Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:08

xSlvna schreef:
Indd, 't zou wel enorm zielig zijn, maar wie laat zijn kind op de driewieler op stal? Kinderen bij ons op stal spelen ook enorm veel als de zon schijnt, maar zodra een van de wat gevoeligere paarden aankomt stoppen ze gelijk en gaan ze aan de kant, ze weten (ook de hele kleintjes) gelukkig bij welke paarden ze op 3 meter afstand kunnen springen en schreeuwen, en bij welke niet.
Maar mam's let ondanks haar vele geregel (boerderij-eigenaar, veel vragen die dr gesteld worden, veel controleren etc als ze net van dr werk komt) op haar 3 kindertjes die er rondrennen, verder hoeven we maar één keer te zeggen *naam* en ze zijn weg. :')
Tenminste goed opgevoed, spelen ja, maar ook aannemen wanneer het genoeg is, of het nu van mam, pap of een stalgast is.

En over dat fietsen, nogmaals wáárom moet kindlief zo vroeg op de fiets? Heeft toch helemaal geen toegevoegde waarde? Of je die 25 kilo nog lekker achterop hebt of deze een groter risico loopt dan bij 'veilig' bij mam achter...

Paarden en spelende kinderen gaan imo niet samen. Dan kun je nog zo goed opletten als ouder, ongelukken zitten dan in een klein hoekje. Bij ons zit er omheining tussen kind en paard, ten allen tijde.
Verkeerd gedrag rondom paarden krijgen hier geen waarschuwing, maar wordt gelijk gestraft. Ik vind daar geen ruimte voor waarschuwingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:15

Citaat:
Tegenwoordig wil iedere ouder het perfect doen, en dan met name hoogopgeleide ouders (druk om te presteren!), deze zie je dan ook vaak terug bij opvoedingsondersteuning bureau's, voor eigenlijk de kleinste dingen. Doordat vanuit de maatschappij de druk hoog ligt, valt het ook sneller op wanneer iemand het in onze ogen 'niet goed doet', immers, iedereen heeft een beeld van hoe de opvoeding zou moeten zijn, kinderen of niet. En we zouden er maar eens last van hebben omdat een ouder het kind zo goed mogelijk op voedt om te worden zoals wij willen dat het wordt.
Mee eens!

Je staat ook onder druk als ouder.
Als je je kind niet aanpakt, ergert men zich aan je, pak je je kind wel aan, krijg je ook scheve gezichten. Als je kind een pas uit de maat loopt, krijg je commentaar. Kan je kind niets fietsen op zijn vijfde, word je bij school geroepen, want het heeft zijn grove motoriek niet onder controle. Is je kind druk, dan wordt er gelijk aan ADHD of een van al die andere moderne aandoeningen gedacht. Wat je ook doet. tis nooit goed. Men geeft tegenwoordig ook overal ongezouten commentaar op, ik denk wel eens, bekijk het allemaal maar, ik doe het lekker op mijn eigen manier.

Ook voor kinderen is het lastig, want prestatiedrang wordt ver doorgevoerd. Zo worden kinderen van hot naar her gesleept, want een kind van 6 moet immers sporten en op muziek en ballet en dat buiten het gebruikelijke zwemmen om. Met vriendjes spelen daar is dan de tijd niet voor. Wat dat betreft mis ik wel eens hoe het vroeger ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:18

xSlvna schreef:
Inderdaad, vind 't met paarden niet te vergelijken, je gaat pas met het paard op weg (met gezond verstand) als het paard in huide omgeving 'bomproof' is, dán pas laat je hem kennis maken met 'het gevaar', en ook dat opbouwend (weinig autos, vrachtwagens - > drukkere weg - > drukke weg)

Maar dat word met kinderen eigenlijk ook gedaan, eerst in de tuin, dan in het pad, op de weg ernaast, die daarnaast tot het drukker word, maar dan is het weer, op welke leeftijd? Ik denk dat kinderen met 8 het beter aankunnen dan met 5.

