Henna, maar dan voor in je haar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Re: Henna, maar dan voor in je haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:03

Ben benieuwd, want het blijft toch kriebelen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:57

gewoon gaan :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:21

Zo...ik heb m'n haar laten knippen. Ik had alles op 1 lengte, dat was ik zat. Omdat ik zo'n dikke bos heb heeft de kapster afgeraden het in laagjes te knippen, dan wordt het nog een grotere bos.
De zijkanten heb ik nu wel korter, het is in een v-model geknipt :D
En toen ging ze nog even toveren met een styling borstel, ik leek wel een Charlies Angel :D
Deze keer moest ik 45 minuten de andere kant oprijden :D (Petra van den Burgh in Goor)

Afbeelding

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:45

Oh wauwie, mooi zeg!

Nog bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook heel blij met mijn rode krullen. :) Hoewel er heel wat bloed, zweet en tranen in gaat zitten, zou ik ze niet willen ruilen voor steil haar.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:49

Even dit topic omhoog schoppen O:)

Benieuwd of iemand me hier kan helpen. Mijn eigen haarkleur is donkerbruin en er zit een mooie gloed overheen. Toch zou ik het graag wat meer rood willen hebben en zit ik er aan te denken om te verven met een pakje chemische haarverf om m'n haar een handje te helpen :')

De laatste x dat ik heb geverfd met henna is volgens mij juli geweest. Hoe lang zou je moeten wachten voordat je er chemisch overheen kunt doen? En als ik weer terug wil naar henna... dan moet er ook weer genoeg tijd tussen zitten neem ik aan?

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:14

Ik heb er weer een vers kleurtje in zitten.
Dit keer heb ik 50/50 auburn en cuivre van Henne color gemixt. Let niet op de grote bos pluis, dit krijg je als je krullen in een knot laat drogen en vervolgens uitborstelt. O:)

Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:41

Wat een prachtige kleur!!

Zo zou ik het ook heel graag willen, maar mijn haar is daar gewoon te donker voor ben ik bang :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:14

laughterline schreef:
Wat een prachtige kleur!!

Zo zou ik het ook heel graag willen, maar mijn haar is daar gewoon te donker voor ben ik bang :')

Dankjewel. :)
Mijn eigen haarkleur is bovenop donkerblond en onderop meer asbruin. Zonder licht lijkt het meer bruin maar in het licht is het rood en in de zon knalt het echt.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:09

laughterline schreef:
Even dit topic omhoog schoppen O:)

Benieuwd of iemand me hier kan helpen. Mijn eigen haarkleur is donkerbruin en er zit een mooie gloed overheen. Toch zou ik het graag wat meer rood willen hebben en zit ik er aan te denken om te verven met een pakje chemische haarverf om m'n haar een handje te helpen :')

De laatste x dat ik heb geverfd met henna is volgens mij juli geweest. Hoe lang zou je moeten wachten voordat je er chemisch overheen kunt doen? En als ik weer terug wil naar henna... dan moet er ook weer genoeg tijd tussen zitten neem ik aan?

[ [url=m/PXcxXb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar ik weet raadt men aan om minstens 8 weken te wachten na de laatste kleuring om er met chemisch op te zitten ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:51

Vanmorgen de haren op de foto gezet en ik ben zo blij met mijn kleur <3

Afbeelding

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:34

Mooie kleur! Heb nog steeds mijn eigen kleur, maar de henna blijft wel in gedachte (nog steeds).
Welke kleur is dit?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:00

Oh, zie nu dat het antwoord 4 posten hierboven staat :+ :o
Maar goed, heb henna in huis gehaald, morgen een pluk proberen hoe de kleur wordt, als dat mooi uitpakt gaat de rest er in :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 06:53

zigranta schreef:
Oh, zie nu dat het antwoord 4 posten hierboven staat :+ :o
Maar goed, heb henna in huis gehaald, morgen een pluk proberen hoe de kleur wordt, als dat mooi uitpakt gaat de rest er in :j

Oeh, sorry! Ik had ook helemaal niet meer gereageerd. Ik heb 2 pakjes auburn en 2 pakjes cuivre van Henne color gebruikt.

Ik ben benieuwd hoe het bij jou uitpakt. Welke henna heb je? Houd wel rekening met doorkleuren, dit kan 2 tot 3 dagen duren waarin de kleur nog intenser wordt. In de eerste dagen dus ook niet je haren wassen. ;)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:10

Het zit er in ~~}>
Wordt vervolgd haha, hoop dat het goed uitpakt. :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:05

zigranta schreef:
Het zit er in ~~}>
Wordt vervolgd haha, hoop dat het goed uitpakt. :')

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Hoe is geworden? :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:20

Bedankt eerst voor alle 12 pagina's met informatie en foto's. Na meermalen alles doorgelezen te hebben en diverse pagina's op Facebook gevolgd te hebben ga ik de stap nemen.

