Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

dressagelady schreef:Ik douche iedere dag zo'n 20min. 1 a 2x per week ga ik helemaal scrubben, scheren ed en dan doe ik er een half uur over. Waarom verspilling? Voor mij is douchen echt een moment van ontspanning na een lange dag.
om weer lekker warm te worden na een tijd buiten te zijn geweest.
sallandval schreef:dressagelady schreef:Ik douche iedere dag zo'n 20min. 1 a 2x per week ga ik helemaal scrubben, scheren ed en dan doe ik er een half uur over. Waarom verspilling? Voor mij is douchen echt een moment van ontspanning na een lange dag.
Volgens mij zegt niemand dat het een verspilling van je tijd is maar van water. Een gemiddelde douche geeft 8 liter water per minuut. Als iedereen in Nederland 10 minuten doucht per dag is dat dus 8x10x17.000.000 = 1.360.000.000 liter (schoon drink-)water per dag.
Aangezien de mensheid groeit, maar het percentage zoet water niet is het maar de vraag hoe lang we nog een half uur per dag kúnnen douchen als we dat willen. Een mens heeft ongeveer 15 liter water nodig om te kunnen overleven, in Nederland gebruiken we gemiddeld 121 liter water. Als je een half uur doucht heb je zonder te drinken dus al 240 liter verbruikt terwijl je nog geen slok gedronken hebt. Daarom vinden sommige mensen het verspilling
friendly schreef:Ik snap niet dat sommige mensen 3x per week en dan nog maar een kwartier ong al te vaak en te lang vinden. Zelf douche ik ook sowieso om de dag, maar soms ook wel vaker. Sta er altijd een kwartier onder, soms iets meer, soms minder. Ook als ik besloten heb even heeeeerlijk te genieten van een laaaaange douche blijkt t als ik eruit kom maar een minuut of 20 geweest te zijn... Zou t wel allemaal in 5 minuten redden hoor, maar ik geniet gewoon graag van t warme water over mijn lijf.
En als mensen deze hoeveelheid liters water al veel vinden.. Gaat er niet meer water in een badkuip? Dat is niet zonde? En inderdaad... T badderen van je paard....
mAar snap t idee
kimmysan schreef:friendly schreef:Ik snap niet dat sommige mensen 3x per week en dan nog maar een kwartier ong al te vaak en te lang vinden. Zelf douche ik ook sowieso om de dag, maar soms ook wel vaker. Sta er altijd een kwartier onder, soms iets meer, soms minder. Ook als ik besloten heb even heeeeerlijk te genieten van een laaaaange douche blijkt t als ik eruit kom maar een minuut of 20 geweest te zijn... Zou t wel allemaal in 5 minuten redden hoor, maar ik geniet gewoon graag van t warme water over mijn lijf.
En als mensen deze hoeveelheid liters water al veel vinden.. Gaat er niet meer water in een badkuip? Dat is niet zonde? En inderdaad... T badderen van je paard....
In een normale badkuip gaat zo'n 120 liter. Om Sallandvals berekening te gebruiken: een half uur douchen kost 240 liter....
. Ik douche om de dag, soms zitten er twee dagen tussen. Dan was ik mijn haar met shampoo, doe ik de cremespoeling erin en showergel op en spoel ik die laatste twee af. Dan ben ik zo binnen 10 minuten klaar.
Monster_tos schreef:Snap hier niet zo goed waarom mensen het vies vinden als je een dag, of meer, niet doucht?
Niet douchen betekend niet gelijk niet wassen. Ik douche vaak om de dag, maar kan ook zo 5 dagen niet douchen. Maar als ik niet douche was ik mij gewoon aan de wasbak met een washandje.
Is net zo schoon als douchen.
Sta er meestal 5 minuutjes onder ( dat is inclusief wassen, shampoo, creme spoeling en scheren ) Alleen als ik koud ben of mij poedersuiker voel wil ik nog wel eens langer blijven staan.