Maar dan zijn ze uiteindelijk op de openbare weg en daar zijn weer allemaal nieuwe dingen, die je in de eigen omgeving vaak niet na kan bootsen. Dus nieuwe dingen zijn er altijd en een risico neem je dus ook altijd. Een kind kun je iig nog iets uitleggen, waarom iets wel of niet verstandig is, met een paard gaat dat wat moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:19

anneliesdj schreef:
Wel grappig om hierboven ook te lezen dat er meer ouders moesten zijn die hun kind in de supermarkt maar laten krijsen ipv het tevreden te stellen met een snoepje.
In praktijk werkt het helaas niet zo, heeft een van jullie al eens met een vervelend kind in de supermarkt gestaan zonder daaraan toe te geven? Je wilt niet weten watvoor blikken je toegeworpen krijgt.

Ja ikke :D Jammer dan hoor, ik kijk of boos terug of glimlach liefjes. Maar ik ga niet toegeven, dan flikt ie me dat de volgende keer weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:24

_Bianca schreef:
Ooo wat een heerlijke discussie dit, ik kan het toch echt niet laten om te reageren.. :D

Ik ben dus zo'n iemand die dodelijke blikken toewerpt en er vaak ook wat van zegt als een kind krijsend in een winkel staat/loopt/zit. Waarom? Ik ben waarschijnlijk heel onverdraagzaam, misschien ook wel een tikkeltje egoïstisch wat dat betreft, maar ik houd gewoon niet van kinderen. Ik vind ze vaker vervelend dan leuk en begrijp dus echt níet waarom mensen met een krijsend kind in een winkel blijven. Neem dat kind fijn mee naar buiten en kom terug als hij/zij weer tot bedaren is gekomen!

Dan wil ik nog wel onderscheid maken tussen noodzakelijke boodschappen en 'lekker winkelen'. Dat je snel door de supermarkt racet met een krijsend kind kan ik wel meer begrip voor opbrengen (immers, eten moeten we allemaal), dan moeders die op hun dooie akkertje een lippenstift uit staan te zoeken terwijl kind een goede imitatie van een brandalarm weggeeft. Om daarna met een krijsend kind de naastgelegen winkel in te lopen om nog fijn een tijdschriftje te kopen.

En voordat ik heel bokt over me heen krijg.. Natuurlijk weet ik dat kinderen soms huilen, en dat je als ouders grenzen moet stellen, maar sommige ouders tegenwoordig zijn wel heeel erg makkelijk.

Edit: typo

Het zou me echt niet kunnen interesseren hoe jij dan staat te kijken. Je kan boos kijken wat je wilt, jammer dan :) Als ik op zo'n moment aan het kind zou toegeven, sta ik de volgende keer in de supermarkt weer zo en heb jij er weer last van. Negeer ik de boel en laat ik het kind zien dat zijn gedrag geen effect heeft, dan kun jij de volgende keer weer rustig winkelen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:27

aikon schreef:
Er zit wel verschil in een pak slaag en een opvoedende tik. ;) Ik geloof (weet) dat mijn ouders echt wel van mij houden, ondanks dat ze mij af en toe over de knie legden. Te is nooit goed, te veel slaan niet, te veel negeren ook niet. Daar leert een kind niks van.
Als een kind na een paar keer dat nog niet doorheeft vraag ik mij af hoe dat later moet met dat kind.

