stoppen met de pil, uitwerking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: stoppen met de pil, uitwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:12

Vannacht de hele nacht niet geslapen door enorme krampen en narigheid. Weet wel dat als dat niet beter wordt nu met de nuvaring dat ik gewoon weer aan de pil ga. Een keer kan gebeuren, vind m'n werk niet erg. Maar als ik maandelijks een ochtend niet kan komen werken doordat ik dan al 24 uur lang wakker ben en niet meer weet waar ik het zoeken moet... Afgezien dat is het ook zo vervelend om uit te moeten leggen aan je mannelijke manager :=

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:14

"Het bloed blijft echt STRO-MEN! Je begrijpt dat dat op een bureaustoel niet erg hygiënisch is!"

Begrijpt hij vast wel :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:15

luier om doen? :P

nee flauw,sorry :(:)
als ik het allemaal zo lees heb ik dus nog flink mazzel,of de volgende keer moet een ramp worden als ik ongesteld word.
hoop het eigenlijk niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:16

IEUW!
Maar het kwam er wel dichtbij ja. Of nou ja, niet eens zozeer de hoeveelheid maar het geweld waarmee het er volgens mijn lichaam uit MOET NU EN WEL NU DIRECT ^) was wel nasty.

Ellepel, het maandverband wat ik gebruik (tampons moeten er ook NU DIRECT uit volgens mijn lichaam :roll: ) zit niet ver van een luier af :\ _O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:44

<<) :')
* ziet het plaatje al voor zich*

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:47

Ben tijdje terug gestopt met pil, en was vanaf moment 1 op de klok af regelmatig ongesteld.

Maar ik kreeg er een hele slechte huid van. Dus toen ander hormoonding gezocht maar dan met zo min mogelijk hormonen: nuvaring.
maar huid bleef slecht (en nuvaring is belachelijk duur)

Dus maar weer aan de pil, en nu heb ik weer een perzikhuidje :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:40

nou volgens mij zijn mijn eierstokken (letterlijk) aan t rammelen.. mennn pfff
heb bijna elke dag wel krampen in mn onderbuik..

overigens nu geen diarree meer maar ook al sinds maandag ochtend geen ontlasting gehad (en volgens mij heb ik maandag ochtend ook alleen moeten plassen, weet het niet meer zeker, maar dan was t dus zondag voor t laatst)... dus weet niet waar dat allemaal blijft? weer een ander uiterste dit..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:45

Weet je Dan zeker dat het niet bijv met je eetpatroon te maken heeft?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:02

nou zeg nooit nooit maar ik denk dat t daar niets mee te maken heeft?
ik doe nu iig niets anders dan de afgelopen jaren..
Maargoed, misschien is t weer even een vlaag en heeft t niets met de pil te maken
mijn stoelgang was eerder met vlagen ook al wat raar geweest.
maar sinds ik met de pil gestopt ben, nu ong 2.5 week geleden oid heb ik continu wel wat met mn darmen/onderbuik..

mja misschien heb ik nu ook wel springende eitjes :P

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:11

Daar is ook lastig achter te komen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:30

Weer wat nieuws erbij: gevoelige tepels, check!

En ik weet niet of t nu net toeval is, of dat t komt omdat ik al even geen eh 'mannelijk contact' hebt gehad of dat ik t alleen opmerk omdat ik t hier een aantal keer gelezen heb maar mijn hele lijf schreeuwt op dit momen ' i need a man!!' Haha..
(Ik herken mezelf hier amper in joh.. Afgelopen 2,5 jaar, en zeker de laatste 1,5 jaar sinds t uit is met mn ex, voel ik juist t complete tegenovergestelde.. )
Nee maar serieus... Ik heb t gevoel alsof mn oerinstinct ineens op hol slaat en ik morgen in de supermarkt oid een wildvreemde vent ga bespringen omdat ik mezelf (of mn hormonen) niet meer in de hand heb :p
Ik weet echt niet wat k hiermee aanmoet haha.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:37

Zwitsal dat klinkt me zooo bekend he haha sinds ik gestopt ben heb ik dat gevoel dus ook haha
en maar staren en staren naar de mannen hahahaha ohw da's toch echt te erg :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:48

Haha. Ik heb ineens echt interesse in alles wat mannelijk is en binnen een acceptabele leeftijdscategorie valt haha.
Ik moet mezelf gewoon echt inhouden om niets te laten merken!
Normaal ben ik best wel onzeker/preuts en als ik al wat wat voel dan onderneem ik vaak geen actie (om wat voor reden dan ook), en nu moet ik echt opletten dat t niet teveel opvalt, dat ik expres even naar een andere ruimte ga, dat ik net elke simpele vraag om hulp ('hey, kun je voor mij even dit hek opmeten?) Benut, want anders gaat t echt opvallen denk ik :p

Edit: ik kon er net ffe niet opkomen maar wat ik bedoel is: ik moet mezelf echt tegenhouden om geen actie te ondernemen! (Vooral omdat t in de meeste situaties denk ik niet echt eeeeh gepast is haha). Als ik me dus niet inhou blijft t dus niet bij staren haha

