Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:38

Dat red ik echt niet met mijn slaperige kop 's ochtends!
Wat voor super conditioner gebruik jij dat die zo snel intrekt? OF hoef je deze niet uit te spoelen?

tante_trien

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:44

Ik laat hem niet intrekken _O-
Ik doe het erin, verdeel het over mijn haar, en spoel het weer uit, en mijn haar is de héle dag superzacht <3

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:45

Ik douche elke dag 's ochtends 10 minuutjes ongeveer (inzepen, scheren en om de dag haren wassen). Als ik ook nog op stal ben geweest of heb gesport douche ik daarna ook nog even, maar dat is echt alleen afspoelen (en vaak niet eens haren natmaken) dus dat red ik makkelijk binnen 5 min.

Douchen is heilig :D

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:47

Ik douche 2 x op een dag 10 minuutjes.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:52

dressagelady schreef:
Ik douche iedere dag zo'n 20min. 1 a 2x per week ga ik helemaal scrubben, scheren ed en dan doe ik er een half uur over. Waarom verspilling? Voor mij is douchen echt een moment van ontspanning na een lange dag.

Volgens mij zegt niemand dat het een verspilling van je tijd is maar van water. Een gemiddelde douche geeft 8 liter water per minuut. Als iedereen in Nederland 10 minuten doucht per dag is dat dus 8x10x17.000.000 = 1.360.000.000 liter (schoon drink-)water per dag.

Aangezien de mensheid groeit, maar het percentage zoet water niet is het maar de vraag hoe lang we nog een half uur per dag kúnnen douchen als we dat willen. Een mens heeft ongeveer 15 liter water nodig om te kunnen overleven, in Nederland gebruiken we gemiddeld 121 liter water. Als je een half uur doucht heb je zonder te drinken dus al 240 liter verbruikt terwijl je nog geen slok gedronken hebt. Daarom vinden sommige mensen het verspilling :)

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:47

DOUCHEN heerlijk!! Elke dag de ene dag 10 minuten maar ook wel eens 20 tot 25 minuten als ik bijvoorbeeld echt koud ben of last van mijn rug heb! In de winter ook wel eens twee keer per dag :) om weer lekker warm te worden na een tijd buiten te zijn geweest.

Verspilling van water tja klopt wel sallandval als je het op die manier bekijkt.. maar goed wat is tegenwoordig geen verspilling? Kijk eens wat de mens aan eten weggooid of verstookt wegens slechte isolatie, duurkoop van spullen enz, enz Wil natuurlijk niet zeggen dat we nergens op moeten letten en maar door moeten gaan met verspillen maar een heerlijke lange warme douche !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:12

sallandval schreef:
dressagelady schreef:
Ik douche iedere dag zo'n 20min. 1 a 2x per week ga ik helemaal scrubben, scheren ed en dan doe ik er een half uur over. Waarom verspilling? Voor mij is douchen echt een moment van ontspanning na een lange dag.

Volgens mij zegt niemand dat het een verspilling van je tijd is maar van water. Een gemiddelde douche geeft 8 liter water per minuut. Als iedereen in Nederland 10 minuten doucht per dag is dat dus 8x10x17.000.000 = 1.360.000.000 liter (schoon drink-)water per dag.

Aangezien de mensheid groeit, maar het percentage zoet water niet is het maar de vraag hoe lang we nog een half uur per dag kúnnen douchen als we dat willen. Een mens heeft ongeveer 15 liter water nodig om te kunnen overleven, in Nederland gebruiken we gemiddeld 121 liter water. Als je een half uur doucht heb je zonder te drinken dus al 240 liter verbruikt terwijl je nog geen slok gedronken hebt. Daarom vinden sommige mensen het verspilling :)

En al die paarden die voor elke zaterdag of zondag uitgebreid gewassen worden met liters water is natuurlijk helemaal niet zonde..

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:19

ik douche elke dag 10 tot 15 min, mijn vriend half uur en zijn zusje eummm het liefst niet

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:22

Ik snap niet dat sommige mensen 3x per week en dan nog maar een kwartier ong al te vaak en te lang vinden. Zelf douche ik ook sowieso om de dag, maar soms ook wel vaker. Sta er altijd een kwartier onder, soms iets meer, soms minder. Ook als ik besloten heb even heeeeerlijk te genieten van een laaaaange douche blijkt t als ik eruit kom maar een minuut of 20 geweest te zijn... Zou t wel allemaal in 5 minuten redden hoor, maar ik geniet gewoon graag van t warme water over mijn lijf.

En als mensen deze hoeveelheid liters water al veel vinden.. Gaat er niet meer water in een badkuip? Dat is niet zonde? En inderdaad... T badderen van je paard....

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:23

Rebeccaa schreef:
En al die paarden die voor elke zaterdag of zondag uitgebreid gewassen worden met liters water is natuurlijk helemaal niet zonde..

En dat doe ik ook niet... Ik snap het nut niet van langer dan een half uur douchen. Ik ben het stilstaan na een kwartier compleet zat.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:25

Elke dag douche ik. +/- 10-15 minuten. Maar ik kan ook in 5 minuten klaar zijn :+

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:25

friendly schreef:
Ik snap niet dat sommige mensen 3x per week en dan nog maar een kwartier ong al te vaak en te lang vinden. Zelf douche ik ook sowieso om de dag, maar soms ook wel vaker. Sta er altijd een kwartier onder, soms iets meer, soms minder. Ook als ik besloten heb even heeeeerlijk te genieten van een laaaaange douche blijkt t als ik eruit kom maar een minuut of 20 geweest te zijn... Zou t wel allemaal in 5 minuten redden hoor, maar ik geniet gewoon graag van t warme water over mijn lijf.

