"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:24

Dit blijft steeds een discussie zonder eind. Ik denk dat er helemaal geen ideaal beeld meer is van maatje 34/36. Die tijd zijn we allang voorbij. Ik denk ook dat het niet klopt dat mensen zeggen 'als ik er zelf maar gelukkig mee ben'. Te is namelijk nooit leuk. Dat betekent dat te dun of te dik zijn naar mijn mening voor niemand prettig kan zijn. En wat te dun of te dik is, dat is voor iedereen weer anders.
Ik denk dat de tijd is aangebroken van het gezond zijn. Ik denk dat je prima gezond kan zijn met een maatje meer of minder. Ik denk ook dat iedereen zou moeten willen gezond te zijn en zichzelf niet te verwaarlozen. Want die mening heb ik wel, mensen die echt te veel of echt te weinig eten, of bijzonder ongezond doen hun lichaam gewoon te kort.
Je lichaam is een tempel, en je moet er je hele leven mee doen. Je lichaam kan voor bijzonder veel ongemakken zorgen als jij er niet verstandig mee om gaat.

Als iemand dan echt veel te dik is, of veel te dun en dit hebben zij zelf in de hand, dan krijg ik wel snel de gedachte: zonde! Zonde dat iemand z'n lijf niet wat meer respecteert en er alles aan doet om lekker en gezond in z'n vel te zitten. Echt zonde....

Rennie89

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:33

Waarom moeten er nou altijd dit soort topic's gemaakt worden? :') Ik snap dat niet. Het is altijd een welles niettes spelletje. Wat het belangrijkste in mijn ogen is dat iemand zich goed in zijn vel voeld en gezond is. Ik heb al jaren overgewicht, zij het "maar" 5 kilo ofzo, maar het is en blijft overgewicht en ik voel me er ook niet lekker bij, maar afvallen is gewoon heel pittig. 3 jaar geleden begon ik met afvallen en toen liep ik een blesure op waardoor ik niet meer kon hardlopen...

Wat de een mollig vind, vind de ander normaal, ik zie niet in dat dat fout is. Maar houd het alsjeblieft bij meningen en maak er geen feit van. Ik vind dat iedereen wat moois heeft... ongeacht de kilo's.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:33

Rowdine dat vind ik wel makkelijk gezegd dat ze het zelf in de hand hebben ja diegene met gezond verstand hebben het zelf in de hand, maar er zijn genoeg mensen die erg dik of dun zijn omdat ze geestelijk het niet meer zelf kunnen oplossen of inzien. Daar ligt voor mij toch wel het verschil dan kun je niet zomaar zeggen zonde... er is vaak meer aan de hand dan wat wij als buitenstaanders zien. Je moet wel in staat zijn om je lichaam als tempel te kunnen zien :j

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:41

mayniac_val schreef:
Helemaal mee eens! Vind het belachelijk dat mensen meteen denken dat je niet/weinig eet als je dun bent.

Of dat wanneer je dik bent iedereen automatisch denkt dat je een vreetzak bent.
Toen ik dun was kreeg ik altijd commentaar en nu ik dik ben ook, vinden mensen prettig om je in een hokje te duwen, alleen pas ik er niet meer in }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:43

Boompje1985 schreef:
Rowdine dat vind ik wel makkelijk gezegd dat ze het zelf in de hand hebben ja diegene met gezond verstand hebben het zelf in de hand, maar er zijn genoeg mensen die erg dik of dun zijn omdat ze geestelijk het niet meer zelf kunnen oplossen of inzien. Daar ligt voor mij toch wel het verschil dan kun je niet zomaar zeggen zonde... er is vaak meer aan de hand dan wat wij als buitenstaanders zien. Je moet wel in staat zijn om je lichaam als tempel te kunnen zien :j

Dat bedoel en zeg ik dus: als je het zelf niet in de hand hebt door bijvoorbeeld een geestelijke stoornis of een ziekte dan snap ik dat je niet altijd gezond kan leven.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:47

Ik vind t ook zo jammer dat veel mensen zich achter dat sooort dingen verschuilen. Kijk, ziekte daar kan je echt niks aan doen. Psychisch kan je hulp voor zoeken, gelukkig gebeurt dat ook vaak.

Maar ik heb t argument al gehoord dat dikke (en dan echt obese, niet mollig) mensen er niks aan kunnen doen, want t ligt aan hun spijsvertering?
Dat vind ik persoonlijk onzin. Ik vind iemand mooi, als die persoon er gezond uitziet. Dus verzorgd, en niet te dik of te dun.

