Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:23

Pester is zeker niet het slachtoffer, dat lees je in mijn verhaal nergens. Maar wat mij tegenstaat is dat er veel tijd (en dus geld) naar de pester gaat maar dat daarmee het probleem niet is opgelost. Ik zou zo graag zien dat die tijd en het geld in het slachtoffer, de gepeste, wordt gestopt.

En ook kleding die uit de toon valt is niet de daadwerkelijke reden om te pesten. Ik kan hem me nog zo goed herinneren toen ik klein was. Ik droeg altijd afgedankte kleding of iets van de wibra, zeeman of C&A...als dat er af kon. Ik hoorde er niet bij. Werd niet gepest, maar bijvoorbeeld wel als laatste gekozen met groepjes maken, verjaardagen, etc.
Ook zat N. bij ons in de klas. Zij droeg dezelfde kleding als mij, misschien nog wel minder mooi, modern of wat dan ook, maar zij was één van de populairste meisjes van de klas. Die meid had gewoon allure, zelfvertrouwen, humor, sportiviteit. En dat alles miste ik dan ook, dus daarom hoorde zij er wel bij en ik niet.
Ik ben later wel goed uit de verf gekomen hoor, er geen last meer van, maar als ik er nu naar terug kijk, bevestigd dit wel mijn visie.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:32

XLeandrosX schreef:
Pester is zeker niet het slachtoffer, dat lees je in mijn verhaal nergens. Maar wat mij tegenstaat is dat er veel tijd (en dus geld) naar de pester gaat maar dat daarmee het probleem niet is opgelost. Ik zou zo graag zien dat die tijd en het geld in het slachtoffer, de gepeste, wordt gestopt.

En ook kleding die uit de toon valt is niet de daadwerkelijke reden om te pesten. Ik kan hem me nog zo goed herinneren toen ik klein was. Ik droeg altijd afgedankte kleding of iets van de wibra, zeeman of C&A...als dat er af kon. Ik hoorde er niet bij. Werd niet gepest, maar bijvoorbeeld wel als laatste gekozen met groepjes maken, verjaardagen, etc.
Ook zat N. bij ons in de klas. Zij droeg dezelfde kleding als mij, misschien nog wel minder mooi, modern of wat dan ook, maar zij was één van de populairste meisjes van de klas. Die meid had gewoon allure, zelfvertrouwen, humor, sportiviteit. En dat alles miste ik dan ook, dus daarom hoorde zij er wel bij en ik niet.
Ik ben later wel goed uit de verf gekomen hoor, er geen last meer van, maar als ik er nu naar terug kijk, bevestigd dit wel mijn visie.

En in sommige gevallen lijd dit helaas wel tot pesten. En waarom? Omdat je minder zelf vertrouwen hebt. Slaat toch eigenlijk nergens op. Want dit gaat dan gewoon om karakter?
Gedeeltelijk ben ik het ook echt wel met je visie eens hoor.

XLeandrosX

Re: Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:33

En aan dat zelfvertrouwen moet dan gewerkt worden want hoe gek of idioot of lelijk of raar wat dan ook ieman is, iedereen is net zoveel waard als de ander en je moet vertrouwen hebben in jezelf. (maar dat is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:38

XLeandrosX schreef:
En aan dat zelfvertrouwen moet dan gewerkt worden want hoe gek of idioot of lelijk of raar wat dan ook ieman is, iedereen is net zoveel waard als de ander en je moet vertrouwen hebben in jezelf. (maar dat is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.)

Idd zoveel makkelijker gezegt dan gedaan helaas.
Begin je standpunt beter te begrijpen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 15:08

Vandaag een redelijk fijne schooldag gehad. :)
J heeft voor de klas zijn excuses aan mij aangeboden voor zijn post op fb, wat hij netjes heeft gedaan en ik dus ook zeker waardeer, wat ik dus ook tegen hem heb gezegd.

Na school zouden we met zn allen even gaan praten, zonder mentor erbij. Had even mn bedenkingen (toch weer 5 en 1..) maar ik durfde het wel aan.
Het laatste uur hadden we scheikunde (proefjes) en er was 1 meisje, N, alleen over. Zij pestte mij ook. Toch ben ik naast haar gaan zitten, heb ik me gewoon volwassen gedragen onder het mom van 'straks gaan we praten en dan hoop ik op een nieuwe start.' ze deed gewoon normaal en aardig tegen me en gaf aan dat ze de post van J veel te ver vond gaan en het er niet mee eens was.

