zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:55

Van harte TS , ben benieuwd hoe ver je al bent..

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:55

TS,veel sterkte en wijsheid gewenst.

Jullie staan voor een lastige beslissing die jullie hele leven op z'n kop gaat zetten.
Het is niet een beslissing die je neemt voor even maar het heeft invloed op de rest van jullie leven.

Neem even goed de tijd om helder na te denken van hoe nu verder en hoe verder in de toekomst?

Succes en veel praten met elkaar en de dingen zo helder mogelijk proberen te krijgen.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:56

Jeetje TS, dat zal heftig zijn geweest. Ik wens je heel veel succes met het maken van de keuze, denk er goed over na en doe waar je je goed bij voelt.
Wel zo snel mogelijk laten nakijken hoever je al bent. Heel veel succes nogmaals

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:58

Jeetje TS dat is toch behoorlijk schrikken, je hele leven op zón kop :(:)
Vind het ook erg sneu dat je niet echt de steun kan vinden bij jouw ouders, tenminste dat gevoel heb je nu.
Ik ben zelf moeder van een dochter en als zij dat mij zou vertellen, zou ik ook geen gat in de lucht springen, maar zou haar toch steunen in de beslissing die zij en haar vriend nemen. En haar helpen en steunen, zo ver dat in mijn mogelijkheden ligt.
Ik hoop dat jij straks toch steun kan vinden bij jouw eigen ouders.

En als je jullie het willen houden, moet je echt niet druk maken om de spullen hoor. Er zijn genoeg goedkope goede spullen te vinden, dat kan jezelf zo duur maken als je wilt :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:58

Heel veel sterkte TS, het zal moeilijk worden wat je keuze ook zal zijn.

Ik word met elke reactie die ik hier lees blijer dat mijn resultaat wel een minnetje was...

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:00

heel sterkte met de keuze TS denk er goed overna eventueel als het makkelijker is voor jouw je vriend bij het gesprek met je ouders betrekken.
mocht je het houden geniet er ook van

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:02

Misschien valt het gesprek met je ouders wel heel erg mee, ze kunnen er wel afwijzend tegenover staan, maar als het hun eigen dochter betreft ineens heel anders reageren.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:08

Veel sterkte meid, komt wel goed allemaal. En als de ouders van je vriend het accepteren sta alweer een brug verder.

Je kon mijn dochter zijn en als mama weet je dit graag en ga je je kind helpen als het noodzakelijk is. De eerste reactie zal misschien tegen vallen maar, het kan ook anders zijn. Niet te lang uitstellen om het haar te vertellen, dit heeft toch geen zin.
Je bent tenslotte 18 en de keuze ligt bij jou, laat je niet beïnvloeden.
Waar een wil is...is een weg, je komt er wel ;)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:11

sterkte met je keuze. Dit kan je hele leven zomaar veranderen.
nu kan je het nog kwijt en heb je hoogstens veel verdriet, maar als het er eenmaal is, dan kan je het moeilijk nog weg doen. wil je studeren? wat waren je plannen? allemaal dingen om rekening mee te houden.
Mijn moeder komt hier regelmatig mee in aanraking en die heeft meer levens zien verwoest worden dan het geluk bracht. de meisjes stoppen zeer vaak met hun studies, om te gaan werken om ervoor te zorgen of na een jaar besluit het vriendje dat hij er toch niets meer van moet weten en staat ze er alleen voor, hierdoor komen ook vaak in de armoede terecht. Het is vaak een strijd tussen het rationele en het emotionele.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:20

Heel veel sterkte de aankomende tijd, ik hoop dat jij en je vriend samen een goede keuze maken.
En succes bij je ouders, ze zullen vast schrikken maar hopelijk zullen ze jullie steunen! :(:)

Mijn zus heeft ook in deze situatie gezeten, ons heeft het veel goeds gebracht. Onze familie is er veel hechter door geworden, het leven staat even compleet op kop maar samen kom je er wel uit!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:25

Jeetje, toch positief dus.... sterkte met je keuzes en eventuele vervolg stappen :(:)
Gelukkig heb je in iedergeval al je schoonmoeder die je steunt, hopelijk blijken je ouders ook mee te vallen.

