Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:07

Zahlina schreef:
Autisme een epidemie? Heb je überhaupt enig idee wat autisme is of gooi je graag met termen die de mensen gebruiken om maar niet te enten? Om dit soort onzin kan ik mij echt heel kwaad maken. Zo kwetsend voor alle mensen die onder het hokje autisme vallen.

Deze reactie van jouw is wel erg typisch. Ja ik weet wat autisme is en nee ik strooi niet met termen die populair zijn binnen de antie beweging.
Als jij je een beetje had ingelezen in het autisme dan had je geweten dat de stijgingen van mensen met autisme zo hoog is dat er door de wetenschap gesproken wordt van een epidemie.
http://nos.nl/artikel/357095-autisme-vs ... nomen.html[/quote]

Hoezo is mijn reactie typisch? Omdat ik een vorm van autisme heb? Omdat ik autisme heb of onder hokje val ben ik dus typisch?

Als jij je had ingelezen in wat autisme precies is en hoeveel mensen er wel niet onder vallen, dan zou je weten dat je het niet krijgt van inentingen. Net zoals een andere bokster(er) al opmerkte is dat we tegenwoordig zover zijn dat de lichtere vormen van autisme nu wel naar boven komen, terwijl we vroeger allemaal onder het hokje onhandelbaar vielen.

Mijn broertje is autisme, mijn vader waarschijnlijk ook, ik heb een andere vorm van autisme, ik ben HSP, en nee dat heb ik niet gekregen van een enting. Net zoals mijn vader dat niet heeft gekregen van een enting, mijn broertje niet en mijn neef ook niet.

Een spuit met stoffen verandert niks aan je hersenen waar mee je geboren bent. Je krijgt op zo'n jonge leeftijd al entingen dat je helemaal niet kan bewijzen dat iemand daarvan autisme krijgt, omdat autisme op baby leeftijd moeilijk vast te stellen is. Autisme komt pas op later leeftijd naar voor als kinderen zich echt gaan ontwikkelen.

Het is gewoon weer een slap excuus omdat mensen geen betere excuses hebben om niet te enten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:07

Zahlina schreef:
Deze reactie van jouw is wel erg typisch. Ja ik weet wat autisme is en nee ik strooi niet met termen die populair zijn binnen de antie beweging.
Als jij je een beetje had ingelezen in het autisme dan had je geweten dat de stijgingen van mensen met autisme zo hoog is dat er door de wetenschap gesproken wordt van een epidemie.
http://nos.nl/artikel/357095-autisme-vs ... nomen.html

Hoezo is mijn reactie typisch? Omdat ik een vorm van autisme heb? Omdat ik autisme heb of onder hokje val ben ik dus typisch?

Als jij je had ingelezen in wat autisme precies is en hoeveel mensen er wel niet onder vallen, dan zou je weten dat je het niet krijgt van inentingen. Net zoals een andere bokster(er) al opmerkte is dat we tegenwoordig zover zijn dat de lichtere vormen van autisme nu wel naar boven komen, terwijl we vroeger allemaal onder het hokje onhandelbaar vielen.

Mijn broertje is autisme, mijn vader waarschijnlijk ook, ik heb een andere vorm van autisme, ik ben HSP, en nee dat heb ik niet gekregen van een enting. Net zoals mijn vader dat niet heeft gekregen van een enting, mijn broertje niet en mijn neef ook niet.

Een spuit met stoffen verandert niks aan je hersenen waar mee je geboren bent. Je krijgt op zo'n jonge leeftijd al entingen dat je helemaal niet kan bewijzen dat iemand daarvan autisme krijgt, omdat autisme op baby leeftijd moeilijk vast te stellen is. Autisme komt pas op later leeftijd naar voor als kinderen zich echt gaan ontwikkelen.

Het is gewoon weer een slap excuus omdat mensen geen betere excuses hebben om niet te enten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:18

xx_Horsiex schreef:

Je kunt ook niet waterdicht bewijzen dat het níet zo is. Hersenen zijn dermate ingewikkeld én gevoelig voor externe factoren, dat het functioneren er van wel degelijk beïnvloed kan worden na de aanleg, daar zijn talloze voorbeelden van.

