[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:08

Het is een beetje een rommelige dag geworden qua eten.. Ik was bij een vriendin dus het werd ietsje anders dan gepland..
O: geroosterde boterham met 30+ kaas en een geroosterde boterham met filet americain
Beker arla drinkyoghurt
T: Kiwi
L: Tosti's van waarschijnlijk vol vette kaas :') gemaakt van wit brood. In totaal 3 broodjes dus 1.5 tosti.
T: Banaan en 4 kermis biscuitjes (oeps.. Foei foei foei)
A: Mijn moeder is een prutje aan het maken met worteltjes, ui, paprika, gehakt en nog wat zooi. VOlgens mij eten we het met aardappel puree. Daar eet ik dan zo niet zo veel van.

Beweging: Ik ga straks na het eten nog maar even een uurtje Just Dance en Zumba doen op de Wii, dan om een uur of 8 hardlopen. Na het hardlopen eet ik een beetje magere kwark. Even de tosti en biscuitjesschade inhalen. Qua drinken de hele dag alleen maar water.

Hoe rekenen jullie uit wat jullie op een dag binnenkrijgen qua calorieën? Tellen jullie dan echt alle dingen bij elkaar op? Ik vind het vooral lastig om in te schatten hoeveel calorieën ik binnenkrijg met avondeten.. Ik eet vooral veel groente, dan een portie vlees en geen of weinig aardappels.

Liin

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:21

Ik kijk met caloriechecker.nl en dan inderdaad alles erin zetten.
Avondeten vind ik ook lastig, maar er staan opscheplepels en dan kun je aanklinken hoeveel, dat gok ik dan een beetje

Maar opzich, biscuitjes en tosti moet een keer kunnen toch, lekker :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:51

Het moet zeker een keer kunnen! :j maar ik ben de afgelopen week al niet zo bezig geweest zoals ik wilde := Iedere dag wel dit soort uitschieters.. en een zo'n uitschieter kan geen kwaad, maar een week lang..

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:53

Ja dat is waar inderdaad.. Had er deze week ook last van, s avonds elke keer wat lekkers... Vandaag eerste goede dag weer
En over 2 uurtjes wegen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:05

Ik heb de caloriechecker eens ingevuld en dan lijkt het allemaal nog best wel mee te vallen voor vandaag! Exclusief avondeten zit ik op 1067 kcal. Ik doe een gok dat mijn avondeten ongeveer 600 kcal bevat. Dan zit ik op 1667. Daar komt nog een portie kwark bij straks van ongeveer 150ml = 67. Dus 1734.
Dan ga ik sowieso nog hardlopen. Ik ben dan ongeveer een half uur aan het rennen en 20 min. aan het lopen. Volgens zo'n calorie verbrand uitreken ding verbrand ik daarmee met mijn gewicht zo'n 444 kcal.
Ik had al eens met een ander ding uitgerekend dat als ik helemaal niks doe, ik zo'n 1700 kcal verbrand.

Nou dan valt vandaag hartstikke mee! Alleen mijn gegeten hoeveelheid vet is hoger dan normaal :)

Edit: interessante ontdekking. Ik moet meer gaan eten! Als ik ga rekenen met die caloriechecker eet ik op een normale dag nog geen 1250 kcal..
Ik denk dat ik toch zeker nog wel 100kcal meer mag hebben.. Helemaal aangezien ik ook gewoon regelmatig beweeg.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:18

Mag ik mij hier melden? *D

Ik ga 20 juli trouwen en sinds het kopen van m'n jurk ben ik ruim 4 kilo aangekomen en nu zit íe te strak :o En ik zou het heel erg zwak van mezelf vinden als ik m'n jurk laat vermaken. We gaan er nu streng tegenaan met koolhydraatarm.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:50

Wat goed negerzoen! en met je hardlopen zit je dan helemaal goed!
ik heb vandaag ook 2uur flink gewandeld, half uur paardgereden en 2 uur gefietst, zo ook maar eens kijken hoeveel je dan verbrand
Fijn trouwens dat je normaal meer mag eten! ik kwam net ook tot de ontdekking dat ik te weinig onverzadigvet (overigens ook geen verzadigd vet dus dat is wel weer goed) eet op een normale dag, dus maar een broodje kaas erbij oid.