Nu inderdaad maar snel een echo in iedergeval en neem je vriend mee ter ondersteuning. Het is namelijk niet zo maar iets om een kloppend hartje te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:27

Jeetje TS, ik kan me heel goed voorstellen dat er nu een stormvloed van emoties door je heen gaat. Ik wil je heel veel sterkte wensen met je keuze, samen met je partner kom je er wel uit. En daarnaast ook heel veel succes / sterkte met het vertellen aan je ouders, ik snap dat je dat erg moeilijk vindt :(:)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:28

Goh, ik had het niet verwacht! Maar goed dat je een test hebt gedaan en verder wil ik je heel veel sterkte wensen met de beslissing. :(:)

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:37

strekte , en volg je hart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:47

jiehaaa schreef:
Nee dat is niet waar. Is dus een fabeltje.

Het kan zeker wel. Het is alleen zeldzaam :)
Sterkte ts met welke keuze je ook maakt!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:49

Jeetje, in het begin las ik dit topic toen hij net geopend was, en toen wist ik niet zo goed wat ik ervan moest denken.

Net zag ik hem weer staan en toen dacht ik: oja, zal ze de test al gedaan hebben?

Maar dus toch positief. Ts ik wil jou en jouw vriend veel sterkte wensen met het maken van deze moeilijke beslissing.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:00

Lieve TS. Toch positief.
Ik wens je veel wijsheid bij het maken van je beslissing.
Maar bedenk dat jij die beslissing moet maken en je geen rekening hoeft te houden wat andere denken en zouden doen.
Zelfs je lieve vriend staat toch een beetje aan de zijlijn,want mocht hij over 6 maanden beslissen dat hij het toch niet zo ziet zitten vertrekt hij en sta je er alleen voor.
En helaas gebeurd dat vaker dan dat jonge stellen na de beslissen bij elkaar blijven.
Mocht je er voor willen gaan,weet dan dat je heel veel zal moeten opgeven,je krijgt er wat moois voor teug maar alleen jij kan beslissen of jij dat bereid bent om dat te doen.
Niet voor 9 maanden ,maar voor de aankomende 18 jaar.
Mocht je beslissen dat je er nog niet aan toe bent,is dat ook jouw beslissing,maak die keuze dan ook zonder je er schuldig om te voelen,natuurlijk zal je verdrietig zijn,maar beter dat dan je hele leven het gevoel te hebben " opgezadeld te zijn met een kind" .

Sterkte en succes.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:15

Ik heb ook meegelezen vanaf het begin.
Ik wil je ondanks dat je je keuze nog niet weet wel feliciteren.
Maak een goeie keuze door naar je hart te luisteren. Heel veel sterkte!

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:43

heel veel sterkte :+:

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:45

Heftig ts! Succes met het maken van je keuze! En onthoud als je met 100% achter je keuze staat is het altijd de juiste geweest!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:52

Misschien klinkt het heel hard, maar ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta. Denk goed na over de keuze die je gaat maken, laat je niet beïnvloeden door de mening van de mensen om je heen.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:53

Heel veel sterkte ts! Ik vind dat je heel dapper bezig bent! :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:56

Dat is idd even schrikken zeg, je zit nu in een achtbaan van emotie's
Alleen jij kan de keuze maken, houden of niet. Maar laat de keuze niet afhangen van wat een ander ervan vind wat je moet doen.

Heel veel sterkte met wat je ook besluit!

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:18

Nou meid, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Dat zo iets moois,zo moeilijk kan zijn he!
Mocht je met een onafhankelijk persoon willen praten die je erg goed kan helpen op alle gebieden kan ik je een organisatie aanraden die er helemmal zijn voor jonge, aanstaande moeders én iedereen om haar heen!
Ik zal je zo een pb sturen.

Succes!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:41

Eén advies: blijf ook rationeel denken en práát met mensen. Vertrouw niet uitsluitend op je (door hormonen gestuurde) gevoel en op hallelujah-verhalen. Er zijn ook vrouwen die spijt hebben gekregen van hun kindje en het is belangrijk je dat ook te realiseren. Dat je spijt kan krijgen en het dus niet altijd geweldig en leuk is als het kindje er eenmaal is.

Verder: sterkte.