Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 06:04

Mijn vriend is nu internationaal chauffeur, hij was eerst nationaal. Vind het soms ook best moeilijk. nu heb ik gewoon een rotweek en vind de zwangerschap op het moment even zwaar, en dan zie ik hem de hele week niet. ik werkte eerst veel op zaterdag maar dat is straks gelukkig afgelopen, anders zie ik hem nooit weer.

Is voor hem ook niet altijd leuk, heeft ie me jankend aan de telefoon terwijl hij in oost duitsland zit.
Rond de bevalling zal hij wel in de buurt rijden, en als het kindje er is en hij vind dat hij te veel weg is, dan gaat hij terug op nationaal, maar dan kan hij nog de hele week weg zijn.

Maar goed, werk is werk op het moment in het transport, en we zijn al 8 jaar samen dus ben het wel gewend. Maar deze week vond ik het even niet zo grappig. En er zullen nog wel meer van zulke weken komen.

Dus mocht je je hart willen luchten dramaqueen, pb gerust.. K ben ervaringsdeskundige :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 06:27

xDramaQueen schreef:
Nee ons huis word gebouwd en word 4 september opgeleverd, ik zie hem dan iets meer maar na het werken gaat hij gelijk zijn bed in, hij is moe wat logisch is ben er alleen zo vreselijk klaar mee...

Fijn dat je hem straks in elk geval wel meer ziet en ook in hetzelfde bed ligt :(:) maar kan me voorstellen dat het nu heel zwaar is. Voordat mijn vriend dit deel van de kliniek over nam heeft hij eerst in deze kliniek mee gedraaid en daarvoor in een andere waardoor wij een jaar lang elkaar alleen in het weekend konden zien. Daarvoor al wel een jaar samen gewoond dus dan is het ook wel erg moeilijk. Hield het toen ook eigenlijk niet meer uit op mijn werk.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 06:28

He meiden, das niet fijn als je vent zoveel weg is. Die van mij maakt momenteel ook lange dagen, maar gelukkig zie ik hem 's aonds nog net wel een paar uurtjes. Hoewel hij gisteren ook met de mededeling kwam dat hij vanaf begin augustus waarschijnlijk een maand naar Singapore, Australie of Marokko moet, en misschien daarna nog vaker.... Jeej, maak me blij. Maar goed, helaas hoort dat er soms bij. Ik hoop alleen dat ik me dan ook weer wat beter voel... Anders wordt het een bende thuis.
Leuk, nog een m-v-m! Voor de rest niemand die er aan meedoet?

sandra694

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 06:50

mijn mannetje is zzp-er maar is gelukkig wel gewoon normale tijden thuis,

hij werkt van 7 tot 4.
Soms gebeurd het weleens dat hij moet overwerken maar dat gebeurd maar heel zelden,
kan me de laatste dag niet herrinneren dat hij moest overwerken hihi

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 06:58

Gelukkig is mijn man ook geregeld thuis. En als er in de toekomst een kleine is kan hij ook vaak makkelijk thuiswerken. Het lijkt me wel lastig als je man onregelmatig thuis is. Bij ons pleegkindje (nichtje) konden wij geen kinderopvang of gastgezin regelen. Heel gedoe geweest, maar mijn man werkte toen ook wat vaker thuis.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:04

Ik heb ook aan Moeders voor Moeders mee gedaan :) ! Voor mij een logische stap, omdat ik het medicijn ook nodig heb gehad. Iedereen die tussen de 6 en 16 weken zwanger is: meedoen :) !! Je helpt er heel veel andere vrouwen mee :) !

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:09

Wat ik het mooiste eraan vind, is dat het eigenlijk zo eenvoudig is, het kost nagenoeg geen moeite! En ik weet dat ze (in ieder geval hier in de regio) echt zwaar op zoek zijn naar donoren, ik moet mijn voorraad naar een depot brengen in een middelgrote stad waar de halve regio moet brengen, als ik dan daar de "oogst" zie, vind ik best droevig.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:48

Ik vind dat ook echt een mooi initiatief :) Mocht ik in de toekomst zwanger worden dan zou ik daar ook graag aan meedoen!