Heb ik ook gehad hoor. Ben ik niets minder van geworden. Ik ben ook wel eens heel hard de trap opgerend met mijn heupen naar voren, omdat er nog wel eens een voet aan kon komen :D
Mijn zoon krijgt ook wel eens een draai om zijn oren als hij het te bont maakt.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:31

Ik heb er juist respect voor als ouders in de supermarkt hun kind laten jengelen. Er zijn teveel ouders die hun kinderen hun zin geven om maar geen gedoe te krijgen. En boodschappen doe ik toch niet voor mijn rust :=
Ik heb (nog) geen kinderen, maar ik heb wel begrip voor ouders die zichtbaar hun best doen om hun kinderen bij te brengen dat ze niet altijd hun zin krijgen.
Ik ging vroeger ook gewoon mee met boodschappen doen, maar ik wist van te voren al dat ik toch mijn zin niet kreeg als ik snoep wilde hebben.
En ik zal vast ook wel een keer hebben staan jengelen omdat het niet eerlijk is dat ik dat snoepje niet mocht hebben. Dus waarom scheve gezichten als mensen vroeger hetzelfde met mij hebben meegemaakt.

En ook ik heb vroeger weleens een draai om mijn oren gehad. Niet bij alles natuurlijk, maar wanneer ik het heel bont maakte werd wel duidelijk gemaakt dat dat dus vooral niet de bedoeling was. Daarna was ik ook altijd poeslief :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:34

Mindim schreef:
aikon schreef:
Er zit wel verschil in een pak slaag en een opvoedende tik. ;) Ik geloof (weet) dat mijn ouders echt wel van mij houden, ondanks dat ze mij af en toe over de knie legden. Te is nooit goed, te veel slaan niet, te veel negeren ook niet. Daar leert een kind niks van.
Als een kind na een paar keer dat nog niet doorheeft vraag ik mij af hoe dat later moet met dat kind.

Heb ik ook gehad hoor. Ben ik niets minder van geworden. Ik ben ook wel eens heel hard de trap opgerend met mijn heupen naar voren, omdat er nog wel eens een voet aan kon komen :D
Mijn zoon krijgt ook wel eens een draai om zijn oren als hij het te bont maakt.

Slaan, draai om de oren of opvoedende tik. Hoe je het ook maar wilt noemen, ik vind het een teken van onmacht van ouders.

Anoniem

Re: Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:48

Dat mag je vinden hoor :D

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:04

Hoe zo onmacht? In de dierenwereld worden jongen ook zo opgevoed, en wil je niet luisteren dan maar voelen. Ik ben van mening dat en kind veel beter en duidelijker de grenzen leert. Dat ja echt ja is en dat nee echt nee is. Het negeren van jengel gedrag daar leert een kind niks van. Dat gaat een eeuwigheid door. Tot grote ergernis van omstanders. Mijn kind zou het niet moeten flikken om een keel op te zetten in een winkel. Krijgt dan na een mondelinge stand en draai om de oren.
Vreemd dat veel mensen het normaal vinden om een dier met nukken dat gelijk de kop in te drukken, maar van een kind niet. Ik heb verscheidene klappen mogen ontvangen in mijn jeugd, was geen lieverdje :D heb er geen trauma's aan overgehouden, ben niet agressief geworden, loop nog steeds op het rechte pad. Eerlijk is eerlijk, er zijn kinderen die een harde hand nodig hebben.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:06

aikon schreef:

Over de knie leggen is wel wat anders dan een opvoedende tik hoor.

En fijn dat jij jezelf als dier ziet, dat ben ik toch echt niet.
Wij kunnen onze kinderen uitleggen waarom iets niet mag en kunnen er andere passende straffen voor geven als er niet geluisterd wordt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 21:22

Wat me opvalt is dat mensen die 'een corrigerende tik' goedkeuren dat vaak doen omdat ze zelf ook 'corrigerende tikken' hebben gekregen vroeger.

