Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mayniac_val schreef:Helemaal mee eens! Vind het belachelijk dat mensen meteen denken dat je niet/weinig eet als je dun bent.
Boompje1985 schreef:Rowdine dat vind ik wel makkelijk gezegd dat ze het zelf in de hand hebben ja diegene met gezond verstand hebben het zelf in de hand, maar er zijn genoeg mensen die erg dik of dun zijn omdat ze geestelijk het niet meer zelf kunnen oplossen of inzien. Daar ligt voor mij toch wel het verschil dan kun je niet zomaar zeggen zonde... er is vaak meer aan de hand dan wat wij als buitenstaanders zien. Je moet wel in staat zijn om je lichaam als tempel te kunnen zien
Rowdine schreef:Iets genuanceerder kan wel he. Een langzame spijsvertering is geen ziekte of geestelijke stoornis madam.
Of mensen zich erachter willen verschuilen moeten ze helemaal zelf weten. Ze weten zelf heel goed hoe het zit en of de omvang van hun lichaam iets met hun ziekte of stoornis te maken heeft.
noukie12 schreef:Ik werk 2 dagen bij de Mc en eet op mijn werk.(Van Digtasty tot salades) Wel sport ik (paard) 6 dagen in de week.
LoveBodin schreef:Ik vind t ook zo jammer dat veel mensen zich achter dat sooort dingen verschuilen. Kijk, ziekte daar kan je echt niks aan doen. Psychisch kan je hulp voor zoeken, gelukkig gebeurt dat ook vaak.
Maar ik heb t argument al gehoord dat dikke (en dan echt obese, niet mollig) mensen er niks aan kunnen doen, want t ligt aan hun spijsvertering?
Dat vind ik persoonlijk onzin. Ik vind iemand mooi, als die persoon er gezond uitziet. Dus verzorgd, en niet te dik of te dun.
Edit: natuurlijk maakt spijsvertering wel uit, maar dat je er zwaar obees van wordt, omdat dat aanleg is, dan doe je zelf toch ook wat niet goed imo.
Menino schreef:LoveBodin schreef:Ik vind t ook zo jammer dat veel mensen zich achter dat sooort dingen verschuilen. Kijk, ziekte daar kan je echt niks aan doen. Psychisch kan je hulp voor zoeken, gelukkig gebeurt dat ook vaak.
Maar ik heb t argument al gehoord dat dikke (en dan echt obese, niet mollig) mensen er niks aan kunnen doen, want t ligt aan hun spijsvertering?
Dat vind ik persoonlijk onzin. Ik vind iemand mooi, als die persoon er gezond uitziet. Dus verzorgd, en niet te dik of te dun.
Edit: natuurlijk maakt spijsvertering wel uit, maar dat je er zwaar obees van wordt, omdat dat aanleg is, dan doe je zelf toch ook wat niet goed imo.
Ik vind dit altijd wel makkelijk praten als je zelf niet weet hoe het is om een langzamere spijsvertering te hebben...
Ik was een dikke baby, dikke kleuter, dikke tiener... Gewoon altijd. M'n eetpatroon is een flinke tijd echt ontspoord geweest en toen was ik écht heel dik ( maat 52 ) Maar inmiddels eet ik redelijk gezond en bewust... Het kan echt wel beter en gezonder, dat geef ik eerlijk toe... En als ik er heel veel energie in zou stoppen zou ik wel (meer) af kunnen vallen ( heb nu 44 ) maar dat houd ik wsl niet vol omdat ik dan echt altijd met eten bezig zou moeten zijn en ik heb ook ander dingen in het leven die energie kosten![]()
Al met al denk ik dat mijn eetpatroon niet heel veel slechter is dan dat van de meeste slankere mensen. Ik zou 's avonds minder op kunnen scheppen, maar uiteindelijk schep ik niet meer op dan mijn dunnere huisgenootjes bv.![]()
Mensen doen het hier voorkomen alsof je overgewicht kunt voorkomen door een beetje op E-nummers te letten en af en toe te joggen. Nou believe me, dan zou mijn overgewicht niet bestaan. Daarmee wil ik niet zielig of slachtofferig doen , want ik heb zelf de keus gemaakt om er niet 24/7 mee bezig te zijn om af te vallen ( na jarenlang eetstoornis. Dat dan weer wel)
Maar ik denk dat het wel redelijk onderschat wordt door mensen met een snelle spijsvertering hoe het is om géén snelle spijsvertering te hebben.. Daarmee wil ik niet zeggen dus dat ik níét af kan vallen maar op dit moment is het me de inspanning niet waard. Ik voel me ook goed als ik lekker sport en gezond eet zonder een strikt dieetschema te volgen
Sizzle schreef:Ik vraag me soms ook wel eens af wat mensen allemaal aan hun kinderen geven.
Ik weet nog wel dat wij vroeger welgeteld 1 of 2 snoepjes mochten en kregen in het weekend soms 4 chipjes in een klein plastic bakje. Verder werden er enkel tarwe koekjes gegeten voor tussendoor.
Als ik bij vriendinnetjes kwam kreeg ik wel eens cola bij het eten e.d. Dat was voor mij iets heel bijzonders dat je alleen op feestjes kreeg. Zo heb ik een collega die zijn hele leven nog geen water gedronken heeft omdat hij dat niet 'lust'. Hij drinkt alleen maar frisdrank en zeurt dan tegen mij dat ik zo dun ben![]()
Al mij Duitse collega's eten warm tussen de middag, maar vaak ook nog een keer in de avond....tja dan zou ik ook flink aankomen, Op school halden die vroeger ook al vaak een doner of pizza voor de lunch terwijl ik niet eens genoeg geld mee kreeg om bij wijze van spreke een roze koek te kopen, maar at braaf mijn 8 bruine boterhammen. Fietste 15km en 15 terug en mestte daarna 6 boxen uit.
En dan nog mensen die beweren dat je gewoon een snelle spijsvertering hebt
little_king schreef:Dat is waar Rowdine, zou ik niet opletten had ik ook maat 58 of zo
Maar het verbaasde van het bericht van sizle dan dan denk ik, hallo zo ben ik ook opgegroeid.
En nog gewend zo te eten.
En doner kabab op school, niet in mijn tijd in ieder geval.
Maar ik weet ook nog dat de eerste mac donalds bij ons in de buurt kwam, toen was ik 19.
Dus ik ben niet opgegroeid met vette hap en alles uit pakjes.
Goed opletten betekend bij veel mensen nog steeds een maatje meer hebben en net zoals er mensen zijn die graag aan willen komen en alles eten en dat niet lukt zijn er ook mensen die graag afvallen maar waar dat ook zo makkelijk niet is. Maar dat kan niet hoor.echt niet die jokken over wat ze eten.