Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:28

Ik had eigenlijk afgelopen woensdag gemoeten maar aangezien ik morgen uit eten ga in een twee sterren restaurant leek dat me niet zo verstandig. Dus moet ik volgende week, al heb ik er nu weinig last van.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:31

michelle___ schreef:
Ik krijg in dit topic alstijd de http://www.cdtandzorg.nl advertentie.
Krijg de rillingen nu al op me rug.

Ik kan die link niet openen.

Joolien, leuk! Waar ga je naartoe?

Anoniem

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:34

Librije's Zusje :D

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:34

Ik heb toevallig een week of 3 terug dit topic gevonden want moest 2 weken terug ook voor het eerste richting ziekenhuis voor 2 verstandskiezen, en gelukkig bijna alles positieve ervaringen en vooral toen ik las dat het nog geen 10 minuten duurt was voor mij een hele geruststelling moet ik zeggen haha.

Mijn eigen ervaring dus ook maar even delen, moest om 20 voor 9 daar zijn, ff alle papieren in orde gemaakt, vragenlijste beantwoord, foto laten maken en ongeveer 10 minuten daarna was ik aan de beurt. Hele leuke mensen gelukkig daar, prikjes voelde ik eigenlijk niet eens, alleen gehemelte prik was wat raar maar minder pijnlijk als bij mijn eigen tandarts.
Toen richting kamer om ze te laten trekken en ik was er best bang voor dat ik alle zou horen en voelen duwen maar echt de eerste was er binnen 10 seconden uit, dus dan kon de andere ook niet echt erg zijn dacht ik al meteen. In de andere zat wel en best gat en die hoorde ik 1 keer een klein beetje kraken maar ook die was er binnen 20 seconden weer uit.

Over 3 weken moet ik voor de andere 2 en zal dan in ieder geval al een stuk gerustellender zijn maar alsnog wel nerveus als ik eenmaal daar ben haha.

Verder eigenlijk amper last gehad ervan, had van te voren een zakje 600 mag ibuprofen gepakt, toen ik thuis was na een uurtje nog een en avonds nog eentje. Dag erna alleen wat vies gevoel erin, en als ik bukte e.d. Een drukkend gevoel en toen nog 1 gepakt en verder niks gedaan, op spoelen een paar keer per dag na. Ook eigenlijk niet gekoeld, geloof 2 x een paar minuutjes.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:40

Leuk Joolien en eet smakelijk!

Xjurdywonax, fijn dat het voor jou zo is meegevallen ik heb geen ibruprofen maar paracetamol met codeine 2 x 500mg per keer 3 maal daags maar ik hen zelf ook nog nerofen 400mg. Ik mag morgen spoelen zou vandaag al moeten eten maar dat kan ik me niet voorstellen...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:58

oh eten ging bij mij ook makkelijk. wel de eerste week bijna alleen met de goede kant maar verder gewoon na een uur of b2 al wat soep gegeten en aardappel puree

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:17

Ik heb al wel soep enzo gegeten maar normaal eten krijg ik echt niet weg...
De paracetamol werkt niet echt (snap zowieso niet dat ze dat hebben meegegeven) dus ik gebruik nu ook nerofen. Vanmiddag wat geslapen en nu met een opgeblazen gezicht op de bank.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 07:00

als ik het zo lees heb ik toch wel geluk gehad, niet echt last ervan, geen dik gezicht ed. nu hopen dat ik dat geluk over 3 weken ook heb Haha

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 07:09

Dat hoop ik ook voor je!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 10:10

@ Antoinetje, vervelend dat het zo is gelopen, maar het is er nu wel uit!
Fijn dat je even op een andere kamer kon liggen, dat is ook wel netjes om te doen.. Dan kan je even bijkomen :)

Hoe gaat het nu?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:21

Hey Fionaa bedankt voor het vragen :-) ik heb een dik gezicht en het is pijnlijk, ik heb zojuist wat arnica gelei op mijn wang gesmeerd want ijs is echt niet te doen dat doet echt zeer.

Het voelt alsof mijn kaak zwaar gekneusd is. Ik kan mijn mond alleen op een klein kiertje opendoen dus ik eet met kleine theelepeltjes.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:33

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:40

Alleen links onder, de bovenste zitten te hoog en rechts onder moet er wel uit maar daar heb ik geen last van dus die laat ik lekker zitten..

Het valt me echt zwaar tegen mede omdat de pijnstillers niet echt goed werken :(

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:43

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:54

Ok normaliter halen ze 2 kiezen toch niet onder narcose? Sterkte iig..
Ik heb paracetamol 500mg met codeine gekregen die ik 3 maal daags in 1000mg in mag nemen. Ik had zelf al nerofen 400 gehaald dat werkt beter.

Bij mij ligt de rechterkies ook niet goed maar ik durf deze er echt niet uit te laten halen tenzij ze me een roesje ofzo geven en betere pijnstilling..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:58

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 11:03

Ijzen, deed bij mij ook zeer, dus dat snap ik wel. Goede keuze voor die zalf, hopen dat dat een beetje helpt!
Dag 2 doet meestal nog het zeerste.. dat is ook 9 van de 10 keer met spierpijn :) Wie weet neemt t vanavond wel weer wat af :)

@Merel_gomez, bij mij zijn ze zonder narcose boven en onder eruit gehaald.. Ik had als spoelmiddel chloorhexidine :) (bij de apotheek gehaald) Maar de 2de x dat ik die haalde bij de drogist.. Was die net even anders dan de eerste, die deed ook gewoon zeer.. Daarna ook gestopt met spoelen)

Ik mag de 29ste weer.. Dan maar voor 1 verstandskies :) Ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:08

Ga me ook even melden, afgelopen woensdag zijn er bij mij 3 verstandskiezen + nog een andere tand weggehaald. Alles onder volledige verdoving en geloof me, ik ben er nog steeds beroerd van.

