xSlvna schreef:Indd, 't zou wel enorm zielig zijn, maar wie laat zijn kind op de driewieler op stal? Kinderen bij ons op stal spelen ook enorm veel als de zon schijnt, maar zodra een van de wat gevoeligere paarden aankomt stoppen ze gelijk en gaan ze aan de kant, ze weten (ook de hele kleintjes) gelukkig bij welke paarden ze op 3 meter afstand kunnen springen en schreeuwen, en bij welke niet.
Maar mam's let ondanks haar vele geregel (boerderij-eigenaar, veel vragen die dr gesteld worden, veel controleren etc als ze net van dr werk komt) op haar 3 kindertjes die er rondrennen, verder hoeven we maar één keer te zeggen *naam* en ze zijn weg.![]()
Tenminste goed opgevoed, spelen ja, maar ook aannemen wanneer het genoeg is, of het nu van mam, pap of een stalgast is.
En over dat fietsen, nogmaals wáárom moet kindlief zo vroeg op de fiets? Heeft toch helemaal geen toegevoegde waarde? Of je die 25 kilo nog lekker achterop hebt of deze een groter risico loopt dan bij 'veilig' bij mam achter...
Paarden en spelende kinderen gaan imo niet samen. Dan kun je nog zo goed opletten als ouder, ongelukken zitten dan in een klein hoekje. Bij ons zit er omheining tussen kind en paard, ten allen tijde.
Verkeerd gedrag rondom paarden krijgen hier geen waarschuwing, maar wordt gelijk gestraft. Ik vind daar geen ruimte voor waarschuwingen.
Jammer dan hoor, ik kijk of boos terug of glimlach liefjes. Maar ik ga niet toegeven, dan flikt ie me dat de volgende keer weer
Als ik op zo'n moment aan het kind zou toegeven, sta ik de volgende keer in de supermarkt weer zo en heb jij er weer last van. Negeer ik de boel en laat ik het kind zien dat zijn gedrag geen effect heeft, dan kun jij de volgende keer weer rustig winkelen