Tot mijn grote verbazing zijn na school de 3 meiden hem gesmeerd. :') ook het meisje waar ik naast scheikunde mee zat. De andere twee meiden hadden tegen J gezegt over me 'hoezo wil ze praten dan?!'..
Dus dat zegt al genoeg over hoe zij in elkaar zitten. Ze denken nu net de dans te zijn ontsprongen, ze hebben het J en L laten oplossen en zijn hem gesmeerd.
J en L zijn hier pissig over, de meiden hebben hier net zoveel aandeel in als hen.
Dus de hele groep valt in 2 delen uit elkaar.. Haha!

Ik weet nog niet wat ik met de meiden ga doen. Eens rustig over nadenken. Met J en L is alles cool. Nieuw begin met hun. :)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:13

Ha, wat een zwakkelingen! Komt dat gesprek er nog met de mentoren erbij?

Fijn dat je het gevoel hebt een nieuwe start te kunnen maken met L en J. Moet een opluchting voor je zijn! Hoe reageerde de rest van de klas op de excuses van J?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:14

Fijn dat het nu stukken beter gaat. En inderdaad... Dat zij 'm gepeerd zijn zegt meer over hen dan over jou. Bang misschien?? :+ Stelletje lafaards.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:20

Die meiden zijn gewoon bang voor de consequenties van hun gedrag.
Maar goed, ze kunnen er nu wel voor weglopen, maar dat kunnen ze niet eeuwig blijven doen.

Anders even met je mentor/ouders overleggen wat een goede volgende stap zou kunnen zijn? :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 15:23

echt he! :')
maar die meiden moeten maar lekker naar mij toe komen met hun excuses, ik ga ECHT niet de eerste stap zetten. Over mn lijk. En komen ze deze week niet met excuses heeft mn mentor nog een leuke aan ze gok ik zomaar :D

of we lichten hun ouders ook maar even in. Dat kan natuurlijk ook. Dan balen ze helemaal hard :')

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:47

Wat een pussies zeg!!
Hun zitten morgen harder te zweten in de bus naar school dan jij hoor!
Succes er verder mee hoor!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:58

Ik moest even aan dit filmpje denken toen ik je verhaal las, aanpakken die handel

Heel goed gedaan, zowel jij als je ouders. En natuurlijk ook heel fijn dat de ouders van J ook meewerkten. Ken genoeg ouders die roepen 'zoiets doet mijn kind niet'. Ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat met die meiden.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:44

TS, ik zat met een grote lach je verslag van gisteravond te lezen _O_
Wat een actie, echt waar :D
Geweldig, ik ben echt blij voor je!! :))

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 16:51

:') Heerlijk filmpje Dieuwke!

Wat de meiden betreft.. Mijn zieke vriendin D. die heeft gesproken met één van de twee meiden die vinden dat ze er niks mee te maken hebben. Dat meisje gaf aan aan D dat zij mij morgen 'nog wel het een en ander zal komen uitleggen.' Wát een arrogantie heeft dat kind.. Maar meid.. Wil jij het zo spelen? Prima, maar dan weet jij niet wat jou en je lieve vriendin gaat overkomen.

Even heel kort samengevat: 3 meiden zijn weggelopen voor het gesprek. 1 meisje die al had aangegeven dat ze de post van J niet vond kunnen, heeft de informatie verkeerd begrepen. Ze dacht dat ik alleen met de 2 jongens zou gaan praten, ze heeft dus niet begrepen dat het de bedoeling is dat we met zn alle zouden gaan praten. Ze kwam er zelf mee om met zn 2en even te praten, da's natuurlijk prima. :)
Dan zijn er nog 2 meiden over, R en K. Beste vriendinnen. R is één uitgekotst brok arrogantie en K is een zielig aftreksel van haar :') Just saying. :o
R heeft dus aangegeven dat ze 'mij morgen wel even het een en ander zal uitleggen.' En nee, dit is niet vriendelijk bedoelt. Ik ken haar langer dan vandaag.

Waar zou ik zijn zonder mn vader... :D Die kerel heeft een MASTERPLAN bedacht. Echt meesterlijk. Mijn pa heeft vanmorgen mn mentor aan de lijn gehad en zei over R en K dat ze al in de gaten werden gehouden vóór al deze gebeurtenissen staan en op de zogenaamde 'nominatielijst' staan.. Dit heeft mn pa natuurlijk goed in zn oren geknoopt :') Even tussen de regels door: er hoeft niet veel te gebeuren meer of deze meiden worden blijkbaar geschorst. Komt dat ff mooi uit.
En als ik de houding van deze meiden zo hoor, zijn ze absoluut niet van plan om ook maar enig excuus mijn kant op te maken, laat staan toegeven dat ze in het pesten hebben deelgenomen. Sterker nog, ze zullen proberen om me nog wel even de grond in te trappen. Nouja, R dan. K zal wel weer achter dr aanhobbelen.