Zelf heb ik nog nooit een corrigerende tik gehad, mijn broer ook niet... ik ben er niets slechter van geworden :D

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:34

nou ik als ''jonge'' moeder met een zoontje van nu 1 heb echt werkelijk waar overal ''schijt'' aan gekregen
ik ben nogal ''streng'' nee k ben consuqent mn mannetje van een jaar liep al met 10 maanden mag van ieder alles maar nee hij klimt op tafel , bijt de hond , trekt aan de oren van de hond , och och allemaal lief zo een klein kind met kattenkwaad maar nowee dat hij er onderuit komt ook hij heb regels hoe oud of jong ze ook zijn en k ga mijn kind niet riskeren voor een hap van een ontschuldige hond... ook van de week even bij de paardjes geweest kinderfeestje aan de gang kinderen lopen langs de paarden want goh het zijn manege paardjes jaa en die kunnen ook schrikken en trappen of verpletteren mn ouders og joh laat hem lekker gaan kijken nee echt niet kijken mag met mama of papa en niet vanaf de vloer en boos dat hij was gillen , krijsen , huilen alles mensen keken me aan alsof ze water zagen branden maar nee zijn zin krijgen nee ook dat niet als we straks naar een kermis of pretpark gaan alles mag maar alleen met verstand..

igg vanmiddag ook even naar met de auto weg school uit kinderen over de rontonde van een jaar of 6/8 steken gewoon over, nou mn nichtje van 11 word nog mooi elkedag naar school gebracht..

sgandalig gewoon hoe somige kinderen aan hun lot worden overgelaten..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:37

Ik vindt er een verschil inzitten tussen 2 cm of duidelijk te klein :) maar ook hier is nee toch echt nee.. Heb zelf een waaghalsje.. Niks kan hem te gek maar regels zijn regels :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 21:45

caboclo schreef:
nou ik als ''jonge'' moeder met een zoontje van nu 1 heb echt werkelijk waar overal ''schijt'' aan gekregen
ik ben nogal ''streng'' nee k ben consuqent mn mannetje van een jaar liep al met 10 maanden mag van ieder alles maar nee hij klimt op tafel , bijt de hond , trekt aan de oren van de hond , och och allemaal lief zo een klein kind met kattenkwaad maar nowee dat hij er onderuit komt ook hij heb regels hoe oud of jong ze ook zijn en k ga mijn kind niet riskeren voor een hap van een ontschuldige hond... ook van de week even bij de paardjes geweest kinderfeestje aan de gang kinderen lopen langs de paarden want goh het zijn manege paardjes jaa en die kunnen ook schrikken en trappen of verpletteren mn ouders og joh laat hem lekker gaan kijken nee echt niet kijken mag met mama of papa en niet vanaf de vloer en boos dat hij was gillen , krijsen , huilen alles mensen keken me aan alsof ze water zagen branden maar nee zijn zin krijgen nee ook dat niet als we straks naar een kermis of pretpark gaan alles mag maar alleen met verstand..

igg vanmiddag ook even naar met de auto weg school uit kinderen over de rontonde van een jaar of 6/8 steken gewoon over, nou mn nichtje van 11 word nog mooi elkedag naar school gebracht..

respect!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:24

tnxs , wel moeilijk hoor , denk soms dat ik veelste ''consuqent'' streng'' ben. maar als we het nu niet aan leren leer hij het nooit en neem hij dadelijk een loopje met ons en aangezien hij zeer duidel is met iets wat hij wel of niet wilt , hij is namelijk nog maar 13 maanden maar als hij iets wil pakt hij je hand en neem je mee net zo lang menneer zijn zin heb, dat moet anders nog wat worden als hij straks een jaar of 12 is en geen regels ken..

nott liever ''scheven'' gezichten dan dat er iets gebeurd met ons allesje
en nee dingen die voor hem bestemd zijn mag hij well niet dat hij alleen maar op de bank of boks hangg dat bij lange na niet.!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:33

caboclo schreef:

Met kinderen van een jaar is het ook nog wel te doen, daar zit het probleem ook nog niet.
Als ze gaan praten en in de peuterpuberteit wordt het lastiger :D Of op de lagere school, als jij als ouder niet de enige bent die invloed heeft op je kind, een kind steeds meer voor zichzelf gaat denken en je confronteert met de door jou gedane uitspraken of met een grote mond. Andere kinderen die niet opgevoed worden volgens jouw denkwijze kunnen een aardige invloed uitoefenen.