Succes Saroanda!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:04

saroanda schreef:
Mag ik mij hier melden? *D

Ik ga 20 juli trouwen en sinds het kopen van m'n jurk ben ik ruim 4 kilo aangekomen en nu zit íe te strak :o En ik zou het heel erg zwak van mezelf vinden als ik m'n jurk laat vermaken. We gaan er nu streng tegenaan met koolhydraatarm.

wat leuk dat je gaat trouwen hoor.

alvast gefeliciteerd daarmee, tuurlijk mag jij je melden, je bent iig al 18 gepasseerd.
:j :j :j

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:20

Liin schreef:
Wat goed negerzoen! en met je hardlopen zit je dan helemaal goed!
ik heb vandaag ook 2uur flink gewandeld, half uur paardgereden en 2 uur gefietst, zo ook maar eens kijken hoeveel je dan verbrand
Fijn trouwens dat je normaal meer mag eten! ik kwam net ook tot de ontdekking dat ik te weinig onverzadigvet (overigens ook geen verzadigd vet dus dat is wel weer goed) eet op een normale dag, dus maar een broodje kaas erbij oid.

Succes Saroanda!

waarom geen pindakaas :) ? Kaas is een onnodige voedingsstof

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:45

is pindakaas beter?
ik vind het allebei heel erg lekker, dus in dat opzicht maakt het mij niet uit

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:54

In kaas zit niets toevoegends, alleen vetten.. in pindakaas zitten betere vetten en meer eiwitten dan in kaas! van kaas kan je stil blijven staan met afvallen.
beste is 90% almonds maar die van calvé met bruine dop is ook goed.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:23

Ah oké! :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:46

Monnie_ schreef:
In kaas zit niets toevoegends, alleen vetten.. in pindakaas zitten betere vetten en meer eiwitten dan in kaas! van kaas kan je stil blijven staan met afvallen.
beste is 90% almonds maar die van calvé met bruine dop is ook goed.

90% almonds? Aangezien almonds naar mijn weten amandelen betekent, is dat dan niet een soort van amandelboter o.i.d.? :)
Ik ga ook eens zo'n pindakaaspot met zo'n bruine deksel halen. Is die met die gele dop 'slechter'? Die is met stukjes toch?

Ik kan binnen mijn 'dieet' zelfs elke dag een cracker pindakaas eten als ik dat zou willen, kwam ik achter. De crackers die ik eet bevatten 34 kcal per stuk. Op een cracker doe ik minder beleg dan op brood dus zal je onder iets minder dan 100 kcal uitkomen. Ik eet tussendoortjes van max 120 kcal per stuk dus als ik 's ochtends gewoon niet boven de 105 kcal kom kan dat prima! Ik houuuuuu van pindakaas :):)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:10

ik oook ! pindakaas addict!
en bedoelde 90 procent pindas ja :+ die heb je in natuurwinkels! maar anders die van calve
in die gele dop zitten meer koolhydraten, en als je vetten eet kun je die beter combineren met eiwitten op dat moment :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:50

saroanda, wat leuk dat je gaat trouwen! Alvast van harte :D.

Mijn dagje gister.. wat vinden jullie ervan?
O: 2 boterhammen, waarvan 1 dun laagje boter + pasta (andere doe ik er boven op met niets. Als ik 's morgens zoet neem merk ik dat mijn trek in zoet de hele dag weg is) :)
T: niets, laat ontbeten
L: havermout met halfvolle melk
T: 1 appel, 1 bekertje magere yoghurt
D: minder goed.. paar gebakken aardappeltjes, sperziebonen en vegetarische burger
T: 1 appel

Beweging: half uur privéles, gewandeld met mijn hond.

Ik was vanmorgen -1 kilo :D. Dus dit 'dieet' werkt wel :).

