30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:25

Balen dat je zo'n spierpijn hebt Rebel!
Ik ben blij dat ik er gisteren licht bij gecardioot heb, want vandaag heb ik nergens last van :-)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:25

ik heb zo'n spierijn in mijn kuiten... Loop echt raar erdoor :P

vanavond ergens de derde keer doen.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:27

Net de eerste sessie gedaan. Ging wel goed, al had ik een hoofd als een tomaat.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:37

Ik liep vanmorgen ook niet bijster soepel de trap af door de spierpijn in mijn kuiten :-p net lopend boodschappen wezen halen en mijn huis schoongemaakt (2 trappen) en dus ik heb het er wel een beetje uitgelopen gelukkig! Nog ff de bovenverdieping stofzuigen en de was ophangen en dan ga ik voor dag 3!!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:38

Toch maar maten genomen:
Nek 30
Borst over 87
Borst onder 75
Taille 68
Buik navel 83
Heupen 93
Billen 104
Bovenbeen L 59
Bovenbeen R 58
Kuit L 33,5
Kuit R 33,5
Arm rust L 26
Arm rust R 26
Arm spanning L 27
Arm spanning R 27

Niks schokkends, maar een klein verschil hier en daar is mooi meegenomen :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:56

Pff, dag twee was zwaar. Ik merkte dat ik de jumpingjacks niet zo intensief en lang kon volhouden als gisteren, hoewel het touwtje springen aan het einde van de sessie beter ging dan aan het begin.
Ben wel blij dat ik eerst naar mijn paard ben gegaan anders was er iets mis gegaan vandaag, denk dat ik morgen ook pas 's avonds ga doen aangezien we de hele dag op een beurs rondlopen.

Mijn maten heb ik gisteren ook nog opgenomen, maar die houd ik voor mezelf.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:24

Ik heb net dag 3 overleefd... Echt niet normaal hoeveel ik zweet :+ Zelfs na een uur hardlopen zweet ik nog niet zoveel!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:01

Dag 3 L1: check! het springen deed nog wel behoorlijk zeer aan mn kuiten maar mijn buikspieroefeningen gingen duidelijk makkerlijker!!! :D

Foto's ook gemaakt dus ik ben benieuwd naar het resultaat over een paar weken!

3 down 27 to go 8-)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:35

Rebel_Jits schreef:
Zo'n gigantische spierpijn hier! Kon er vannacht niet door slapen en nu kan ik nog geen normale stap zetten. Ik ga eerst een stukje (proberen te) wandelen buiten en als het dan beter gaat, ga ik voor dag 3. En anders vrees ik dat ik echt even pauze moet houden. Jumping jacks worden 'm niet als je kuiten totaal verkrampt zijn ;(

Ik heb precies hetzelfde. :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:39

Ben aan het googlen geslagen want ik kende Jillian helemaal niet eerlijk gezegd...
Hihi, vind dit wel een mooie!
Citaat:
Top 5 Dangers of Doing Jillian Michaels Body Revolution

5. Equipment. As in shaving equipment. Be it shaving your legs or your under arms, shaving may become a hazard. Or at the least quite a challenge. Upon completing Body Revolution you may find all these funny things poking out or dipping in that were NOT there prior to Body Revolution. I believe they may just be bones and muscles, but I'm no expert. Seriously, get a good razor and be careful.

4. Too much time. If you are someone (as I was) that thinks you need to spend at least an hour+ a day working out you will find you have too much extra time on your hands. These workouts are only around 30 minutes. If you're one of these people I would suggest planning ahead. Pick up a new book or hobby maybe? Don't be stuck twiddling your thumbs.

3. Cussing. Or cursing, whichever you prefer. Even if you're not the type for it, you may just find yourself flinging the occasional curse word at the screen during these workouts. I tried my best, but from time to time I found a stray expletive escaping my lips. If you're someone prone to f-bombs it may be safest to clear the children and the elderly from the room before beginning your workout.

2. Alienating your friends and family. This one shocked me the most: you may find that your friends and family will in fact tire of all your flexing and showing off of your new-found muscles. Delighted shouts of: "Look, look at this muscle!" may begin to garner head shakes and eye-rolls. I know hubby is entirely tired of me showing him my biceps. Although my 9 year old still thinks it's cool, so reactions may be mixed, go ahead and test the waters here.

1. Money. Yep, you read that right: cost. This is a very expensive program. Oh, I'm not talking about the cost of buying it...no. I'm talking about the fact that I now need an entire new wardrobe. Everything! Workout clothes, jeans, bras, sports bras, even my wedding ring is now too big! Although, to be fair my ring was a bit big before, but now it's just plain falling off. I blame Jillian Michaels for all of this. Yes, the expense of this program is deceiving and can really add up fast.

Tragic, just tragic. What was Jillian thinking?! Just another case of tough trainer, good program, awesome results. It's sad people, just sad...

