bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje_J

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:39

Ik ben voor het eerst weer op het paard gestapt:D wat heb ik dat gemist!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 22:18

marlies85 schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Sinds een paar weken heb ik last van hartkloppingen, onregelmatige hartslag en soms ook een hele hoge hartslag. Nu vermoeden ze dat ik last heb van hartritmestoornissen, alleen hebben ze het nog niet kunnen 'vangen' en weten ze dus eigenlijk nog niet zo veel. Van het weekend weer op de Eerste Hart Hulp beland en daar is toen besloten om bioprolol te proberen :)

Wat vervelend voor je! Gaan ze nu nog verder onderzoeken?

Froukje ja dat geloof ik direct, ik mopper weleens dat de paarden veel geld kosten en vooral ook veel tijd. Maar ik zou ze voor geen goud willen missen.

Dovish? >;) kom eens onder die steen vandaan!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:34

Na een 24 uurs kastje een echo van het hart en toen een 48 uurs kastje was het verhaal eigenlijk wel klaar. Alleen de afspraak van meteen naar de SEH komen voor een ecg als ik weer klachten kreeg bleef staan. Dat was zaterdag dus, en heb toen ook weer een afspraak moeten maken bij de cardioloog. Daar moet ik 11 april heen :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 14:30

Wat voor ritmestoornissen zijn er bij jou uit gekomen dan? Of was het op dat moment rustig? Lastige van die kastjes dat je op dat moment maar net klachten moet hebben. Hartfilmpjes hetzelfde al was bij mijn laatste filmpje zowaar wat overslagen te zien.

Ik ga 12 april weer naar de cardioloog en denk dat ik toch maar voor de reveal ga.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:08

Ze weten nog niet wat voor soort stoornis het is. Ten tijde van die kastjes had ik ook geen klachten ( zul je net zien natuurlijk :roll: )

Afgelopen zaterdag hebben ze wel een tachycardie gezien, vandaar voor nu die pillen :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 15:16

Dat heb ik ook gehad maar uiteindelijk hebben we toch een registratie kunnen vangen. En zelfs dan willen ze nog verder kijken. Blijft moeilijk om de ritmestoornissen te vangen en wat helemaal lastig is dat er veel ritmestoornissen vaak ongevaarlijk zijn maar wel erg hinderlijk.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:25

De carioloog verwacht dat het waarschijnlijk iets onschuldigs is, maar om dat zeker te weten moet het eerst een keer gevangen worden...heel begrijpelijk ook.

Heb nu al bijna een week nergens meer last van, maar als het gebeurd is het gewoon erg hinderlijk idd.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 18:11

Is inderdaad erg vervelend als je hart onregelmatig is. Een tachycardie kan zeker onschuldig zijn mits het in de boezem is. Afwachten dus wat de cardioloog gaat doen de 11e

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 18:12

Dat hè nu geen klachten hebt kan natuurlijk ook komen door de medicijnen. Wel zo prettig dat die hun werk goed doen.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:48

*tilt steen op*

Goedemorgen!

En welkom Marlies, jammer dat we je hier moeten verwelkomen, hopelijk hebben ze je gauw onder controle! Ik slik ook bisoprolol trouwens, mijn minst favoriete pillen qua duizeligheid. Hoe gaat dat bij jou?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:51

:wave: hey Dovish!

Moet zeggen dat ik geen last heb van bijwerkingen tot nu toe. Ik slik trouwens 2,5 mg per dag :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 11:36

Hè dovish fijn dat je er weer bent! Hoe is het met jou?

Ik heb 5 mg bisoprolol, behalve dat ik nu een bradycardie heb ( wat ook de bedoeling was) voel ik mij wel goed daarbij. Al breken de ritmestoornissen er nog wel doorheen.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:02

Ik heb sinds ik over ben van 7.5 naar 10mg bisoprolol bijna geen rariteiten/ritmestoornissen en overslagen meer. Dat vind ik wel heel prettig voelen!
Maar met deze behoorlijke dosering ben ik wel meer duizelig en slap. Mijn bloeddruk is al aan de lage kant en merk dat ik na het innemen daar extra last van heb. Helaas moet ik ze 's ochtends nemen, anders zit mijn hartslag tegen de avond in rust steeds weer rond 90.

Ik las over jullie brady- en tachycardieen. Ik zit zonder veel bisoprolol eigenlijk constant in een tachycardie. Was er ook helemaal aan gewend en vond in het begin een hartslag van 80/90 zoooooo traag voelen... (ik kwam in het ziekenhuis met een hartslag tussen 195 en 205, oeps.. dat ging dus ook niet goed!)

Hier gaat het verder aardig op het moment. Niet veel last van overslagen en ritmestoornissen zoals ik zei, en dan voel je je bijna een normaal mens. Alleen wel één van 80, qua conditie, maar daar is mee te leven.

Ik wacht op mijn nieuwe icd nadat de vorige er na infectie uit was gehaald. Gister belde de chirurg (zelf! eindelijk!) en ze hebben nog veel problemen met levering. Ik sta nu bovenaan de lijst met niet-urgente patienten die hem moeten hebben. Er komen alleen heleaas voor heel Nederland maar ongeveer vijf per maand binnen en er zijn een aantal jonge patienten die in het ziekenhuis liggen te wachten op de icd. Ik wacht thuis, dus minder spoed. Snap ik wel en nu weet ik tenminste weer waarop ik wacht. Waarschijnlijk ben ik in mei of juni aan de beurt :)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:04

Oja, en ehh... ik heb een crosstrainer in bestelling staan bij een verhuurbedrijf. Die komt waarschijnlijk volgende week. Dan kan ik voorzichtig wat beginnen met sporten. Zou liever sporten met begeleiding, maar dat is nogal lastig; duur, geen kinderopvang in de buurt en eigenlijk heb ik ook niet altijd genoeg energie voor het regelen.
Dus nu maar eens met zo'n ding proberen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 17:01

Wat een gedonder met die ICD's, weet je ook waarom ze zo slecht leverbaar zijn? Lijkt mij toch niet dat er ineens zoveel mensen met hartproblemen bij komen?

