Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:33

Naskapower schreef:
Ik ben nu net weer een paar weken begonnen.
Doel is om mee te doen aan de batavieren race met een team van mijn (studenten)vereniging. (en dan het liefs een van de 7 km afstanden)
https://www.batavierenrace.nl/

Op het moment hebben we een keer per week een training met de hele groep en verder loop ik zelf m'n rondjes.

Gaaf. :D Is dat nou leuk, hardlopen met een grote groep?

Ik heb vanochtend les 10 gedaan met twee keer 4 minuten en drie keer 3 minuten hardlopen, ging super goed!
Raar dat les 9 zo slecht ging, terwijl dat drie keer 3 minuten en twee keer 2 minuten hardlopen was. :')

Bloodymary

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:16

Ach dat kan toch, de ene dag gaat het makkelijker dan de andere dag, zowel conditioneel als qua benen. Kun je soms geen peil op trekken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:01

Daar kun je idd echt geen peil op trekken :n

Dinsdag niet naar de clubtraining geweest vanwege werk (was pas om 10 uur thuis :')). Gisteren aan het eind van de middag vrij genomen omdat het zulk lekker weer was om te lopen. Heerlijk gelopen! 13 km in 1 uur 19 minuten. Helemaal fijn zo door het bos :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:05

Jij gaat ook lekker Wendy! :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:11

Nou... ik had wel spierpijn van de 10 km van afgelopen zaterdag :') En dat moet eigenlijk niet. Ik had de laatste tijd enorm moeite om me aan mijn zelf afgesproken schema te houden. Maar het gaat weer de goede kant op zo :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:46

Spierpijn krijg ik er eigenlijk nooit van, gelukkig.

Vanmorgen weer m'n grenzen verlegd en 18 km gelopen in 1.42.
Ik dacht dat het paardrijden er niet meer van zou komen vanmiddag, maar dat ging ook nog prima. :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:51

Vorig weekend eerste berichtje hier geplaatst, wil sponsorloop gaan doen maar moet daarvoor wel oefenen. Heb daarna nog een vriendin gevonden om mee samen te oefenen en we zijn al een keer geweest (maandag), en vandaag shuttle run gedaan. Had trap 19,5 dat valt onder hoogste 20% in Nederland van mijn leeftijd. Omdat ik bang ben dat we niet ver genoeg komen met de lessen start to run. Is het dan een optie om er nu een of misschien 2 over te slaan? Dus les 2 en misschien 3 (vandaag shuttle run als les 2 zien en zaterdag les 3?) ben totaal niet bekend met hardlopen dus sorry als dit een domme vraag is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:02

STR is natuurlijk niet voor niets op deze manier opgebouwd. Ik zou daar voorzichtig mee zijn. Als je gaat overbelasten weet je zeker dat het je niet gaat lukken...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:00

Wanneer is de sponsorloop en hoeveel km ga je doen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:32

welshfan97 schreef:
is het wel te doen om voor 5 januari klaar te zijn om 3 km te rennen? ik heb totaal geen idee.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:37

Oke dan toch maar gewoon verder. Hopen dat het ons gaat lukken! Is idd 5 januari en 3 km.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:55

Ik ga nu in het donker, in m'n awesome reflectievestje, met m'n knipperlampjes, hoppa! Lekker rustig op straat onder deze omstandigheden. :))

Respect voor je shuttle run-resultaat, welshfan! Ik lag altijd al voor Pampus na 2 trappen. :')

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:03

Wat leuk dat ik dit topic tegen kom :D
Zit nu aan mijn 2de week met mijn hardloop schema. Tis even erdoorheen, maar mijn conditie is al veel beter!
Over 8 weken hoor ik makkelijk 5 km te kunnen lopen. Ben benieuwd :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:38

welshfan97 schreef:
Oke dan toch maar gewoon verder. Hopen dat het ons gaat lukken! Is idd 5 januari en 3 km.

Ach ja, 3km is natuurlijk niet zo heel veel, dus dat zou wel moeten lukken. Alleen er komt wat trainen betreft wel een vervelende tijd aan met sneeuw en kou. Hopelijk blijft het achterwege.... Lukt je vast wel!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:37

De kou is niet erg hoor, daar kan je je op kleden en je loopt je snel genoeg lekker warm. :)
Het is hier nu ook fantastisch loopweer, maar ja, ik ben gisteren al geweest...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:41

Ik kan er onverwacht even tussenuit, dus ik ga nu zo :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:25

KarinvdM schreef:
De kou is niet erg hoor, daar kan je je op kleden en je loopt je snel genoeg lekker warm. :)
Het is hier nu ook fantastisch loopweer, maar ja, ik ben gisteren al geweest...