Bron: http://fitviews.blogspot.nl/2012/06/war ... llian.html
Ga even checken hoe het met de financiën zit, maar wil graag haar hele workout-pakket aanschaffen!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:00

haha wel een goeie inderdaad:P

ik denk dat ik vandaag maar oversla. Ik kan bijna niet lopen van de spierpijn in mijn kuiten en ik heb net geprobeerd te springen..... Dat was geen succes. Lig nu dus even met een warme pittenzak op de bank (ik heb mijn kuiten al 2 keer ingespoten met zo'n warm maak spul).

Morgen dus maar weer een poging wagen. En anders gewoon telkens doen totdat ik te veel pijn heb, dan een paar dagen niet en dan wel weer. Ik blijf gewoon een stuk langer op level 1 hangen zo.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:12

Blij dat ik niet de enige ben met zo'n vreselijke spierpijn -O-
Ik vroeg me al een hele dag af of ik soms iets vreselijk verkeerd doe tijdens die oefeningen dat ik er zo'n pijn van heb. Vriendlief vindt het bijzonder amusant als ik de trap afloop... vandaag toch maar even een beetje ter plekke wandelen vooraleer ik begin, en naderhand een beetje uitstappen...

Voor het avondeten doe ik de derde set; kom op dames! Die pijn is The Change dat we voelen 8-)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:22

Doorzetten dames!!

Net dag 2 gedaan. Zere armen!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:22

Ik ga om 19.00 uur weer aan de slag. Traplopen is hier ook nog wel een uitdaging. Nu ook wat last van mijn kuiten, ben zeer benieuwd.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:23

Voor de mensen die Jillian niet kennen:

Ze is voornamelijk bekend van the biggest loser.
Morgen begint een nieuw seizoen van the biggest loser met tieners.

Waarom ik Jillian zo geweldig vind?
Wanneer je verandering en resultaat wilt zul je er hard voor moeten werken, met smoesjes kom je er niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 05-01-13 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:25

Ik heb net haar hele pakket besteld... Zo moeten die kilo's er wel vanaf gaan :Y)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:27

Oh en Jillian heeft een paar paarden.

Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:28

Zal ze die paarden ook zo laten afzien? :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:29

Julia schreef:

"Unless you puke - die -or faint keep going horsey!"

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:31

Raponsje schreef:
Julia schreef:

Hahaha ja ik zie het al helemaal voor me. En daarna: Feels good doesn't it, buddy?

:+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:33

Raponsje schreef:
Julia schreef:

haha :')
Die warmtezak doet goed :D Misschien dat ik vanaond toch nog een work out doe. MAar alleen als ik een beetje normaal kan lopen en als ik kan springen :P
Anders moet ik even alleen maar jumping jacks doen ofzo...

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:34

Ik doe ook stiekem mee. Gisterochtend dag 1 gehad en ik kwam vanmorgen met pijn en moeite mijn bedje uit. De trap af is al helemaal niet te doen. Toch maar aan sessie 2 begonnen; no pain, no glory. De sessie ging nog wel, maar auw, auw, auwie, mijn lichaam schreeuwt het uit. Voel me echt een 90-jarige die dringend een rollator nodig heeft :+ . Morgen dag 3.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:35

Voor de geinteresseerden:
Ik kan de Jillian Micheals set van:
30 day shred
no more trouble zones
6 week sixpack
banish fat

bestellen voor omgerekend 24 euro.

Geen idee hoe duur hij bij jullie is, maar mocht iemand interesse hebben. :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:00

Workout dag 3 net achter de rug :)
Spierpijn heb ik wel best erg, met name onder mijn oksels haha en in mijn bovenbenen,
maar voelt juist wel fijn daardoor heb ik echt het idee dat ik iets gedaan heb.
Ik merk wel dat ik echt aan het uitrusten ben tijdens de cardio stukken terwijl ik de krachtstukken zwaar vind dus ga drie maal in de week er extra cardio bij doen, anders train in qua cardio niet echt voor mijn gevoel.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:05

LisErm94 schreef:
Workout dag 3 net achter de rug :)
Spierpijn heb ik wel best erg, met name onder mijn oksels haha en in mijn bovenbenen,
maar voelt juist wel fijn daardoor heb ik echt het idee dat ik iets gedaan heb.
Ik merk wel dat ik echt aan het uitrusten ben tijdens de cardio stukken terwijl ik de krachtstukken zwaar vind dus ga drie maal in de week er extra cardio bij doen, anders train in qua cardio niet echt voor mijn gevoel.

De cardio in de video is ook niet bedoeld om echt je conditie te training.
Het is bedoeld om je hartslag tijdens de 20 minuten hoog te houden zodat je meer verbrand en de work out intensiever is.

Maar extra cardio is nooit verkeerd.
Ik vind cardio ontzettend lekker, muziek op, verstand op 0 en lekker "uit zweten".