redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:06

Ik heb uiteindelijk 2 blikjes gedronken tot nu toe. Maar ik loop tegen de muren op. Durf geen boodschappen te doen en heb huisgenoot gezegd de red bulls uit huis te houden.
De drang is volledig terug inclusief alle afkickverschijnselen. Slapen lukt ook niet meer helaas.

En hoe is het met jullie?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:41

ik dacht vandaag bij mezelf 'laat ik 2 blikjes meenemen, één voor vandaag...en één voor morgen ZODAT IK MORGEN NIET HOEF TE HALEN'... }:0 ik schaam me dood, heb ze beide op en mag van mezelf morgen niet meer naar de supermarkt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:12

Woogy schreef:
ik dacht vandaag bij mezelf 'laat ik 2 blikjes meenemen, één voor vandaag...en één voor morgen ZODAT IK MORGEN NIET HOEF TE HALEN'... }:0 ik schaam me dood, heb ze beide op en mag van mezelf morgen niet meer naar de supermarkt.

Volgens mij ging jij er 1 per week drinken toch, niet 1 per dag...

Woogy op 18-11-2013 schreef:
uhmmm...heb wel gezegd dat ik hem wilde adopteren en met mezelf afgesproken dat ik niet meer dan 1 per week mag :)

Wat je nu doet is natuurlijk heel verleidelijk. Maar 'zondigen' met 1tje (het blikje wat in je mandje sprong) wordt al snel zondigen met 2, en dit is nu al zondigen met 3 in 2 dagen, en dat is alleen maar wat je hier opschrijft...
Hou jij niet gewoon jezelf voor de gek?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:56

een beetje stiekem wel, wel afgesproken dat het nou klaar is en het écht gewoon weer één per week wordt. vanaf volgende week zaterdag dan, dus nu anderhalve week niet meer en dan mezelf schoppen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:08

Woogy schreef:
een beetje stiekem wel, wel afgesproken dat het nou klaar is en het écht gewoon weer één per week wordt. vanaf volgende week zaterdag dan, dus nu anderhalve week niet meer en dan mezelf schoppen

Waarom spreek je niet met jezelf af dat je er geen per week mag? Je bent verslaafd, dat houdt in dat zodra de stof je lichaam uit is de receptoren gaan 'zeuren' omdat ze het tijd vinden voor een nieuw shot. Dat duurt 2 weken. Als jij jezelf iedere week een niet shot van de verslavende stof geeft maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:06

omdat ik het eerder ook mezelf heb opgelegd en toen zelfs regelmatig 'vergat' om hem in het weekend te kopen en zelfs maanden zonder doe. maar zolang ik tegen mezelf zegt dat 1 keer per week mag ga ik daar goed op. als ik zeg dat ik nooit meer zou mogen, dan blijft er ene gevoel in mij knagen naar meer meer meeeeeeer

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:07

Woogy schreef:
omdat ik het eerder ook mezelf heb opgelegd en toen zelfs regelmatig 'vergat' om hem in het weekend te kopen en zelfs maanden zonder doe. maar zolang ik tegen mezelf zegt dat 1 keer per week mag ga ik daar goed op. als ik zeg dat ik nooit meer zou mogen, dan blijft er ene gevoel in mij knagen naar meer meer meeeeeeer

Dat gevoel gaat vanzelf over. En ja het zal op momenten héél erg moeilijk zijn. En op andere momenten nog veel moeilijker. Maar als je er iedere keer weer aan begint stop je eigenlijk nooit.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 23:15

*\o/* *\o/* *\o/* Een week zonder NRG-drink *\o/* *\o/* *\o/*

Had ik niet verwacht toen ik vorige week begon.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:29

Murosch schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* Een week zonder NRG-drink *\o/* *\o/* *\o/*

Had ik niet verwacht toen ik vorige week begon.

Gefeliciteerd :D

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 06:31

Gefeliciteerd *\o/*

Ik schaam me dood :j Huisgenoot is net naar het werk vertrokken en ik verloor mijn zelfbeheersing, ben het hele huis gaan uitpluizen op zoek naar die ene redbull die er lag als een test. Test gefaald dus :( zal er straks een nieuwe neerleggen zodat het niet opvalt :')

Echte dure redbull kan ik een week voor mijn ogen laten staan en er niet aan komen, maar die goedkope rommel van de Aldi roepen mij de hele dag. Vandaar ook dat het de laatste maanden redelijk makkelijk was voor mij. De enige Aldi hier echt in de buurt is al maanden gesloten wegens verbouwingen, maar ik vrees voor de dag dat hij weer open is. Volgende week dus.....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:48

Goed gedaan Murosch! Poetser..schaam je diep! Net zo diep als de kuil waar ik nu weer in zit :/

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:01

reuze benieuwd hoe het gaat meiden!

