Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:17

Of eerst om de 4 dagen en daarna om de 5 :)

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:23

Koper schreef:
Of eerst om de 4 dagen en daarna om de 5 :)

ik denk dat ik dat eerst maar ga doen en dan steeds langer..

Maeve

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 21:37

Voor degenen die voor- en nafoto's willen: waarvan precies? Want er zijn niet echt foto's uit de beginperiode van het zonder shampoo wassen, ik kan alleen vergelijken tussen foto's van het shampoo-tijdperk en foto's die ik nu maak :-) weet niet of jullie daar wat aan hebben...

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:39

Maeve schreef:
Voor degenen die voor- en nafoto's willen: waarvan precies? Want er zijn niet echt foto's uit de beginperiode van het zonder shampoo wassen, ik kan alleen vergelijken tussen foto's van het shampoo-tijdperk en foto's die ik nu maak :-) weet niet of jullie daar wat aan hebben...

ik ben wel benieuwd :))

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:46

Ja dat bedoelde ik :D

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:23

Ik heb het hele topic gelezen en vraag me toch echt af of mensen met kort haar dit ook kunnen doen... het vette haar verdoezelen in een staart kan immers niet... wat dan? Toch niet dag in dag uit een pet op? Hoe doen de kortharige dit?

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:40

SummerRemedy schreef:
Ik weet niet of dat kan, dan zou ik gewoon een klein kloddertje aanmaken om uit te proberen, is idd verstandig om eerst te testen als je het chemisch geverfd hebt :)
Dit is het filmpje trouwens (voor als je hem nog niet gevonden had :D ): http://www.beautygloss.nl/2009/01/03/filmpje-henna/

Haha, ik had het nog niet gevonden, dus bedankt voor de link :)
Ik heb een plukje haar in een kloddertje gedaan, is het normaal dat de kleur van het papje groen is ? :?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:49

Het lijkt mij juist wel makkelijk met kort haar, de talg zal zich snel over je haar verspreid hebben en als het een beetje waxy is, dan staat dat met kort haar vaak leuk :). En klemmetjes en knipjes misschien?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:05

_Floss_ schreef:
Ik heb het hele topic gelezen en vraag me toch echt af of mensen met kort haar dit ook kunnen doen... het vette haar verdoezelen in een staart kan immers niet... wat dan? Toch niet dag in dag uit een pet op? Hoe doen de kortharige dit?

ik heb kort haar en was het om de 5 dagen met bananen spul, zal eens kijken of ik een foto heb :)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:07

zonnepaardje schreef:
SummerRemedy schreef:
Ik weet niet of dat kan, dan zou ik gewoon een klein kloddertje aanmaken om uit te proberen, is idd verstandig om eerst te testen als je het chemisch geverfd hebt :)
Dit is het filmpje trouwens (voor als je hem nog niet gevonden had :D ): http://www.beautygloss.nl/2009/01/03/filmpje-henna/

Haha, ik had het nog niet gevonden, dus bedankt voor de link :)
Ik heb een plukje haar in een kloddertje gedaan, is het normaal dat de kleur van het papje groen is ? :?

Ja en het stinkt heel erg :Y)

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:16

kirri schreef:
_Floss_ schreef:

ik heb kort haar en was het om de 5 dagen met bananen spul, zal eens kijken of ik een foto heb :)

Bananenspul :+

Ben wel benieuwd naar de foto... met kort haar is het lastig om die paar weken 'door te komen' zonder het te wassen met shampoo... Hoe heb jij dat gedaan? Vast in een staartje kan niet, en moddervet rondlopen is ook zo vies op kantoor voor collega's, klanten...

