Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:32

Ik ben vandaag begonnen aan week 3, dus dat betekende de Fit-test weer doen! Hieronder mijn resultaten van de 1e keer en van nu :) Ben wel vooruit gegaan :D

Switch Kicks: 77 / 114
Power Jacks: 41 / 50
Power Knee: 79 / 90
Power Jumps: 34 / 39
Globe Jumps: 7 / 9
Suicide Jumps: 10 / 15
Push up Jacks: 4 / 9
low plank oblique: 20 / 29

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:33

Maiska schreef:
Wel fijn om te horen dat jullie niet al te veel last van de knieen hebben. Als ik 1x een stukje hardloop heb ik al auw ;)

Niet al te veel last van de knieën?
Dat is hier helaas toch niet het geval. Ik heb de fittest twee keer gedaan (twee weken ertussen), maar heb beide keren een aantal dagen behoorlijk veel last gehad van mijn knieën. Ik heb dan ook RPCP, dus het is bij mij misschien ook een ander verhaal, maar ik heb moeten besluiten om vanwege mijn knieën niet te beginnen met Insanity. Erg jammer, maar ik maak er te veel mee kapot.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:27

Ik voel wel me buikspiertjes, maar het voelt wel erugggggggggg lekker al zeg ik het zelf....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:35

Zo, genoeg uitgeziekt. Gisteren heel voorzichtig een lesje gedaan en gewoon heeeel erg rustig aan gedaan. Veel gerust tussendoor, de moeilijke oefeningen vervangen door makkelijke enz.. Vandaag plyo dinges circuit en wel voluit geprobeerd, maar ik merk wel dat ik er even tussenuit geweest ben. Ik kon al niet opdrukken, maar ben nu helemaal terug bij af. Voel mijn spieren nu ook weer :P Achja... komt vast weer goed! Nu weer doorzetten en dan heb ik bijna de eerste maand klaar. Nog 3 lessen, dan core cardio & balance - week en daarna doe ik phase 1 nog een keertje.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:31

Gevonden!! :D
Was beetje op internet aan t kijken voor informstie en ervaringen en dan kom je bij bokt terecht. Beter kan natuurlijk niet.

Had insanity al paar x voor bij zien komen en t sprak me eigenlijk heel erg aan. Hij is nu bezig met downloaden en dan wou ij er maar eens mee beginnen. Gaat wel erg zwaar worden denk ik maar wel echt iets waar je je helemaal in uit kan leven.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:03

Amigo_ schreef:
Gaat wel erg zwaar worden denk ik maar wel echt iets waar je je helemaal in uit kan leven.

Ja, uitleven zeker! :D

Annetje, knap dat je even rust hebt genomen. Ik heb net de max interval training gekeken (klein stukje) van fase 2. Nou, ik denk dat ik jou idee maar ga volgen... gewoon fase 1 nog een keer doen totdat ik alles écht goed kan zonder te stoppen! Want het zag er echt crazy uit 8)7

Chantal86 schreef:
Ik voel wel me buikspiertjes, maar het voelt wel erugggggggggg lekker al zeg ik het zelf....

Ik voel ze alleen tijdens het trainen, geen spierpijn "helaas" (das zo'n fijn gevoel :P )

NLieke, das echt jammer ja, maar er zijn nog genoeg andere workouts die mss wel voor jou kunnen :)

Ik heb echt mega pijn aan mn enkels :wow: Tijdens het trainen/paardrijden wordt het allemaal wel soepeler en op hakken lopen gaat ook. Maar vannacht had ik toch een pijn (en nu ook). Morgenochtend naar de HA en ik hoop dat hij iig kan zeggen dat het overbelasting is oid, mss dat ik dán eindelijk luister en een weekje rust neem... Ik haat het dat ik altijd zo koppig ben!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:37

Net de pure recovery gedaan en dat blijf ik echt de minst leuke les vinden. Al dat vasthouden en 'pulsen' houd ik niet vol. Ook die oefening met enkel je tenen en je handen op de grond lukt me elke keer niet. Heel frustrerend. Maar ach, morgen weer pure cardio en daarna heerlijk cardio abs. Dat blijft de leukste :D

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:19

Ik sla vandaag een dagje over.. Moet klussen in huis aangezien as woensdag de makelaar komt om foto's van de woning te maken voor de verkoop...

