Ontgiften/detox (met superfood)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:46

helaas, die winderigheid blijft.......
Ik moet ook veel vaker naar de WC, soms wel 3x per dag, maar het is een hele makkelijke vorm om het zo maar te zeggen, je staat zo weer buiten :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:46

Quinoa pannenkoek vandaag ..onwijs voedend , maar toch niet zwaar in de maag .
Wil zo nog gaan sporten namelijk ...teller op -12

Afbeelding

Karin92

Re: Ontgiften/detox (met superfood)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:12

Ik heb deze week toch wat nieuwe dingen geprobeerd.
Zag dat ze bij ons in het dorp speltmeel verkochten in de supermarkt, dus heb een zakje meegenomen.

Gister spelt pannenkoekjes gegeten en moet zeggen vind ik veel lekkerder dan gewone pannenkoeken.

En heb nu ook 3 groene smoothies gehad maar vind het toch wel heel erg wennen hoor...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:10

Ik vind een smoothie met rode bietjes, bramen, aardbeien, kersen en munt heerlijk! Andere echt lekkere groene smoothies heb ik nog niet gevonden, ben nog druk aan het experimenteren ;)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:13

Ik ben nog steeds een groene smoothy dy hard :o ...
Af en toe heb ik ook wel eens een combi die ik niet zo lekker vind , maar in de regel
vind ik ze smakelijk .

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:29

ditano schreef:
Quinoa pannenkoek vandaag ..onwijs voedend , maar toch niet zwaar in de maag .
Wil zo nog gaan sporten namelijk ...teller op -12

[ Afbeelding ]

dat ziet er lekker uit!!!!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:40

Heel makkelijk te maken .
Half kopje quinoa meel ,half kopje melk of water , wat honing om er een zoetere draai aan tegeven en een eitje .
Zelf heb ik er nog gebroken lijzaad door gedaan .

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:20

Heb laatst een groene smoothie met brocoli gehad maar die vond ik zo ranzig dat ik maar de helft op kreeg. Heb er ook echt een uur over gedaan.
Dus groene smoothie met brocoli... voor mij nooit weer :P

Die met spinazie vind ik wel lekker. (of nou ja lekker, moet nog wel aan de smaak wennen maar het is te doen)

Wat is nog meer lekkere groente om erin te doen?
Want alleen maar op basis van spinazie lijkt me ook gauw saai worden en eentonig!
Dus als iemand nog tips heeft! Komt u maar :D

Verder lukt het me ook steeds beter om veel water te drinken!
Dus maak al best goede vorderingen... al ben ik nog niet echt verder gekomen met de superfoods.
Maar wil binnenkort wel amandelen halen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:25

Broccoli vond ik ook niks nee, bloemkool ook niet echt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:18

Brocoli zou ik sowieso niet voor een groene smoothie pakken.
De zetmeel uit de brocoli en de fruitsuikers gaan gisten .
Ik neem alleen maar bladgroente voor de smoothies , de bleekselderij is daar
de enige uitzondering op .

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:06

rustig in dit topic...

Ik had dit weekend moerbeien gekocht, schijnen echt super gezond te zijn.
maar o, wat vind ik ze smerig, heeft iemand hier ervaring mee?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:27

Heeey, dit topic staat er weer...!

Ik ben een paar weken geleden begonnen met moerbei"trosjes" - ik vind ze erg zoet. Maar voor wie van zoet houdt: erg smakelijk. Voor bessen schijnen e vrij veel eiwit te bevatten. (Plm. 5 ram eiwit per 100 gram bessen; gojibessen 10 gram eiwit per 100 gram bessen.)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:51

Moerbeien heb ik nog nooit gegeten, dus geen idee.

M'n mams belde mij van de week op dat ze bij de tuinen stond, of ze nog wat mee moest nemen. Lastig omdat ik dus heel snel op internet moest zoeken wat welk product inhield, maar uiteindelijk is ze thuisgekomen met hennepzaad, quinoa vlokken, stuifmeelpollen en mesquite poeder. De hennepzaad en stuifmeelvlokken gooi ik afwisselend met gojibessen, chia- en lijnzaad door m'n havermout ontbijt, alles tegelijk wordt een iets te dure bedoeling. Maar ik ben bang dat de mesquite poeder een miskoop is geweest, in de praktijk vind ik het echt een stuk minder lekker dan de beschrijvingen op internet deden voorkomen..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:06

Oeff ik ben juist gek op moerbeien! Dat zijn die zwarte, bobbelige (soort van framboosachtig uiterlijk) besjes toch? Smaken naar honing, heerlijk!

