Vaak mijn eigen mening, maar dan wél op een begrijpelijke manier verwoord...
Ik schaam me niet voor het feit dat ik 'anders' ben dan de meeste mensen... Ik krijg hier op Bokt over het algemeen meer begrip dan in mijn directe omgeving. Mensen vergeten toch heel snel dat er een reden is dat je op een bepaalde manier handelt of reageert. Het ligt er ook een beetje aan, ik vind het ook weer niet prettig om het heel uitvoerig te hebben over mijn 'stoornissen' irl, omdat ik toch wel het gevoel heb dat mensen denken dat je gek bent... Dat is in dit topic niet, omdat iedereen in ongeveer hetzelfde schuitje zit. In andere topics is het gewoon net als in het normale leven van, adhd is een modeziekte, uitkeringstrekkers, blablabla, en dat betrek ik dan weer niet op mezelf... Maar mensen mogen best weten wat er mis met me is, wil er alleen niet mee te koop lopen...

)
Ik heb alleen de omgekeerde weg afgelegd. Ik ben nu bijna 30 jaar en ik heb al die jaren alles voor mezelf gehouden en gedacht dat ik idd gek was. Daar heb ik behoorlijk veel last van ondervonden omdat ik daardoor alle negatieve dingen ook alleen naar mezelf toe kon uiten wat resulteerde in bv automutilatie, zeer zelfdestructief gedrag en ga zo maar door. Vooral door bokt ben ik een klein beetje opener geworden, ik kan en mag hier praten over mezelf en dat heeft er inmiddels voor gezorgd dat ik gestopt ben met automutilatie en dat het destructieve gedrag is afgenomen. Ik weet dat er ook negatieve kanten aan zitten, maar die wegen voor mij niet op tegen de positieve kanten. En wat in de toekomst ligt? Ik kan niet in de toekomst kijken, maar er is altijd de mogelijkheid om mijn berichten weg te laten halen, ook al zie ik dat niet zo snel gebeuren aangezien het me weinig interessert hoe mensen me zien. Al wat ik hier schrijf, schrijf ik grotendeels voor mezelf.
Ik zie dan altijd een hele grote berg zand voor me wat er nog allemaal moet gebeuren en een klein hoopje wat ik tot nu toe gedaan heb daar word ik dan helemaal niet vrolijk van. Als we binnekort een keer samen kunnen werken lijkt me dat heel fijn dank je