Oh interessant, ik ga eens kijken bij de bieb! (of bij bookos.org hahaha)
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Ik heb gelezen dat Asperger zich bij vrouwen ook anders uit dan bij mannen. Dat bij vrouwen dat stukje sociale gestoordheid (ik zit ff te denken hoe ik het moet verwoorden want sociale storing is het ook niet, maar dit klinkt wel grof) heel vaak niet mee in het pakket zit. Endat het daarom ook vaak niet gediagnosticeerd wordt omdat mensen, maar ook zorgverleners, het niet herkennen als autisme.
Shiloh schreef:Herkennen jullie dat trouwens ook, dingen altijd op de meest efficientste manier doen? Ik kan er echt helemaal kriegelig van worden als iemand iets moet doen waar ik bij sta, en diegene doet dat ZO onlogisch, dat ik echt denk, "zo is het toch heel veel makkelijker en sneller?" en dan vind ik het heel moeilijk me er niet tegenaan te bemoeien.
Heb een keer van een vriendin waar ik geen contact meer mee heb de sneer gekregen "maar het hoeft niet altijd op jou manier" ... oeimaar dat is toch zoveel makkerlijker?
lifaya schreef:wat overigens wel apart is dat ik helemaal géén moeite heb met verandering van omgeving. Ik heb zo bijvoorbeeld spontaan een ticket naar USA geboekt om eff 3 maanden heen te gaan(een week van tevoren xD) ... Ik vind het wel spannend, maar ik houd gewoon gek genoeg van verandering. Ik verbouwde mijn kamer vroeger ook al minstens 1 x per maand, dan het liefst na 12 uur snachts, dan is het natuurlijk het leukste en dan verplaatste ik mijn bureau weer eens en noem maar op. Nu uit het zich voornamelijk in veel reizen
dus ik heb heel veel spontane en impulsieve acties, wat ook wel weer heel erg bij het ADD aspect past, maar vroeg mij af of ook mensen met een diagnose met Autisme zulke dingen hebben?
Ladybird schreef:Weet je trouwens hoe ik mijn gedachten altijd uitleg? waarom verrassingen of veranderingen zo slecht bij mij aarden, maar waardoor ik het zelf wel kan aan kan op het moment dat ik het zelf verzin?
Mijn leven ziet er uit als een film, en ik ben de regisseurer is dus een film en zoals de film is moet mijn dag lopen. stel dus dat ik vandaag eerst paardrijden zou, daarna naar oma en dan door naar mn tante, maak ik mijn film zo dat dat dus gebeurd. stel nou dat het dan ineens bekend word dat we toch eerst naar mn tante gaan en dan naar mn oma, dan kan ik dat dus niet. Want op mijn film staat dat ik eerst naar oma zou en daarna pas naar mn tante. en als de film door iemand anders aan gepast moet worden, dan kan dat dus niet, want het is mijn film, en zo moest het gaan is mij verteld.
Maar zelf kan ik dus wel dingen aanpassenwant ja hee, ik ben de regisseur, en als het mij past en ik het zelf verzin is het veel makkelijker..
Menino schreef:Mooi omschreven... !
Hoewel ik niet het persoon ben dat zwaar overstuur is als er iets verandert, ik vind het wel irritant.
Vinden jullie het ook irritant als mensen je vraag niet letterlijk beantwoorden....
Als ik aan het tekenen bent en iemand vraagt ' Wat maak je ? ' dan is het antwoord steevast ' een tekening ' ... Hallo. Anders moet je maar vragen wat ik teken. Ok, nee inmiddels begrijp ik wel wat mensen er mee bedoelen, maar ik heb alsnog altijd onbewust de neiging om de vraag zo te beantwoorden.
Maar ook net. Toen stuurde ik een sms' je naar mijn moeder met de vraag ' hoe laat ben je thuis ' ... krijg ik zo'n antwoord van ' ik ben nu klaar ' ...
Ja leuk voor je dat je nu klaar bent met werken. Maar dat is geen antwoord op mijn vraag. grrrr..../ergernis.
Renee, het zou me van jou ook niet echt verbazen hoor. Ik vind je niet heel typisch overduidelijk autistisch, maar ondanks dat je wel sociaal bent bekijk je wel alles veel meer uit je eigen standpunten en veel minder vanuit andermans standpunten is me opgevallen. En je hebt ook heel erg de neiging om controle te houden over gebeurtenissen/afspraken ed. En je ziet dingen altijd heel erg in details, dus zo bekeken zou het me niet heel erg verbazen.