Mesquitepoeder hwb ik nog nooit van gehoord, wat is het?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:20

De mijnes zijn een soort van geel (niet helder geel als een boterbloem) maar idd: qua vorm als een framboos en zoet.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:39

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:55

Jammer dat dit topic stil ligt!

Ik ontbijt sinds een maand met groene smoothies en voeg daar diverse superfoods aan toe. Ik heb net een smoothie voor morgenvroeg gemaakt met spinazie- een halve (rauwe) koolrabi- appel- banaan- avocado- havermout- lijnzaad- chia zaad- maca poeder- chlorella poeder- tarwegras poeder- kurkuma poeder- rauwe cacao snippers en hennep poeder.

Bij mijn smoothie eet ik vaak een handje met verschillende bessen zoals Goji bessen, moerbeien, inca bessen en cranberries.

Ik ben op dit moment het boek 'Voor altijd Jong' van Jesse van der Velden aan het lezen. Ook een erg interessant boek. Staan niet heel veel smoothie recepten in hoor. Maar wel veel informatie over eten, en hoe slecht alle bewerkte en lang houdbare producten zijn die in de supermarkt liggen. Ik kan me er wel in vinden al vind ik hem wel extreem. Ik haal eruit waarvan ik denk dat nuttig en haalbaar is.

Zijn er meer mensen hier die dat boek gelezen hebben?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:28

ja, ik vind het ook jammer dat er hier niet veel gepost wordt.
Ik ben tegenwoordig ook helemaal van de superfood.
Alleen niet in smoothies, ik gooi alles in de havermout, hier op bokt is daar ook een leuk en lekker topic over.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:30

Ik ben momenteel aan het ontgiften met een sapkuur. Alleen maar groente en fruitsappen (zelf gemaakt, dus vers). Vorige week vier dagen gedaan, toen een break van een paar dagen en nu sinds gisteren weer begonnen, nu tot en met zondag. Na de eerste vier dagen gebeurde er duidelijk iets in mijn lichaam, gifstoffen vonden hun weg naar buiten (ineens puistjes, heb ik echt nooit). Ook veel meer energie: mijn lichaam hoeft zich ineens niet meer bezig te houden met het afbreken van allerlei nutteloze voedingsstoffen, fijn! :) Word 's morgens om 8u wakker en ben dan gewoon klaar voor de dag, waar ik normaal echt ontzettende moeite heb met opstaan.

En, heeft niet veel met superfoods te maken, maar ik ben sinds drie weken ook weer aan het oil-pullen geslagen. Iedere ochtend 15 minuten mond spoelen met (zonnebloem of kokos)olie. Resultaat is echt belachelijk: mijn tanden zijn nu al een stuk witter en ineens begint er een verstandskies door te komen, alsof die nu ineens voldoende ruimte heeft. Kan toeval zijn, natuurlijk. Maar voelt erg fijn :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:36

oke, oil-pullen, ken ik niet.
Wat is het doel ervan?

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:28

Ik ga eens zoeken op dat havermout topic, Knakker. Ik vind zelf havermout op zich niet lekker, erg droog! Door de smoothie heen is het goed te doen. Maar misschien kan ik daar nog inspiratie opdoen voor lekkere recepten om te proberen ;)

Ik ben ook wel benieuwd naar wat het oil-pullen precies inhoudt

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:06

Nog nooit van oil-pullen gehoord ...zal zo eens gaan googlen ...

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:55

Ik maak een smoothie van deels superfood.
1 banaan
Klein glaasje amandelmelk
Eetlepel raw cacao
Theelepel maca poeder
Klein beetje havermout
Dit mixen en dan heb je chocomelk met banaan smaak.

Dat oil-pullen heb ik ook nog nooit gehoord maar als je er wittere tanden van krijgt..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:40

Met oil pulling neem je een eetlepel (zonnebloem, of ik gebruik kokos) olie van eerste persing in je mond. Dat duw, trek, kauw en wiebel je je mond door voor 15-20 minuten. Het idee is dat dit ten eerste bacteriën uit je hele mondholte onttrekt. Daarnaast zou het ontgiftend werken: door het pullen stimuleer je je stofwisseling en worden er gifstoffen uitgescheiden in je speeksel. Dat vermengt zich met de olie en die stoffen spuug je dus achteraf uit.
Aan het eind van het pullen is de olie melkachtig wit geworden door alle bacteriën. Olie spuug je daarom ook uit in bijv de wc, niet in je wasbak want daarvoor zitten er echt teveel bacteriën in.

In het begin heel vies gevoel, inmiddels gewoon dagelijkse routine. En het werkt dus, of in ieder geval voor mijn mond - of het echt zo ontgiftend in je gehele lichaam werkt weet ik niet. :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:31

lijkt me nou niet bepaald lekker spoelen...