Edit: natuurlijk maakt spijsvertering wel uit, maar dat je er zwaar obees van wordt, omdat dat aanleg is, dan doe je zelf toch ook wat niet goed imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:55

Iets genuanceerder kan wel he. Een langzame spijsvertering is geen ziekte of geestelijke stoornis madam.
Of mensen zich erachter willen verschuilen moeten ze helemaal zelf weten. Ze weten zelf heel goed hoe het zit en of de omvang van hun lichaam iets met hun ziekte of stoornis te maken heeft.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:59

Rowdine schreef:
Iets genuanceerder kan wel he. Een langzame spijsvertering is geen ziekte of geestelijke stoornis madam.
Of mensen zich erachter willen verschuilen moeten ze helemaal zelf weten. Ze weten zelf heel goed hoe het zit en of de omvang van hun lichaam iets met hun ziekte of stoornis te maken heeft.

Dat zeg ik toch ook niet?
Langzame spijsvertering weet ik best wat t is :) en ik weet ook dat t niet psychisch is en ook geen ziekte.

Psychische problemen oid, dan snap ik dat je er niks aan kan doen. Daar heb ik ook begrip voor.

Maar om t alleen maar op de spijsvertering vast te pinnen, dat t daar dus aan ligt, dat geloof ik niet. Dan kan er best wat onder liggen, maar de discussie die ik hierover had m€t anderen, kwam t op neer dat het puur en alleen aan de spijsvertering lag. En dat gaat er bij mij niet in, er moet toch wat onderliggen.

Edit: met verschuilen bedoel ik het puur en alleen afschuiven op iets, waar je eigenlijk wel wat aan kan doen. Dus geen ziekte oid. En ik vind dat jammer.

Edit2: en dan heb ik t niet over mollige mensen, maar mensen die echt veel en veel te zwaar zijn.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:04

Ik ben er ook een beetje zat van dat ik elke keer als anorexia word gezien,
Ik heb maatje 36/34 maar erg small gebouwd. Ik vreet me lam! haha,
Op stage eet ik gelijk aan een mannelijke cliënt van 45 die rond de 95 kilo weegt, iedereen vraagt elkedag waar ik het laat.
Ik werk 2 dagen bij de Mc en eet op mijn werk.(Van Digtasty tot salades) Wel sport ik (paard) 6 dagen in de week.
Ik vind het belangrijk om goed naar voeding te kijken en gezond en gevarieerd te eten.

Als ik om me heen kijk voel ik me vaak onzeker over hoe ik eruit zie, omdat 80% van de meiden om mij heen (in mijn omgeving) een maatje meer hebben.
Ik denk dan vaak: is dit mooier? moet ik meer eten? is er iets mis met mij?
Het straat beeld veranderd en dat vind ik jammer
Gelukkig weet ik beter en heb ik genoeg zelfvertrouwen om in te zien dat ik gezond ben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:08

noukie12 schreef:
Ik werk 2 dagen bij de Mc en eet op mijn werk.(Van Digtasty tot salades) Wel sport ik (paard) 6 dagen in de week.

Dit maakt wel degelijk een groot verschil, vooral als dit savonds is.
Heel veel mensen gaan namelijk savonds met een hapje en drankje TV kijken.
Als je naar buiten moet ben je niet enkel actief, je eet ook niet in die paar uur dat je weg bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:18

LoveBodin schreef:
Ik vind t ook zo jammer dat veel mensen zich achter dat sooort dingen verschuilen. Kijk, ziekte daar kan je echt niks aan doen. Psychisch kan je hulp voor zoeken, gelukkig gebeurt dat ook vaak.

Maar ik heb t argument al gehoord dat dikke (en dan echt obese, niet mollig) mensen er niks aan kunnen doen, want t ligt aan hun spijsvertering?
Dat vind ik persoonlijk onzin. Ik vind iemand mooi, als die persoon er gezond uitziet. Dus verzorgd, en niet te dik of te dun.

Edit: natuurlijk maakt spijsvertering wel uit, maar dat je er zwaar obees van wordt, omdat dat aanleg is, dan doe je zelf toch ook wat niet goed imo.