Ik vind t opzich wel grappig dit maar ik ben wel een beetje 'flabbergasted' hiervan :p.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 05:14

:))

Citaat:

nou,ikke wel! _O-

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:59

Daar heb ik ook last van... Hubbie vind het niet erg geloof ik O:). Heb nu wel last van buikpijn, weet alleen niet waar het van komt. Is echt 1 plek die pijn doet.
Bij mijn worden m'n tepels godzijdank minder gevoelig. Eerst hoefde m'n bh maar net niet goed te zitten en dan code uk het zo goed dat het pijn deed.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:02

Ik heb opeens een uitbarsting van puistjes. Heb er nog nooit zo veel tegelijk gehad, ook niet voor ik de pil nam. Nu goed, zal het maar een paar maandjes tijd geven en hopen dat het weer overgaat...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:19

ellepel schreef:
:))

Citaat:

nou,ikke wel! _O-

Hahaha ik heb geen vriend en ben dus eigenlijk ook niet zo van de scharrels.. Sterker nog.. Toen t uitging met mn ex was ong t eerste wat k dacht 'fieuw, van dat seks-gedoe ben ik af' (ook wel door omstandigheden dat ik er zo over dacht), en de afgelopen 1,5 jaar oid is dat eigenlijk zo gebleven.. Tot nu dus :p

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:47

nou ja,wie weet wat je nog tegenkomt.
:D .

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:38

Haha ja wie weet, alhoewel dat dan ook een heel gedoe is want dan moet k weer gaan rommelen met condooms enzo :p (heb zo'n hekel aan die dingen :p)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:21

Ghehehehe dat herken ik wel Zwitsal. Zelfs nu ik gierend ongesteld ben heb ik nog een fanatiek libido. Ieuw! Dus dat wordt keurig onderdrukt ( "down boy, down!") :') Is alleen geen man in mijn leven op dit moment, dus mijn libido moet nog even geduld hebben :+

Gevoelige tepels heb ik gelukkig geen last van *klopt af*

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:50

Ik ben na 5 jaar gestopt met de prikpil,
En ik ben het allergelukkigste mens ter wereld!
Ik zing de hele dag, ben vrolijk, ruim de hele dag op, me paard krijgt de aandacht van ze leven, me honden lopen een marathon elke dag, ieder mens word blij van me,
Ik heb echt nergens last van gehad, ben nog niet ongesteld geworden, ( sinds februari gestopt )
Ik hoef die troep dan ook echt niet meer,
Nu snap ik, waarom ik altijd zo lusteloos en moe was...

Maar ieder mens reageert anders,
Mijn moeder werd depri toen ze stopte :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 00:00

Jullie kunnen misschien allemaal wat van jullie gevoel aan mij geven? :o
Het libido is ongeveer tot beneden 0 gezakt, wat niet bepaald leuk is voor mijn vriend...

Ik ben nog steeds aan de pil (Deso 20) maar voel me er niet goed bij. Weet niet of het door de pil komt, ben verschillende gebieden aan het aftasten.
Maar ik ben echt een kreng geworden om het zo te zeggen, ik word van de ene minuut op de andere boos en ik heb geen idee waarom. Ik kan dan écht boos worden, ik weet dat ik dan belachelijk bezig ben maar kan er niets tegen doen.

Ik weet echt niet wat ik moet doen...

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:08

@Sander_Lotte: Ik kon in de periode dat ik de pil gebruikte ook héél licht ontvlambaar zijn :=
Dacht eigenlijk dat dat gewoon bij m'n karakter hoorde :o Slikte de pil al zo lang, die link had ik niet zo gelegd.
Sinds ik 'm niet meer slik ben ik rustiger geworden :j Kan nog steeds ontzettend boos worden, maar nu meer met gegronde redenen zeg maar..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:17

Dat herken ik ook wel. Ik was onverschillig, euforisch blij of heel erg boos. Zat eigenlijk geen tussen-emotie in := :') Dat is nu wel beter geworden :j

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:47

Ben nu sinds 2 dagen gestopt met de pil...Heb hem bijna een jaar geslikt. Ben er echter heel depri en down van geworden. Ook lijkt niks meer echt tot me door te dringen en is alles een grote waas. Ik voelde me ook heel lusteloos en had nergens energie voor. Had ook veel lichamelijke klachten, heb er zware migraine door gekregen, terwijl ik eerder nooit hoofdpijnerig of iets was. Ow en het huilerige..ook echt afschuwelijk, bij het minste of geringste springen er al tranen in mn ogen of loop ik te janken als een klein kind (iets wat echt totaal niet bij me past) Het licht ontvlambare herken ik ook heel erg. Ofterwijl ik herkende mezelf gewoon echt niet meer. Hoop dat door het stoppen het misschien wat beter wordt! Na hoeveel tijd merkte jullie ongeveer verbetering/ dat je je anders voelde? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.