Voor normale chemische haarverf ben ik zo allergisch als wat. Ik krijg direct eczeem en zit weken met jeuk. Maar nu ik steeds meer grijze haren begin te krijgen is mij eens geattendeerd om henna nader te bekijken.

Dat heb ik gedaan maar nu zit ik met de kleuren. Ik vind het moeilijk in te schatten omdat het zich anders gedraagt dan chemisch.

Wat zouden jullie adviseren?

Ik wilde zelf de henna bij de Tuinen gaan halen.

En nog een vraagje. Vanwege mijn allergie heb ik nu zeep van Happy Soaps, van lavendel. Haarmasker maak ik ook zelf van honing en yoghurt. Ik kan niet zo goed vinden of dit met henna gebruikt kan blijven worden. Wat zou jullie advies zijn?

Foto:

Afbeelding

Ik zat zelf aan deze te denken: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... n-60026934.

Als ik het goed begrijp is het slechts een kwestie van warm water toevoegen toch?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:16

Ik heb zelf een tijd die auburn gebruikt, ik denk dat die heel mooi donkerrood bij je zal uitpakken! Ik voegde inderdaad alleen water toe, en een beetje kokosolie. Ik zou wel eerst een test doen bij je om te kijken hoe je huid er op reageert. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die allergisch zijn voor henna. Volgens mij moet yoghurt en honing gewoon kunnen hoor :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:40

laughterline schreef:
Ik heb zelf een tijd die auburn gebruikt, ik denk dat die heel mooi donkerrood bij je zal uitpakken! Ik voegde inderdaad alleen water toe, en een beetje kokosolie. Ik zou wel eerst een test doen bij je om te kijken hoe je huid er op reageert. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die allergisch zijn voor henna. Volgens mij moet yoghurt en honing gewoon kunnen hoor :)

Dankjewel. Ja die test ga ik zeker doen want als ik er ook op reageer dan heb ik gewoon pech.

Op de website staat alleen weinig over dosering om het zo te zeggen. Is één zakje genoeg of zal ik meerdere moeten bestellen?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:48

Ik gebruikte 3kwart pakje voor haar dat tussen schouder en halfweg rug kwam. Lang en dik haar. Dus ik zou misschien de helft gebruiken eerst? Je kunt altijd nog bijmaken :) Als je genoeg hebt, dan kan je mooi 2x met het pakje doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:50

Dankjewel. :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:13

ik gebruik al 25 jaar de auburn en maak hem meestal met rode wijn aan. Soms sterke thee, of soms citroensap. Gewoon water kun je voor de 1e keer doen (wel warm! water). Dan weet je hoe t uitpakt en kun je de keren daarna gaan spelen met de kleur.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:45

Ik had inderdaad gelezen dat het papje goed warm moet zijn. Bedankt voor de tips.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:04

Afbeelding
Afbeelding
1e is hoe het nu is, 2e was het maar al wel wat grijzer gezien de foto al wat ouder is.
Ben er wel blij mee.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:02

magda_90 schreef:
Bedankt eerst voor alle 12 pagina's met informatie en foto's. Na meermalen alles doorgelezen te hebben en diverse pagina's op Facebook gevolgd te hebben ga ik de stap nemen.

Voor normale chemische haarverf ben ik zo allergisch als wat. Ik krijg direct eczeem en zit weken met jeuk. Maar nu ik steeds meer grijze haren begin te krijgen is mij eens geattendeerd om henna nader te bekijken.

Dat heb ik gedaan maar nu zit ik met de kleuren. Ik vind het moeilijk in te schatten omdat het zich anders gedraagt dan chemisch.

Wat zouden jullie adviseren?

Ik wilde zelf de henna bij de Tuinen gaan halen.

En nog een vraagje. Vanwege mijn allergie heb ik nu zeep van Happy Soaps, van lavendel. Haarmasker maak ik ook zelf van honing en yoghurt. Ik kan niet zo goed vinden of dit met henna gebruikt kan blijven worden. Wat zou jullie advies zijn?

Foto:

[ [url=m/trmMNZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zat zelf aan deze te denken: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... n-60026934.

Als ik het goed begrijp is het slechts een kwestie van warm water toevoegen toch?

Afbeelding
:)

Regen en dag 2 is alleen geen handige combinatie. De regendruppels waren best oranje uit mijn haar. :P

Ik ben benieuwd hoe lang het er in blijft zitten. Ik las vanmiddag een review per toeval dat deze van er snel uit schijnt te gaan. -O-

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:38

Staat je goed! Mooi kleurtje, die hou ik in gedachte :) .