Nu wel ja, maar als het echt onder nul is vind ik niet zo fijn met lopen, dat slaat zo op je adem dan. Doet bijna pijn dan.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:32

Daar had ik gisteravond al zo'n last van, met maar 3 graden... Verder had ik het absoluut niet koud, eigenlijk nog een beetje te warm in m'n gevoerde hardlooptrui zelfs, maar ademen deed echt pijn. -O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:37

@escada: het gaat sneller dan je denkt, voor je het weet loop je veeeeeel kilometers ;)
@konstantine en bloodymary: helpt het dan niet om een sjaal voor je gezicht te hebben? Zo deed ik dat vroeger altijd op de fiets...
@welshfan: gaat vast wel lukken hoor!

Zo, fijn rondje van 11 km gelopen. Alleen had ik wederom last van mijn beenspieren. Ze verkrampen.
Heeft hier iemand ervaring met een thermobroek onder je running tight? Ik vermoed namelijk dat het door de kou komt...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:42

Ik zou op zich wel op zoek kunnen naar zo'n sjaal die je over je hoofd trekt...
Niet die gebreide natuurlijk, maar zo'n foute lelijke van fleece. :')
Die had ik vroeger ook altijd voor op de fiets, nu je het zegt. :j

Ik heb geen ervaring met thermobroeken, maar zou je niet zo'n gevoerde thermolegging van Action kunnen dragen i.p.v. je tight?
Volgens mij zijn die dingen best wel dik, lijkt me niet zo comfortabel om dat onder je tight te hebben.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:44

Met ademen heb ik geen last van de kou, maar een sjaal lijkt me wel een optie.

Nee, geen ervaring mee Wendy. Maar dat kan je makkelijk een keer proberen. :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:05

Ik heb ook geen last van de kou. :n

Wel heb ik net hardgelopen (les 12), waarbij ik het tempo ietsjes hoger heb gelegd dan normaal. Nu heb ik gemiddeld 8 min 38 per km gelopen, normaal rond de 9,5e min. Maar nu kwam ik net terug van het lopen en toen waren m'n handen heel erg aan het trillen en m'n benen voelden ook wankel. Waar kan dat door komen denken jullie?

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:07

Wendy schreef:
@escada: het gaat sneller dan je denkt, voor je het weet loop je veeeeeel kilometers ;)
@konstantine en bloodymary: helpt het dan niet om een sjaal voor je gezicht te hebben? Zo deed ik dat vroeger altijd op de fiets...
@welshfan: gaat vast wel lukken hoor!

Zo, fijn rondje van 11 km gelopen. Alleen had ik wederom last van mijn beenspieren. Ze verkrampen.
Heeft hier iemand ervaring met een thermobroek onder je running tight? Ik vermoed namelijk dat het door de kou komt...

Je kan ook kiezen voor een "wintertight", die is dikker dan een normale en warmer.

@Saskiaatje: zou een mineralen en/of vocht tekort kunnen zijn. Probeer eens een bouillon of iets in die richting te drinken, als dat helpt klopt mijn vermoeden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:55

Heerlijk rondje gedaan, 7.6 km. Het was wel lekker in het zonnetje. Ook al was de temperatuur laag toch niet te koud omdat het windstil is. Het ging lekker. Leuk om te zien dat je steeds wat sneller wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:23

Wat gaan jullie allemaal goed, zeg! Leuk :D

Jaaa, de batavierenrace! Erg leuk :D

Kou die op je keel slaat vind ik ook niet fijn, maar een sjaal voor je mond wordt dan weer zo nat :+

Saskiaatje, kan inderdaad zijn dat je lijf iets tekort komt! Goed eten en drinken tot ongeveer een uur voordat je gaat lopen. Firegirl geeft goede tips; hoop dat het helpt! :j

Ik heb even rust genomen vanwege die zere schenen, maar ik hoop maandag eindelijk de draad weer rustig op te pakken. Aangemeten schoenen, rustig schema, compressiekousen en een ervaren loopmaatje die op mijn looptechniek let... Hopelijk helpt het allemaal. Ondertussen heb ik mijn spieren bezig gehouden tijdens een verhuizing, pfoeh. Een rondje hardlopen is toch minder vermoeiend :D