Ik vind dit altijd wel makkelijk praten als je zelf niet weet hoe het is om een langzamere spijsvertering te hebben :) ...
Ik was een dikke baby, dikke kleuter, dikke tiener... Gewoon altijd. M'n eetpatroon is een flinke tijd echt ontspoord geweest en toen was ik écht heel dik ( maat 52 ) Maar inmiddels eet ik redelijk gezond en bewust... Het kan echt wel beter en gezonder, dat geef ik eerlijk toe... En als ik er heel veel energie in zou stoppen zou ik wel (meer) af kunnen vallen ( heb nu 44 ) maar dat houd ik wsl niet vol omdat ik dan echt altijd met eten bezig zou moeten zijn en ik heb ook ander dingen in het leven die energie kosten :+

Al met al denk ik dat mijn eetpatroon niet heel veel slechter is dan dat van de meeste slankere mensen. Ik zou 's avonds minder op kunnen scheppen, maar uiteindelijk schep ik niet meer op dan mijn dunnere huisgenootjes bv. :+
Mensen doen het hier voorkomen alsof je overgewicht kunt voorkomen door een beetje op E-nummers te letten en af en toe te joggen. Nou believe me, dan zou mijn overgewicht niet bestaan. Daarmee wil ik niet zielig of slachtofferig doen , want ik heb zelf de keus gemaakt om er niet 24/7 mee bezig te zijn om af te vallen ( na jarenlang eetstoornis. Dat dan weer wel :+ )
Maar ik denk dat het wel redelijk onderschat wordt door mensen met een snelle spijsvertering hoe het is om géén snelle spijsvertering te hebben.. Daarmee wil ik niet zeggen dus dat ik níét af kan vallen maar op dit moment is het me de inspanning niet waard. Ik voel me ook goed als ik lekker sport en gezond eet zonder een strikt dieetschema te volgen :)
Verder hoor je mij niet klagen, maar als ik hier hoor hoe makkelijk is volgens sommige om af te vallen of een gezond gewicht hand te haven... Dan vraag je je idd af waarom overgewicht nog bestaat :P ik denk dat het lastig voor te stellen is als je altijd slank/gezond bent geweest :)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:22

Ik heb een zus en we bakken allebei taarten voor de lol, zij is slank en ik ben dik, voor de goede orde, ben afgelopen tien jaar acht keer geopereerd, vijf operaties aan gewrichten en t wee keizersnedes, zij heeft alleen haar borsten laten vergroten, toch als we beiden zeggen dat we cakebeslag lekker vinden dan sneert ze altijd, geen wonder dat je niet afvalt, zou je dat nu wel doen, maakt geen hol uit of ik aardig ben, dat sneren blijft ze doen, en ze heeft een goed figuur, wat is dan voor haar de meerwaarde om steeds te blijven zeggen dat ik dik ben, dat snapt mijn kont ook wel, het zal mij persoonlijk worst zijn of iemand dik dan wel dun is.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:24

Menino schreef:
LoveBodin schreef:

Ik vind dit altijd wel makkelijk praten als je zelf niet weet hoe het is om een langzamere spijsvertering te hebben :) ...
Ik was een dikke baby, dikke kleuter, dikke tiener... Gewoon altijd. M'n eetpatroon is een flinke tijd echt ontspoord geweest en toen was ik écht heel dik ( maat 52 ) Maar inmiddels eet ik redelijk gezond en bewust... Het kan echt wel beter en gezonder, dat geef ik eerlijk toe... En als ik er heel veel energie in zou stoppen zou ik wel (meer) af kunnen vallen ( heb nu 44 ) maar dat houd ik wsl niet vol omdat ik dan echt altijd met eten bezig zou moeten zijn en ik heb ook ander dingen in het leven die energie kosten :+

Al met al denk ik dat mijn eetpatroon niet heel veel slechter is dan dat van de meeste slankere mensen. Ik zou 's avonds minder op kunnen scheppen, maar uiteindelijk schep ik niet meer op dan mijn dunnere huisgenootjes bv. :+
Mensen doen het hier voorkomen alsof je overgewicht kunt voorkomen door een beetje op E-nummers te letten en af en toe te joggen. Nou believe me, dan zou mijn overgewicht niet bestaan. Daarmee wil ik niet zielig of slachtofferig doen , want ik heb zelf de keus gemaakt om er niet 24/7 mee bezig te zijn om af te vallen ( na jarenlang eetstoornis. Dat dan weer wel :+ )
Maar ik denk dat het wel redelijk onderschat wordt door mensen met een snelle spijsvertering hoe het is om géén snelle spijsvertering te hebben.. Daarmee wil ik niet zeggen dus dat ik níét af kan vallen maar op dit moment is het me de inspanning niet waard. Ik voel me ook goed als ik lekker sport en gezond eet zonder een strikt dieetschema te volgen :)

Maar echt je erachter verschuilen vind ik niet dat jij doet :). Je bent er imo ook heel eerlijk over. Nu vind ik maat 44 ook niet zwaar obees ofzo :+ , en ik snap dat t echt veel zwaarder kan zijn om af te vallen als je een langzame spijsvertering hebt.

