Alternatieve therapeuten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:19

Arabesk schreef:
Jaaaaaaaaaaaren terug had een mariabeeld in Volendam bloed gehuild (zucht alweer, pers erbij, totaal circus). Mensen voelden zich zelfs spontaan beter/minder ziek. Er dreigde een bedevaartsoord te ontstaan, totdat iemand het zat was en de poetsdoek pakte en de tranen wegveegde. Klaar is kees en over was het gezeur :D

Later bleek dat kwajongens er bloed op gesmeerd hadden, maar ondertussen gingen de 'opgestaan uit rolstoel' verhalen al weer in de rondte 8)7

Onderschat de kracht van het placebo niet. Geloven dat iets werkt is soms al voldoende om daadwerkelijk een verbetering in gezondheidstoestand te zien. Er loopt momenteel ook een onderzoek naar placebo effecten maar ik ben vergeten aan welke universiteit.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:44

Citaat:
Kruiden vallen in principe ook onder voedsel, maar nu willen ze homeopathie en dergelijke gaan verbieden en waarom?
Omdat steeds meer mensen wakker worden en niet de reguliere geneeskunde meer willen ondersteunen en zelf oplossingen gaan zoeken uit de natuur die dus blijkbaar beter werken, want waarom komt er anders een verbod op zelfstandig nadenken en zelf beslissen wat je met je lichaam doet?

Nu ga je dingen door elkaar halen, homeopathie is géén kruiden, en ook absoluut géén natuurlijk middel!
De reden waardoor er nu vanuit de overheid tegendruk kom op de verkoop van homeopathische middelen is vanwege de misleidende claims op de verpakking. Geen een van de homeopathische middelen is correct wetenschappelijk bewezen, maar ondanks dat zetten fabrikanten erop als: Bewezen werkzaam! Of van die geweldige vage claims: ondersteunt, stimuleert etc. Er moet nu ook onderzocht worden of het wel werkt, anders mag het niet zo verkocht worden, voor middelen die in de winkel liggen geldt een overgangsregeling van 2 jaar. Maar VSM en Boiron spannen overal zaken tegenaan waardoor er veel tijd wordt gerekt. (overigens hebben ze nu vrijwel alle zaken, zelfs in hoger beroep, verloren).
Apothekers moeten zelfs de klant erop wijzen dat het gaat om een onwerkzaam middel bij verkoop (wordt overigens nauwelijks gedaan ivm verkoopcijfers).

Wilde dat even recht zetten :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:59

Kuggur schreef:
marleen_usar schreef:
Wat een mooie ervaring,heel fijn dat jij een oplossing hebt gevonden. Ik help ook mensen, en sommige lopen al jaren met pijn.Laatst hadden we fair, en ik werkte daar en er kwam een vrouw die kon amper lopen. Ik zei ik ga proberen u te helpen, ze sprong van de massage tafel en zei, huh de pijn is weg.

Het is wonderbaarlijk. Sprong ze meteen van de tafel van de tafel toen je dreigde haar te gaan helpen?

Miska schreef:
@ Kuggur
Wat trekt jou zo aan om in dit soort topics je mening te geven?

Nou, eigenlijk herhaalt Kuggur precies wat er staat als je goed leest.. Ik moest er eigenlijk wel een beetje om lachen.

Interessant topic, ga het later even helemaal doorlezen.

edit: type fout
Laatst bijgewerkt door IMJ op 12-07-12 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:26

Saar4 schreef:
Onderschat de kracht van het placebo niet. Geloven dat iets werkt is soms al voldoende om daadwerkelijk een verbetering in gezondheidstoestand te zien. Er loopt momenteel ook een onderzoek naar placebo effecten maar ik ben vergeten aan welke universiteit.

Precies, dus dan kun je wel nagaan wat gedachtenkracht met je doet...

