NoeskaMoos schreef:Ik weet dat Sanquin een tijdje in opspraak is geweest wat betreft geldzaken. Ja, de directeuren krijgen (te) veel betaald, maar om daarvoor te stoppen doneren?
Sanquin doet heel goed werk, er is nu eenmaal donorbloed / -plasma nodig en ze doen ontzettend veel (bio)medisch onderzoek op het gebied van bloedtypes, -ziektes (denk aan leukemie, neutrofilie..), -stamcellen etc. Daar is ook veel geld voor nodig.
Donoren financieel compenseren is verboden bij wet geloof ik, persoonlijk snap ik best waarom.
Klopt, het zou mensen met een verkeerde instelling aantrekken heb ik altijd begrepen.
Als ik wel goed zou functioneren na het doneren, weet ik niet wat mijn mening zou zijn. Ik vind het een gevoelig onderwerp.
NoeskaMoos, je geeft aan dat er geld nodig is voor de onderzoeken. Dat ben ik helemaal met je eens. Ik ben het echter niet eens met de winstverdeling (het Eigen vermogen wordt steeds hoger van Sanquin) en de uitgaves aan het bestuur.
Ik begrijp ook dat een groot schip een groot schipper aan het roer moet hebben.
Toch vind ik het moeilijk. Daarom breng ik dit onderwerp in dit topic te spraken, ik ben benieuwd naar jullie meningen
.