Waar ik vooral over heb is mensen die echt vele maten te dik zijn, en t dan over een lage spijsvertering hebben als enige probleem :). Zoals jij al aangeeft, er is vaak meer aan de hand.

Wat zou t fijn zijn als een beetje sporten en op je e-nummers letten je meteen laten afvallen :D .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:27

Ik vraag me soms ook wel eens af wat mensen allemaal aan hun kinderen geven.
Ik weet nog wel dat wij vroeger welgeteld 1 of 2 snoepjes mochten en kregen in het weekend soms 4 chipjes in een klein plastic bakje. Verder werden er enkel tarwe koekjes gegeten voor tussendoor.
Als ik bij vriendinnetjes kwam kreeg ik wel eens cola bij het eten e.d. Dat was voor mij iets heel bijzonders dat je alleen op feestjes kreeg. Zo heb ik een collega die zijn hele leven nog geen water gedronken heeft omdat hij dat niet 'lust'. Hij drinkt alleen maar frisdrank en zeurt dan tegen mij dat ik zo dun ben 8)7
Al mij Duitse collega's eten warm tussen de middag, maar vaak ook nog een keer in de avond....tja dan zou ik ook flink aankomen, Op school halden die vroeger ook al vaak een doner of pizza voor de lunch terwijl ik niet eens genoeg geld mee kreeg om bij wijze van spreke een roze koek te kopen, maar at braaf mijn 8 bruine boterhammen. Fietste 15km en 15 terug en mestte daarna 6 boxen uit.
En dan nog mensen die beweren dat je gewoon een snelle spijsvertering hebt :')

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:29

Weet niet TS.. Ondanks dat je 6 keer zegt dat je niks tegen zwaardere mensen hebt, vind ik je post toch echt heel onaardig en krijg er kriebels van. Heb er eigenlijk even geen woorden voor. Wat een walgelijke discussie en tekst. Laat iedereen toch eens in zijn waarde en mooi vinden wat ze mooi vinden...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:32

Om even terug te komen op de topictitel... Volgens mij is 'mollig' helemaal niet de nieuwe standaard. Mode, dus ook opvattingen over dik en dun, fluctueert over de jaren. Bekijk oude damesbladen maar eens.

Ik vind het fijn dat steviger óók geaccepteerd word. Respect voor slank is er immers ook, er zou respect voor iedereen moeten zijn. Zelf ben ik dikker dan ik zou willen, door psychische problemen. En het is écht niet zo dat ze je daar met therapie zomaar vanaf kunnen helpen. Was het maar zo. Dus wel kort door de bocht om te zeggen dat je je gewicht zelf in de hand hebt. Als iedereen een cijfertje op de weegschaal mocht kiezen zag de wereld er anders uit!

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:37

Nouja als het je niets kan schelen dat je dik bent dan moet je vooral lekker van het cakebeslag blijven snoepen toch?

Ik ben zelf dik geweest en ik trok het me heel erg aan dat ik gepest werd. Ook voelde ik me onprettig tijdens gym op school en durfde ik geen badkleding aan. Om te moeten afvallen heb je veel discipline nodig en moet je een doorzetter zijn, maar het is me wel gelukt.

LoveBodin, ik ben het geheel met je eens. Ook mensen met een langzame spijsvertering en mensen die snel aankomen (zoals ik) kunnen afvallen en slank blijven. Maar daarvoor moet je wel op een bepaalde manier leven. Ik zou zelf nooit meer dik willen zijn, al kreeg ik er een miljoen voor. Daarom heb ik het er voor over om nooit te snoepen (ik kom echt overal van aan) en weinig te eten (daar wen je op een gegeven moment aan, ik heb nooit een honger gevoel).

