Een bevalling.. en de zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: Een bevalling.. en de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 06:39

Ik vind en vond het wel mee vallen was wel emotioneler als ik mijn man met mijn dochtertje zag kon ik spontaan huilen..

Overgens waarom moeten de mannen vliegen om wat lekkers te halen ??
Kan je zelf toch ook doen ??

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:50

Ik was niet emotioneler. Juist stabieler. Nu weer overigens.
Alleen de kraamtranen, daar ontkom je niet aan.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:07

benangelique schreef:

Beide keren niet gehad..

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:45

Sneeuwelfje schreef:
Meld me hier ook maar even. Wij zijn intussen bijna 7 jaar samen en twijfelen nog wat over onze kinderwens. Had een vraagje waar ik op internet nergens een specifiek antwoord op vind, dus probeer het hier maar even.

Zijn vrouwen die net bevallen zijn (tijdelijk, of voor langere periodes) lastiger in de omgang (en door de band genomen, hoe lang)? En dan bedoel ik vooral wat betreft lichtgeraakt zijn, snel uitvallen naar anderen, moeilijk doen enz... Ik zat erover na te denken door wat PMS doet met een vrouw als ze menstrueert (ik verander dan zowieso al in een kleine draak :+ ), en de hormoonschommelingen die bij een bevalling komen kijken zijn natuurlijk veel groter. Ook bv. postnatale depressies enzo. Dus ik bedoel het zeker niet negatief, vraag het me gewoon eerlijk af...

Ja klopt helemaal, ik kan tijdens de zwangerschap en na de geboorte ontzettend weinig hebben, val inderdaad sneller uit en ben vaak heel kribbig
en zuur, niet dat ik er trots op ben maar bij mij is dat dus wel zo, het enigste geduld wat ik heb is voor de kleintjes, voor de rest kan ik giftig worden om niks en
ben ook heel vaak humeurig en ontevreden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:47

Oh die kraamtranen, hahaha, ik heb mijn vriend wel laten schrikken, zo kende hij me helemaal niet.
Dan zaten we gezellig met zijn drietjes op de bank en begon ik weer te huilen 'Ik ben zo geluhuhuhukkigggg' :')

Hier trouwens ook niet gevloekt, gescholden of gegild, geen behoefte aan gehad ook...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:48

Ik ben nu tijdens mijn zwangerschap echt heel stabiel qua hormonen :) . Ik ben volgens mij nog geen dag chagrijnig geweest :D .
De pil, daar werd ik pas vreselijk down van, niet normaal meer...

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:08

ik heb het nu op het eind dat in ineens ontzettend kan uitvallen en dan achteraf denk....mwoah, was dat nou nodig?
verder nergens last van, gewoon als anders :D

oja, mijn man voor mij naar de Mac? No way :D Die ziet me aankomen zeg!! :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:33

benangelique schreef:
Ik was niet emotioneler. Juist stabieler. Nu weer overigens.

Bedoel ook de kraam tranen :p

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:34

Wiesje schreef:
ik heb het nu op het eind dat in ineens ontzettend kan uitvallen en dan achteraf denk....mwoah, was dat nou nodig?
verder nergens last van, gewoon als anders :D

oja, mijn man voor mij naar de Mac? No way :D Die ziet me aankomen zeg!! :D

Hahah zou die van mij ook niet doen en terecht haha

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:15

Wiesje schreef:
schreeuwen tijdens de bevalling vind ik zo ontzettend overdreven. als ik dat op tv zie!! mennn

zelf dus ook niet gedaan. gewoon lekker rustig blijven, dat is het halve werk!
gewoon ontspannen, relaxen en laat het maar gebeuren!