Punt is een beetje dat er ouders zijn die wél hun twijfels hebben bij de gevolgen van vaccins bij hun kind. Die gevolgen kunnen niet altijd maar afgedaan blijven worden met onzin. Persoonlijk vind ik dat je ook nog altijd niet kunt spreken van 'lange termijn gevolgen' naar aanleiding van vaccineren. Daarvoor wordt er toch echt nog te kort gevaccineerd. We zijn nog niet eens aan de derde generatie begonnen sinds vaccins breed zijn ingevoerd en voor sommige vaccins geldt zelfs dat er nog niet eens 1 generatie mee groot is geworden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:21

xx_Horsiex schreef:
Een spuit met stoffen verandert niks aan je hersenen waar mee je geboren bent.

Dat is zeker niet per definitie waar. Lood bv verandert de ontwikkeling van de hersenen behoorlijk, en er zijn meer stoffen die invloed hebben om je zenuwstelsel / hersenen. Dat kan dus zeker ook na je geboorte nog veranderen. (En dat moet je zeer beslist niet in je inentingen stoppen :o )

Daarbij is autisme een lijst met symptomen. Niet meer, niet minder. Het is overduidelijk dat er in veel gevallen een genetische component een hele belangrijke rol speelt, maar dat is niet per definitie zo, omdat de diagnose gesteld wordt op symptomen en niet op genen. Er kunnen meer oorzaken zijn, en het is dus niet automatisch uitgesloten dat omgevingsfactoren na je geboorte ook autisme kunnen veroorzaken. Hersenvliesontsteking wordt in dat opzicht ook genoemd bv.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:56

Shadow0 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Dat is zeker niet per definitie waar. Lood bv verandert de ontwikkeling van de hersenen behoorlijk, en er zijn meer stoffen die invloed hebben om je zenuwstelsel / hersenen. Dat kan dus zeker ook na je geboorte nog veranderen. (En dat moet je zeer beslist niet in je inentingen stoppen :o )

Daarbij is autisme een lijst met symptomen. Niet meer, niet minder. Het is overduidelijk dat er in veel gevallen een genetische component een hele belangrijke rol speelt, maar dat is niet per definitie zo, omdat de diagnose gesteld wordt op symptomen en niet op genen. Er kunnen meer oorzaken zijn, en het is dus niet automatisch uitgesloten dat omgevingsfactoren na je geboorte ook autisme kunnen veroorzaken. Hersenvliesontsteking wordt in dat opzicht ook genoemd bv.

Autisme heeft te maken met het feit dat je geboren bent met hersenen die op een andere manier dingen verwerken. Natuurlijk zijn er stoffen die schadelijk zijn voor het lichaam en de hersenen maar die vindt je niet in de entingen. Bovendien kun je niet je hersenen op zo'n manier bewerken dat ze opeens autistisch zijn na een inenting. Autisme is aangeboren, het wordt hooguit getriggerd door bepaalde dingen maar kan nooit zomaar opeens ontstaan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:38

xx_Horsiex schreef:
Autisme heeft te maken met het feit dat je geboren bent met hersenen die op een andere manier dingen verwerken. Natuurlijk zijn er stoffen die schadelijk zijn voor het lichaam en de hersenen maar die vindt je niet in de entingen. Bovendien kun je niet je hersenen op zo'n manier bewerken dat ze opeens autistisch zijn na een inenting. Autisme is aangeboren, het wordt hooguit getriggerd door bepaalde dingen maar kan nooit zomaar opeens ontstaan.

Sorry, maar met geen van je uitspraken kan ik instemmen.
* Mogelijk is "autisme" (dat woord kan 10 dingen betekenen) een kwestie van een verwerkingsprobleem, maar echt duidelijk is het dan nog steeds niet.
* Kwik vind je luid en duidelijk in de entingen (al zijn er lui, die zeggen, dat het in deze hoeveelheden niet schadelijk is).
* Helaas kunnen er met hersenen dingen gebeuren, waardoor iemand "opeens" autistisch wordt: de vrouw die bij mijn schoonzus in een instelling woont heeft zo'n achtergrond.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:53

Mindim schreef:
Heel veel kinderen hebben een vorm van ASS en is autisme al lang niet meer zo als in de film Rainman wordt uitgebeeld, dat is echt een ernstige variant..

