Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:43

missfitness schreef:
Je bent een mooie meid Janine!
Ik heb eventueel wel squat oefeningen voor je, oefeningen voor de benen en billen.

Thanks!
En daar zou ik zeker baat bij hebben!!

Goed bezig deedee!!

Janine1990

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:46

Net erg gelachen, moest naar de huisarts om m'n wratjes aan te laten stippen (onder de voet). Maar door het hardlopen trilde mijn hele been. :') Kon m'n voet gewoon niet stil houden, dus de assistente dacht dat het heel erg veel pijn deed. Dus ik legde uit dat ik aan het hardlopen was geweest vanochtend.
Ze vroeg geschrokken of ik dat deed om af te vallen. Dus ik legde uit dat ik was gestopt met paardrijden en daarom ben gaan hardlopen, maar dat ik ook nog wel een paar kilootjes kwijt zou willen.
Ik legde uit dat m'n weegschaal bijna 87 aangaf. Zegt ze: "Je mag wel even op mijn weegschaal staan!"
Dus deed ik dat, staat er 83 kilo! Dus die van ons deugt het gewoon niet meer.

Hier is het overigens benauwd geworden en heeft het al eventjes geregend. Ben benieuwd of er nog meer komt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:47

Ik zie net op Endomondo dat ik al 0,001 trips around de world heb gemaakt... :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:53

Janine1990 schreef:
Ik zie net op Endomondo dat ik al 0,001 trips around de world heb gemaakt... :')

Jeej!!!!!!!!!!!
Ik heb al weer drie burgers verbrand in totaal. Nog 20km wn. Volgens mij heb k dan ook 0,001 trips around the world!

Enne, fijn die weegschaal bij de huisarts! Dat geeft de burger toch weer moed!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:54

Zo, dat is wel een heel verschil dan janine! Op naar een nieuwe weegschaal dus.
(Of gewoon elke keer bij de dokter langs 'ja hooi ik wil wegen' :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:56

Ik ook Danseresje! En voor 0,001 trips around the world hoef je tegenwoordig maar 20 km te lopen... :?
Snap ik niets van!!

Haha ja Winged, ik kom daar 9 augustus weer (wratten zijn helaas niet weg met één keer aanstippen), dus misschien vraag ik haar wel. :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:01

Ja weegschalen kunnen nogal afwijken, maar dat is wel een groot verschil. Tijd voor een nieuwe dus :D
Ik ben net als jij ook wat zwaarder Janine (alleen niet zo groot als jij want ik ben 1.76 m) Ik ben alleen nog niks afgevallen sinds ik ben gaan rennen. Ik weet dat hardlopen als je zwaarder bent belastend is, maar ik probeer wel goed op het lopen te letten en hou me ook echt aan de schema's van Evy (ook al heb ik af en toe het idee dat ik best meer kan)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:01

Janine1990 schreef:
Ik ook Danseresje! En voor 0,001 trips around the world hoef je tegenwoordig maar 20 km te lopen... :?
Snap ik niets van!!

Haha ja Winged, ik kom daar 9 augustus weer (wratten zijn helaas niet weg met één keer aanstippen), dus misschien vraag ik haar wel. :D

Oe, dan zit ik daar nog maar 0,35km vanaf! Kortom, dat is zondag wel geregeld!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:04

deedee19 schreef:
Ja weegschalen kunnen nogal afwijken, maar dat is wel een groot verschil. Tijd voor een nieuwe dus :D
Ik ben net als jij ook wat zwaarder Janine (alleen niet zo groot als jij want ik ben 1.76 m) Ik ben alleen nog niks afgevallen sinds ik ben gaan rennen. Ik weet dat hardlopen als je zwaarder bent belastend is, maar ik probeer wel goed op het lopen te letten en hou me ook echt aan de schema's van Evy (ook al heb ik af en toe het idee dat ik best meer kan)

Ik denk dat goed lopen al een heel stuk kan helpen, zoals dat filmpje dat Kasmir plaatste, zo hé, dan zie je wel even wat je verkeerd doet.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:24

Wendy schreef:
Veirl schreef:
Ik ben net terug van de derde keer lopen. Wat een hel. Warm, benauwd, buikpijn. Ik heb het uitgelopen, maar ben blij dat het volgende week wat koeler wordt haha.

:(:) Heb je wel genoeg gedronken?

Ik had een uur voordat ik ging een broodje hagelslag en een theeglas optimel op. Ik denk wel genoeg dan.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:26

MightyJoe schreef:
Nou deedee19, echt je vliegt er door heen als je even bezig bent! Ik heb alles al een keer uitgelopen en ik begon met conditie 0,0. Maar het verbeterd zo he! En dan krijg je steeds meer motivatie :D

Inderdaad. :j Ik heb in maart een poging gedaan en ik had ook geen conditie, maar ik kon na drie weken echt al een heel eind lopen. Ik had alleen geen goede schoenen en daarom ben ik gestopt toen.

Janine1990

Was de optimel heel erg koud?

