Het wordt weer bikinitijd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij tevreden met jezelf?

ja
189 (41%)
nee
263 (58%)

Totaal aantal stemmen: 452

Kirrr

Re: Het wordt weer bikinitijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:39

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:41

Nog even zitten editten haha.

Lekker hardlopen of mountainbiken in het bos is écht niet saai hoor!
Of pilates of yoga in het park of de achtertuin? Met vriendinnen een avondje zumba'en?
Je hoeft echt niet een uur aan de apparaten te hangen terwijl je voor je uit staart.. :)

Dora88Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:57

Precies, zijn zoveel mogelijkheden om je portie beweging te krijgen en voor iedereen is dat anders. En voor mij is sporten niet alleen om die paar extra kgs eraf te krijgen, maar ook om fit te zijn en beter in het vel te zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:44

Bij mij is bewegen/sporten het probleem niet. Die discipline heb ik (helaas) ten overvloede, maar m'n buik, bovenbenen en borsten zijn door het afvallen redelijk slap geworden en daar ben ik onzeker over. Het is niet zo erg als je weleens op tv ziet (zo'n huidschort :(:) ) maar de rek is er wel uit. Ik weet dondersgoed dat ik er maling aan moet hebben (kan het laten opereren maar dat vind ik weer overdreven en van zo'n litteken word je ook niet blij := ) maar het afvallen is zo snel gegaan dat ik nog steeds last heb van een vertekend zelfbeeld, en in combinatie met m'n eigen onzekerheid is dat nogal dubbelop en durf ik echt niet in een bikini :o

Het rare is dat ik er zelf wel redelijk vrede mee heb met hoe ik eruit zie, maar ik vind het wel eng wanneer anderen het zien :?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:48

Heel veel mensen (vooral vrouwen) snappen de fitness niet.
Zij kiezen inderdaad vaak voor vaste apparaten en cardio, gewoon omdat de beweging al is vastgesteld en het gewoon simpel is.
En daarom is het voor vele zo saai. Het ligt echter aan jezelf ook je de fitness wilt leren of niet.

Trainen met dumbells en barbells is echter veel beter en ook moeilijker, je neemt meteen een stuk coordinatie mee.

Ik heb eerst ook 2 jaar alleen maar apparaten gedaan, maar sinds ik bij mijn huidige sportschool zit en ik werd gewezen op het feit dat ik ook maar eens aan de losse gewichten mag, is het sporten zoveel leuker geworden.
Het is niet alleen maar 1 oefening op 1 spier.. Nee je hebt 6-8 oefeningen die je op 1 spier kan doen en allemaal verschillende. En juist dat afwisselende houdt het leuk.
Ik zou het ook rete saai vinden als ik alleen maar dezelfde oefeningen moest doen, keer op keer op keer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:49

Oh, ik heb al jaren eerst de hometrainer thuis gehad en nu de crosstrainer, en ik zet gewoon m'n verstand op nul, apparaat voor de tv en hoppa, vind het heerlijk makkelijk :D Geen probleem mee.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:47

Ik denk dat bij velen niet hun lichaam het probleem is maar wel hun onrealistische verwachtingen.

Het kan best zijn dat het niet voor iedereen even makkelijk is om te gaan sporten en gezond eten, maar 'niet kunnen' daar geloof ik niet in. Als je voor jezelf realistische en haalbare doelen opstelt zul je veel sneller resultaat zien en minder gauw gedemotiveerd raken.
Als je gaat afvallen met een perfect lichaam als doel, zal je nooit tevreden kunnen zijn met jezelf. Je zal afvallen tot je ideaal gewicht en nog steeds zullen er dingen zijn die je niet goed genoeg vindt. Als je te veel verwacht van jezelf zal je altijd ontevreden blijven.
En daar komt die onzekerheid weer kijken, die in stand wordt gehouden door die veel te hoge verwachtingen van jezelf. Je kan pas minder onzeker worden als je zelf tevreden bent over jezelf, en dat is pas mogelijk als je doelen realistisch zijn.

Je moet je lichaam als een bondgenoot gaan zien en niet als een vijand. Jij moet goed voor je lichaam zorgen door gezond te eten en voldoende te bewegen, pas dan kan je verwachten dat je energie hebt en er goed uit ziet.
Als je een paard hebt die je eigenlijk een rotbeest vindt, zal je nooit een goed team kunnen vormen. Je trainingen zullen niet met evenveel geduld en toewijding gebeuren, je zal kwaad worden of juist ongeïnteresseerd zijn, en na een harde training met veel gevloek zul je allebei moe zijn en niks opbouwend bereikt hebben.
Zo werkt dat ook met je lichaam. Als je te streng bent voor jezelf kan je je doelen nooit volhouden en raak je steeds meer teleurgesteld en boos. Maar als je je lichaam kan zien als een bondgenoot die je moet trainen, voor wie je zorg moet dragen en met wie je rekening moet houden, zal je veel sneller resultaat kunnen zien en krijg je ook meer zin om eraan te werken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:29

Citaat:
maar 'niet kunnen' daar geloof ik niet in

Mee eens, kijk eens naar 'I used to be fat' en 'Obese', wat zij kunnen, kan jij ook.