Janneke2 schreef:
De vrouw die ik ken is helaas veel dieper autistisch dan rainman. En het moment waarop het gebeurde was glashelder. Dus helaas niet knap van de ouders.

Mindim schreef:
Je schrijft dat die vrouw na de inenting ineens diep zwakzinnig is. Hoe oud was die vrouw dan op tijd van de enting? Ze was daarvoor volkomen gezond?

Het ging waarschijnlijk om de DKTP enting (de BMR werd nog niet gegeven in die tijd). Dus ze was baby of peuter.
Daarvoor was ze volkomen gezond, vrolijk, levendig. En pal na de enting volgde een zwaar ziekbed.

Mindim schreef:
Maar goed, je noemt nu een enkel geval waaraan je twijfelt

Eh - ik twijfel wellicht aan alles, maar ik snap niet precies welke twijfel jij bedoelt.
De opmerking "dat Rainman wel een ernsitge vorm van autisme heeft" prikkelde mij als schoonzus ;) van mijn schoonzus. (Ik vind, vergeleken met haar, Rainman een licht geval.)
En op zich is dat gegeven ook wel, wat her en der ook genoemd wordt, "dat autisme een modeziekte zou zijn" en ik schrik er ook wel eens van, hoe makelijk allerlei kinderen die net niet binnen een of andere norm functioneren dan maar een of ander etiket krijgen.
Mindim schreef:
stoel je daar alles op dan? Aan de hand van dat voorbeeld wordt je hele mening over vaccinatie en autisme gevormd?

Nee.
Mijn mening over autisme en inenting is vooral "dat het kan". Want (zo ver ga ik dus wel) : het komt voor.
Verder heb ik vooral een kritische houding mbt. prikken: "niet lichtzinnig doen".
Liever geen 6 killers in een keer. Liever geen spul dat met kwik wordt geconserveerd. Beslist niet inenten als je niet tevoren in (liefst) topconditie bent.
(En niet doen, als het echt tegen je geweten in gaat. Ik ben heel erg voor gewetensvrijheid.)

paddraigh

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:56

tja twijfel heb je altijd ...

hier alles gewoon geeent, (voor MIJN idee is en liijkt dat beter)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:01

Shadow0 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Ik geloof er niets van dat er van de een op andere dag autisme kan ontstaan. Verder is meer dan een lijst met symptomen, vooral als je er mee te maken krijgt.

Wie oh wie kan mij een lijstje geven hoeveel gevaccineerden men acht autistisch te zijn geraakt na het vaccineren, waar men de vaccinatie van verdenkt. Zijn daar ramingen van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:08

Janneke2 schreef:
Het ging waarschijnlijk om de DKTP enting (de BMR werd nog niet gegeven in die tijd). Dus ze was baby of peuter.
Daarvoor was ze volkomen gezond, vrolijk, levendig. En pal na de enting volgde een zwaar ziekbed.

Citaat:
En op zich is dat gegeven ook wel, wat her en der ook genoemd wordt, "dat autisme een modeziekte zou zijn" en ik schrik er ook wel eens van, hoe makelijk allerlei kinderen die net niet binnen een of andere norm functioneren dan maar een of ander etiket krijgen.

Hoe hebben ze bij haar dan vastgesteld en aangetoond dat dit door de enting kwam en niet door een andere oorzaak? Ik neem iig aan dat daar gedegen onderzoek naar is geweest en dat men bewijs hiervoor heeft gevonden?

Maar is zo'n etiket terecht in jouw ogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:11

Shadow0 schreef:
Ook zijn het niet alle ouders die aan vaccinaties denken. Er zijn bv ouders die bij hun kind vanaf het begin het gevoel hadden dat er 'iets' was. Wat was op dat moment niet duidelijk, maar wel een waarschuwingslampje. Die kinderen huilden bv heel veel of juist heel weinig, of maakten vanaf het begin geen contact door stijf te blijven en geen oogcontact te maken waar je dat zou verwachten.