Ik heb vanmorgen m'n laatste weer gehad. Mega stress gehad de afgelopen 3 weken dus trok het even niet om te stoppen maar ga er nu weer keihard tegenaan!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 11:04

Met mij ontzettend goed! Ik heb nog helemaal geen blikjes weer gehad :D. Ik had niet verwacht dat het zou lukken, maar ik mis ze eigenlijk helemaal niet meer dus ik denk dat mijn missie is geslaagd. Ik heb wel met mezelf afgesproken dat ik echt nooit een blikje weer drink, ook niet over een paar maanden, omdat ik bang ben dat het dan weer mis zou kunnen gaan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:06

trots op jou!!

Ik moet heel eerlijk zijn dat ik nooit helemaal geen blikjes meer wil drinken, vind het immers ook gewoon lekker. Maar hoe meer ik er heb hoe viezer ik het vind worden ;) Dus eerst even cold turkey en dan over ene tijdje maximaal 1 per week

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:15

Ik ben echt weer terug bij af :( . Vandaag de eerste dag zonder redbull en geen excuus om naar de winkel te gaan. Ik heb nu weer een tijdje minstens 2 blikjes op een dag op, soms 3 of 4 :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:19

ik leef de afgelopen drie weken weer op de rommel, zo'n blikje of 4 minimaal per dag. Merk wel dat als ik stress heb het er makkelijk meer worden...waardoor de stress en spanning ook weer toeneemt ;)

Poetser, we gaan er samen aan geloven, dit wordt dag 1 :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:27

:D Deal

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 11:28

jullie kunnen het echt! Als het mij lukt, dan moet het jullie zeker lukken!!

Ik dronk meer dan 10 jaar lang minstens 8 (en ik denk nog wel meer) van die blikjes per dag! Ik heb een dag of 5 flink hoofdpijn gehad, maar met wat molletjes was het uit te houden. Ook kreeg ik last van brandend maagzuur omdat ik andere dingen ging drinken, maar dat is nu voorbij. En ik heb het gepresteerd om in de eerste week 's avonds op mijn werk in slaap te vallen! Het blijkt dat de grote hoeveelheden energydrank ervoor hebben gezorgd dat mijn lichaam een bepaald stofje niet meer zelf aanmaakte en dat moest eerst weer "geactiveerd" worden. Is inmiddels weer prima, ik heb 's avonds nog genoeg energie.

Het is in de winkel wel ff wennen omdat je een meter verderop moet zijn in het gangpad, maar als ik er nu langs loop, lach ik ze stiekem uit en denk, laat een ander die troep maar kopen (terwijl ik vroeger echt erbij moest zijn om de laatste blikjes uit de tray allemaal mee te nemen).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:26

ik wilde vandaag zo graag naar de supermarkt om een broodje te halen, maar weet gewoon dat er dan automatisch ook blikjes in m'n mandje springen. Heb het er dus bij één gehouden en we gaan er voor :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:24

Wie geeft mij een schop onder mijn h*l? Net naar de winkel en ben weer gezwicht :( Vanmorgen nog zo trots op mijn eigen dat ik weer vrolijk aan het genieten was van mijn fruitsap en nu, nu staat een half leeg blikje te roepen dat ik hem verder leeg moet drinken >;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:47

oowww troela! Ik heb nog altijd knallende koppijn en m'n blikje energie voor een blik soep verruild dus hou het vol. Eentje kan dan nog wel, en dan morgen niet meer!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 06:33

okay Poetser, here we go :) Dag twee e we gaan volhouden vandaag :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 07:03

Ik zit hier weer braaf aan de fruitsap :9

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:22

goed gedaan :) Hou vol he meid! Je hebt het vier maanden lang gedaan, dus waarom zou het nu niet weer lukken :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:43

*\o/* Ben net naar de winkel geweest, heb ze gegroet en ben toen heel snel doorgelopen. Moet wel eerlijk bekennen dat de koffie al rijkelijk gevloeit heeft vanmorgen :o