Kinderen van 8 kunnen prima alleen naar school lopen, mits ze het goed is geleerd. Kinderen van 11 die nog naar school worden gebracht? Met 12 moeten ze ook zelfstandig naar de middelbare school. Uiteindelijk moet je ze wel wat zelf laten doen vanzelf. Hier op de basisschool zie je echt niet meer dat kinderen van 11 nog naar school worden gebracht. Het jaar er op moeten ze 6 km fietsen naar de dichtsbijzijnde school.
Te vroeg loslaten is niet goed, maar te laat ook niet.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:59

mindin daar heb je gelijk in maar k probeer te zeggen kinderen van 8 die hier de straat zo uit racen met de fiets aan de andere kant van de weg (spookrijden) zijn hier toch echt extreem ken hier al zeker een stuk of 13/15 kinderen opnoemen die elkaar eigelijk gewoon mee ''trekken'' als paps of mams er bij zijn fietsen ze zeer rustig steken ze hun handen uit fietsen netjes aan de kant kijken goed links en rechts met oversteken en als paps en mams er niet bij zijn boeem alles wat ze geleerd hebben vergeten hebben diverse malen de ouders aangesproken van ''pietje'' is vandaag weer aan de dood ontsnapt en met gevolg dat de aankomende auto zo moest uitwijken dat hij de stoep op knalde tjaa dat risico ga k niet nemen.. k ga ook zeker met mn kleine (als hij groot is) oefenen en zal zeker ook alleen naar de basis school mogen..

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:03

edit over het nichtje is niet helemaal waar wat ik zei maar bijvoorbeeld ze fiets regelmatig alleen met vriendinnetje maar van het vriendinnetje ken je niet zo van op aan wel niet naar school of ergens anders geslapen (is een beetje zwerfachtig) van hot naar her'' maar als ze alleen moet fietsen vraagt ze zelf al optijd van ma/oma/tante wil je meer fietsen naar school dan hoef ik niet alleen...

al ken ze het makkelijk zelff.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:08

ik vindt een kind van 11 naar school brengen ook wel iets te ver gaan mits de school zodanig ver is dat het niet te blopen/fietsen is.

ik ging ook vanaf een jaartje of 8 alleen naar school, sterker papa en mama mochten mij niet meer brengen vondt ik zelf want ik kon het wel zellufff en anders zouden vriendjes en vriendinnetjes mij pesten net zoals de andere..

ik heb alleen nooit doorgehad dat papa of mama de eerste keren stiekem met mij en mijn zusje mee liepen om te zien of we veilig aankwamen :)

volgens zeggen laat ik mijn zoontje ook veelte los in de opvoeding, ikzelf heb ook een vrije opvoeding genoten waarvoor ik mijn ouders dankbaar ben.
ik had respect voor ze en was niet bang om thuis te komen met iets wat vriendjes en vriendinnetjes wel zouden verbergen voor hun ouders.. ik wist toch wel dat mijn ouders het liefste wilde dat ik eerlijk was ipv dat stiekeme gedoe :)

mijn zoontje is 2 en speelt alleen op het erf ( afgeloten ) ook gewoon met de deur dicht hij klopt wel aan als het nodig zou zijn en anders heb ik goede oren.
op de glijbaan houdt ik niet zijn handje vast.. ga je op je snufferd.. had je maar wat voorzichtiger moeten zijn niet mieuwen opstaan en weer doorgaan.
als hij iets niet mag en hij doet het toch hoef ik alleen maar naar de "strafhoek" te wijzen en hij gaat er al in staan en komt netjes met een sorry nadat ik hem uitgelecht wat er fout ging.
nee wordt nooit oppeens ja en ja wordt nooit oppeens nee ook niet als hij uit kwaadheid in de winkel gaat liggen drammen.. dan krijgt hij dezelfde opvoeding als thuis of ik kies een willekeurige hoek in de winkel uit en vertel hem dat hij er pas uit mag als ik dat zeg.. en je wil niet weten hoeveel mensen je dan aankijken alsof je een wild dier bent die haar zoon mishandeld... maakt mij niet uit discipline is belangrijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:11

Maar zo zie je maar. je kunt het als ouder nog zo goed doen, dat betekent niet dat ze hun grenzen niet gaan verkennen als ze even buiten je bereik zijn.