Mijn vriend werkt ook onregelmatig. Wij wonen op een akkerbouwbedrijf en daar is het in bepaalde periodes heel druk. Dan zijn er dagen dat ik hem alleen 's avonds in bed zie en soms zelfs de volgende ochtend pas. Maargoed, daar ben ik aan gewend, en ik ga er vanuit dat hij zijn best zal doen om niet te lang door te werken mocht er een kleine komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:49

mijn lief had een eigen bedrijf en lange dagen van 7-8 en zaterdag 7-4 maar die is eind 2011 gesloten.
nu op zoek naar een baan.. hij is dus momenteel thuis.. ook niet altijd makkelijk :P

maar zoveel uren weg kan ook moeilijk zijn :(:)

mvm heeft een kennis van mij gedaan :j

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:46

Hallo dames,

Veel bij gelezen, is veel gebeurt zie ik.

Mijn man werkt in de off shore, en is daardoor altijd 4 weken van huis en dan 4 weken thuis. p zich vind ik dat niet erg, ebn er ondertussen goed aan gewend geraakt.
Alleen met onze kinderwens momenteel ietsje lastiger. Maar ook dat zal wel goed komen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:48

Ben net twee uurtjes mijn bed uit en ben nu alweer moe :o.
Heb gister de gids van Babydump binnen gehad en kreeg er sokjes maat 50 bij, zo lief.

Ben al langzaam aan het kijken naar spulletjes, koop nog niks (morgen pas 6 weken), maar het is allemaal zo leuk!!

Weten jullie al een beetje welke kinderwagen en kinderkamer jullie willen?

Mijn man werkt van (pak hem beet) 8 uur tot half 6.
Is soms een beetje wisselend aangezien het eraan ligt hoe laat hij zijn eerste patient heeft.
Op dinsdag begint hij later en is dan om 8 uur klaar. Woensdag is hij vrij.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:04

Heb ook meegedaan met mvm. Vond het ook een kleine moeite hoor. Heb de volledige 10 weken ingezameld :) maar nu wel weer fijn om gewoon naar de wc te gaan.

Aahh die sokjes had ik ook schattig he haha

babykamer hebben we nu binnen maar voordat die in elkaar gezet kan worden moet er nog een boel gebeuren.

Vervelwnd dat sommige mannen zo vaak en of lang van huis zijn.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:33

Dat is bij ons wel lekker. We wonen hier nu bijna 3 jaar.
We hebben vorig jaar de kinderkamer al opgeknapt. Hele eerste etage heeft nu dezelfde vloer.
De andere twee kamers hadden we al geverfd.

De kinderkamer hebben we toen maar gelijk aangepakt, voordat de vloer erin ging.
Hebben het oude behang eraf gehaald en hebben toen alles gewit.
We hoeven nu alleen nog maar de kleur te doen en dat is ook makkelijk want we doen maar een muur grijs en dat ik ga lekker in de zomervakantie doen.

We krijgen nieuwe kozijnen en ik moet dan dus 4 dagen thuis zijn. Als zij dan op die etage de ramen hebben gedaan ga ik gewoon alvast verven. Het is toch niet specifiek een babykamer kleur.

Heb er nu dus al zin in. Dat is over 6 weken :D

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:39

Dat is heerlijk!! Tjah onze babykamer is de voormalige computerkamer van toen we nog binnen rookten. Was van.orogine mooi wit maar nu dus nicotine geel ;) bovendien moet er nog ff dubbel glas in en de verwarming gerepareerd. (tis nu net of we in een afthanse woning wonen :') maar dat is niet zo hoor haha)
Dan alles lekker witten, wil er eigenlijk nog een nieuw vloertje in vind die laminaat die er ligt niet zo mooi maar ja ff zien of we dat gaan doen. Maar gebeurt allemaal in de vakantie wel. Wel zin aan :)

weet iig wel wat ik wil in geval van jongen of meisje :) maar veel wat ik wil heb ik nog niet kunnen vinden.. Hmm haha

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:44

Hier nog steeds niet ongesteld, wordt er nu wel gillend gek van hoor...

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:45

Hoelang wacht je nu al?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:18

Ik doe ook mee aan MVM. Kleine moeite en je kan er anderen mensen ontzettend mee helpen. Er is ook een tekort aan Pregnyl (medicijn dat ermee gemaakt wordt) dus ze zitten echt te springen om donoren. Je kunt je aanmelden tot de elfde week van je zwangerschap, maar het mag al vanaf de zesde week.

Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en werken is zijn hobby. Hij is dus heel veel van huis. Er zijn weken dat hij zeven dagen werkt en dan ook nog vaak dagen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Dan kmt hij echt alleen thuis om te eten en te slapen. Dat is ook de reden dat ik zelf ben gestopt met mijn werk toen ons eerste kindje is geboren. We wilden geen kindje om het vier dagen per week weg te brengen. Natuurlijk is het niet altijd makkelijk dat mijn vriend zoveel weg is, maar het zorgt er wel voor dat we het financieel ontzettend goed hebben. En ondanks zijn vele uren werken komt hij altijd thuis eten en doet daarna ukkie in bad. Op dagen dat het minder druk is, probeert hij ook eerder thuis te zijn en geniet dan echt van zijn tijd met onze uk. Ukkie is ook echt dol op haar papa dus ik heb niet het idee dat zijn vele werken nadelig is voor hun band.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:22

Is het ook niet maar net hoe paps zijn tijd thuis dan gebruikt, als hij inderdaad ukkie altijd in bad doet heeft hij toch stiekem een hoop quality time. Wel mooi dat hij dat zo doet!

Joanne, spannend! Voordat ik zwanger testte voelde ik me ook echt alsof mijn ergste menstruatie ooit eraan kwam... die dus ook niet kwam...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:25

Had gisteren normaal gesproken gekomen, ben sinds gister ook al niet lekker. Dit zou pas m'n eerste moeten zijn sinds ik gestopt ben dus ik heb een heel sterk gevoel dat het niet al raak is haha maar dit is ook niks hoor...

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:28

Tsja, afwachten dus... vervelend. Lekker jezelf blijven vertroetelen ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:29

het kan wat ontregelt zijn in het begin :j
ik slik al jaren de pil niet meer, dus bij mij loopt het al heel lang puur natuur zeg maar :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:47

Haagsemeid schreef:
Ben net twee uurtjes mijn bed uit en ben nu alweer moe :o.
Heb gister de gids van Babydump binnen gehad en kreeg er sokjes maat 50 bij, zo lief.

Ben al langzaam aan het kijken naar spulletjes, koop nog niks (morgen pas 6 weken), maar het is allemaal zo leuk!!

Weten jullie al een beetje welke kinderwagen en kinderkamer jullie willen?

Mijn man werkt van (pak hem beet) 8 uur tot half 6.
Is soms een beetje wisselend aangezien het eraan ligt hoe laat hij zijn eerste patient heeft.
Op dinsdag begint hij later en is dan om 8 uur klaar. Woensdag is hij vrij.

Ik weet beide al :j wij kiezen voor grote grove wielen omdat we veel in t bos zijn enzo :)

ik heb ook nog niets gekocht behalve dat ik van mijn vriend een voedingskussen heb gehad, ik heb rls wat slapen naast mij best pittig maakt :') en ik merk dat ik met de kussen zoveel rustiger slaap :)

Thanks dames voor jullie ervaringen! doet me erg goed! MissToseland, mijn ventje is ook chaffeur, ik zou het niet erg vinden als hij veel uren draait, zoals 5.00 - 17.00 oid maar t is nu elke dag zo verschillend dat het een verassing is wanneer hij thuis komt.. gelukkig ziet hij dat zelf ook wel in :) ik hou van vaste dingen, zoals eten maken om 17.30 of 18.00 en niet de ene dag om 21.00 of 22.00 en daarna weer om 15.00 omdat mijn vriend moet werken... maar eerlijk is eerlijk, ik werk partime (nu 3 dagen gaat na de bevalling naar 2) en ik hoef niet fulltime te werken omdat hij ons 3en met gemak kan onderhouden.

Joanne, 30 maart ging mijn implanon eruit, ik ben nooit ongesteld geweest, was daar wel op aan t wachten want had exact de symptomen, toen dat bleef bleek ik gewoon zwanger :))

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:48

Ik ben bezig met een landelijke slaapkamer voor de baby.
Kinderwagen heb ik al, een Stokke in het rood :) . Wel 2e hands hoor, nieuw VEEL te duur.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:50

Kinderwagen heb ik echt nog geen idee over...Behalve dat ie erg stevig moet zijn gezien ons leven...(hond, paarden, strand,bos...)
Regelmaat is denk ik nu ook best belangrijk DQ, voor je lichaam. Ik zou er ook niet heel goed tegen kunnen denk ik...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:51

de kinderwagen:
Afbeelding

had eerst de chicco i-move gezien alleen die heeft echte stadswielen

en de babykamer:
Afbeelding

oh heb gelogen trouwens, heb wel 1 dingetje besteld omdat ik een winterkindje krijg, een teddybeer overall met oortjes en een staartje :')