Reiki ! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:32

Dat is inderdaad mazzel, ik wist zeker dat ik in het gips moest namelijk.
Eerste dag dat ik helemaal dat been moest ontlasten was het alleen 33 graden, dan is het topsport hoor met krukken!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:41

moonfish: gips is idd geen pretje zeker niet in de zomer.

kentaro: dat vind ik heel lief van je en zou ik erg fijn vinden.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:04

He, er is weer een Reiki-topic. Ook ik wil me melden!

Ik heb reiki I en II, maar pas het eigenlijk alleen op mezelf toe op het moment.

Soms stuur ik Reiki, op afstand naar mijn vriendin. Ze zegt dat het dan ook aankomt. Geweldig is dat, toch?

Ik kreeg tijdens mijn Reiki-inwijding wel te horen dat je het beter niet op een ontsteking in het lichaam moet gebruiken. Hoe staan jullie daar tegenover? Het zou zo fijn zijn als ik een speciaal iemand kan helpen met Reiki, al is het alleen maar pijnverlichting.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:54

moonfish, volgens mij doen ze heel weinig met gebroken tenen?! Ken een paar mensen die het gehad hebben en daarbij werd nog niet eens een foto gemaakt :P

Susan, zou je mij je voor-/achternaam en woonplaats willen pb'en? Wie weet ;)

eventstar, Dat is zeker geweldig!! Ik heb dat niet meegekregen van niet gebruiken op een ontsteking?! Welke reden werd daarvoor gegeven?? Ik weet bijvoorbeeld wel dat je bij bijvoorbeeld een breuk eerst af moet wachten of het om een 'nette' breuk gaat, voordat je reiki gaat geven. Reiki kan het herstel bevorderen en dan is het niet handig als iets verkeerd gebroken is :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:15

Mijn middenvoetsbeentje deed voornamelijk heel zeer, die tintelde helemaal ook.
Dat baarde me nogal zorgen, tenen doen ze verder idd niets aan behalve tapen.
In nederland krijg je ook geen krukken volgens mij, of je moet ze zelf gaan halen.
In frankrijk kreeg ik gewoon krukken, best lekker overigens.

Rosannee_

Re: Reiki ! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 06:43

haay,

ik heb reiki geleerd van mijn moeder.
Mijn tante heeft ooit eens mijn voet behandeld toen die verzwikt was,
en het hielp dus ik geloofde er wel in.
toen heeft mijn moeder ook een cursus gedaan en heeft het daarna aan mij geleerd :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:41

moonfish: nee krukken krijg je hier niet, advies is idd tapen en dan stevige schoenen dragen en belasten naar geleide van pijn.

Hier gaat het ietsje beter, heb me gisteren wat op kunnen laden door me te aarden dmv de symbolen. Was wel nodig want ik was gewoon licht in mijn hoofd en absoluut niet in het hier en nu.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:04

Ik zat ook op een camping, en kon een dag dus niet lopen met dat middenvoetsbeentje.
Daarnaast is mijn rug ook een zorgenkindje geweest en dan is slecht lopen killing.
Ik was dus wel erg blij met het feit dat ik krukken had, kon ik tenminste me wat rondbewegen.
Daarbij kon ik met krukken goed de boel in beweging brengen zonder het meteen te overbelasten. :)
Als je mij kent, weet je dat ik geen seconde stil kan zitten. :')

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:13

Hier nog een met Reiki.

5 jaar geleden een paar behandelingen gehad, goed geholpen.
Mijn reikimaster heeft van alles behaald en paste meerder technieken dan reiki toe. Kom zo snel even niet op de naam van alles.

Ik vond het echt bizar!
Ze kon vertellen dat ik vol zat met oud verdriet wat niet verwerkt was.
Zo lag ik ooit op de behandeltafel en kreeg ik pijn in mijn voortanden.
Ik snapte er niets van totdat ik besefte dat toen ik klein( 3 jaar) was gevallen was en mijn voortand kwijt was.
Die bleek na foto's gemaakt te hebben omhoog geschoten te zijn richting neus..
Zag zo de herhaling voorbij komen en zo heb ik nog meer oud zeer los gelaten.

Uiteindelijk Rieki 1 gedaan bij haar en ik heb een maand last gehad van de opschoningsperiode om het zo maar te zeggen.
Er gingen zo veel gevoelens en emoties door mij heen dat ik er haast gek van werd.
Nadien ben ik stabieler en rustiger geworden.
Ik laat dingen sneller los en denk meer aan mijzelf en kan nu gewoon nee zeggen als iets me niet aanstaat.

