Meer mensen hier op bokt met astma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: Meer mensen hier op bokt met astma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:29

Lang leve de regen! :) De kruitdampen vielen dit keer erg mee. :+ Weinig/geen extra last gehad door het vuurwerk. Jullie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:30

Hier ook erg weinig gemerkt!
Het gaat sowieso de laatste tijd vrij goed *klopt af* .

Ik eet ook al even geen vla meer en ik ben benieuwd of dat ook helpt ivm slijmvorming.
Bij melk is dat ook zo, maar ben benieuwd of dit ook bij vla het geval is.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:31

Dat was een van de weinige momenten dat ik regen wel kan waarderen. :+

Fijn dat het de laatste tijd goed gaat met je! :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:31

Dank je! Ook fijn dat jij geen last hebt gehad van de kruitdampen!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:33

Tnx! Verder kwakkel ik gewoon lekker aan. Als ik braaf al mijn dagelijkse medicatie gebruik en mijn huis netjes schoon hou heb ik er niet zo heel veel last van. Maar mijn goede voornemen voor 2013 is toch wel om vaker/regelmatiger te stofzuigen/dweilen. := Niet dat het zo een zooitje is bij mij thuis, maar ik merk gewoon dat het helpt. :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:36

Dat helpt zeker :j Ik stofzuig om de dag maar ik heb overal vloerbedekking en dat moet er gewoon uit. Zeil lijkt me echt ideaal! Dan blijft er ook geen stofzooi in hangen en kun je lekker vaak dweilen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:39

Ik heb idd geen huisdieren. -O- Overal laminaat. Alleen in mijn slaapkamer heb ik gordijnen. In de woonkamer, keuken en logeerkamer heb ik luxaflex.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:45

Ik heb een vogel en dat gaat op zich prima. Ik heb ook niet het idee dat ik allergisch ben. Het is echt de temperatuursovergang en slijmopwekkende middelen waar ik op reageer. Stof reageer ik vrij weinig op, tenzij het echt overdadig is.
Over gordijnen had ik nog niet nagedacht trouwens, interessant :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:49

Ik was mijn gordijnen te weinig. K klus... := Luxaflex afnemen is ook leuk klusje, maar net iets makkelijker/handiger dan gordijnen wassen.

Ik reageer helaas wel op stof. := Heb mijn bloed er op laten testen en allergisch voor o.a. honden en huisstofmijt. -O- Dus altijd lakens/beddengoed op 60 graden om stomme mijtzooi eruit te wassen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:00

ik ben voor de 2 x in 2 weken (vakantie) snipverkouden ;( en weet dat dit het begin is van een lange kwakkelwinter :( Hoe het kan, weet ik niet, ik ben altijd zo voorzichtig, vermijd contact met mensen, was 100 x per dag m'n handen als ik achter pc's van anderen heb gezeten b.v.

Verder heb ik zeil in m'n flat, maar na klachten van de benedenbuurvrouw wil de woningbouw me dwingen tot tapijt, daar ben ik nog mee bezig. Huisarts werkt niet mee, bedrijfsarts wel gelukkig, zij wil wel een verklaring schrijven. Ik heb overal vouwgordijnen, die stoom ik iedere week met een handstoomapparaatje, ideaal ding!
Het enige is dat ik nog 1 kat thuis heb, die is al erg oud, wel langharig, maar het is een binnenkat, die wordt niet gelukkig op stal, waar de rest van mijn kattenvolkje woont (dat zich uitbreidt zich uit, niet dat ze jongen, maar ze lopen aan, omdat ik blijkbaar goed voer ofzo :Y) )

lang leve de ventolin, anders zou ik met al dat snot echt de moord stikken....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:02

Lastig Morrie, heb je er wel een ondervloer onder? En anders niet op schoenen binnen lopen. Dat scheelt ook al veel geluid.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:07

Morrie, ik had ook eerst ventolin, hielp niet en volgens artsen was ik er verslaafd aan :o ik heb nu Turbuhaler.

daarbij heb ik exceem, allergie voor huisstofmijt, hooikoorts, en allergisch voor alles met vacht, ( helaas ook paarden) dus ik ben ook altijd iedereen die nieuw is aan het vragen of ze dieren hebben thuis -.-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:14

Turbuhaler is de naam voor het apparaatje. Zit er een bruin dopje op dan is het alleen de luchtwegbeschermer Pulmicort. Als er een rood dopje op zit is het een combi-preparaat, Symbicort. Dit is niet alleen de luchtwegbeschermer Pulmicort, maar ook een langwerkende luchtwegverwijder. Ventolin is een kortwerkende luchtwegverwijder.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:15

rood dopje :o

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:18

deviltjh schreef:
rood dopje :o

Dan heb je volgens mij nog 2 sterktes. 200/6 en 400/12. Ik heb die laatste. :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:24

Cayenne schreef:
Lastig Morrie, heb je er wel een ondervloer onder? En anders niet op schoenen binnen lopen. Dat scheelt ook al veel geluid.

nee ik heb geen ondervloer, ik huur die flat, dus gewoon zeil op het beton, al 30 jaar lang.
Ik loop NOOIT op schoenen in huis, want ik kom altijd op klompen thuis en die doe ik op de mat uit. Schoenen draag ik alleen op kantoor en "wonen" in de auto.