Ik probeer bijvoorbeeld altijd uit te leggen, waarom ik iets verbied, wat de gevolgen kunnen zijn, ipv lukraak nee zeggen, met als reden 'omdat mama dat zegt' . Met de achterliggende gedachte dat hij ook daar aan denkt, wanneer ik er even niet bij ben.

Ik woon in een dorp, hier zie je kluitjes pubers fietsen, met een auto kun je amper passeren. Soms gaan ze gewoonweg niet aan de kant. Ik geloof echter niet dat hun ouders hen dat zo geleerd hebben. Dat is druk van de groep, om stoer te zijn, om erbij te horen. Soms is er ook duw- en trekwerk, dus ik weet dat ik als automobilist even op moet passen.

Wat ik heel erg vind, is dat er hier groepjes meisjes zijn van een jaar of 9, die 1 meisje uit hun klas stelselmatig pesten. Ouders halen de schouders op.
Mijn zoon is bijna 7 en ik vind het mijn taak als ouder om aan mijn kind uit te leggen, waarom pesten niet kan, wat het kan doen met iemand. Helaas wil dat niet zeggen dat hij het onder eventuele sociale druk niet zal doen. Ben ik dan een slechte opvoeder? Je kunt als ouder niet altijd bij je kind zijn, je moet loslaten, ze zelfstandigheid en verantwoording bij brengen. Dat wil niet zeggen dat ze buiten je bereik doen wat je zegt, helaas.

Wat ik ook verwerpelijk vind, is dat ouders maar dieren aanschaffen en kinderen daar niet altijd verantwoordelijk mee leren omgaan.
Veel ouders laten het maar geworden, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar tegenwoordig moet alles maar kunnen en heb je overal maar recht op, ongeacht de consequenties voor eventuele derden, jammer dat alles maar moet kunnen tegenwoordig. Dat kinderen met een zekere nonchalance worden opgevoed, erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:17

Tat_jana schreef:
Volgens zeggen laat ik mijn zoontje ook veelte los in de opvoeding, ikzelf heb ook een vrije opvoeding genoten waarvoor ik mijn ouders dankbaar ben.
ik had respect voor ze en was niet bang om thuis te komen met iets wat vriendjes en vriendinnetjes wel zouden verbergen voor hun ouders.. ik wist toch wel dat mijn ouders het liefste wilde dat ik eerlijk was ipv dat stiekeme gedoe :)

mijn zoontje is 2 en speelt alleen op het erf ( afgeloten ) ook gewoon met de deur dicht hij klopt wel aan als het nodig zou zijn en anders heb ik goede oren.
op de glijbaan houdt ik niet zijn handje vast.. ga je op je snufferd.. had je maar wat voorzichtiger moeten zijn niet mieuwen opstaan en weer doorgaan.
als hij iets niet mag en hij doet het toch hoef ik alleen maar naar de "strafhoek" te wijzen en hij gaat er al in staan en komt netjes met een sorry nadat ik hem uitgelecht wat er fout ging.
nee wordt nooit oppeens ja en ja wordt nooit oppeens nee ook niet als hij uit kwaadheid in de winkel gaat liggen drammen.. dan krijgt hij dezelfde opvoeding als thuis of ik kies een willekeurige hoek in de winkel uit en vertel hem dat hij er pas uit mag als ik dat zeg.. en je wil niet weten hoeveel mensen je dan aankijken alsof je een wild dier bent die haar zoon mishandeld... maakt mij niet uit discipline is belangrijk :)

Hier wordt nee ook nooit ja. Ik geef van te voren aan of hij in een winkel iets mag kiezen, zodat hij daar geen gezeur om heeft, ook zeg ik hem dat er niet wordt gejammerd, gerend of iets dergelijks. Doet ie dat wel, dan slinger ik hem over de schouder en zet ik hem in de auto, kan ie daar mooi wachten (mensen kijken je pissig aan, dus weest gewaarschuwd :) )

Verder wil ik heel graag dat hij weet dat hij overal mee thuis kan komen, dat thuis altijd een veilige haven is.