Helaas doe ik niet zo veel meer met Reiki.
Gebruik het alleen als ik ergens last van heb en voor mijn dieren.

Vanaf het moment dat ik de inwijding gehad heb, heb ik het vaak gebruikt bij pijnen van andere mensen en dieren.
Een gehele behandeling geven lijk ik wel geen geduld voor te hebben ofzo, is dat vreemd?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:22

Wat een mooie ervaring en wát herkenbaar wat jij omschrijft!!!
Ik heb dus ondertussen m'n 3a, maar nog nooit iemand een 'echte' complete behandeling gegeven. Precies ook om de reden die jij omschrijft :o
Dat naar boven komen van oud zeer, herken ik ook heel erg. Had m'n moeder eindelijk een keer zover om mee te gaan voor een behandeling bij de praktijk waar ik kom. Kwam het op een gegeven moment over het verleden. Ze heeft de behandeling als zeer prettig ervaren, maar wil niet meer terug. Mijn moeder kan en wil niet over gevoelens praten/uiten :P
Het enige verschil met jou is dat ik het wel heel veel gebruik. 'S Avonds even in bed, van de week behoorlijk m'n scheen open gehaald/hand erop en voelde de pijn echt weg trekken, bij de pony's, voor m'n hondjes, als ik even zit even lekker de energie door laten stromen, enz.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:24

Oud zeer komt idd goed los met reiki. Weet nou ook waarom ik zo emo ben de afgelopen dagen. Komt niet alleen door de lichamelijke klachten die ik nu heb, maar mijn bevallingstrauma plus hele nasleep ervan komen weer boven. Dacht dat ik het aardig een plekje had kunnen geven inmiddels, maar het zit er nog steeds. Het gaat wel een stuk beter nu ik weet waar dat rare gevoel vandaan komt.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:09

Ik lees hier in het topic allemaal dingen over dat sommigen van jullie ook Reiki geven op afstand. Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe dat in z'n werk gaat!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:11

Dat werkt oa dmv symbolen. Is eigenlijk moeilijk uit te leggen als je de cursus en inwijdingen niet gehad hebt.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:51

Ik doe Reiki op opstand eigenlijk nooit met symbolen, die kan ik niet onthouden (helaas).

Je kunt ook Reiki voor in de toekomst geven. Bijvoorbeeld: voor iemand die de andere dag naar de tandarts moet en daar erg zenuwachtig voor is. :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:34

Heb ik inderdaad ook al een paar keer gedaan.
Ik gebruik wel de symbolen. het is zo moeilijk zeggen of het zonder wel of niet werkt. Als je aan iemand denkt, en bijvoorbeeld een bepaalde behandeling (tandarts/operatie o.i.d.) verloopt goed, zul je toch nooit weten of dat nu wel of niet door de reiki komt :P Vind het zelf echt moeilijk om in reiki op afstand te geloven. Heb al meerdere malen héle positieve berichten van mensen gehoord waarnaar (of naar hun huisdier) ik gestuurd heb. Maar ik vind het zo iets ongelooflijks. Ik vind het dan ook zeker de moeite waard om het te blijven doen. Baadt het niet, schaadt het zeker niet :P

Vanmorgen werd een van m'n honden gegrepen door een andere hond.... :P Goh, wat was ik even in paniek. Toen we ze eindelijk uit elkaar haren, dacht ik hem goed gecheckt te hebben, maar toen ik thuis zijn bandje af wilde doen, zat m'n hand onder het bloed.... Hij had een klein wondje boven z'n oog en een sneetje in zijn oor..... Heb toen (met een doekje ertussen) reiki gegeven. Bloeden was gauw gestopt en hopelijk houdt hij er niets (infectie) aan over!!
Uiteraard had ik met hem naar de dierenarts gegaan als het erger was geweest. Maar hij is zo ontzettend bang bij de dierenarts, dat ik er liever niet heenga als het niet nodig is. Op zulke momenten ben ik zo blij met m'n reiki!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:52

Ik gebruik alleen het mentale en het krachtssymbool, het symbool voor afstandsbehandelingen vind ik ook erg ingewikkeld. Ik heb het wel eens gebruikt voor mezelf oa bij sollicitatie of andere moeilijke gesprekken bijvoorbeeld. Het heeft me wel altijd het gevoel gegeven dat ik dan meer in balans was en mijn intuitie veel scherper was, dat ik meer in mijn kracht kon gaat staan. Ik zou het eigenlijk weer meer moeten gebruikten. Ook zonder symbool komt de energie wel aan is mijn ervaring, het gaat om de intentie.