Je kunt zelfs slanker en gespierder worden door te denken dat je aan het sporten bent.

pleiada schreef:
Hmm je beschrijft je mening over de voedingsindustrie en de farmaceutische industrie erg goed,dat is precies hoe ik erover denk..We leven niet in een land met vrij land maar meer in de middeleeuwen met een modern jasje dan ;)

Klopt, we denken wel dat we in een vrij land leven en een vrije mening hebben, maar dat is dus helemaal niet waar.
Uiteindelijk zijn we moderne slaven en worden we mak gehouden als een kudde schapen.

Focussed schreef:
Citaat:

Kruiden vallen in principe ook onder voedsel, maar nu willen ze homeopathie en dergelijke gaan verbieden en waarom?
Omdat steeds meer mensen wakker worden en niet de reguliere geneeskunde meer willen ondersteunen en zelf oplossingen gaan zoeken uit de natuur die dus blijkbaar beter werken, want waarom komt er anders een verbod op zelfstandig nadenken en zelf beslissen wat je met je lichaam doet?

Nu ga je dingen door elkaar halen, homeopathie is géén kruiden, en ook absoluut géén natuurlijk middel!
De reden waardoor er nu vanuit de overheid tegendruk kom op de verkoop van homeopathische middelen is vanwege de misleidende claims op de verpakking. Geen een van de homeopathische middelen is correct wetenschappelijk bewezen, maar ondanks dat zetten fabrikanten erop als: Bewezen werkzaam! Of van die geweldige vage claims: ondersteunt, stimuleert etc. Er moet nu ook onderzocht worden of het wel werkt, anders mag het niet zo verkocht worden, voor middelen die in de winkel liggen geldt een overgangsregeling van 2 jaar. Maar VSM en Boiron spannen overal zaken tegenaan waardoor er veel tijd wordt gerekt. (overigens hebben ze nu vrijwel alle zaken, zelfs in hoger beroep, verloren).
Apothekers moeten zelfs de klant erop wijzen dat het gaat om een onwerkzaam middel bij verkoop (wordt overigens nauwelijks gedaan ivm verkoopcijfers).

Wilde dat even recht zetten :D

Dat klopt, maar homeopathie is wel uit planten ontstaan, (en met name heilzame kruiden) alleen het is dermate verdunt dat de energetische waarde werkzaam is...
Dat is met tincturen en bachbloesems ook.
Ik begrijp niet zo goed dat mensen 1st wetenschappelijk bewijs nodig hebben voordat ze willen aannemen dat iets werkt.
Die mensen denken in mijn beleving veel te aards.
Je kunt toch je eigen gezonde verstand en intuïtie/gevoel gebruiken om een conclusie te trekken?
Gelukkig zijn we nog wel vrij genoeg om die keuze zelf te maken, maar al die alternatieve dingen worden niet vergoed en moet je uit eigen zak betalen.
Nou ik betaal liever iets uit eigen zak, dan dat ik naar de huisarts ga en één of ander chemisch middel mee naar huis krijg wat mij niet beter maakt, maar onderdrukt. (zoals veel andere dingen ook onderdrukt worden)
Reguliere geneesmiddelen zijn een lapmiddel en pakken de oorzaak niet aan.
Bovendien gaat er een heel proces aan vooraf voordat je ziek wordt, dus kun je het wel tijdelijk oplossen alleen zul je toch de oorzaak aan moeten pakken en dat is wat er in het alternatieve circuit wel gebeurt.
Ook lang niet overal natuurlijk, maar je kunt zelf zoveel meer dan je denkt.
Het lichaam heeft een ZELF genezend vermogen en is ons voertuig waar we goed voor moeten zorgen.
In een diesel auto gooi je toch ook geen benzine?! Dus waarom proppen we ons lichaam vol met chemische troep wat ons lichaam eigenlijk niet herkent als voedsel en dergelijke?