Veirl

Janine1990 schreef:
Net erg gelachen, moest naar de huisarts om m'n wratjes aan te laten stippen (onder de voet). Maar door het hardlopen trilde mijn hele been. :') Kon m'n voet gewoon niet stil houden, dus de assistente dacht dat het heel erg veel pijn deed. Dus ik legde uit dat ik aan het hardlopen was geweest vanochtend.
Ze vroeg geschrokken of ik dat deed om af te vallen. Dus ik legde uit dat ik was gestopt met paardrijden en daarom ben gaan hardlopen, maar dat ik ook nog wel een paar kilootjes kwijt zou willen.
Ik legde uit dat m'n weegschaal bijna 87 aangaf. Zegt ze: "Je mag wel even op mijn weegschaal staan!"
Dus deed ik dat, staat er 83 kilo! Dus die van ons deugt het gewoon niet meer.

Hier is het overigens benauwd geworden en heeft het al eventjes geregend. Ben benieuwd of er nog meer komt!

Kijk! Zulke weegschalen moet je hebben, haha!

De Optimel kwam uit de koelkast, ik geloof dat de koelkast op 4 graden staat.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:30

Wat een goede tips komen hier weer voorbij! :j Het filmpje wil ik vanavond even bekijken, want dat kan hier niet.

Ik zou toch eerder water drinken dan optimel. Persoonlijk krijg ik daar alleen maar meer dorst van en het is zo zoet. En zeker als het zo koud is, krijg ik daar zelf hele erge buikpijn van. Misschien dat het dat ook kan zijn?

missfitness, ik ben wel benieuwd naar de oefeningen voor de buik, die je gewoon thuis kan doen. Lijkt me wel heel fijn om voor loze momentjes thuis, of als het te slecht weer is ofzo. Dan ben je toch nog sportief bezig zonder dat je naar een sportschool moet ofzo. :j

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:47

Ik zal maandag eens proberen om gewoon wat water te drinken bij het ontbijt. :) Misschien helpt het inderdaad.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:49

Inderdaad, water erbij drinken, sowieso beter voor het zweten.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:05

Wel leuk zo'n actief topic... maar je moet een heel stuk bijlezen en dan vergeet ik ook nog wat er allemaal geschreven is. Ik lees weer mensen die goed bezig zijn... Janine die zomaar 4 kilo afvalt bij de huisarts en dat korte stapjes beter is dan lange passen maken.

Ik ben vanochtend naar de hardloopwinkel geweest en heb nieuwe schoenen :D Jemig voelde meteen dat de demping van die vorige echt stuk was... deze nieuwe lopen zoveel zachter en daarnaast zijn ze ook hip lichtblauw met geel. Het is gewoon zelfde merk en type als de vorige alleen versie nr 12.
Afbeelding Hebben ze geen hip kleurtje?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:09

Hip hoor! Hoe lang had je met je oude schoenen gedaan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:09

Zeker hip Evelijn!! Heb je een bijpassende outfit??
Ik hou van felle kleurtjes!!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:12

Hippe schoenen...haha. Loopt wel fijn zeker?

Ik ben niet zo'n voorstander van squats op eigen houtje gaan doen. Er zijn zoveel mensen die het niet goed doen. Je moet even dat gevoel krijgen (en sommigen hebben dat ook niet). Dan zou ik dat eerder in de sportschool doen onder begeleiding.En dan ook Leg Extension mee pakken (en natuurlijk ook leg curl).
Schijnt dat dribbelen om op te bouwen heel erg goed is. Waarschijnlijk dan ook omdat je je voeten onder je zet.

Filmpje ga ik thuis even kijken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:16

Naar de sportschool ga ik sowieso niet, die heb ik net opgezegd. Daar doe ik mezelf geen plezier mee.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:22

Zo ik ben er ook weer! Weer lekker gebeult in de sportschool en het was weer niet druk dus heerlijk kunnen sporten!! Vandaag benen en buik gedaan, blokjes liggen er weer mooi op! Nu eerst weer wat extra eiwitten innemen.

@spokie79, het is sowieso beter om de oefeningen onder begeleiding te doen! Ik vertel dit er ook altijd bij, want vaak zie je dat ze de oefeningen verkeerd uitvoeren en dan komt het niet goed of heeft het geen nut. De grootste fout is dat de knieën voorbij de tenen gaan.

@evelijn, hippe kleurtjes hoor!! Kan jij er voorlopig weer even tegenaan!

@Stacey, ik zal je de oefeningen even sturen. Voor een gewenst resultaat is het wel zaak dat je ze met regelmaat doet hoor!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:24

Anders met een fitnessbal de squats doen. Bal tegen de muur in je rug, voeten iets wijder dan heupbreedte, tenen licht naar buiten en als je naar beneden gaat de knieën boven de enkels houden/knieën niet voorbij de tenen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:26

spokie79 schreef:
Anders met een fitnessbal de squats doen. Bal tegen de muur in je rug, voeten iets wijder dan heupbreedte, tenen licht naar buiten en als je naar beneden gaat de knieën boven de enkels houden/knieën niet voorbij de tenen.

Zo'n ding heb ik wel :)

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:27

En dan vergeet ik nog de core stability. Navel in, bekkenbodem vast, stuitje wijst naar beneden, schouders laag, borstbeen omhoog.

@missfitness, inderdaad. Ik heb op een sportschool gewerkt en zoveel mensen doen het fout alleen maar omdat ze veel te veel en te snel willen. Maar ik ben ook wel een zeikerd.....haha.