Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:46

Ik ben er ook net vanaf maar zal je net zien dat ik net in mn strandhuis ben aangekomen en erachter kom dat ik mn pul ben vergeten mee te nemen :( blijf tot vrijdag en mis m in principe alleen morgen tenzij ik m vandaag ook ben vergeten :( poedersuiker!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:24

Leuk, ongesteld op school.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:27

Zertab schreef:

Helemaal als je niks bij je hebt. Ik heb me ooit bij de afdelingsleider gemeld (een man): Hoi, ik ben ongesteld geworden en heb geen maandverband mee, mag ik naar huis? Ik schaamde me dood, maar mocht gelukkig wel gaan :D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:29

Joolien schreef:
Ik ben er ook net vanaf maar zal je net zien dat ik net in mn strandhuis ben aangekomen en erachter kom dat ik mn pul ben vergeten mee te nemen :( blijf tot vrijdag en mis m in principe alleen morgen tenzij ik m vandaag ook ben vergeten :( poedersuiker!

Had ik laatst ook met een weekendje weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:30

Ben ik effe blij dat ik nergens last van heb als het weer zo ver is! Beetje vreetbuien vooraf, dat is het wel!

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:31

antje_vip schreef:
Zertab schreef:

Helemaal als je niks bij je hebt. Ik heb me ooit bij de afdelingsleider gemeld (een man): Hoi, ik ben ongesteld geworden en heb geen maandverband mee, mag ik naar huis? Ik schaamde me dood, maar mocht gelukkig wel gaan :D

Is juist fijn met een man! Vrouwen hebben zo iets van: Naaaah valt wel mee, leen maar iets van iemand.
Mannen weten niet hoe het is dus kan je lekker overdrijven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:32

Is ook handig als je dan een mannelijke gymleraar had. Al kon ik die vent wel afschieten _O-

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:38

ik meld me... ik heb een week van tevoren altijd vreselijk last van buikkrampen! en soms ook stemmingswisselingen... ben spontaan chaggerijnig of ineens heel vrolijk...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:49

antje_vip schreef:
Zertab schreef:

Sowieso onhandig, ook al heb je een hele voorraad bij :P Schaam me zo als ik moet wisselen, en je hoort dat ding open gaan. Maakt zoveel lawaai.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:50

Haha verschrikkelijk he :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:52

Toen ik 10 jaar oud was, was ik voor het eerst ongesteld. Ik had toen een feeks van een vrouwelijke gymlerares en ik had vanaf de eerste keer ongesteld zijn zo'n krampen en hoofdpijn, echt niet gezond. Een paar feestjes later is daar ook de rugpijn en moodswings, ik ben 50 jaar in een 10 jarig lichaam bij gekomen.

Goed, ik was dus maar weer eens ongesteld geworden en ik had niks bij me, ik had super veel last van mijn rig, hoofd, kramp, moodswings. Dus ik naar die lerares of ik deze gymles een keer mocht overslaan. Nou..... Volgens mij was zij ook ongesteld. Want dat kon op mijn leeftijd helemaal niet en bla bla bla. Ik heb met doorlekken en al de gymles gedaan, en ben daarna terug gegaan of ze iets van maandverband had voor me. Je had dat gezicht moeten zien!

Ik ben op mijn 14e de pil gaan slikken omdat ik zo PMS achtig werd dat dat een oplossing moest gaan bieden. Ik dat ding braaf iedere dag slikken, nou werken deed het minimaal. 1x per maand ontwaakte de feeks in mij om alles op haar pad te willen vermoorden, zo erg was het. Na een aantal jaar slikken werd ik ook nog eens deprie van iedere dag dat stomme pilletje slikken. Toen ben ik overgestapt op de Nuva ring. Ik heb het geen 3 maanden volgehouden, omdat ik dat ding er iedere keer uit drukte.

Op mijn 18e heb ik toen de stap gemaakt om een spiraal te zetten (deze werd helemaal vergoed door de verzekering) en naar de dokter gegaan. Ik heb die ochtend mijn longen uit mijn lijft gekost. Wel gegaan, en het ding laten zetten. Het was niet fijn, dat geef ik eerlijk toen,. Maar het heeft er voor gezorgt dat ik in de afgelopen 3 jaar hooguit 3x ongesteld ben geweest. Ik ben geen moody mare meer. Ik vind het heeeeerlijk!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:03

@Peelie: Wat een verhaal. Wel fijn van je spiraaltje!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:09

Bij ons op school doen ze heeeel erg moeilijk om even snel naar de wc gaan tijdens de les.
De meeste leraren houden dan wel rekening met de meiden, want die weten dat ze wel eens ongesteld kunnen worden.
Ik vraag dan ook vaak aan de leraren als ik ongesteld ben en denk dat ik door lek : 'Meneer/mevrouw, mag ik wel even naar de wc?' Leraar: 'Nee.' Ik : 'Maar ik heb een maandelijks *** probleem!' De manier waarop ik dat zeg klinkt al hartstikke grappig, en dan kan de leraar ook gewoon geen nee meer zeggen. :+