HET PLAN: *tamtamtaaammm* *\o/*
Ik maak een leeg, anoniem nepaccount aan op twitter, naast dat van mijzelf. R en K hun tweets kan ik op mijn eigen account niet meer lezen, aangezien ik ze geblokkeerd heb. Ze hebben hun profiel echter niet beschermd, en kan dus met mijn anonieme account al hun tweets lezen..
Vervolgens print ik ALLES uit, en highlight ik wat over mij ging en misschien zelfs wel gáát.
Morgen zal ik een gesprek uitlokken met deze dames. Ik zal ze vragen wat hun probleem met mij is, wat ze van mij vinden, hoe ze over me denken, of alle tweets die ze hebben geplaatst over mij gaan.. Waarom ik dit ga doen?
Omdat ik gesprekken kan opnemen met mijn telefoon. :D Do I need to say more? Als ik ze op de juiste manier weet uit te lokken en kwaad te maken, zullen ze waarschijnlijk de meest rottige dingen over me gaan zeggen. Die vervolgens ALLEMAAL worden opgenomen. Als ik genoeg 'materiaal' heb, zal ik ze vriendelijk bedanken, direct naar mn mentor lopen en een gesprek met hem ERBIJ aanvragen.
Uiteraard heb ik alle geprinte tweets in mn tas. Zij zullen alles gaan ontkennen, zeggen dat ze hier niets mee te maken hebben, dat die tweets helemaal niet over mij gaan.. En dan pak ik mn geluidsopname erbij.

BAM. Kassa. }:)

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:16

*Kruipt onder meelezerssteen vandaan*

Masterplan it is! Wat goed joh!
Dat was ook mijn aanpak met die meiden van mijn manege.
Ze gingen af als gieters kan ik je vertellen.

Veel sterkte en succes met je snode plannetje }:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:19

Fijn dat het gesprek gisteren goed ging!

Wat betreft die anderen.. ik zou net zoals de jongen van gisterenavond hun ouders er bij betrekken.
Helemaal eerlijk is het niet dat J. wel het vuur aan de schenen krijgt gelegd met zijn ouders er bij en die twee rotmeiden (en de anderen) niet.

Ik zou daarom niet gaan uitlokken (zoals je hierboven beschrijft) maar het op een volwassen manier met ouders er bij bespreken.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:22

Ik zou een gesprek aanvragen met de mentor, jou ouders, die meiden en hun ouders en eventueel schooldirectie erbij. Dat "masterplan" zou ik nog even achterwege laten.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 17:29

Roosch schreef:
Fijn dat het gesprek gisteren goed ging!

Wat betreft die anderen.. ik zou net zoals de jongen van gisterenavond hun ouders er bij betrekken.
Helemaal eerlijk is het niet dat J. wel het vuur aan de schenen krijgt gelegd met zijn ouders er bij en die twee rotmeiden (en de anderen) niet.

Ik zou daarom niet gaan uitlokken (zoals je hierboven beschrijft) maar het op een volwassen manier met ouders er bij bespreken.

Nee, ik denk dat dat verkeerd wordt begrepen.. J zat gisteravond bij ons PUUR en ALLEEN vanwege die post op fb en wat hij me alleen heeft aangedaan. We hebben 'de groep' erbuiten gehouden gisteravond aangezien iedereen vond dat J alleen voor zichzelf kon praten, en niet voor de hele groep.
Als hij die post niet had geplaatst, had hij ook niet naar ons huis hoeven komen.
Met hem en met L is het nu sowieso goed :) Ik ben samen met L door de pa van J, en met J zelf naar het station gebracht vanmiddag na school, na het gesprek :') Schitterende situatie.
Met meisje N verwacht ik ook dat het goedkomt, aangezien zij zelf heeft aangegeven om morgen met me te willen praten. Dus dat komt goed.

Wat R en K betreft, die houden hun arrogante kop omhoog en menen dat ze er niks mee te maken hebben en dat ze mij niets hebben aangedaan. Ik heb hier de twitter van R voor me.. Zal ik er even een paar citeren?
"Let the lieyers lie bitch!"
"Met de helicopterr op weg naar school hahahaha"
"In de bus, wat een ramp, telefoon weg, overal helicopters hahahah loseeerr"
"Ik vind jou echt zo'n raar persoon eh, wtf"
"Wat ben jij zielig met al je facking leugens"

Moet ik nog even verder gaan? Ehm, nee. Geen medelijden voor deze meiden.
Als het aan mij ligt: bye bye, zwaai zwaai. :evaw:
Veel plezier op een andere school.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:32

Ze kunnen 'Liar' niet eens normaal schrijven. :')
Super update! Jij bent diegene die hier het sterkste uitkomt! :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:02

Jeeemig, wat een sneue figuren zitten er bij jou op school....
Echt te triest voor woorden.
Ben blij dat het met J en L nu wel redelijk opgelost is, dat is alweer een enorme opluchting voor jou!
Enne, die andere twee mogen nog even flink boeten. De trutten...

