Is inenten wel zo verstandig als we denken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Re: Is inenten wel zo verstandig als we denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:26

Tja ik ken ook verhalen van mensen die binnen 48 uur na een enting hun kind verloren. Ook een gezond kind!
Deze moeders zeggen nu van had ik maar nooit die prik laten zetten.

Ik vind enten gewoon en valse schijn van veiligheid, en hoe meer ik lees, hoe meer ik denk dat die entingen troep zijn. en dat er meer en meer ziektes bij komen die er niet zouden zijn zonder die troep.

de meeste kinderziekten waren al (bijna) weg voor ze begonnen met massaal te enten.
en dan die griepprik elk jaar weer. o o o wat is die goed zeg. de prik van 2010 helpt tegen virussen van 2009 (die inmiddels al lang gemuteerd zijn) en in 2011 weten we eindelijk wat ons in 2010 ziek maakte dus proppen we de anti daarvan in. om vervolgens gewoon weer achter de feiten aan te lopen.

En dan nog de nieuwste prik tegen baarmoederhalskanker die ze ook aan jongetjes willen gaan geven en al veel eerder dan dat ze nu doen. terwijl die maar tegen 4 van de zoveel types helpen. Maar he iedereen is veilig he! en denkt dat men het niet meer krijgt. En jammer genoeg zijn er al zoveel meisjes die er erge klachten van kregen. maar he liever concentratiestoornissen en andere dingen dan zo dom zijn om geen prik te halen? Het zou me niks verbazen als er straks hele hordes dames onvruchtbaar blijken te zijn, of juist hun dochters (net zoals het verhaal met de DES dochters...)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:59

wendyenbram schreef:
Ik vind enten gewoon en valse schijn van veiligheid, en hoe meer ik lees, hoe meer ik denk dat die entingen troep zijn. en dat er meer en meer ziektes bij komen die er niet zouden zijn zonder die troep.

Check je bronnen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:13

ja heb ik gedaan. Vind het RIVM namelijk al bij lange na geen betrouwbare bron meer.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:19

Op grond van ...?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:20

ik ben het met je eens wendyenbram. Stel je voor dat de media dat zou toegeven, dan gaat de medische wereld toch totaal ten onder..

In het verleden hebben ze mij ook geprobeerd van alles aan te smeren, niet op ingegaan.. nu erachter wat het is, maar nee dat kan niet, veel te jong voor.. Ik injecteer nu zelf b12 en ben enorm opgeknapt.. Maar dat zou onzin zijn, het zit tussen me oren en moet nodig naar een psycholoog en aan de anti depressieva bijvoorbeeld.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:07

[quote="Kuggur"]Op grond van ...?[/quote

dat ze elkaar steeds tegen spreken, en de bijsluiters (niet die van de consument, maar die de arts krijgt)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:29

Vreemse zin Wendyenbram, wat bedoel je daar mee, wie spreekt wie steeds tegen?
Vervolgens zeg je "en de bijsluiters", ehm ja, wat is daar mee dan?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 09:55

ja vergelijk de bijsluiter die bij het CB ligt maar eens met de bijsluiter die VOOR het CB is!! voor 1 product 2 totaal verschillende bijsluiters. waarbij in de bijluiter voor de "ouders" toch heel wat anders staat dan in de officiele bijsluiter.

RIVM spreekt zichzelf vaak tegen, maar ook artsen spreken elkaar tegen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 02:20

Afbeelding

Ik vraag me toch af wat er zwaarder weegt: dat jij misschien een vaccin krijgt dat niet per se 100% nodig is, of het feit dat je ermee bijdraagt aan de algemene gezondheid, door ziekten te voorkomen die dodelijk kunnen zijn voor sommigen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:02

Niet alleen niet 100% nodig, Maar ook niet 100% veilig. Dus om een ander misschien te helpen "dodelijke" ziekte te voorkomen, jezelf een extra risico geven? Nee dank je.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:53

wendyenbram schreef:
Niet alleen niet 100% nodig, Maar ook niet 100% veilig. Dus om een ander misschien te helpen "dodelijke" ziekte te voorkomen, jezelf een extra risico geven? Nee dank je.