Ik zat voor die tijd ook altijd in een tachycardie, maar door de bisoprolol zit ik in rust op een hartslag van 48 en gek genoeg voel ik mij daar heel goed bij. De vorige keer wilde de cardioloog de medicijnen ophogen maar ik zei tegen hem ik weet niet of dat wel goed gaat dus toen kwam het voorstel om het te verdelen over de dag. Bij inspanning gaat mijn hartslag met deze medicatie wel naar 155 dus ik word niet volledig geremd zeg maar. Ik gebruik nu 2 keer per dag 2.5 mg maar dit bevalt mij niet echt, ik schiet weer van de 1 in de andere ritmestoornis vandaag is het ook weer raak. Gaat aan 1 stuk door. Begin maart had ik dit ook en kreeg daar ook pijn op de borst bij, toen heb ik een nacht in het ziekenhuis gelegen aan de monitor maar nu begint het hele feestje weer opnieuw -:(- Ik wil de 12e overleggen of ik de ochtend 5 mg mag hebben en dan de avond 1.25 mg kijken of dat beter gaat. Gelukkig kan ik dat met deze cardioloog wel goed bespreken.
En dan moet ik definitief beslissen over die reveal, dat blijft wisselend ene dag denk ik laat ik dat maar doen, de andere dag zie ik het plaatsen niet zitten :+

Een crosstrainer huren? Is dat ook een optie? Ik heb ook overwogen om er 1 aan te schaffen, maar ze zijn behoorlijk aan de prijs en je moet wel zeker weten dat je het blijft gebruiken. Een crosstrainer is overigens wel heel goed voor je conditie. Gelukkig is mijn conditie ondanks alles wel boven het gemiddelde zei de cardioloog. Dus dat is wel weer positief.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:19

Nou dit is ff mooi sh*t....ben gisteravond opgenomen met pijn op de borst :(

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:43

Hier nog nooit Gedonder gehad met ICD's!!
met mij gaat op het moment alles goed!!
Marlies jeetje hoe gaat het nu met je?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:33

Jeetje Marlies schrikken, hoe gaat het nu?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:13

Ojee Marlies.. Hoe gaat t nu?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:24

En we zijn weer thuis :)

Gisteravond kreeg ik spontaan hevige pijn. Het zakte maar niet weg dus even de HAP gebeld.....Kunnen ze op een HAP niet tegen als je zegt dat je pijn op de borst hebt...gaan ze nogal hysterisch van doen := maar de visite-auto was niet beschikbaar dus stuurde ze maar meteen een ambulance. Moest gezien de klachten toch mee naar het ziekenhuis. ECG en bloed was goed maar besloten me toch voor de nacht te houden.

Vanmorgen nogmaals bloed geprikt wat weer goed was en een fietstest moeten doen. Kunnen fietsen tot 200 en toen was de koek op, daar was de uitslag ook goed van.

Geen idee wat het was, maar moet die bisoprolol gewoon blijven gebruiken en binnenkort weer een afspraak op de poli.

Ik voel me nu verder prima, alleen nog een lichte druk op de borst. Maar was wel even schrikken allemaal.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:28

Marlies, wat fijn dat ze zo bezorgd zijn :D

Hier is dat ook, toen ik een keer belde moest ik ook als een gek naar het ziekenhuis komen en daar stonden ze al te wachten met een rolstoel om me naar de SEH te brengen (bij wijze van :+).

De fiets test krijg ik ook in december.. :+
Fietsen tot 200?? Hoe bedoel je dat??
Ik moet altijd boven de 70 rpm fietsen en hij werd steeds zwaarder..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:35

Ik moest tussen de 60 en 70 rpm aanhouden. Hij begon met een weerstand 40 geloof ik en tegen de tijd dat ie naar 200 sprong wilde mijn benen niet meer :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:36

Oh op die fiets! :+

Oh dan zal ik ook wel tussen de 60 en 70 moeten..
Of 70 en 80, ik weet het niet meer.

200 lijkt me wel een heel nette score!
Ben benieuwd wat ik ga halen..

Vorige keer was mijn test ook gewoon prima..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 17:02

Wat schrikken marlies.

Ik heb een paar weken terug ook in het ziekenhuis gelegen toen ik hartritmestoornissen had in combinatie met pob klachten. Denk dat er een stuk onzekerheid ontstaat ook door de hartproblemen en je dan niet meer weet waar je wel of iets mee moet

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:11

_Nancy schreef:
Marlies, wat fijn dat ze zo bezorgd zijn :D

Hier is dat ook, toen ik een keer belde moest ik ook als een gek naar het ziekenhuis komen en daar stonden ze al te wachten met een rolstoel om me naar de SEH te brengen (bij wijze van :+).

De fiets test krijg ik ook in december.. :+
Fietsen tot 200?? Hoe bedoel je dat??
Ik moet altijd boven de 70 rpm fietsen en hij werd steeds zwaarder..

Zie trouwens nu dat je uit Uden komt....daar heb ik vannacht gelogeerd :+

Wel dat alles ff is nagekeken en dat alles gewoon goed is, maar is wel even schikken geweest. Hopelijk is dit gewoon een eenmalig iets geweest :)