(Jullie gaan nu vást allemaal rare dingen over me denken met m'n uitspraken, maar dit valt serieus nog echt reuze mee hoor, haha.)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:11

Haha zo doe ik het ook altijd hoor :P
Dus je bent niet de enigste xd

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:11

Nou, bij ons doen ze zelfs moeilijk als meiden naar de wc moeten. Echt belachelijk. En als je als meisje naar huis wil, vanwege buikpijn, zeggen ze altijd: 'Paracetemol kan ook.'
Dus ik verzin er altijd hoofdpijn etc. bij :+

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:27

Haha, ik dacht echt dat ik de enige was....
Ooh, bij ons doen ze als meisje zijnde wel makkelijk over als je even naar huis wil. Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt dat ik was doorgelekt. Dus ik naar de conciërge (een man) en ik heb gewoon gezegd : 'Meneer, ik ben net doorgelekt, mag ik even naar huis een andere broek aandoen?' Hij : 'Ja joh meid, ga maar even naar huis. Geen probleem!'
Ze kunnen je moeilijk met een rode vlek in je broek rond laten lopen... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:35

Sassii schreef:
Haha, ik dacht echt dat ik de enige was....
Ooh, bij ons doen ze als meisje zijnde wel makkelijk over als je even naar huis wil. Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt dat ik was doorgelekt. Dus ik naar de conciërge (een man) en ik heb gewoon gezegd : 'Meneer, ik ben net doorgelekt, mag ik even naar huis een andere broek aandoen?' Hij : 'Ja joh meid, ga maar even naar huis. Geen probleem!'
Ze kunnen je moeilijk met een rode vlek in je broek rond laten lopen... :+

Dan ben je nog niet bij ons op school geweest...

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:38

Laten ze je daar niet weggaan?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:39

Oh dat doen ze bij ons ook wel denk ik hoor.

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:07

Ohh wat een herkenning hier! Ik háát ongesteld worden, zodra ik mn laatste pil genomen heb beginnen de dagen die volgen met een rollercoaster van stemmingswisselingen.. Wat een hel :') heel vrolijk, of iemand wel kunnen vermoorden om niets..
Ook die constante behoefte aan chocolade en andere vette troep helpen niet echt mee als je een serieuze dieet poging doet..
Als ik eenmaal ongesteld bent valt het allemaal wel mee sinds ik aan de pil ben. Wat gelukkig al een hele tijd is, daarvoor lag ik soms wel een week plat van de pijn.
Dat feest heb ik gelukkig niet meer, nu vind ik de dagen daarvoor het ergste :-l

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:15

Lotgenoten, ben gisteren ongesteld geworden OP VAKANTIE. Ik haat ongesteld zijn. Ik heb dan, geen krampen, misselijkheid, of duizelig. Wel heb ik erg last van doorlekken, chagrijnig zijn, wisselende stemmingen en hele erge vreetbuien.

Zat vandaag in de auto, mijn broertje deed irritant, kon hem wel vermoorden. 3 keer kei boos geworden op hem en 1 keer geslagen }:) Met de terugweg was ik juist heel blij, zat ik liedjes te zingen en ik was hartstikke blij, je moest m'n ouders z'n gezichten zien, die dachten echt zo van 'WTF, is zij mee bezig'. >;)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:05

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:47

Hmm nou als ze er bij mij op school moeilijk over deden, ging ik gewoon naar huis, liet mn ouders wel bellen oid.
Nu is onze school erg makkelijk met naar huis gaan trouwens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:14

Morgen is het zo ver ;( Moet ik mijn vriend ook nog helpen met verhuizen. Is op zich geen probleem, maar ik kan zijn oom niet uit staan _O-

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:27

Dit topic is voor mij geschreven geloof ik! Ik verwelkom mij bij deze zelf even bij de club. :+ :D
Ik ben standaard 1, soms 2, dagen in de maand ziek. Buikkrampen zo pijnlijk dat ik er van moet overgeven en alleen maar zielig en wanhopig in mijn bed kan liggen met een kruik. Gelukkig bestaat er aleve feminax, maar zelfs dan is het af en toe nog te pijnlijk voor woorden. Ik ben ook echt 5 dagen zwaar ongesteld, en dan 2 dagen minder. Ben bovendien niet te genieten en de bel van het lopende buffet klinkt alweer als ik de krampen voel opkomen. Een week lang 1 grote vreetschuur.

Als mensen dan zeggen dat baby's krijgen pijn doet, vraag ik wel eens of ze een weekje mijn ongesteldheid willen lenen. Dan weet je pas wat pijn is! :Y)