Je zou die statistieken eens met elkaar moeten vergelijken, misschien verander je dan je mening.
Als je je niet laat inenten dan profiteer je op dezelfde manier van de immunistie van de mensen om je heen als "Ben" in het plaatje dat hierboven is gepost. Met dat verschil dat hij zich niet kán laten inenten.
Vrij onverantwoord gedrag (en zoals uit je laatste zin blijkt nogal egocentrisch) als je dat wel kan in mijn opinie.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:31

Tja misschien zou JIJ dan eerst even ander onderzoek moeten doen, IPV het zelfde riedeltje als wat het RIVM iedereen probeert wijs te maken!
Ik vind het nog al raar dat IK mij maar ziek moet laten spuiten om een nader niet ziek te laten worden.

die immunisatie geloof ik dus NIET in. en als je eens beter gaat lezen met wat het RIVM allemaal beweert, en vervolgens vragen over gaat stellen aan dat zelfde RIVM merk je vanzelf dat ze zich zelf tegenspreken.

En ik hoef geen statistieken te vergelijken om mijn mening te veranderen. Ik heb juist altijd met die verrekte meute meegelopen en wel geent. daardoor heb ik nu 2 zieken kinderen en heb ik zelf ook lichamelijke klachten.

Toen ben ik mijn onderzoek gaan doen. en veel gaan lezen. en ZELF nadenken IPV me angst in te laten zaaien door de overheid en bange moeders die zich alles maar laten aanpraten.
Nu nog 2 hele gezonde kinderen die bijna nooit ziek zijn en dus NIET geent!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:34

Niet zo opgewonden, als jij dat vind, prima.
Ik heb verder geen behoefte te proberen iemand te overtuigen met een dergelijke instelling.
Het zal mij uiteindelijk worst zijn wat voor risico inschatting je maakt ten aanzien van je eigen gezondheid. Ik hoop van harte voor je dat je kinderen gezond blijven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:08

Ben ongeveer 1x per jaar ziek, toevallig afgelopen jaar een keer zo erg dat ik er een week voor thuis moest blijven (iets wat me niet meer gebeurd is sinds ik longontsteking heb gehad toen ik 8 was. Met mijn tshirtje aan vanuit buiten à 30 graden een hal met ijssculpturen in gaan was niet zo'n fantastisch plan :D ). Verder dus heel af en toe een keer ziek, dagje thuisblijven en dan kan ik weer door. Maakt mij het uit, gratis vakantiedagje enzo :D
Ik heb dus alle vaccins gehad als kind. Krijg nu jaarlijks de griepprik omdat ik astma heb. Ja ik word er een beetje snotterig van, maar liever dan de volle laag krijgen en een week met een permanente astma-aanval rondlopen. Dan neem ik wel een extra pakje zakdoekjes mee voor die snotneus.

Enneh, trouwens, wat valt er niet te geloven aan kudde-immuniteit? Dat is net zoiets als niet geloven in zwaartekracht ofzo :=
Dergelijke virussen verspreiden zich via mens-mens contact. Als niemand zich laat enten is dat dus een feest voor een virus als de mazelen. Echter, als iemand de mazelen krijgt en iedereen met die diegene in contact komt is ingeënt, dan verspreidt het virus zich niet verder en worden er geen andere mensen ziek. Op het moment dat er mensen in de omgeving zijn (kinderen) die niet worden geënt, kunnen zij wel ziek worden en weer anderen besmetten (aangezien die kinderen weer met andere mensen in contact komen). Ofwel, op dit moment profiteren niet-geënte kinderen van de kudde-immuniteit van de rest. Of ze hebben gewoon geluk. Maar als iemand als Ben hebt in het bovenstaande plaatje, die niet geënt kán worden, die hoopt dan maar dat er genoeg mensen rondlopen die zich wél laten vaccineren zodat hij niet ziek kan worden.