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:08

Een goede tip voor een overheerlijk verantwoord tussendoortje:
Afbeelding
85kcal per reep, en ik vind het echt vreselijk lekker :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:12

weekenden vind ik ook lastig neem het dan ook ff minder nauw :)

ik doe nu die kellogg's special g zit minder in dan die tresor dus ben benieuwd

helaas als je dan van b.v c1000 merk ofzo dan zit er gelijk al meer in of smaakt het totaal niet lekker

hier was ik vandaag en halve kilo kwijt gaat helaas nog niet snel ondanks dat ik veel op me eten let

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:33

Mjetterd schreef:
[ Afbeelding ]

Ik ben wel benieuwd naar de suikers en de vetten :D Kan je me die ook vertellen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:45

Gisteren toch nog gezondigd :+
Het een vanillewafeltje gevonden en heb die dan maar opgegeten :+

Schema vandaag:

O: kommetje cornflakes met magere melk
T: appel
M: slaatje met krieltjes en tonijn, 2 sneetjes donkerbruin brood met salami
T: magere fruityoghurt
A: half bord worteltjes en erwtjes, aardappelen en vis in bladerdeeg, jummie!!!

Ik ga direct na het avondeten wandelen tot het ventje thuiskomt, dan kan die mij tegenhouden van schransmomentjes na het avondeten :+

(ik wacht op de uitslag van mijn botscan, als ik zenuwachtig ben ga ik snoepen :\ )

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:47

1 vanillewafeltje valt toch wel mee? Je bent al zo goed bezig!

En in elk geval goed drinken dan vandaag! Elke keer als je iets wilt doen omdat je zenuwachtig bent een slok water naar binnen werken :))

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:51

goedemorgen... hiergaat het niet zo goed... vorige week dinsdag was ik 66,3 en vannochtend 66,6 nu moet ik zeggen dat ik wel een groot glas water op had :P maar dan nog...Ik ben ook wel beetje aan het schranzen gegaan..mijn vriend kwam aan met chips en heb 2 verjaardagen gehad van het weekend.

agjah moet langzaam anvallen :P

Mijn lijstje vandaag:

O: een kuipje activia 0% vet aardbei (65 kcal) en een appel
T: 2 grote koppen thee en een glas water
M: 4 vezelrijk crackers met zuivelspread light
T: 1 vezelrijk cracker met honing
A: wat de pot schaft, sowieso 300 ml melk

Het is een mager lijstje maargoed daar heb ik vaker last van...overdag eet ik gewoon niet zoveel...nu dus 520 kcal. Ik heb kantoor baan dus moet ook niet teveel eten... mijn avondeten is meestal rond de 1000 kcal :P

Beweging is mijn kamer opruimen, kast inruimen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:52

Ik vind je lijstje wel heeeeel erg mager.

Alleen om te leven, ademen, je glas optillen en weet ik t wat verbruik je al 1300 kcal! Minstens! Dus ik zou lekker wat meer nemen :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:02

Ja i know.... ik kan wel een extra cracker nemen :P maar dan zit ik wel vol :P ja erg hé?

behalve tijdens mijn avond eten...dan kan ik zooooo veel op :P dan ben ik een bodemloze put.. ik vind brood niet echt lekker dus dat eet ik ook niet vind crackers nog enigszins lekker. tenzij het een tosti is :P maar dan is het warm... Ik ben een raar kind ik weet het...Heb ook geen honger behalve als ik thuiskom..maar dan word meteen het avond eten opgedient :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:06

Het lijkt mij juist dat je waarschijnlijk overdag te weinig eet en het met je avondeten wil compenseren.

Misschien kan je s middags wat warms eten? Zodat je wat meer kcal neemt?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:07

LynnDenise schreef:
Mjetterd schreef:
[ Afbeelding ]

Ik ben wel benieuwd naar de suikers en de vetten :D Kan je me die ook vertellen?

Heb het even voor je opgezocht,
2 gram vet en 8 gram suikers :).