Ik denk dat bij veel ouders met een ASS kind het zo begint hoor, het idee hebben dat er iets niet klopt, dat er 'iets' is. Bij veel soorten ASS is dit echter op babyleeftijd niet waar te nemen en begint dat later, wanneer een kind zich ontwikkeld.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:17

Mindim schreef:
Wie oh wie kan mij een lijstje geven hoeveel gevaccineerden men acht autistisch te zijn geraakt na het vaccineren, waar men de vaccinatie van verdenkt. Zijn daar ramingen van?

Ik kan er 1 melden.
Ze woont in een instelling - en je kunt bedenken, dat die instellingen nou ook weer niet echt uitpuilen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:22

Mindim schreef:

Websites genoeg! Ook wetenschappelijke onderzoeken!

vaccines are one of the primary causes of autism. As the number of vaccines being administered to our children has risen, so has the percentage of our children with autism. Today, in some areas of the United States more than 30 vaccines are being given to young children before the age of 3. When you inject so much mercury and so much other toxic material directly into the bloodstreams of vulnerable young children, bad stuff is bound to happen. The evidence linking vaccines and autism continues to mount, and yet the pharmaceutical establishment continues to vigorously deny that there could possibly be any link between the two.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:23

Mindim schreef:
Hoe hebben ze bij haar dan vastgesteld en aangetoond dat dit door de enting kwam en niet door een andere oorzaak?

De hoge koorst etc. volgde op dezelfde dag van de enting.
(Wat uiteraard niet betekent, dat nietis uitgesloten, dat er nog een andere/ mede oorzaak zou zijn.)

Mindim schreef:
Maar is zo'n etiket terecht in jouw ogen?

Eh, bedoel je het woordje 'modeziekte'...?
Als gezegd: het woord autisme heeft voor mij de "kleuring" van mensen die zwaar zwakzinnig zijn en op geen enkele manier zich staande zouden kunnen houden in de samenleving - en di eidd ook nog eens weinig aandacht schenken aan andere mensen.
Dat allerlei mensen die "net niet binnen norm x of y" functioneren het label 'asperger' krijgen, tja, och. Dat is me ergens nog liever dan de non diagnose 'pdd-nos' (waar vaak lichamelijke oorzaken voor zijn - maar dan gaan we wel erg off topic).

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:24

Bron?
Ziet er totaal niet wetenschappelijk uit (bad stuff is bound to happen 8)7 )

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:28

Oh dat was ook niet echt een wetenschappelijk stukje, was meer hoe ik er zelf ook compleet over denk, google maar eens op autism after vaccination en je ziet genoeg verhalen en onderzoeken. Grappig om te zien dat alle websites die zeggen dat het onzin is en compleet uitgesloten is van de overheid zijn of het farmaceutisch bedrijf zelf ;)

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:34

Matheno schreef:
Oh dat was ook niet echt een wetenschappelijk stukje, was meer hoe ik er zelf ook compleet over denk, google maar eens op autism after vaccination en je ziet genoeg verhalen en onderzoeken. Grappig om te zien dat alle websites die zeggen dat het onzin is en compleet uitgesloten is van de overheid zijn of het farmaceutisch bedrijf zelf ;)

Ik hecht toch meer geloof in resultaten van wetenschappelijk onderzoek. De enige 'bronnen' waar je leest dat er een verband bestaat zijn websites van tegenstanders van vaccinatie.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:44

Janneke2 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Sorry, maar met geen van je uitspraken kan ik instemmen.
* Mogelijk is "autisme" (dat woord kan 10 dingen betekenen) een kwestie van een verwerkingsprobleem, maar echt duidelijk is het dan nog steeds niet.
* Kwik vind je luid en duidelijk in de entingen (al zijn er lui, die zeggen, dat het in deze hoeveelheden niet schadelijk is).
* Helaas kunnen er met hersenen dingen gebeuren, waardoor iemand "opeens" autistisch wordt: de vrouw die bij mijn schoonzus in een instelling woont heeft zo'n achtergrond.

Niemand wordt ineens autistisch, niemand wordt opeens homo. Je bent het of je bent het niet.