Kruiden mogen jammer genoeg ook niet meer verkocht worden als heilzaam of geneeskrachtig, terwijl ze dat wel degelijk zijn. :j
Alleen we zijn de kennis er over 'vergeten' maar onderschat onze gedachtekracht ook niet, want als je niet wilt genezen (hetzij bewust of onbewust) dan helpt geen enkel middel.

Ik ben van mening dat we allemaal Zielen zijn die hier op Aarde hun eigen essentie in alle vormen willen ervaren.
Het draait om balans en Moeder Natuur is daar een geweldig voorbeeld van, want die kijkt niet naar goed of slecht. Het is gewoon zo.

IMJ schreef:
Nou, eigenlijk herhaald Kuggur precies wat er staat als je goed leest.. Ik moest er eigenlijk wel een beetje om lachen.

Interessant topic, ga het later even helemaal doorlezen.

Juist ja, maar die heeft al eerder gepost in het topic en valt nu met andere woorden in de herhaling en probeert ons ervan te overtuigen dat het allemaal kolder is en niet wetenschappelijk onderbouwt en drijft er vervolgens de spot mee etc.

Daar is het topic ten 1e al niet voor bedoeld en ten 2e is het overigens ook niet het 1e topic over dit soort dingen waar die in spamt, dus ik ben heel benieuwd waarom deze topics voor Kuggur toch de moeite waard zijn om aan te klikken, terwijl het hem niet lukt om de mensen op andere gedachte te brengen hier en al helemaal niet op de manier zoals het gaat.
In mijn beleving heb je dan niks beters te doen en probeer je dan 'gewoon' te 'zieken' om aandacht te krijgen of heb je last van een zeurzak en kun je niet het respect opbrengen voor mensen die anders denken. ;-)

IMJ

Re: Alternatieve therapeuten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:30

Denk dat het handig is als iedereen elkaars mening respecteert ;-) of je er nu in gelooft of niet..
Leven en laten leven.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:37

Moderatoropmerking:
Ik heb het al eerder aangegeven, maar dit topic is niet bedoelt om de methode of betrouwbaarheid ter discussie te stellen. Als je dat wilt, staat je vrij een ander topic te openen.
Daarnaast wil ik er ook op wijzen dat vragen met betrekking tot paarden hier ook niet thuis horen.

Graag dus nu weer ontopic verder!!!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:06

IMJ schreef:
Denk dat het handig is als iedereen elkaars mening respecteert ;-) of je er nu in gelooft of niet..
Leven en laten leven.

Precies, want als men er baat bij heeft doet het er niet toe wat een ander er van vindt. :P
Ervaring is de beste leermeester.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:11

Miska, ik moet toch even kwijt dat ik o.a. de geboden in je profiel ZO mooi vind om te lezen!!
(en dat je een waanzinnig mooi huis krijgt! :D )

Het stukje dat gedachtenkracht veel met je doet ben ik het absoluut mee eens, maar dat je bijvoorbeeld slanker kan worden door te denken aan sport kan er bij mij niet in (en daar ben ik het levende bewijs van _O- )

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:00

Miska: ik begrijp je gedachtengang maar ben het niet overal mee eens :D
De reden waarom ik wetenschappelijk bewijs wil hebben voor ik iets echt geloof is simpel, als het écht werkt dan moet je dat toch kunnen bewijzen? Als het bij Pietje werkt, waarom kun je dat dan niet herhalen in en onderzoek met honderden of duizenden mensen met dezelfde aandoening?

Kruiden zijn ook gewoon chemisch. De werkzame stoffen zijn gewoon chemische stoffen die op een bepaalde manier interacteren met het lichaam. Hetzelfde als een regulier medicijn. Deze zijn alleen (meestal) niet meer uit een plant gehaald, omdat er simpelweg niet genoeg planten zijn om het uit te halen of het veel te duur is om dat elke keer te extraheren, en worden de stoffen nagemaakt in het lab.
Kruiden en gewone medicatie verschillen dus helemaal niet zoveel, allebei hebben ze onbedoelde bijwerkingen en zijn ze chemisch van aard.
Het nadeel van gewoon zelf kruiden (ruw dus niet in gefabriceerde pilvorm bijv) is dat je zo veel niet weet. De dosis werkzame stof kan per plant en plantdeel (wortel, blad, bloem) verschillen, ook per dag (weersomstandigheden, bloei etc), en per manier van verwerken en conserveren (drogen, vers, vries). Je bent dan dus heel scheikundig bezig en ik denk dat de gemiddelde leek daar meer schade mee kan doen dan heil.