Je kunt het op alle manieren uitleggen die je wil, maar in Amerika waren er in 2000 maar een heel klein aantal mensen en kinderen die mazelen hadden. Sinds de opkomst van de 'non-vaxxers' zoals ze worden genoemd, is dat aantal evenredig toegenomen. Toeval? Ik weet het niet...
Oh en wie er nu denkt 'ik laat mijn kind toch niet naar school gaan als hij ziek is, dan kan hij ook niemand besmetten': er bestaat zoiets als incubatietijd. Voor griep is dat ongeveer drie dagen. Dat is dus de tijd dat het virus al in je lichaam zit en zich al aan het nestelen is, en tevens de tijd dat je al mensen kan besmetten terwijl je zelf nog geen last hebt van de symptomen!
Dit vergeten veel mensen dus voor het gemak maar even ;)

Bron: het vak immunologie en infecties uit mijn minor geneeskunde voor technische studenten, met als uitlichters MRSA, OK-hygiëne en griep/mazelen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:12

als je ziek wordt bouw je ook weerstand op.. Anders is het met dodelijke ziektes..

maar ik geloof ook genoeg dat de overheid het aanprijst om daar vervolgens weer van te kunnen profiteren.

Er zijn zoveel makkelijkere middelen dan al die medicijnen en injecties. Maar dat is goedkoper en wordt niks aan verdient dus waarom dat promoten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:45

Gisteren was er bij EenVandaag een item over 2 jonge kindjes die door de enting heel ziek waren geworden.
Ik vond het heftig om te zien, dat het zo gevaarlijk kan zijn.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:08

Dat bedoel ik sterregoud, zo best die entingen ;)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:10

Ik vind het gewoon vervelend dat de risico's van het enten steeds maar weggewuifd worden.
En dat als jij naar een arts stap met jouw twijfels over een enting, dat meteen de deur voor jouw neus wordt dicht geslagen.
Ook zijn er geen eerlijke cijfers bekend met de meldingen van wat er eventueel fout kan gaan bij een enting.

Dat maakt het allemaal gewoon ingewikkeld voor mij.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:35

Ja maar volgens het RIVM zijn er geen enkele risico`s aan het inenten, alleen aan het NIET inenten.
het kind wordt hooguit een beetje hangerig. meer niet elk ander ziekte of ongemak ligt aan het kind zelf! Elk iets wat je meld wordt afgedaan ach het kind had al iets onder de leden, want het komt pertinent niet van onze vaccinaties waar we zoveel geld mee verdienen. dus kom maar jongens laat je maar enten, kost alleen maar jullie belastinggeld, wij verdienen lekker veel over jullie ruggen heen, en dat er zoveel kinderen ziek worden ? ach niet ons pakkie an!

Als een kind geent wordt tegen mazelen is het besmettelijk voor de omgeving, maar bij een uitbraak van mazelen is het altijd de schuld van de niet geente kinderen? maar ja een enting werkt maar een x aantal jaar, dus als je het zou beschouwt hoeveel mensen lopen er dan wel niet onbeschermd rond? (hoezo kudde immuniteit?) Dat is echt een grote fabel.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:18

Kuggur schreef:
wendyenbram schreef:

Je zou die statistieken eens met elkaar moeten vergelijken, misschien verander je dan je mening.
Als je je niet laat inenten dan profiteer je op dezelfde manier van de immunistie van de mensen om je heen als "Ben" in het plaatje dat hierboven is gepost. Met dat verschil dat hij zich niet kán laten inenten.
Vrij onverantwoord gedrag (en zoals uit je laatste zin blijkt nogal egocentrisch) als je dat wel kan in mijn opinie.

Ik ben ook zo'n egoïst, door een slechte ervaring met enten in mijn eigen gezin en in mijn omgeving ben ik er ook anders tegen aan gaan kijken en besloot niet meer overal tegen te laten inenten.Waarom wordt die keuze niet gerespecteerd? Ik vraag niet van een ander zich te laten inenten om mijn gezin door groeps immuniteit te beschermen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:24

wendyenbram schreef:
Ja maar volgens het RIVM zijn er geen enkele risico`s aan het inenten, alleen aan het NIET inenten.
het kind wordt hooguit een beetje hangerig. meer niet elk ander ziekte of ongemak ligt aan het kind zelf! Elk iets wat je meld wordt afgedaan ach het kind had al iets onder de leden, want het komt pertinent niet van onze vaccinaties waar we zoveel geld mee verdienen. dus kom maar jongens laat je maar enten, kost alleen maar jullie belastinggeld, wij verdienen lekker veel over jullie ruggen heen, en dat er zoveel kinderen ziek worden ? ach niet ons pakkie an!

