Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laughterline schreef:Wat een prachtige kleur!!
Zo zou ik het ook heel graag willen, maar mijn haar is daar gewoon te donker voor ben ik bang
laughterline schreef:Even dit topic omhoog schoppen![]()
Benieuwd of iemand me hier kan helpen. Mijn eigen haarkleur is donkerbruin en er zit een mooie gloed overheen. Toch zou ik het graag wat meer rood willen hebben en zit ik er aan te denken om te verven met een pakje chemische haarverf om m'n haar een handje te helpen![]()
De laatste x dat ik heb geverfd met henna is volgens mij juli geweest. Hoe lang zou je moeten wachten voordat je er chemisch overheen kunt doen? En als ik weer terug wil naar henna... dan moet er ook weer genoeg tijd tussen zitten neem ik aan?
[ [url=m/PXcxXb.jpg]Afbeelding[/url] ]
zigranta schreef:Oh, zie nu dat het antwoord 4 posten hierboven staat![]()
![]()
Maar goed, heb henna in huis gehaald, morgen een pluk proberen hoe de kleur wordt, als dat mooi uitpakt gaat de rest er in
laughterline schreef:Ik heb zelf een tijd die auburn gebruikt, ik denk dat die heel mooi donkerrood bij je zal uitpakken! Ik voegde inderdaad alleen water toe, en een beetje kokosolie. Ik zou wel eerst een test doen bij je om te kijken hoe je huid er op reageert. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die allergisch zijn voor henna. Volgens mij moet yoghurt en honing gewoon kunnen hoor
magda_90 schreef:Bedankt eerst voor alle 12 pagina's met informatie en foto's. Na meermalen alles doorgelezen te hebben en diverse pagina's op Facebook gevolgd te hebben ga ik de stap nemen.
Voor normale chemische haarverf ben ik zo allergisch als wat. Ik krijg direct eczeem en zit weken met jeuk. Maar nu ik steeds meer grijze haren begin te krijgen is mij eens geattendeerd om henna nader te bekijken.
Dat heb ik gedaan maar nu zit ik met de kleuren. Ik vind het moeilijk in te schatten omdat het zich anders gedraagt dan chemisch.
Wat zouden jullie adviseren?
Ik wilde zelf de henna bij de Tuinen gaan halen.
En nog een vraagje. Vanwege mijn allergie heb ik nu zeep van Happy Soaps, van lavendel. Haarmasker maak ik ook zelf van honing en yoghurt. Ik kan niet zo goed vinden of dit met henna gebruikt kan blijven worden. Wat zou jullie advies zijn?
Foto:
[ [url=m/trmMNZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zat zelf aan deze te denken: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... n-60026934.
Als ik het goed begrijp is het slechts een kwestie van warm water toevoegen toch?