Ach en er zijn zat ouders die het licht niet hebben gezien hoor. Ik denk ook wel eens, wat moet je met kinderen, als je er zo laks mee bent. Of dat nu om opvoeding of veiligheid gaat.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:21

zoo gaat het bij ons ook al en dan nog maar liefs 13 maanden aii ahaha
loopt igg ook al door de winkel en weet de lekkere worstjes al te vinden achter de toombank ook dat mag hij alleen als het gegeven word zelf halen doen we niet.. nu gaat hij mij de ingang staan en staat hij de werksters mooi aan te kijken met een smile en komen ze het zelf al brengen eerst was het 1 rechte lijn en liep hij ergens achter de toonbank eigelijk binnen een paar ''winkel''dagen al afgeleerd ook met op de bank klimmen en dan via de rugleuning naar beneden duiken heb hem een paar keer op gevangen maar nu heb ik zo iets van je val maar dan maar even huilen want meneer maakt er gewoon 1 hele spel van van goh mama komt me toch wel redden nou mooi niet meer kon blijven rennen ook met de deurtjes paang vingers er tussen , heb hij ook al kennis mee gemaakt , de hond werd ook diverse malen lastig gevallen ging er boven op zitten en die gekke hond bleef gewoon liggen nu dacht ik van pff tis zonde die hond hij word steeds zwaarder dus mee dat hij op de hond wilt gaan zitten riep k de hond en vloog hij er zowat vanaf even huilen maar niet meer gedaan.. wat nu spelende hond en kind die een heel spel samen opzetten waar je bijna niet van weet te winnen ze helpen elkaar hij pakt de honden koekjes en de hond helpt hem bezig te houden met verstop spelletjes kind verstopt hond zoekt kind en lopen zowat hand aan staart weer weg,

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:28

waar mn nichtje woont is erg druk verkeer of nouja ook kinderen van de grote scholen komen daar voorbij die dus danig zowel groot als kleine kinderen/volwassen de weg op duwen of tegen je fiets schopen of opzij duwen nichttje is een keer gevallen daar door en wil dus liever met zijn 2e fietsen wat ze nu doet met een vriendinnetje maar als zij niet ken vraagt ze of iemand een stukkje mee wilt fietsen. maar ze fietst ook vaak alleen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:33

haha caboclo ik geloof dat jou en mijn zoon broertjes hadden kunnen zijn.. de mijne was ook al zo stout met 13 a 14 maanden.. maar moet wel zeggen nu hij bijna 2 is is het wel wat makkelijker met hem.. met 13 maanden snappen ze nog zo weinig..

waar ik wel een hekel aan heb is ouders die dan zeggen ja maar hij is nog maar een jaar hij snapt het niet..
jaar of niet nee is nee.. en vallen hoort er echt bij.. ik heb hem eigenlijk nooit opgepakt als hij viel.. ook niet als hij liep te jammeren.. heb hem welleens opgepakt maar dat was dan echt een gemene val waar bloed en gigantische bulten van kwamen.. maar verder laat ik hem rustig liggen en roep van een afstandje dat ie dan maar moet opstaan en als ie een knuffel wil hij maar naar mij moet komen.. vaak was ie onderweg al kwijt waarom hij huilde en ging rustig weer spelen.

ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik een makkelijke peuter heb... en hoop dat dat deze 2 horror jaren zoals andere ze noemen ook lekker zo blijven stout zijn mag.. hoort er bij maar luisteren MOET :)