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:20

Ik was mijn haar eigenlijk wel elke avond, maar probeer het om de avond te doen, en dan die ene dag dat ik het niet was, wel m'n haar nat te maken maar gewoon zonder shampoo inderdaad. Eerst deed ik dat vaker, maar nu bijna niet meer omdat ik zet zo lekker vind ruiken die shampoo :+ Dus nu was ik het wel elke dag. En daar is m'n haar aan gewend geraakt, en nu kan ik het ook bijna niet meer niet wassen. Dan is m'n haar heel stug zegmaar :P
Ik heb trouwens heel dik, krullend haar.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:03

Juist krullend haar zou je moeten ontzien van dagelijks wassen. Krullen zijn qua structuur veel poreuzer en gaan van dagelijks wassen er juist slechter uitzien

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:07

Ja ik weet het, maar ik zie het niet zo zitten om een week met supervet haar te lopen... :+

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:11

Citaat:

Inderdaad naar spinazie :P
Ik heb het uitgewassen tot het water zogoed als kleurloos was, alleen als ik nu door mijn haar ga blijft er een grijze gloed over op mijn hand... ( mijn haar is nu pas gewassen..) zal ik het straks nog eens wassen?

En ik heb nog een blauwige gloed over mijn rug daar waar het spoelwater langsliep... Iew! :(
Mijn eerste ervaring met henna is niet zo goed bevallen... Nu hopen dat ik een mooie zwarte bos krijg :-)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:23

don110 schreef:
Ja ik weet het, maar ik zie het niet zo zitten om een week met supervet haar te lopen... :+

Nee je kunt beter de rest van je leven met beschadigd, pluizig haar lopen :+

Staat er een beetje lomper dan ik het bedoel merk ik :Y)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:15

zonnepaardje schreef:
Citaat:

Inderdaad naar spinazie :P
Ik heb het uitgewassen tot het water zogoed als kleurloos was, alleen als ik nu door mijn haar ga blijft er een grijze gloed over op mijn hand... ( mijn haar is nu pas gewassen..) zal ik het straks nog eens wassen?

En ik heb nog een blauwige gloed over mijn rug daar waar het spoelwater langsliep... Iew! :(
Mijn eerste ervaring met henna is niet zo goed bevallen... Nu hopen dat ik een mooie zwarte bos krijg :-)

Bij mij zie je het een aantal dagen na het verven nog steeds in het spoelwater, de eerste keer dat ik het uitspoel ga ik altijd op mijn knieën met mijn hoofd voorover boven het afvoerputje hangen :+ dus die gloed op mn rug heb ik gelukkig nooit meegemaakt!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:56

Citaat:

Bananenspul :+

Ben wel benieuwd naar de foto... met kort haar is het lastig om die paar weken 'door te komen' zonder het te wassen met shampoo... Hoe heb jij dat gedaan? Vast in een staartje kan niet, en moddervet rondlopen is ook zo vies op kantoor voor collega's, klanten...[/quote]

Ja bananen spul is een soort van shampoo, ik verf mijn haar met Fuente (volledig natuurlijk en dierproefvrij!) Bananen in je haar behoud de kleur goed. Gewoon prakken insmeren en uitspoelen :+

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater

Dit ben ik, was toen het nog lekker weer was :') mijn haar is deze lengte achter is het korter

Ik heb een paar weken met een frans baretje gelopen :))

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:18

De foto doet het helaas niet (moet je soms vrienden zijn?)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:22

owww ja denk ik sorry, ff kijken of het anders kan :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:15

Nog even een misschien beetje stomme vraag voor de mensen die al langer pooloos leven: klopt het dat je veel minder haar kwijtraakt wanneer je het zonder shampoo wast? Ik heb al tijden dat zowel het doucheputje als mijn benen aardig onder het hoofdhaar kwamen te zitten en nu ineens niet meer :?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:28

Dat valt mij ook op idd! (Was mijn haar nog wel met shampoo, maar niet meer elke dag)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:49

Tsja, ik was het nu 2 weken niet met shampoo maar ik haar wel redelijk uit... maar dat zijn natuurlijk ook haren die normaal gesproken in het doucheputje belanden.

Mijn haar lijkt er nog steeds niet vet uit te zien. Het voelt wel vettig. Hopelijk is dit mijn overgangsfase al :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:55

Ik zou dit ook zo graag doen maar heb zo graag dat m'n haar naar m'n shampoo ruikt :')
Ik was nu om de 2/3 dagen m'n haar met shampoo :)

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:00

ik probeer nu 1 keer per week.
kan ik het ook steeds mee uitstellen tot ik om de 6 weken doe bijvoorbeeld?
en als ik 6 weken zonder shampoo kan en ik stop dan helemaal, is het dan ook nog zo erg?