*heb al je posts doorgelezen, en vind het super hoe je het hebt aangepakt :j *

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:10

Ik vind je masterplan toppie TS :D
Weet je, misschien moet je bij de FBI gaan werken :')
Je bent goed in sneaky plannetjes bedenken om iemand in de val te lokken!! :))

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:46

Ik vind het vreselijk om te lezen wat dit groepje klasgenoten allemaal jouw heeft aangedaan, afschuwelijk wat kan pesten toch diepe wonden maken.

Toch vind ik dat je bij je laatste posten erg doorslaat. Je heb kennelijk zoveel wrok in je. Ik schrik hier echt van. Natuurlijk begrijp ik dat je iedereen verantwoordelijk wilt houden voor het pesten maar dit gaat echt wel heel ver. Ook na de confrontatie en waarschijnlijk de verstrekkende gevolgen zul je weer verder moeten, ook met deze klasgenoten.

Ik hoop dat je enige nuance kunt vinden in je aanpak.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 19:18

Ik begrijp ergens jullie reacties wel hoor, echt wel..
En ja tuurlijk heb ik wrok in me. Deze 2 meiden hebben mn leven een aantal maanden lang kapot geprobeerd te maken.. Ze hebben de klas tegen me proberen op te stoken, ze hebben geprobeerd vriendin D. LETTERLIJK over te halen om mee te doen met hun opmerkingen, omdat ik toch een stom k*tkind ben en weet ik allemaal veel meer.. Kijk, voor jullie is dit gewoon een verhaal. Gewoon een verhaal wat misschien aan jullie eigen jeugd laat denken.. Maar als het goedkomt en dit topic is een paar maanden oud, zijn jullie het allemaal weer vergeten.

Ik niet. Dit is voor mij niet zomaar een verhaal, dit is mijn LEVEN. En ja, het raakt je als mensen je dit aandoen. En als reactie daarop wordt je kwaad.. En niet een klein beetje ook.
Ik ken deze meiden qua gedrag redelijk door en door.. En als ze vandaag naar me toe waren gekomen of wat dan ook, had je mij echt niet horen klagen. Ik ben in princiepe heel vergevingsgezind. Tussen mij, J en L is nu geen enkele spanning en/of wrok meer en wat mij betreft is het ze vergeven.
Maar dat R en K nog zó durven te reageren, me vandaag geen blik waardig gunnen en doen alsof ze hier niks mee te maken hebben.. Ja, dan kook ik.
Dan sta je voor mij gewoon synoniem aan ZWAKTE. Als je zo stoer bent, geef dan verdomme gewoon je fouten toe en dan is het zand erover.

Ik ga morgen waarschijnlijk niet met ze praten, van mijn kant zal het in ieder geval niet komen. Van hun kant lijkt me ook niet. Tenzij R écht van plan is om me 'even de waarheid te vertellen.' Maar ik zorg er wel voor dat ik niet alleen ben in school. Ik stuur nu een mail naar allebei mijn mentoren, over hun gedrag en hun grenzeloze arrogantie en gebrek aan een geweten. Morgen heb ik een gesprek met één van mijn mentoren (helaas de slappe vaatdoek en niet de doortastende kerel) maargoed beter dan niets.
Tegen hem zal ik aangeven dat ik graag wil dat de ouders van R en K hierbij betrokken worden.
En verder zien we wel weer verder.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:20

ik vind het super hoe je het doet, laat je niet meer pesten en zo leren ze het hardst.
kom maar eens een keertje voor je op *\o/*

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:25

Lies, pak ze aan waar je kunt, mijn zegen heb je! De Pope!! ;) :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:28

Ik weet niet of het verstandig is om dit 'uit te lokken'. Ik zou inderdaad sowieso die tweets uitprinten en met die meiden gaan praten, maar in mijn ogen is het een beetje kinderachtig om ze op deze manier in de val proberen te lokken. Ik snap dat je die meiden echt haat en wil dat ze naar een andere school gaan, maar dat zal misschien toch wel gebeuren, of jij het gesprek nou opneemt of niet. Succes morgen!