Dus als iemand nog in omgeving ijmuiden een huis wilt kopen ?! geheel opnieuw verft van binnen.. Nieuwe tegel vloer...
enz enz enz :'-)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:37

Ik ga ook de eerste ronde nog een keer opnieuw doen. Ik merk echt dat ik in ronde twee het echt af leg.
Dus een extra ronde 1, dan de recovery week en dan door. Ik kom nu overigens uit mijn recovery week.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:43

Zooist jij hebt de recovery week al gedaan, moet ik die wel eerst doen en dan weer ' opnieuw' beginnen of voor de recovery week al opnieuw beginnen?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:46

Ja, zou ik wel doen. Al is het alleen maar om je lichaam even rust te geven. Dan kan je daarna weer vol aan de bak!

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:48

Hee meiden,

even een vraagje, ik ben echt aan het overwegen om het insanity pakket aan te schaffen maar ik lees hele verschillende dingen op internet. Zijn er al mensen die het 2 maanden doen en al daadwerkelijk zijn afgevallen en/of gespierder zijn geworden??

Dank je!

PS: echt respect als je het al zo goed, zolang volhoud. Ziet er echt heftig uit!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:25

Ik ben op 5 weken en 5 kg kwijt. Begin wel weer opnieuw omdat ik de eerste sessie beter wil kunnen volhouden voordat ik aan de tweede sessie begin.

Ik word zeker gespierder maar zo strak als op dat filmpje kan haast niet met alleen de dvd's. Die doen vast nog meer....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:29

Haha ik vind het vooral grappig dat steeds andere reclames achteraf komen, die Shaun T ook doet. Bv die hiphop-abs :P Jaahaaa hij krijgt echt dat lichaam door alleen insanity te doen hoor!

Ik ben nu in week 4 en merk ook echt verschil. Iets van 2 kg kwijt, maar vooral heel veel cm denk ik. Jammer genoeg niet opgemeten, maar mijn riem is te groot en kleren zitten losser om mijn buik. Mijn buikspieren zijn ook echt heel goed voelbaar terwijl ze dat nooit waren. Ze zijn ook al een beetje te zien. Mijn bovenbenen worden ook strakker en jawel... ook al kan ik geen hele push-up doen en met mijn whiplash moeilijk oefeningen met mijn armen doen, zelfs mijn schouders zijn meer gespierd!
Op zich werkt het dus wel, maar je moet niet denken dat je eruit gaat zien als de mensen in het filmpje.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:46

Hahaha nee dat is ook niet de bedoeling! Met alle respect maar gespierde vrouwen vind ik persoonlijk echt heel lelijk! ik ben nu gewoon te pappig gewoon te veel vet! ik wil graag centimeters kwijt en meer spieren.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:10

Shiirley schreef:
Hahaha nee dat is ook niet de bedoeling! Met alle respect maar gespierde vrouwen vind ik persoonlijk echt heel lelijk! ik ben nu gewoon te pappig gewoon te veel vet! ik wil graag centimeters kwijt en meer spieren.

Ik was heel gespierd, maar had nog behoorlijk me vrouwelijke contouren.. Inmiddels ook niet meer.. En heb ik een hele vieze vet rol in me flanken, en met name aan de achterzijde...

Dus die gaan er lekker af... En me oude lijffie weer terug.. Want ik kan heel slank worden..

En owja, voor vele mensen.. Dit soort trainingen deed ik ook bij defensie, en elke dag ongeveer 1,5 uur.. En dat ging best hard qua afvallen en kreeg een behoorlijk slank lijf... ZO dun als hun zijn wordt ik niet.. Maar ging van 38 naar 36...