Als een kind geent wordt tegen mazelen is het besmettelijk voor de omgeving, maar bij een uitbraak van mazelen is het altijd de schuld van de niet geente kinderen? maar ja een enting werkt maar een x aantal jaar, dus als je het zou beschouwt hoeveel mensen lopen er dan wel niet onbeschermd rond? (hoezo kudde immuniteit?) Dat is echt een grote fabel.

Met als verschil dat ik als volwassene veel meer weerstand heb en sterker ben, en het dus minder erg is als ik mazelen krijg. Ik doel vooral op kinderen. Dat is de risicogroep namelijk.

Overigens werkt het vaccin misschien maar zoveel jaar, maar het is niet dat het van de ene op de andere dag over is. In het afbouwproces ben je misschien ongemerkt al eens geïnfecteerd geweest en heeft je lichaam dat succesvol bestreden, waardoor je hernieuwde immuniteit op hebt gebouwd.

Vaccins spelen in op het natuurlijke afweerstelsel van de mens, waarom is dat anders dan daadwerkelijk ziek worden en daarvoor immuniteit opbouwen? Waarom is dat levenslang en een vaccin maar tijdelijk?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:32

wendyenbram schreef:

Ehm, je gelooft dus niet dat het werkt...?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:34

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:36

Magrathea schreef:
Met als verschil dat ik als volwassene veel meer weerstand heb en sterker ben, en het dus minder erg is als ik mazelen krijg. Ik doel vooral op kinderen. Dat is de risicogroep namelijk.

Overigens werkt het vaccin misschien maar zoveel jaar, maar het is niet dat het van de ene op de andere dag over is. In het afbouwproces ben je misschien ongemerkt al eens geïnfecteerd geweest en heeft je lichaam dat succesvol bestreden, waardoor je hernieuwde immuniteit op hebt gebouwd.

Vaccins spelen in op het natuurlijke afweerstelsel van de mens, waarom is dat anders dan daadwerkelijk ziek worden en daarvoor immuniteit opbouwen? Waarom is dat levenslang en een vaccin maar tijdelijk?

Omdat wanneer je de ziekte hebt doorgemaakt je het NIET meer kan krijgen je bent dan LEVENSlang beschermd. Als je geent bent kun je het wel nog krijgen (kijk maar naar de bof studenten) Tja dat is dus de vraag he? waarom ze pleiten op een levenslange bescherming en vervolgens zelf melden dat het maar 10 jaar geld. moet je bij het RIVM zijn en niet bij mij.
En de meeste kinderziektes zijn als kind beter door te komen dan dat een volwassen persoon die doorkomt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:39

wendyenbram schreef:
Magrathea schreef:

Omdat wanneer je de ziekte hebt doorgemaakt je het NIET meer kan krijgen je bent dan LEVENSlang beschermd. Als je geent bent kun je het wel nog krijgen (kijk maar naar de bof studenten) Tja dat is dus de vraag he? waarom ze pleiten op een levenslange bescherming en vervolgens zelf melden dat het maar 10 jaar geld. moet je bij het RIVM zijn en niet bij mij.
En de meeste kinderziektes zijn als kind beter door te komen dan dat een volwassen persoon die doorkomt.

Sorry, ik wist niet dat je immunologie had gestudeerd... waar baseer je deze informatie op?
Bofstudenten zijn voornamelijk buitenlandse studenten die niet zijn ingeënt. Ik ben zelf student, mijn kennissenkring bestaat voornamelijk uit (tientallen!) studenten, ken er welgeteld één die de bof heeft gehad, en zij was nog in de nasleep van de ziekte van Pfeiffer (erg vervelend voor haar trouwens).
Verder heeft niemand het dus gekregen, terwijl ze wel gewoon buiten is blijven komen enzo (voor zover haar toestand dit toeliet)... En ik heb het vermoeden dat de meesten in de kennissenkring (studentenvereniging in dit geval) een vaccin hebben gehad! ;)