Heb je dat er niet voor over, dan blijf je gewoon dik en kun je 100 diëten proberen, maar als je niet minder gaat eten en meer gaat sporten werken die inderdaad allemaal niet. Je maag krimpt vanzelf als jij genoeg discipline hebt om minder te eten, waardoor je minder snel honger zult krijgen bij je nieuwe voedingspatroon.
Heb je die discipline niet of heb je geen geduld om te wachten, dan kun je altijd nog een operatie laten doen. Het komt allemaal neer op minder en bewuster eten en als je dit er niet voor over hebt dan zul je dus nooit afvallen. Het gaat niet vanzelf.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:39

@sizzle
Hier ook naar school fietsen in weer en wind.
Daarna fietste ik de ander kant nog om om enkele paarden te rijden.
8 bruine boterhammen? Ik heb er in mijn leven nooit meer dan 4 sneetjes gegeten, dan zit ik echt proppie vol.
Wij kregen 1 snoepje of koekje ( inderdaad een droog maar lekker marrie koekje) als we uit school kwamen.
Ships een klein bakje in het weekend. Geen fris.
Zo ben ik dus ook opgevoed. maar dun was ik niet, ook niet dik maar daar wat tussen. Mollig zoals dat hier dan maar genoemd wordt.

Ook nu drink ik door de week nooit fris alleen in het weekend als er bezoek is anders ook niet.
Eet 1 keer warm eten. En mijn bord is dan niet met een dikke bult er op.
Eet in de ochtend yoghurt met 2 stuks fruit. In de middag of sla met tomaat en een appel erdoor of 2 krackers met slankie smeerkaas.
Ik mest elke dag enkele stallen en op mijn werk loop ik ook en neem ook de trap naar 4 hoog.
Toch heb ik overgewicht. Ik heb vrienden die veel meer eten maar een stuk slanker zijn.
Laatst bijgewerkt door little_king op 27-05-13 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:39

Daarnaast accepteer ik alles en moet iedereen zelf doen wat hij wilt. Als jij je fijn voelt bij je lichaam is dat top. Ik kan er alleen niet tegen als dikke mensen tegen mij zeuren dat ik dun ben (terwijl ik eerst ook dik was) en vervolgens pleiten dat zij niet af kunnen vallen en dat geen een dieet werkt. Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:41

Sizzle schreef:
Ik vraag me soms ook wel eens af wat mensen allemaal aan hun kinderen geven.
Ik weet nog wel dat wij vroeger welgeteld 1 of 2 snoepjes mochten en kregen in het weekend soms 4 chipjes in een klein plastic bakje. Verder werden er enkel tarwe koekjes gegeten voor tussendoor.
Als ik bij vriendinnetjes kwam kreeg ik wel eens cola bij het eten e.d. Dat was voor mij iets heel bijzonders dat je alleen op feestjes kreeg. Zo heb ik een collega die zijn hele leven nog geen water gedronken heeft omdat hij dat niet 'lust'. Hij drinkt alleen maar frisdrank en zeurt dan tegen mij dat ik zo dun ben 8)7
Al mij Duitse collega's eten warm tussen de middag, maar vaak ook nog een keer in de avond....tja dan zou ik ook flink aankomen, Op school halden die vroeger ook al vaak een doner of pizza voor de lunch terwijl ik niet eens genoeg geld mee kreeg om bij wijze van spreke een roze koek te kopen, maar at braaf mijn 8 bruine boterhammen. Fietste 15km en 15 terug en mestte daarna 6 boxen uit.
En dan nog mensen die beweren dat je gewoon een snelle spijsvertering hebt :')

Ik had dit niet beter kunnen verwoorden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:47

Maar het ene lichaam is nu eenmaal anders dan het andere. De ene heeft slechte ogen, de ander heeft weer een huidziekte, weer een ander heeft kromme tenen en zo hebben er ook andere mensen weer een langzamere spijsvertering.
Bij alles is het nu eenmaal zo dat je je zal moeten aanpassen aan je lichaam en aan alle 'gebreken' die je lichaam heeft. Dat zal voor de een betekenen dat bijvoorbeeld de huid iedere dag ingesmeerd zal moeten worden met bepaalde crèmes en dergelijke en voor de ander zal het betekenen het volgen van een dieet.
Je kan er ook voor kiezen dit niet te doen, en dan zijn de bekende gevolgen voor jou.