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:50

Poeeeh dat was afzien.. Ik heb net de fittest gedaan (een kwartier geleden)
Had meer van mezelf verwacht :+

Switch Kicks: 69
Power Jacks: 54
Power Knee: 45
Power Jumps: 13
Globe Jumps: 9
Suicide Jumps: 12
Push up Jack: 10
Low Plank: 18

M`n lichaam is nu wel flink aan het protesteren.. Spieren trillen, duizelig, kop pijn..

En morgen dan echt beginnen.. :=

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:05

Amigo_ schreef:
Poeeeh dat was afzien.. Ik heb net de fittest gedaan (een kwartier geleden)
Had meer van mezelf verwacht :+

Switch Kicks: 69
Power Jacks: 54
Power Knee: 45
Power Jumps: 13
Globe Jumps: 9
Suicide Jumps: 12
Push up Jack: 10
Low Plank: 18

M`n lichaam is nu wel flink aan het protesteren.. Spieren trillen, duizelig, kop pijn..

En morgen dan echt beginnen.. :=

Succes, ik ben ook deze week begonnen, en tussen door moest ik de tuin nog helemaal in orde brengen voor de verkoop, muren schilderen enz
:'-)

Dus ik voel me rug en me benen...

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:03

12 suicidejumps? Zijn er 10 meer dan mij!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:50

De griep heeft mij nu helaas ook gevonden.. Dus deze week al 2x niet kunnen trainen :( Balen, ik zat er juist zo lekker in! Maarja morgen nog even goed uitrusten en hopelijk maandag er weer 100% tegenaan!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:56

Channiiiej schreef:
De griep heeft mij nu helaas ook gevonden.. Dus deze week al 2x niet kunnen trainen :( Balen, ik zat er juist zo lekker in! Maarja morgen nog even goed uitrusten en hopelijk maandag er weer 100% tegenaan!

Beterschap....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:29

Net les 1 van de recovery week gedaan. Op zich wel lekker. Veel kracht en herhalingen waardoor je toch het gevoel hebt iets te hebben gedaan, maar ik was niet helemaal kapot. Wat ik wel jammer vind is dat ik het een hele week moet doen :P

Amigo, ik denk dat je te ver gegaan bent als je duizelig bent en hoofdpijn gehad hebt. Ik heb dat ook eigenlijk nooit gehad. Ik word soms wat duizelig van de oefeningen waarbij je steeds de grond aan moet tikken, maar dan doe ik daar gewoon wat minder van (langzamer) en dan heb ik nergens last van.
Heb je wel genoeg rust en water genomen tussendoor?
Trillende spieren heb ik altijd met de stretches, de ene keer wat meer dan de andere keer.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:27

Chantal86 schreef:
Channiiiej schreef:

Beterschap....

Dankjewel! Vandaag voelde ik me alweer beter gelukkig. Vandaag alweer een wedstrijd gereden met m'n wedstrijdpaardje.. Nog wel vermoeiend, maar het ging wel :) Dus morgen gaan we weer gewoon verder met Insanity :D
Paardje was trouwens niet erg braaf :+ http://img248.imageshack.us/img248/5530/royalbok.jpg

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:29

Nou jongens... vrijdag voor het laatst insanity gedaan, en ik kon niet meer lopen. Helaas dus even een tijdje pauze :( :( mn enkel nam de vorm van een tennisbal aan.

Vandaag begonnen o de sportschool zodat ik wel in conditie kan blijven zonder mn enkels teveel te belasten :) En ook meteen de schouders, rug etc. erbij trainen. Ik wil nog wel drie keer per week die abs training doen, dat is niet al te belastend en dan heb ik toch nog het gevoel insanity te doen... want ik wil zeker weer gaan oppakken als mijn lijf dat toelaat :D

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:59

Ik ga te veel door op karakter.. Luister niet altijd even goed na m`n lichaam..
Jaa heb rust genomen en genoeg water..
Moet gewoon beter luisteren na m`n lichaam.. :+ :=