Ik had dus 3 kiezen die eruit moesten wegens te weinig plek, 1 bovenin zat al fout te duwen. Dan had ik nog een melktand (op mijn 28e!) met in het kaakbot naast de sinus de definitieve tand. De melktand (hoektand) is weggehaald, er is ruimte gemaakt naar die tand in het bot zodat die alsnog goed kan indalen en kiezen eruit. Ook hebben ze alvast haakjes geplaatst bovenin zodat over 1 maand daar m'n blokjesbeugel aan kan.

Ik kan nog geen dag zonder dafaglan, slik 3x/dag antibiotica, 3x/dag onstekingsremmer, moet na elke maaltijd tanden poetsen en mond spoelen met isobetadine voor mondheelkundige ingrepen. Heb ook wax gehad om over die beugelhaakjes te kleven zodat ze m'n wang niet openhalen. Ook al loop ik constant met ijspakken op mijn gezicht, de zwelling blijft, er blijft enorme spanning op mijn bovenste snijtanden zitten waar die ene tand is weggehaald, dikke pijnlijke zwelling tegen gehemelte en kan amper eten.

Ben blij dat alles er in 1x is uitgehaald, dit zou ik nooit nog een 2e keer willen herhalen... Woensdag ga ik op controle of de draadjes eruit mogen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:14

Jeetje Varekaj dat klinkt vreselijk! Heel veel sterkte!

Ik heb ook chloorhexidine en ik had zelf al perio aid gehaald.

Nerofen werkt bij mij heel goed, ik heb de 400mg dat is de sterkste die zonder recept gekocht kan worden.
Bij mijn vorige operaties kreegik ook paracetamol mee en dat helpt gewoon niet goed bij mij vandaar dat ik zelf had bijgehaald.

Zorg ook dat je vloeibaar of gepureerd eten in huis hebt, ik kan mijn mond namelijk niet goed open doen om te eten en kauwen gaat al helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:44

Ik kan normaal best goed tegen pijn dus ik schrik hier zelf ook wel van. Heb weinig trek in eten, soms gaat zelfs drinken erg moeizaam. Ben ook steeds een beetje "wuzzy" vind ik, ook met typen.

Navraag leerde me wel al dat ik een erg goede arts heb die dit heeft uitgevoerd, dus dat stelt me wel gerust. Zelfs werk ik ook in dat ziekenhuis sedert paar jaar en nog nooit klachten gehoord, integendeel, alleen maar heel tevreden patiënten. Behalve dat zijn consultaties nogal eens uitlopen en hij met vertraging zit, maar qua chirurg doet hij het piekfijn.

Kauwen lukt ook amper, krijg dan ook erg weinig binnen. Begin te overwegen om nutridrinks te halen als ik er ergens aan kan geraken, nu is de apotheek al dicht natuurlijk. Heb ik toch de calorietjes binnen in vloeibare vorm.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:54

Verkopen ze dat niet bij de supermarkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:39

Niet dat ik weet, heb het tot nu toe enkel bij de apotheek gevonden.

Heb uurtje geslapen, had enorme pijn toen ik weer wakker werd en 37,1° temperatuur. Ben nu ijs aan het eten en ijspak om m'n hoofd, alweer. Als dit zo blijft ga ik toch alarm slaan, dat is niet normaal meer.
Voel me stilletjes aan wel steeds wat opknappen met dat ijs, dat wel maar pffft...

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 14:43

Ik denk naar mijn idee dat je even aan de bel moet gaan trekken.. Varekaj :)
Die ingreep is niet niks.. Maar of het de bedoeling is dat het zolang aan houd.. Het is niet prettig!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:59

Varekaj als ik jou was zou ik ook even aan de bel trekken hoor al is het maar dat je betere pijnstilling krijgt want dit is niet normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:02

Voel me vandaag ietsje beter maar wel met mama overleg gehad. Ze werkt ook in het ziekenhuis namelijk. Als het dinsdag nog steeds zo is ga ik dan al langs naar de arts voor controle en anders via de Spoeddienst. De zwelling is ergens normaal omdat ze immers 3 wijsheidstanden + een hoektand hebben weggehaald en ja, daar zitten ook allemaal draadjes. Hele hoop in 1 klap.

De pijn richt zich nu vooral op die ene snijtand en kies waar die hoektand tussen stond + gehemelte. In mijn gehemelte zit namelijk een gat waarlangs ze de ruimte hebben vrijgemaakt voor die andere tand om in te dalen. En jawel, daar komt je tong de hele tijd tegenaan, het zit midden van je mond dus ook als je eet komt daar erg snel wat tegenaan en dat geeft allemaal pijnreactie. Tel daar die haakjes voor de beugel bij die zich nog goed moeten vastzetten en je bent er.

Temperatuur blijft schommelen dus ik neem netjes de antibiotica door, maar nu over meerdere keren verdeeld in kleinere stukjes. Pijnstiller + onstekkingsremmer + antibiotica is blijkbaar wat teveel van het goede voor mijn maag, daarom voel ik me ook zo slecht.

Voorlopig dus nog relatief zacht en vloeibaar voedsel maar als alles nou wat stabiel blijft, komt het wel goed.