Inmiddels zelf weer 40+2 zwanger..... de vraag is: wanneer :D :D

Verschilt ook weer heel erg. Ik heb alles keurig geleerd op cursus, maar eenmaal daar kon ik me slechts 1 anekdote uit een boek van Beatrijs Smulders herinneren: "De bevalling wilde niet vlotten, ik vertelde haar dat ze beter in bad kon gaan zitten en een vrijbriefje kreeg om uit alle macht te gillen" Wauw! Dat moet geweldig voelen! En zo geschiedde.....
Zoonlief was er binnen no-time, en de gyneacoloog zei achteraf ook tegen me: Weetje, dat wegpuffen wordt vrijwel alleen binnen de Westerse cultuur gedaan omdat men niet de aandacht naar zich toe willen trekken. Het heeft echter één nadeel, het zorgt vaak voor oponthoud tijdens de bevalling omdat onbewust de kracht van de weeën afgeremd wordt waardoor de ontsluiting minder vordert. Door de pijn 'toe te staan' beland je in een hel (weeenstorm), die ons medische staf ook vaak versteld doet staan... Anderzijds, de vrouwen die 'toe staan' bevallen vaak veel sneller. Je hoeft je niet te schamen voor geluid, het is jouw bevalling, jouw moment, jouw weg naar moederschap. Doe ermee wat je wilt, maar laat je gaan als jij die behoefte voelt.
Ik heb dat als een hele grote geruststelling ervaren. Iedereen doet het op zijn of haar eigen manier, en ik vind het persoonlijk nooit overdreven. Ongeacht of je nu voor een ruggenprik, keizersnede, stille bevalling of bevalling met tromgeroffel kiest. Jouw moment, dat is essentieel.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:23

geschreeuwd, gevloekt... allemaal gedaan...

Ik werd bij de 2de ingeleid en die vloeistof stond te hoog dus ipv dat het weeen opwekte verkrampte mijn hele lichaam, kreeg ik geen adem meer en kon ik niet anders dan geheel kromtrekken... (uiteindelijk ook een scheur in m'n spier aan over gehouden, heel veel nakrampen (vooral in m'n rug, armen, nek en tenen en na de bevalling overal spierpijn tot aan m'n vingers aan toe)
Gezien ik met de eerste ook ingeleid was en daar de vloeistof ook iets te hoog heeft gestaan en ik dus wist waar het door kwam gaf ik dat ook nog aan... enkel wou die gyne daar niets van weten... dat mens heeft het geweten en heeft veel dingen naar haar hoofd gehad.
Ook had ze nog een collega tussendoor gestuurd en ken die enkel nog bij de bijnaam die ik haar heb gegeven.. Koe... Die dacht tijdens een perswee die ik even moest wegpuffen en die fijne inleidingsvloeistof er nog keer de ontsluiting op te meten... Ook die heeft het gehoord...

Zelf geprobeerd het infuus er uit te trekken en daarna ging het gelukkig na zo'n 15 minuten heel wat beter... Ondanks dat ik al persweeën had even kunnen ontspannen, diepe hap adem gehaald en toen ik eindelijk mocht was in 4 weeën die kleine er...
Was een onwijs mooi moment dat ik hem zelf tussen mijn benen kon oppakken en op m'n buik leggen...
Heb me daarna bij het personeel wel geexcusseerd moet ik zeggen... behalve bij de Koe (A)

Verwensingen, 'Snijd me open en trekt dat kind eruit', 'ach vent, wat weet jij er van (had een mannelijke gyne) enige wat jullie eruit persen is zo klein dat het onder de micro moet leggen'... en een heel arsenaal van andere dingen

Ziekenhuis heeft uiteindelijk wel toegegeven dat ze een fout hadden gemaakt bij de inleidingsvloeistof en dat er inderdaad in mijn dossier al stond dat ik er gevoelig op reageerde.... Heel fijn dat ze dat ook pas achteraf inkijken en niet vooraf... had mij een hoop pijn kunnen besparen, geheel prettig zou het nooit zijn denk ik maar als ik mijn laatste half uur vergelijk (met wegpuffen van persweeën) en het hele inleidingscircus van daarvoor kan ik daar nog steeds heel erg boos en verdrietig om worden. Hele vlagen van de bevalling (nou ja, van het kwellingsgedeelte) weet ik niet eens meer. ben er geestelijk meer niet bij geweest dan wel. ben blij dat ik het laatste half uur wel gewoon heb meegekregen

Bij de eerste trouwens aardig wat lol nog kunnen maken tijdens de laatste 2 CM en tussen de laatste persweeen door. Verpleegster was in het begin van de dag al eens langs geweest en had toen nog gezegd van: Nu lach je nog, dat zal straks wel wat anders zijn... Tussen de persweeen door was zij er ook bij en heb ik dus nog de opmerking gemaakt: On the record, ik lach... heb daarna heel veel moeite gedaan om te lachen waardoor ik uiteindelijk in een soort lachstuip raakte (tot de volgende perswee ;))

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:32

Ik denk dat je er maar gewoon helemaal niet aan moet denken.
Ik had ook zoiets van, moet dat door dat kleine gaatje? Kneep er al spontaan van samen haha. Was dan ook blij dat hij niet via dat gaatje wilde.
Zou ik ooit een tweede willen, dan begint het idee van dat gaatje weer opnieuw. Het is gewoon een eng idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:46