Wat dat betreft is kruiden in geraffineerde vorm veiliger. Maar dan werk je ook weer mee aan een miljarden industrie van de fabrikanten. En die zijn ook absoluut niet heilig :D

Kentaro: was laatst een onderzoek over! Een groep proefpersonen moest iedere dag zoveel minuten met gewicht aan hun vinger hun (ik dacht) wijsvinger buigen. Een groep moest niks doen (controle groep) en een deel moest denken dat ze iedere dag met gewicht hun vinger moesten heffen.

De eerste groep had iets van 11% nieuwe spiergroei, de controle groep 0-1% en de inbeelders 4 a 5 dacht ik! Dus een heel leuk resultaat! :D :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:17

Wat apart, van dat onderzoek!!
Moet ik toch maar eens beter m'n best gaan doen }>
Ik ken wel onderzoeken met het placebo effect, dat mensen die bewezen iets mankeerden, daadwerkelijk beter werden met een placebo! Maar dat kan ik voor mezelf dan wel weer verklaren d.m.v. zelfherstellend vermogen. Maar dat je ook spieren kunt kweken/af kunt vallen, vind ik echt heel apart :D

Vind bepaalde dingen die jij omschrijft over de kruiden, wel iets om over na te denken!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:29

Ik had gisteren nog een gesprek met een klant..Ik vroeg hoe het met haar kleinkinderen was waar ze een dag in de week op past..Toen vroeg ze hoe het met mijn kinderwens was,nou die heb ik niet maar als ik hem zou hebben zou het denk ik zowiezo erg moeilijk gaan omdat ik nog nooit een normale hormoonhuishouding heb gehad(vroeger weinig ongesteld en onregelmatig en nu wordt ik het over het algemeen haast nooit meer)..In het verleden heb ik er veel aan proberen te doen zowel regulier als alternatief..Alternatief werkte nog het best maar uiteindelijk gaat het toch weer minder,doordat de oorzaak waarschijnlijk(weet ik natuurlijk niet zeker)een stuk dieper zit dan alleen maar lichamelijk..Dat er ook een les is die je waarschijnlijk moet leren..Ik ben nu zover dat ik het gewoon accepteer en dat heeft me gebracht dat ik van al die klachten af ben die erbij hoorden,dus daar ben ik echt super blij mee :j

Nu zei mijn klant dat ik absoluut eens een keer naar de Gynacoloog moest om te onderzoeken waar het vandaan komt en bla bla...Ze zei erbij ja want ook al doe je het niet om zwanger te worden dan moet je er toch iets aan doen want als je bepaalde hormonen mist kun je bijvoorbeeld al jong osteoporose krijgen en dan heb je kans dat je op een gegeven moment weinig meer kan en paardrijden kun je dan zowiezo wel vergeten..Ik heb zowiezo echt niets meer met artsen en ziekenhuizen en dat niet door een vervelende ervaring maar gewoon omdat ik de manier van werken echt niet begrijp,het is vaak onderdrukken en niet genezen..Het is zelfs zo dat je door medicijnen juist meer klachten erbij krijgt..Als ik een ongeluk krijg moet ik natuurlijk wel,maar anders....