Daarbij is het helemaal niet zo positief om een hele snelle spijsvertering te hebben, want deze mensen zullen vaker eten waar ze zin in hebben, hetgeen niet altijd gezond is. Dus aan alles zitten weren haken en ogen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:50

Dat is waar Rowdine, zou ik niet opletten had ik ook maat 58 of zo :)
Maar het verbaasde van het bericht van sizle dan dan denk ik, hallo zo ben ik ook opgegroeid.
En nog gewend zo te eten.
En doner kabab op school, niet in mijn tijd in ieder geval.
Maar ik weet ook nog dat de eerste mac donalds bij ons in de buurt kwam, toen was ik 19.
Dus ik ben niet opgegroeid met vette hap en alles uit pakjes.

Goed opletten betekend bij veel mensen nog steeds een maatje meer hebben en net zoals er mensen zijn die graag aan willen komen en alles eten en dat niet lukt zijn er ook mensen die graag afvallen maar waar dat ook zo makkelijk niet is. Maar dat kan niet hoor.echt niet die jokken over wat ze eten.
Laatst bijgewerkt door little_king op 27-05-13 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:50

Overigens te dik is te dik kan je niets aan doen ben ik het niet mee eens..
Ik vind niet dat het nodig moet zijn je de rambam te sporten, maar het is belangrijk de boel te herbalanceren zodat je lichaam niet meer zo op de spaarstand gaat wat met een hoop methodes wel gebeurt.

Zelf volg ik een dieet wat er puur voor zorgt dat je lichaam weer op het rechte pad komt.
Door het zorgen voor pure voeding, je suikerspiegel stabiel houden enz maar absoluut geen honger hebben.
http://www.dehormoonfactor.nl/
Je mag hier mee gewoon echt veel eten, ik eet hier meer mee als ik deed en ik val af..
Maar hier hoef je gelukkig niet te eten om het eten, geen honger is geen honger.
Ik probeer wel drie keer daags te eten, maar ik hoef niet perse 6 eetmomenten te hebben want daar zou ik echt stapelgek van worden. :o
En dan mag je gewoon koolhydraten, eiwitten en vetten eten, juist die combineren om te zorgen dat je lichaam het zo optimaal mogelijk kan gebruiken.
Suikerdips waren vanaf dag 1 verleden tijd hier eigenlijk.

En ik ben heus ook slank, maar ik let ook wel op mijn voeding ook.
Eet geen gluten, geen melk, probeer geraffineerd te mijden, brood/aardappels/koolhydraten met mate.
Niet niet, maar gewoon minder, eet wel rijstwafels maar dat is veel minder bewerkt als brood.
S'avonds eet ik gewoon met de pot mee naast dat ik geen melk of gluten mag..
En verder gewoon suikers minderen, drinken is dan het meest simpele.
Water, thee of slappe limonade doe ik zelf en dat gaat goed.
Ben nu sinds gisteren weer aan het water/slappe limonade en ik loop me rot naar de wc van al het vocht wat afgevoerd wordt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:54

little_king schreef:
Dat is waar Rowdine, zou ik niet opletten had ik ook maat 58 of zo :)
Maar het verbaasde van het bericht van sizle dan dan denk ik, hallo zo ben ik ook opgegroeid.
En nog gewend zo te eten.
En doner kabab op school, niet in mijn tijd in ieder geval.
Maar ik weet ook nog dat de eerste mac donalds bij ons in de buurt kwam, toen was ik 19.
Dus ik ben niet opgegroeid met vette hap en alles uit pakjes.

Goed opletten betekend bij veel mensen nog steeds een maatje meer hebben en net zoals er mensen zijn die graag aan willen komen en alles eten en dat niet lukt zijn er ook mensen die graag afvallen maar waar dat ook zo makkelijk niet is. Maar dat kan niet hoor.echt niet die jokken over wat ze eten.

Ik geloof niet dat Sizzle zegt dat jij zo bent opgevoed, maar dat er tegenwoordig door ouders wel wat weinig op het eten van de kinderen wordt gelet.
Overigens ben ik denk ik vrij normaal qua gewicht en ging ik ook niet naar de mac of naar de doner tent hoor. Ik kreeg altijd bammetjes mee, en een pakje drinken. Dat lijkt me ook heel wat normaler eerlijk gezegd :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:58

Zo bedoel ik dat niet, maar sizzle zegt dat ze slank is omdat ze zo leeft.
Ik leef ook zo, zelfs op minder boterhammen en ben wel te zwaar.
Daarmee wilde ik dus inhaken op het stukje van die spijsvertering.
Zelfde soorrt leefwijze ander gewicht.

dat er nu door de week chips cola en mac wordt gegeten vind ik ook een verontrustende gedachte.