Lage rug hernia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Lage rug hernia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:50

Heb inmiddels een hele week gewerkt, vandaag zelfs nog van 10 tot 15..
Ben wel moe, maar heb geen pijn.
Helemaal niet meer..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:54

Jeetje wat fijn is dat zeg TS!! *\o/* *\o/* *\o/* Komt dat dan door de blokkade??

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 21:54

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het een combinatie is van de blokkade en dat de hernia misschien weg aan het gaan is.
Ik heb ook geen dood gevoel meer in mijn voet, alles voelt weer als normaal.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:52

Tinkerloos schreef:
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het een combinatie is van de blokkade en dat de hernia misschien weg aan het gaan is.

das fijn toch dat je relatief snel ervan af bent!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:43

Tinkerloos schreef:

hoe fijn!!! wauwie!!! ik trek er een flesje wijn voor open om het te vieren :D

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 12:43

Drink er dan ook maar een voor mij, want ik drink zelf niet. :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:49

Hhahaha, proost!! :D

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:27

Hallo,

Mooi voor de TS dat ze er nu vanaf is zeg *\o/*

Ik kom hier wel wat laat met de uitslag van de mri van vorige week maar ik was het pad even bijster.
Vol met pijn ging ik daar heen vorige week. Het liep wel een half uur uit en ik kon wel janken omdat het zitten me zo`n pijn deed.
Toen ik eindelijk naar binnen kon kreeg ik dood leuk te horen dat de mri toch geen hernia uit wees. Het was alsof ik een blok beton tegen mijn kop kreeg. Ik heb daar uiteindelijk histerisch lopen krijsen dat ik zo niet meer verder wilde. Dat ik op was.... compleet op na 4,5 jaar pijn. Dat ik al die onderzoek en fysio en medicijnen enz zat was. Op de mri was wel duidelijk te zien dat de vloeistof tussen mijn onderste wervels compleet weg was. Ook buigt mijn wervelkolom naar rechts (waar dus de pijn zit) Het is toch heel goed mogelijk dat daar een zenuw knel tussen zit (ze had het over de L5)
Vandaag heb ik een E.M.G gehad. Deze meet de zenuw en spieren activiteit. Geloof me... Wat is dat een vreeeeeselijk onderzoek zeg. Ik loop nu hartstikke mank v/d pijn. Vooral in mijn kuit. Volgende week vrijdag krijg ik (gelukkig) telefonisch de uitslag daarvan. Vandaag heb ik nog een oproep van de pijnpoli gehad. Daar mag ik maandag ochtend vroeg heen. De neuroloog had het erover om een blokade op de wortel van die zenuw L5 te laten zetten.
Tot zover even dit verslagje. Ik moet nu v/d stoel af om te liggen. Mijn rug trekt het even niet meer en ik ben dood op van het onderzoek.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:43

Jeetje Claudia, dat klinkt helemaal niet goed :(:) Ik hoop toch echt dat de pijnpoli beterschap gaat brengen . Altijd met die pijn leven is een hel!!
Misschien idd met een zenuwblokkade op die speciale wervel en/of zenuw
Sterkte meis :(:)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 14:49

Hé bah Claudia, wat naar om te horen dat je geen hernia hebt. (wat klinkt dat sarcastisch, zo bedoel ik het niet!!!)
Ik heb ook die blokkade gehad, en bij mij heeft het geholpen.
Vraag van te voren even welke pijnstillers je na de blokkade mag nemen, want ik had me toch een napijn daarvan...
De dag erna was het al beter, en alle dagen daarna werd het ook elk dag iets beter.
Ik hoop dat het je gaat helpen!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 11:45

Je raad het nooit...
Afgelopen vrijdag had ik een stijf gevoel in mijn rug, maar wie heeft dat nou niet zo af en toe..
Zaterdag was het erger, en had ik een vage pijn.
Zondag deed het best pijn, en vandaag heb ik gewoon echt pijn.
Pijn met lopen, zitten, staan, het komt gewoon weer helemaal terug.
Mijn hernia is dus helemaal niet weg, de blokkade werkt uit...en ik heb weer pijn.
Ik heb net de pijnpoli gebeld, maar iedereen was op vakantie of afwezig.
Nu moet ik morgen ochtend terug bellen, dan hebben ze spreekuur, en in de assistente en de annastesist er, dan hoor ik meer.
Ik wil zo snel mogelijk een nieuwe blokkade, voor ik weer helemaal krom loop.
Getver...