Autisme is iets waar je mee geboren wordt, dat hoogstens door bepaalde dingen getriggerd wordt of meer tot uiting komt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:45

Tja, een 'voorstander' zal natuurlijk ook nooit toegeven dat deze risico's eraan vastzitten.
Neutraal wetenschappelijk onderzoek is er vrijwel niet omdat de overheid dit financiert en die wil natuurlijk hun stukje inkomen niet kwijtraken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:47

xx_Horsiex schreef:
Autisme is iets waar je mee geboren wordt, dat hoogstens door bepaalde dingen getriggerd wordt of meer tot uiting komt.

Nee, dat zeg je verkeerd. Het is waarschijnlijk iets waarmee je geboren wordt.
Ik ben niet overtuigd.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:50

Is het dan niet logisch dat de overheid voorstander is van een preventieve gezondheidszorg? Ziektekosten zijn nu al enorm, en zonder vaccinaties zouden die nog hoger uitvallen.
Los daarvan geloof ik niet dat de wetenschap hun onderzoeken zouden manipuleren om een uitkomst te genereren die de overheid 'wenst'.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:51

Matheno schreef:
xx_Horsiex schreef:

Nee, dat zeg je verkeerd. Het is waarschijnlijk iets waarmee je geboren wordt.
Ik ben niet overtuigd.

Nee het enige waar jij van overtuigd bent is je gelijk. En je bent nog te lui om je standpunt te verdedigen want er wordt door mensen gevraagd om wetenschappelijk bewijs voor autisme door entingen en jij tovert iets tevoorschijn wat je waarschijnlijk zelf getypt hebt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:54

xx_Horsiex schreef:
Nee het enige waar jij van overtuigd bent is je gelijk. En je bent nog te lui om je standpunt te verdedigen want er wordt door mensen gevraagd om wetenschappelijk bewijs voor autisme door entingen en jij tovert iets tevoorschijn wat je waarschijnlijk zelf getypt hebt.

Nee hoor, ik sta open voor alle meningen. Zoals ik eerder zei; Google maar eens voor de lol op vaccinaties en autisme, je zult verbaasd zijn.
Ik ga alleen niet alles nu opzoeken, kopieren en plakken aangezien er ook gewerkt moet worden he.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:56

Matheno schreef:
xx_Horsiex schreef:

Nee hoor, ik sta open voor alle meningen. Zoals ik eerder zei; Google maar eens voor de lol op vaccinaties en autisme, je zult verbaasd zijn.
Ik ga alleen niet alles nu opzoeken, kopieren en plakken aangezien er ook gewerkt moet worden he.

Jij beweert het allerhardst dat er bewijs is maar toch kun je niks laten zien en verstop je je eigenlijk achter het excuus dat we het zelf moeten zoeken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:57

Onderzoekers van de New York University School of Medicine hebben opnieuw aangetoond dat bij 85% van de kinderen met autisme in de darmen vaccin ketens van het mazelvirus zijn aangetroffen. Dit toont opnieuw aan dat de beruchte BMR vaccinatie niet zonder riciso's is. De kinderen in de studie hadden alle serieuze ontstekingen in de darmen.

Deze resultaten zijn een herhaling van studies door Dr Andrew Wakefield in 1998 en patholoog John O'Leary in 2002. Alleen al in de UK zijn er meer dan 2000 ouders die zeggen dat hun kind normaal ontwikkelden tot het moment van de BMR vaccinatie.

http://www.aapsonline.org/nod/newsofday295.php
http://www.timesonline.co.uk/article/0, ... 94,00.html
http://www.telegraph.co.uk/health/main.jhtml?view=
DETAILS&grid=P8&xml=/health/2006/05/29/wmmr28.xml
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/3513365.stm
http://www.chem.cmu.edu/wakefield/
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?
xml=/news/2002/06/16/nmmr16.xml
http://www.autism-biomed.org/mmr-rev.htm

Zal er iets veranderen? Ik ben bang van niet. Zoals met andere zaken zoals aspartaam, gsm, dect, chemische toevoegingen aan eten, aluminium in deo, gentech voedsel zijn er altijd weer wetenschappers die dit stelselmatig gaan ontkennen om het volk te sussen en hopen dat het weer overwaait. Adviseurs van onze overheid hebben meestal dubbele agenda's en belangen in de pharma business.