Als consessie voor de benedenbuurvrouw heb ik een tapijt onder mijn tafel en stoel waar ik altijd zit gelegd, zodat ze me niet meer hoort schuiven met de stoel (en meubelviltjes tussen de keukenkastjes en deuren) maar ze is nog niet tevreden.

Ventolin helpt mij nog prima, zelfs bij stoffige en schimmelige voordroog die ik van de week uit het pak moest vissen om weg te gooien, wat een rotklus zeg, maar ja ik ben de enige op stal (heb m'n eigen stal/weiland) dus soms moet ik dingen doen die niet gezond voor me zijn, het is niet anders

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:34

Ik hoef nog steeds m'n medicatie niet te gebruiken, gaat erg goed dus hier :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:41

Lastig Morrie :\ Een ondervloer zou toch het makkelijkste zijn denk ik.. Ik woon ook in een huurhuis maar ondervloer was hier verplicht.

Ik gebruik m'n medicatie wel. Zonder gaat helaas nog niet.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:47

Zonder mijn dagelijkse medicatie ben ik ook kansloos. -O- Combi-preparaat, pilletjes en neusspray. :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:52

Pfoe, dat is nog best wat.
Dan valt het hier nog erg mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:06

als zij het betalen, wil ik best een andere vloer, ik heb er geen geld voor (over), ben, op deze 2 weken na, want de tent waar ik werk is gesloten, ongeveer 3 uur per etmaal actief thuis, de rest van de tijd lig ik in bed.
De benedenbuurvrouw heeft nog mazzel, als ze mij eruit pest, krijgt ze een gezin met tig kleine kinderen of een werkloze boven zich: 24/7 herrie aan haar arme hoofdje.....

(bij de weg, madame heeft zelf parket, of hoe die meuk ook heet tegenwoordig)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:09

Cayenne schreef:
Pfoe, dat is nog best wat.
Dan valt het hier nog erg mee.

Gisteren mijn 3e les op de manege gehad. Tot op heden gaat het goed. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:09

Morrie schreef:
als zij het betalen, wil ik best een andere vloer, ik heb er geen geld voor (over), ben, op deze 2 weken na, want de tent waar ik werk is gesloten, ongeveer 3 uur per etmaal actief thuis, de rest van de tijd lig ik in bed.
De benedenbuurvrouw heeft nog mazzel, als ze mij eruit pest, krijgt ze een gezin met tig kleine kinderen of een werkloze boven zich: 24/7 herrie aan haar arme hoofdje.....

(bij de weg, madame heeft zelf parket, of hoe die meuk ook heet tegenwoordig)

Sommige buren... {:)-:

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:34

Morrie wat vervelend van de buren..fijn dat de bedrijfsarts iig een verklaring wil schrijven!. Bedoel je kan moeilijk lekker benauwd binnen zitten omdat de buurvrouw zeurt...al ben ik bang dat zelfs met vloerbedekking ze dan nog wel ergens last van heeft. Want zo te horen hou je nu al veel rekening met haar!

Nou zonder medicatie hoef ik ook niet meer te proberen helaas...Al ga ik wel voor een second opinion naar een andere longarts. Mijn ouders willen dat er toch nog een keer gekeken wordt naar de hoeveelheid medicatie die ik dagelijks moet gebruiken.... De huisarts vond dat het iig geen kwaad kon maar was bang dat er niet wat af zou kunnen.

Cayene heb je niet gewoon bij alle melk producten dan meer last van slijmvorming of..

Nou ik ben dus echt strontverkouden vanaf 1 januari, wat een feest merk meteen dat mijn longen lekker piepen. Hoop dat ik er snel weer doorheen ben

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:37

Ik gebruik dagelijks Flixotide (chronische bronchitis).. Maar m'n Ventolin gebruik ik vrijwel alleen nog met sporten.

Laatst met uitgaan had ik het wel zwaar. Dan wil Ventolin ook niet helpen (tegen die drukkende warme zweetlucht waarin mensen ook nog eens staan te roken). Ben toen vroeg naar huis gegaan :\