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:08

Tinkeloos: Wat ontzettend vervelend zeg :(:) Helemaal omdat je dacht dat je ervan af was.

Ik ben vanochtend naar de pijnpoli geweest voor een gesprek. Ik krijg 8 oktober een wortelblokkade.
Valt zo`n behandeling mee of tegen? (ik zie er nl verschrikkelijk tegen aan) Vooral die spuit daar krijg ik de bibbers al van. :=

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 17:01

Ik heb die spuit al gehad, die wortelblokkade.
De spuit op zich viel me echt mee, het is niet leuk, maar ik heb geen een keer auw geroepen.
Wel zei ik steeds: owowowow, maar dat was meer van de zenuwen.
Meteen na de spuit had ik totaal geen pijn meer, echt helemaal niks, maar na drie uur was de verdoving uitgewerkt, en had ik meer pijn als voor de spuit.
Dat werd gelukkig elke dag minder tot de hele pijn weg was.
Nu na ongeveer 10 weken komt de pijn terug, dus ik bel morgen weer voor een nieuwe wortelblokkade.

Ik zie weer op tegen de spuit,ook al weet ik dat het best meevalt, maar ik ben bang voor naalden...
En ik zie op tegen de napijn.
Maar alles beter dan de pijn van de hernia.

Ik mocht meteen bellen als de pijn terug zou komen, ik ben heel erg benieuwd wanneer ik terecht kan.
Ik hoop deze week nog, want als het zo doorgaat loop ik eind deze week weer krom van de pijn...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:06

He, wat rot nu weer!! Sterkte meiden! :(:) :(:) Bij mij wordt de onderkant rug weer beetje bij beetje dikker, net als vorig jaar. Ik heb ook heel veel last achter mijn schouderbladen en nek, dus ga ik nu eerst de fysio bellen, hoop dat dat verlichting brengt. Gelukkig is het zomerseizoen bijna af en kan ik weer veel wandelen en bewegen, dat brengt bij mij sowieso verbetering.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 17:23

Pfff, ik heb gebeld, mijn arts is met vakantie, dus ik kreeg een collega aan de lijn.
Hij zei dat er minimaal drie maanden tussen elke blokkade moest zitten, dus ik moest maar een diclofenacje nemen. |(
Ik moet deze week aankijken en als de beenpijn tot in mijn tenen terug komt mag ik komen, dan gaan ze me eerst weer onderzoeken om te kijken of opereren een optie is.
Hij zei dat opereren risico's met zich mee brengt en dat er een grote kans is dat de pijn daarna niet weg is.
Ik heb eerst een uur alles laten bezinken, maar ik word er niet vrolijk van.
Ik moet dus nog een maand doorstrompelen, en dan krijg ik misschien nog een blokkade, of ik word geopereerd.
Of ik moet leven met de pijn, en wachten tot het vanzelf overgaat.
Pffffff

Ik heb net een pijn stiller van een tante geprobeerd,zaldiar, dat is tramadol met paracetamol, en dat verlicht wel iets.
Bah, ik weet het niet meer.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:00

Heel veel sterkte toegewenst Tinkerloos. :(:) Je word er soms moedeloos van (bah)
Ik heb gister avond nog paard gereden en eigenlijk gaat het best knap vandaag.(ik voel natuurlijk wel dat er pijn is. Maar dragelijk) Paardrijden was wel gevoelig maar ik heb ook een behoorlijk breed paard.
Ondanks dat heeft hij de perfecte gangen voor mij. Heerlijk vlak.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:37

Ik was eigenlijk net zover dat ik het wilde proberen, paardrijden..
Maar nu doe ik dat maar even niet.
Ik heb ook een breed paard, tinker, we zijn haar aan het inrijden.
Gelukkig heb ik ook nog een dochter van bijna 16 die het heerlijk vind om te rijden, dus het paard komt niks te kort, ik zou er alleen ook zo graag zelf eens op willen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 07:31

Ik heb van de dokter zaldiar gekregen, dat is tramadol met paracetamol in een.
Werkt voor de rugpijn, niet voor mijn beenpijn.
Maar daar werkte niks tegen,ook de morfine niet.
De beenpijn zit inmiddels al tot mijn kuit. Bah.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 12:32

Heb vandaag de huisarts gebeld, ik wil iets wat echt voor zenuw pijn is,en nu krijg ik amitriptyline, dat is een antidepressiva die ook voor zenuw pijn werkt.
Ik moet elke dag 1 pil, en het duurt een tot twee weken voor ik verlichting ga voelen.
Ik ben benieuwd, ik ben echt overal voor in, want ik loop alweer krom, ben nu net de klokke luider van de notre dame...