En als mensen deze hoeveelheid liters water al veel vinden.. Gaat er niet meer water in een badkuip? Dat is niet zonde? En inderdaad... T badderen van je paard....

In een normale badkuip gaat zo'n 120 liter. Om Sallandvals berekening te gebruiken: een half uur douchen kost 240 liter....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:26

Ligt denk ikook aan de badkuip... Tegenwoordig heb je ze ook ten grote van zwembaden bijna :P mAar snap t idee ;)

HeleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:30

Ik douche elke dag 15-20 minuten na het rijden, om de dag was ik m'n haar. In het weekend douche ik meestal 2x per dag na een voetbal wedstrijd of concours en 's avonds voor het uitgaan

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:32

kimmysan schreef:
friendly schreef:

In een normale badkuip gaat zo'n 120 liter. Om Sallandvals berekening te gebruiken: een half uur douchen kost 240 liter....

conclusie; kun je beter een uur in bad gaan liggen weken

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:34

Dat is zeker niet veel, ik douche veel vaker & langer, en mijn familie vind dat ik weinig douche! Echt, hoe kan iemand dat veel vinden? :O

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:42

het ligt eraan al ga ik naar de paarden of ben ik wezen zwemmen ofzo. dan douche ik zowiezo elke dag maar soms ook om de dag. ik heb haar tot me kont dus best wel lang. En dan ben je ook lang bezig om je hele haar nat te maken. Daarom was ik me haar niet elke dag maar als ik het doe was ik het 2x en doe er daarna cremespoeling in. Ik douche minimaal. 10 min. en max 45 min. (alleen als ik me haren was)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:46

Ik douche elke dag meestal 20 minuten, maar wel altijd 's avonds, vind dat 's ochtends echt niet lekker. Maar slaap ook niet lekker als ik niet gedoucht heb.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:29

Snap hier niet zo goed waarom mensen het vies vinden als je een dag, of meer, niet doucht?

Niet douchen betekend niet gelijk niet wassen. Ik douche vaak om de dag, maar kan ook zo 5 dagen niet douchen. Maar als ik niet douche was ik mij gewoon aan de wasbak met een washandje.
Is net zo schoon als douchen.

Sta er meestal 5 minuutjes onder ( dat is inclusief wassen, shampoo, creme spoeling en scheren ) Alleen als ik koud ben of mij poedersuiker voel wil ik nog wel eens langer blijven staan.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:30

Wow, bizar hoe veel sommigen van julllie douchen :p Ik zou knettergek worden! Ik heb erg lang haar wat er eeuwen over doet om te drogen dus daar ga ik echt niet elke dag aan beginnen (Ik ben heel zuinig op mijn haartjes, dus föhnen doe ik niet aan O:) . Ik douche om de dag, soms zitten er twee dagen tussen. Dan was ik mijn haar met shampoo, doe ik de cremespoeling erin en showergel op en spoel ik die laatste twee af. Dan ben ik zo binnen 10 minuten klaar.

Eigenlijk stem ik het douchen altijd af met het sporten en dat gebeurt om de dag. Soms komt dat niet helemaal uit, dan spoel ik me wel nog eens extra af in de week, maar dat gebeurd zelden.

Scheelt overigens wel dat ik niet hoef te scheren, want ik hars en dat hoeft niet zo vaak en ook niet onder de douche :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:17

Monster_tos schreef:
Snap hier niet zo goed waarom mensen het vies vinden als je een dag, of meer, niet doucht?

Niet douchen betekend niet gelijk niet wassen. Ik douche vaak om de dag, maar kan ook zo 5 dagen niet douchen. Maar als ik niet douche was ik mij gewoon aan de wasbak met een washandje.
Is net zo schoon als douchen.

Sta er meestal 5 minuutjes onder ( dat is inclusief wassen, shampoo, creme spoeling en scheren ) Alleen als ik koud ben of mij poedersuiker voel wil ik nog wel eens langer blijven staan.

Ik heb een tijd terug een aantal weken in het ziekenhuis gelegen, mocht en kon niet lopen, dus moest me met een washandje wassen in bed. Vond het niet zo fris aan voelen als echt douchen. Eenmaal thuis heb ik me nog 3 maanden lang niet kunnen douchen, kon en mocht nog steeds niet lopen en dus ook niet naar boven naar de douche.. Het was zo heerlijk die eerste keer weer onder de douche! Met een washand is voor mijn gevoel niet zo fris als echt douchen.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:18

ik douche 5/7 dagen in de week, soms wil ik wel eens een (zon)dag overslaan, als ik weinig heb gedaan. maar ik loop 5/6 dagen in de week op de boerderij bij paarden en vind het dan wel net zo fris om schoon me bed in te duiken.
qua tijd, verschilt het, vaak 15/20 min, maar kan ook gerust een half uurtje of langer er onder staan. heb een hekel aan douche, maar eenmaal er onder .. :+

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:29

ik douche nooit zit elke dag in een vol bad.
Laat hem eerst helemaal vol lopen en dan zit ik er een kwartier in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:40

Maar dan zit je toch in je eigen vuil en moet je het toch weer afspoelen? Dan is het ook weer douchen ;)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:50

Ik douche bijna elke dag wel, en om de dag mijn haar wassen :D

Meestal sta ik er heel lang onder, zoo lekker!