreef:

Tja als jij je leven zo wilt laten leiden door de mening van anderen moet je het topic gewoon laten sluiten :). Helaas geeft deze opmerking voor mij aan dat je geen doorzettingsvermogen hebt en dus naar mijn idee je nooit het doel zal gaan bereiken dat je wel voor de helft voor ogen hebt. Jammer! Er werden genoeg complimenten en tips gegeven.. Dat twee mensen je laten inzien dat jouw rechter hersenhelft niet achter jouw linker hersenhelft staat, laat jij dus zwaarder meetellen dan alle anderen die jou die complimenten en tips gaven..

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:11

maar meis, afvallen en niks willen laten staan werkt niet samen :) je moet er helemaal voor gaan! en afvallen is gewoon ruk, je moet heel anders gaan leven. maar ik beloof je dat je je uiteindelijk veel fitter gaat voelen. (oke, luister niet naar mijn eetadvies want dat is voor sommige gewoon te weinig)

:(:)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:40

Ze wou er niet voor gaan zei ze, ze ziet afvallen als hobby :+

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 16:29

Afvallen is niet mijn hobby. Hobby's die doe ik voor mijn plezier en
dit doe ik niet voor mijn plezier. De weegschaal gaat al de goede
kant op, dus ik weet dat ik goed bezig ben! *D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:05

dejong_wever schreef:
Afvallen doe ik voor mijn plezier en niet als strafkamp.

Je zegt het zelf...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:07

dejong_wever schreef:
Afvallen is niet mijn hobby. Hobby's die doe ik voor mijn plezier en
dit doe ik niet voor mijn plezier. De weegschaal gaat al de goede
kant op, dus ik weet dat ik goed bezig ben! *D

Je bent nu in 2 dagen ineens wel afgevallen?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 19:38

Ik heb nooit gezegd dat ik (in de dagen van het topic) niet ben afgevallen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:44

nou ts! SUPER! :D je bent afgevallen! ga zo door! ik weet niet hoe, ofzo, maar goedzo~

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:55

kom op mensen TS vraagt hoe ze een gezondere leefstijl kan aannemen wat voor haar makkelijk vol te houden is..
niet hoe snel ze op de 80kg komt :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:39

AdnerB schreef:
kom op mensen TS vraagt hoe ze een gezondere leefstijl kan aannemen wat voor haar makkelijk vol te houden is..

Nee, TS vraagt waarom ze niet af viel.
Het probleem ligt / lag bij TS die teveel calorieen tot zich neemt door de verkeerde keuze te maken.
Dat geeft niet, dat is moeilijk in het begin. Komt vanzelf wel in het ritme.

Maar TS opent een topic dat ze niet af valt en is binnen 2 dagen ineens wel afgevallen.
Daar heb ik mijn vraagtekens bij. Sowieso moet je niet elke dag op de weegschaal staan omdat je gewicht elke dag anders is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:44

Als ik 's avonds op de Weegschaal ga staan en morgenochtend nuchter en na de plassessie weer, ben ik ook afgevallen :j

Ts, elke dag wegen moet je niet doen. Als je je weegt kies dan 1 moment uit, bij voorkeur nuchter in de ochtend.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:37

Raponsje schreef:
Sowieso moet je niet elke dag op de weegschaal staan omdat je gewicht elke dag anders is.

Maar dan kan je toch wel elke dag wegen? Ik weeg me nu elke ochtend als ik uit bed kom... Is er wat af, ben ik blij, is er niets af, of soms iets er bij, dan ga ik gewoon weer mijn best doen er de dag erna wel wat af te krijgen.. Dus mij motiveert elke dag wegen juist..

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 21:43

vuurneon schreef:
Als ik 's avonds op de Weegschaal ga staan en morgenochtend nuchter en na de plassessie weer, ben ik ook afgevallen :j

Ts, elke dag wegen moet je niet doen. Als je je weegt kies dan 1 moment uit, bij voorkeur nuchter in de ochtend.

Wat jij doet moet jij weten, ik weeg om 16:30 als ik dat elke dag wil doen laat mij!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 21:48

Raponsje schreef:
AdnerB schreef:

Nee, TS vraagt waarom ze niet af viel.
Het probleem ligt / lag bij TS die teveel calorieen tot zich neemt door de verkeerde keuze te maken.
Dat geeft niet, dat is moeilijk in het begin. Komt vanzelf wel in het ritme.

Maar TS opent een topic dat ze niet af valt en is binnen 2 dagen ineens wel afgevallen.
Daar heb ik mijn vraagtekens bij. Sowieso moet je niet elke dag op de weegschaal staan omdat je gewicht elke dag anders is.

Mijn topic/ account bij het voedingcentrum is woensdag begonnen met 113,4(om 16:30) vandaag was ik om 16:30 uur 111,9. Jij denkt na een paar kleine gegevens te weten hoe ik ben en hoe ik leef, schijnbaar heb je het toch mis. Schijnbaar verbuikt mijn lichaam toch meer als de 200 KCAL.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 22:00

Het is erg vervelend om steeds te lezen dat ik niet wil afvallen als ik niet sport of mijn chocomel laat staan.
Wanneer ik dan wel afval, krijg ik te horen dat ik teveel op de weegschaal sta en dat jullie dit niet geloven.
Wat willen jullie nou? Afvallen is niet goed en als ik mijn chocomel drink is het ook niet goed!

De mensen die mij echt advies hebben geven en me gesteund hebben wil ik bedanken. En de mensen die
alleen maar lopen te zeiken over elk puntje, ga aub weer onder steen!