Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendyenbram schreef:Niet alleen niet 100% nodig, Maar ook niet 100% veilig. Dus om een ander misschien te helpen "dodelijke" ziekte te voorkomen, jezelf een extra risico geven? Nee dank je.
Kuggur schreef:wendyenbram schreef:Niet alleen niet 100% nodig, Maar ook niet 100% veilig. Dus om een ander misschien te helpen "dodelijke" ziekte te voorkomen, jezelf een extra risico geven? Nee dank je.
Je zou die statistieken eens met elkaar moeten vergelijken, misschien verander je dan je mening.
Als je je niet laat inenten dan profiteer je op dezelfde manier van de immunistie van de mensen om je heen als "Ben" in het plaatje dat hierboven is gepost. Met dat verschil dat hij zich niet kán laten inenten.
Vrij onverantwoord gedrag (en zoals uit je laatste zin blijkt nogal egocentrisch) als je dat wel kan in mijn opinie.
wendyenbram schreef:Ja maar volgens het RIVM zijn er geen enkele risico`s aan het inenten, alleen aan het NIET inenten.
het kind wordt hooguit een beetje hangerig. meer niet elk ander ziekte of ongemak ligt aan het kind zelf! Elk iets wat je meld wordt afgedaan ach het kind had al iets onder de leden, want het komt pertinent niet van onze vaccinaties waar we zoveel geld mee verdienen. dus kom maar jongens laat je maar enten, kost alleen maar jullie belastinggeld, wij verdienen lekker veel over jullie ruggen heen, en dat er zoveel kinderen ziek worden ? ach niet ons pakkie an!
Als een kind geent wordt tegen mazelen is het besmettelijk voor de omgeving, maar bij een uitbraak van mazelen is het altijd de schuld van de niet geente kinderen? maar ja een enting werkt maar een x aantal jaar, dus als je het zou beschouwt hoeveel mensen lopen er dan wel niet onbeschermd rond? (hoezo kudde immuniteit?) Dat is echt een grote fabel.
wendyenbram schreef:Als een kind geent wordt tegen mazelen is het besmettelijk voor de omgeving, maar bij een uitbraak van mazelen is het altijd de schuld van de niet geente kinderen? maar ja een enting werkt maar een x aantal jaar, dus als je het zou beschouwt hoeveel mensen lopen er dan wel niet onbeschermd rond? (hoezo kudde immuniteit?) Dat is echt een grote fabel.
Magrathea schreef:Met als verschil dat ik als volwassene veel meer weerstand heb en sterker ben, en het dus minder erg is als ik mazelen krijg. Ik doel vooral op kinderen. Dat is de risicogroep namelijk.
Overigens werkt het vaccin misschien maar zoveel jaar, maar het is niet dat het van de ene op de andere dag over is. In het afbouwproces ben je misschien ongemerkt al eens geïnfecteerd geweest en heeft je lichaam dat succesvol bestreden, waardoor je hernieuwde immuniteit op hebt gebouwd.
Vaccins spelen in op het natuurlijke afweerstelsel van de mens, waarom is dat anders dan daadwerkelijk ziek worden en daarvoor immuniteit opbouwen? Waarom is dat levenslang en een vaccin maar tijdelijk?
wendyenbram schreef:Magrathea schreef:Met als verschil dat ik als volwassene veel meer weerstand heb en sterker ben, en het dus minder erg is als ik mazelen krijg. Ik doel vooral op kinderen. Dat is de risicogroep namelijk.
Overigens werkt het vaccin misschien maar zoveel jaar, maar het is niet dat het van de ene op de andere dag over is. In het afbouwproces ben je misschien ongemerkt al eens geïnfecteerd geweest en heeft je lichaam dat succesvol bestreden, waardoor je hernieuwde immuniteit op hebt gebouwd.
Vaccins spelen in op het natuurlijke afweerstelsel van de mens, waarom is dat anders dan daadwerkelijk ziek worden en daarvoor immuniteit opbouwen? Waarom is dat levenslang en een vaccin maar tijdelijk?
Omdat wanneer je de ziekte hebt doorgemaakt je het NIET meer kan krijgen je bent dan LEVENSlang beschermd. Als je geent bent kun je het wel nog krijgen (kijk maar naar de bof studenten) Tja dat is dus de vraag he? waarom ze pleiten op een levenslange bescherming en vervolgens zelf melden dat het maar 10 jaar geld. moet je bij het RIVM zijn en niet bij mij.
En de meeste kinderziektes zijn als kind beter door te komen dan dat een volwassen persoon die doorkomt.