Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

corinne1981 schreef:Het valt me op dat iedereen het heeft over een kind dat op zal groeien zonder vader/vaderfiguur. Denkt iedereen dan dat TS nooit meer ' aan de man' zal komen?
Ik ken ook een "soortgelijk gezin". Vrouw zwanger geraakt in een soortgelijke situatie en inmiddels moeder van 3 kinderen waarvan er dus 2 van haar huidige vriend zijn. Die vriend beschouwd het andere kindje ook als eigen en kindje weet ook niet beter als dat dat papa is
Effy schreef:Wéér een abortus die niet nodig was geweest als men gewoon gezond verstand had gebruikt...
Iedereen kan fouten maken en ik vind een abortus beter als een ongewenst kindje op de wereld zetten... corinne1981 schreef:Het valt me op dat iedereen het heeft over een kind dat op zal groeien zonder vader/vaderfiguur. Denkt iedereen dan dat TS nooit meer ' aan de man' zal komen? Of heb ik een berichtje van de TS gemist waarin ze zegt nooit meer een vriend te willen hebben?
Een vaderfiguur hoeft natuurlijk niet perse de echte biologische vader te zijn. Als TS een relatie krijgt met een nieuwe man, zal hij sowieso bewust kiezen voor het vaderschap aangezien het kind er dan misschien al is (afhankelijk van de keuze van de ts natuurlijk).
Snappie?
Effy schreef:Ik vind dat de keuze voor wel of geen kind niet in het hier en nu ligt, maar dat die is gemaakt toen er besloten werd onbeschermde seks te hebben. Iemand die (op een bepaald moment in zijn/haar leven) pertinent geen kind wil, heeft tegenwoordig alle benodigde informatie en voorbehoedsmiddelen ter beschikking om dat dan ook te voorkomen. Ik word dan ook altijd een beetje verdrietig als ik dit soort topics zie. Wéér een abortus die niet nodig was geweest als men gewoon gezond verstand had gebruikt...
Maar goed, daar heb je nu niks meer aan TS, dat begrijp ik. Maar mijn uitgangspunt is daarom wel dat je verantwoordelijkheid neemt voor je daden. M.a.w. mocht ik in jouw situatie zitten zou ik er geen minuut over denken abortus te laten plegen. Nu ben ik een glas-halfvol persoon, en geloof in tegenstelling tot sommige andere mensen, wél dat als je iets maar genoeg wil het ook zeker mogelijk is. Daarnaast heb ík wel sinds mijn twintigste een zeer aanwezige kinderwens gehad, dus dat weegt natuurlijk ook mee, mocht ik in zo'n situatie zitten.
Wat je je naar mijn idee vooral af moet vragen is of je het kind tekort zou doen als je het zou houden (en als je er zelf niet gelukkig mee kan zijn, dan kan mijns inziens het kind dus ook niet gelukkig zijn). Want hoewel ik (zoals Maartje1990) ook meer neig naar een anti-abortus filosofie (met inderdaad die uitzonderingen), zou ik het nog verschrikkelijker vinden als een kind dan toch maar ter wereld wordt gebracht en vervolgens niet krijgt wat het verdient.
Ze weerhouden mij nergens van.

betadine schreef:Wat zou jij dan doen moest er iemand die je niet graag ziet en beschouwde als een one shot plots aan je deur staan met het blije nieuws ? Hij gaf aan geen kinderen te willen... +ts heeft geen vaste baan...
!!
. 
ano28 schreef:Waar een wil is, is een weg.. Is een van mijn meeste gebruikte stellingen en wat ook heel erg past en klopt bij mijn karakter!
Die gevoelens bouw ik nu al op, maar of het verstandig is het nu op de wereld te zetten ALLEEN, is een tweede.
Is bij jou de vader wel in the picture of ook niet?
sloffiee schreef:het is zwaar.. om alleen staande moeder te zijn want dat ben ik op het moment ook.. maar als ik in die prachtige oogen van mijn zoontje kijk... vergeet je alles en denk je wat je gekregen hebt.... ik kan hem voor geen goud missen hij is echt mijn oogappeltje... nogmaals.. veel sterkte ! deze moeilijke en beslissende tijd
Mear schreef:betadine schreef:Wat zou jij dan doen moest er iemand die je niet graag ziet en beschouwde als een one shot plots aan je deur staan met het blije nieuws ? Hij gaf aan geen kinderen te willen... +ts heeft geen vaste baan...
Als je iemand niet graag ziet moet je er ook geen seks mee hebben. Al helemaal niet onbeschermd.
ano28 schreef:Waar een wil is, is een weg.. Is een van mijn meeste gebruikte stellingen en wat ook heel erg past en klopt bij mijn karakter!
Die gevoelens bouw ik nu al op, maar of het verstandig is het nu op de wereld te zetten ALLEEN, is een tweede.
Is bij jou de vader wel in the picture of ook niet?
ano28 schreef:Die gevoelens bouw ik nu al op, maar of het verstandig is het nu op de wereld te zetten ALLEEN, is een tweede.
) troi schreef:Wat een baby/kind nodig heeft is stapels liefde. En of dat nu komt vanaf 1 moeder, 1 vader, 2 moeders, 2 vaders of een moeder vader combi maakt echt geen ene donder uit (heb ervaring met 3 uit het keuzerijtje dus vind dat ik daar iets van mag zeggen)