Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
XLeandrosX schreef:Pester is zeker niet het slachtoffer, dat lees je in mijn verhaal nergens. Maar wat mij tegenstaat is dat er veel tijd (en dus geld) naar de pester gaat maar dat daarmee het probleem niet is opgelost. Ik zou zo graag zien dat die tijd en het geld in het slachtoffer, de gepeste, wordt gestopt.
En ook kleding die uit de toon valt is niet de daadwerkelijke reden om te pesten. Ik kan hem me nog zo goed herinneren toen ik klein was. Ik droeg altijd afgedankte kleding of iets van de wibra, zeeman of C&A...als dat er af kon. Ik hoorde er niet bij. Werd niet gepest, maar bijvoorbeeld wel als laatste gekozen met groepjes maken, verjaardagen, etc.
Ook zat N. bij ons in de klas. Zij droeg dezelfde kleding als mij, misschien nog wel minder mooi, modern of wat dan ook, maar zij was één van de populairste meisjes van de klas. Die meid had gewoon allure, zelfvertrouwen, humor, sportiviteit. En dat alles miste ik dan ook, dus daarom hoorde zij er wel bij en ik niet.
Ik ben later wel goed uit de verf gekomen hoor, er geen last meer van, maar als ik er nu naar terug kijk, bevestigd dit wel mijn visie.
XLeandrosX schreef:En aan dat zelfvertrouwen moet dan gewerkt worden want hoe gek of idioot of lelijk of raar wat dan ook ieman is, iedereen is net zoveel waard als de ander en je moet vertrouwen hebben in jezelf. (maar dat is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.)

ook het meisje waar ik naast scheikunde mee zat. De andere twee meiden hadden tegen J gezegt over me 'hoezo wil ze praten dan?!'..

Heerlijk filmpje Dieuwke!
Just saying. 
Die kerel heeft een MASTERPLAN bedacht. Echt meesterlijk. Mijn pa heeft vanmorgen mn mentor aan de lijn gehad en zei over R en K dat ze al in de gaten werden gehouden vóór al deze gebeurtenissen staan en op de zogenaamde 'nominatielijst' staan.. Dit heeft mn pa natuurlijk goed in zn oren geknoopt
Even tussen de regels door: er hoeft niet veel te gebeuren meer of deze meiden worden blijkbaar geschorst. Komt dat ff mooi uit.
Do I need to say more? Als ik ze op de juiste manier weet uit te lokken en kwaad te maken, zullen ze waarschijnlijk de meest rottige dingen over me gaan zeggen. Die vervolgens ALLEMAAL worden opgenomen. Als ik genoeg 'materiaal' heb, zal ik ze vriendelijk bedanken, direct naar mn mentor lopen en een gesprek met hem ERBIJ aanvragen.
Roosch schreef:Fijn dat het gesprek gisteren goed ging!
Wat betreft die anderen.. ik zou net zoals de jongen van gisterenavond hun ouders er bij betrekken.
Helemaal eerlijk is het niet dat J. wel het vuur aan de schenen krijgt gelegd met zijn ouders er bij en die twee rotmeiden (en de anderen) niet.
Ik zou daarom niet gaan uitlokken (zoals je hierboven beschrijft) maar het op een volwassen manier met ouders er bij bespreken.
Ik ben samen met L door de pa van J, en met J zelf naar het station gebracht vanmiddag na school, na het gesprek
Schitterende situatie.
*