Ik had de eerste keer rugweeen, jee wat deed dat zeer. Die buikweeen waren een eitje. Bevallen er ook wel eens vrouwen met alleen buikweeen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:36

Ik heb bij de eerste rugweëen en been weëen gehad, vooral die laatste waren grappig, lag gewoon de dansen in bed, haha (Lees: mijn benen gingen alle kanten op, ik liet ze lekker los..) :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:46

Ik ben met alleen buikweeen bevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:04

Mm kan dus wel, ik hoop eigenlijk dat ik de volgende keer niet zoveel rugweeen heb, kon er niks mee. Buikweeen loop je gewoon wat rond en blijven ademen, vond ik goed te doen

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:26

Ik had een weeënstorm in buik, benen én rug. Maar ik vond die in mijn rug veruit het vervelendste, had van te voren vernomen dat je ze behoorlijk op kon vangen door tegendruk te geven. Helaas was mijn toenmalige partner nergens te vinden, en zelfs als hij er wel was geweest had ik echt geen hulp hoeven te verwachten.

Huidige vent is gelukkig van een heel ander kaliber. En ook nog eens flink gespierd, lang en sterk ook waar ik volgens de gyn maar eens flink van moet gaan profiteren bij de volgende baby haha. :') Kan hij mooi achter je zitten, en je zet gewoon krachtig af tegen hem. Of het werkt, geen idee, maar volgens de beste man laten weeën zich daardoor veel gemakkelijker opvangen (warmte in je rug (bleh!), zijn benen om fijn te knijpen (zal hij fijn vinden), handen om waar nodig te masseren, te assisteren of whatever... Jaja)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:50

Dat tegendruk was ook mijn plan, maar ik wilde helemaal niks meer :')
Volledig afgesloten was ik

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:03

Bij de eerste had ik weeën in mijn rug, billen en benen. Waren niet te harden en zelfs voor een ruggenprik gegaan ondanks dat ik daar als de dood voor was. De tweede ging makkelijker met alleen buik weeën. Ook geen pijnstilling nodig gehad. Als dat wel nodig was had ik dat toch niet gekregen omdat het zo snel ging.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:31

Eerste alleen buikweeen, heerlijk was dat.
Tweede alleen rugweeen, dat was minder. Daar kun je inderdaad eigenlijk niks mee. Ik wil zowieso geen handen aan mijn lijf, doe het zelf wel!! Zelfs mijn man moet echt van me af blijven dan :D
Deze keer nog geen idee, hoop op buikweeen, we shall see :D

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:37

Eerst buikweeën en daarna rugweëen... die ik kort daarna niet meer voelde dankzij die heeeeerlijke ruggeprik :z

Zo, hier weer goedgekeurd voor de komende 5 weken. Beeb is goed gegroeid en gek genoeg werd er weer gescand :? Me love deze gyneacoloog! :D Maar heb dus wel even weer mooi beeb mogen kijken <3

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:47

Je moet gewoon een kind zoals ik wensen... Ik ben namelijk een dwarsligger :D Mijn moeder heeft dan ook een keizersnede gehad... tdaaaa niks geen persen door een klein gaatje, maar gewoon met een mooie rits naar buiten :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:49

[***] schreef:
Ik had de eerste keer rugweeen, jee wat deed dat zeer. Die buikweeen waren een eitje. Bevallen er ook wel eens vrouwen met alleen buikweeen?

Meldt zich :D :))

Bij de tweede heb ik nog geen 50 weeen gehad en iets van 4 persweeen. Ik ben dus niet geheel doorsnee :+

Bij de eerste had ik ook alleen buikween.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:52

Anoli schreef:
Je moet gewoon een kind zoals ik wensen... Ik ben namelijk een dwarsligger :D Mijn moeder heeft dan ook een keizersnede gehad... tdaaaa niks geen persen door een klein gaatje, maar gewoon met een mooie rits naar buiten :')

Een keizersnee is ook niet alles hoor, het is en blijft een grote (open) buikoperatie waarvan het herstel over het algemeen langer duurt dan het herstel bij een gewone bevalling.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:55

flettie schreef:
Anoli schreef:

Een keizersnee is ook niet alles hoor, het is en blijft een grote (open) buikoperatie waarvan het herstel over het algemeen langer duurt dan het herstel bij een gewone bevalling.

Geen ervaring mee, :)
Maar ts is bang voor het persen door het kleine gaatje... tja dan is dit toch een andere optie :j