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:50

Ik heb aan het begin van het topic een keer gereageerd en daarna niet meer, maar ik wel meegelezen.

Mijn man was in mei met rust en Diclofenac van de pijn af. Echter half juni is hij weer wakker (uit het niets) geworden met pijn in zijn linkerbeen en een dood gevoel in zijn tenen. Normaal lopen ging niet meer. We zijn weer naar de neuroloog geweest. Er is weer een MRI gemaakt en de hernia was opnieuw uitgestulpt. De Neuroloog heeft ons doorverwezen naar de Neurochirurg omdat hij niks meer voor ons kon betekenen. Leon is op 5 september geopereerd aan zijn hernia op L5. Na de operatie had hij al direct geen pijn meer. De volgende dag was hij (met begeleiding van de Fysio) al uit bed en liep hij alweer rond, zonder pijn. Na 3 dagen mocht hij al naar huis en binnen een week liep hij 20-25 minuten per keer en nu inmiddels zo'n 3-4 km. Gisteren zijn de hechtingen verwijderd. Hij gebruikt geen pijnstillers meer en is geheel pijnloos, geen dood gevoel meer in zijn tenen. 23 oktober moet hij terug naar de chirurg voor controle.

Balen dat de pijn weer dubbel en dwars weer terug is,kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Maar een operatie is in de meeste gevallen echt wel succesvol, ook volgens de Neurochirurg. Bij Leon heeft het iig geholpen. Heel veel sterkte, ik hoop dat de medicijnen een beetje aan willen slaan.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:51

ja, zeker in de meeste gevallen succesvol. alleen als je er al 4 gehad hebt, dan kan het soms niet meer :+

fijn dat je man er van af is, hopelijk blijft dat ook zo...

TS damn wat bálen!!!!! :(:) :(:) hoop dat je snel terecht kan voor een nieuwe shot!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:52

Of soms zeggen ze dat je er te jong voor bent omdat er een pin inmoet......
Bij mij helpt zaldiar niet, en diclofenac moet ik echt 2 tabletten slikken voordat het enigzins helpt. Op het moment voel ik wel weer af en toe de pijn van mijn bil, heup naar mijn knie toegaan, maar ik ben als de dood dat ik weer net als vorig jaar heupjicht in beide benen krijg, dat is echt een hel, je kan niets meer doen.
Wat bij mij ook goed heeft geholpen, al klinkt het raar, is bewegen, ik ben heel veel de bergen ingegaan en heb geoefend om kracht terug te krijgen door bergwandelingen te maken. Het heeft me heel wat tranen en zweet gekost, maar het is me wel gelukt.
Is bij jullie de onderkant van de rug ook opgezet, zo tussen die twee kuiltjes?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 18:11

Ik heb geen kuiltjes,wel vetjes.. :+

Diclofenac hielp bij mij totaal niks, morfine hielp wel voor de rug pijn, maar niet voor de beenpijn, en die pijn is juist het ergst, dat is die zenuwpijn.
Ik hoop dat de amitriptyline gaat helpen..die is voor zenuwpijn.
Ik moet het wel eerst twee weken proberen om te kijken of het werkt, dat zei de dokter, dat het tussen de week en twee weken kon duren.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:45

Ik hoop echt dat het helpt TS.

ps, ik heb ook vetjes hoor, en meer dan me lief is :D Maar ik heb ook twee kuiltjes onder aan mijn rug en dat stukje daar tussen is opgezet.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 19:00

Ik neem om 21:00 uur vanavond mijn eerste pil in, ben heel benieuwd of ik vannacht doorslaap of dat ik zoals gewoonlijk wakker word rond twee uur.
Morgen werken,weekend lekker vrij, kan ik rustig wennen aan mijn nieuwe pillen.
Je kan er suf van worden en er wazig van gaan zien, dus ik ben benieuwd.