Dit is even een voorbeeld van de mentaliteit die veel mensen hebben van alles proberen te voorkomen want stel dat je dit of dat krijgt..Ik heb daar bar weinig mee en weiger het om zo te leven,zo kun je niet ech genieten van het leven..Wat vinden jullie hier nou van?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:37

Ik hoop dat ik het goed heb opgevat :P Maar ik wijs niet bij voorbaat al het reguliere af. Als het echt zo is dat de mogelijkheid bestaat dat je er diverse problemen van kunt krijgen, zou het voor mij wel de moeite zijn om in het ieder geval eens een gesprek met een gynacoloog te hebben en aan de hand daarvan te beslissen of ik me daar wel of niet in kan vinden en er verder mee ga!
minder wordt je daar zeker niet van :P

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:53

Je hebt aan de ene kant wel gelijk,maar ik heb verder geen klachten en heb niet zo heel veel behoefte om iets te doen aan iets wat ik zou kunnen krijgen..In dit geval krijg je denk ik meestal iets met hormonen en dat trekt me niet..Een ander zou ik trouwens nooit afraden naar een arts te gaan hoor..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:52

Iets met hormonen zou ik ook niet op zitten te wachten!!
Maar ik ben bijvoorbeeld diabeet. Is helaas bekend met verschillende complicaties. O.a. m'n ogen moet ik iedere 6 maanden laten checken. Doe dat ook zeker (is m'n grootste angst, dat het ooit mis gaat met m'n ogen.. :P ) Maar dat is dan checken en krijg er geen rare dingen voor. Het is dus ook preventief, maar liever voorkomen dan (niet)genezen!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:04

In jou geval moet je ook onder controle blijven :j Als je dat dan niet zou doen zou dat erg dom zijn..Ik werk een dag in de week als pedicure en heb ook de diabetes erbij gedaan en ik vergeet nooit meer de beelden van de voeten van diabeten die hun diabetes verwaarloosden :wow: en dan inderdaad ook de ogen,je zou er maar slechtziend van worden..Maar wat je zegt dat is makkelijk te controleren en je krijgt er ook geen rare dingen voor om in te nemen,ja en als je moet spuiten of pillen moet slikken ervoor kom je daar denk ik niet onderuit..Of wel?

Hormonen vind ik eng hoor,het beïnvloed je meestal niet op een positieve manier..Ik heb er al veel ellende van gezien en weet ook zelf erg goed dat hormonen veel invloed hebben op je psyche..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:14

Snap je twijfel pleidaia.

Ik ben vanmiddag hier bij een stenenwinkel geweest.
Nou het is de eerste keer dat ik met niets terug kwam zeg.
Daar betaal je per gram!
De prijzen varieerden van 30 cent tot 2 euro per gram zo'n beetje.
Ik pakte de kleinste, 60 cent per gram en dat ding was nog 18 gram! :oo
Seriously, prachtige stenen maar ik heb het gelaten voor wat het was.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:35

Wat een geld zeg :wow: Dan ben je hier in Nederland echt veel goedkoper uit!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:37

Bizar duur, de seleniet toren die ik heb was daar gewoon bijna 2 keer zo duur.
ik heb 8 euro betaald, daar betaalde je dus 14.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:38

Hmm raar..Is het daar heel erg toeristisch of zo dat ze daarom zo veel geld vragen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:41

Erg toeristisch hier ja. Maar dan nog?
Ik zag een heel mooi pyriet achtig iets, 60 cent de gram.
Ding woog 38 gram! Dat koop je toch niet meer? :(

Ik hoop dat er nog meer winkels zijn hier..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:43

Ik weet,dat jullie weten dat ik geen bal van dat stenen gedoe geloof,maar even een serieuze vraag.....
Ik neem aan dat jullie niet deskundig zijn in steensoorten etc,dus hoe weet je dat je de steen rijgt die je besteld......en ik heb zo mn redenen dit te vragen.........

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:49

Ja misschien zijn er nog wel wat meer winkeltjes met sten te vinden daar :j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:50

Als je weet hoe een bepaalde steen eruit ziet zie je toch of je de goede hebt?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:51

Het is niet altijd wat het lijkt........

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:52

Hoe bedoel je precies?