Wie start er mee buikspieroefeningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:11

Ja, die hou ik makkelijk vol eigenlijk. De twee zwaarste oefeningen die erin zitten vind ik die toe touches en de alternating curls. Maar in het algemeen gaat het vlot. Vind het ook best een animerend filmpje. Dat oud muziekje erop, die man die je probeert te motiveren, 'come on gang'. :P

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:28

Haha ja, het is wel een leuk filmpje :P
Hmm goed, dan wordt mijn eerste doel om dat filmpje aan te kunnen haha :')

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:15

weetje wat heel erg is, ik heb gereageerd in dit topic dat ik ook zou gaan beginnen en *schaam* ik heb het nog steeds niet gedaan. Ik BLIJF het maar uitstellen. En ondertussen lees ik hier maar dat iedereen het mooi doet! ;) haha oké oké nu ga ik ECHT beginnen. NU!!!!!

*edit onee ik lees net dat het op je bed absoluut niet kan... en ik heb geen matje en de vloer is mij toch echt te koud.... oké morgen begin ik dan echt... ( jeetje wat slap)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:26

Miri schreef:
weetje wat heel erg is, ik heb gereageerd in dit topic dat ik ook zou gaan beginnen en *schaam* ik heb het nog steeds niet gedaan. Ik BLIJF het maar uitstellen. En ondertussen lees ik hier maar dat iedereen het mooi doet! ;) haha oké oké nu ga ik ECHT beginnen. NU!!!!!

*edit onee ik lees net dat het op je bed absoluut niet kan... en ik heb geen matje en de vloer is mij toch echt te koud.... oké morgen begin ik dan echt... ( jeetje wat slap)

Zelfde hier. :+

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:59

*\o/* Jaa gisteren weer begonnen, voelde toch weer even lekker!

Ik doe trouwens wel een aantal oefeningen op mijn bed, juist omdat ik op de grond écht pijn in mijn rug krijg :+
De plank doe ik overigens wel op de grond, vind de oefening an sich al moeilijk zat, daar hoeft niet nog eens gewiebel bij te komen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:00

marjolein_el schreef:
Miri schreef:

Zelfde hier. :+

toch wel een beetje slecht hoor! :(:)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:10

Hihi, ik heb het vorige week een keer gedaan en verder is het er ook niet meer van gekomen :o Vanavond voor ik ga hardlopen...

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:18

_Yasmine_ schreef:

ja ik weet het ;( . Maar vanaf vandaag moet ik echt beginnen.. het lekkere weer komt er aan en als alles strak wil moet ik toch echt nu beginnen..

Heeft iemand trouwens ook goede oefeningen voor de benen/billen en armen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:18

_Yasmine_ schreef:

Ik doe trouwens wel een aantal oefeningen op mijn bed, juist omdat ik op de grond écht pijn in mijn rug krijg :+
De plank doe ik overigens wel op de grond, vind de oefening an sich al moeilijk zat, daar hoeft niet nog eens gewiebel bij te komen

Oefeningen op bed doen is echt heel erg slecht en werk je rugklachten in de hand. Als je op de grond last van je rug krijgt dan doe je simpelweg de oefeningen met een verkeerde houding. Google eens op 'bekken kantelen' voor een goede houding op de grond en dan zul je zien dat je minder last van je rug krijgt. Ook niet op de kale grond gaan liggen, vouw 2 badlakens op elkaar en ga daar op liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:20

Miri schreef:
_Yasmine_ schreef:

ja ik weet het ;( . Maar vanaf vandaag moet ik echt beginnen.. het lekkere weer komt er aan en als alles strak wil moet ik toch echt nu beginnen..

Heeft iemand trouwens ook goede oefeningen voor de benen/billen en armen?

Neem een paar lessen op de sportschool. het is zo belangrijk een goede houding aan te nemen, wanneer je oefeningen gaat doen. Doe je dat niet, dan train je simpelweg niet de spieren die je wilt trainen, met het gevolg dat je geen resultaat hebt.

Ik heb idd oefeningen voor billen en armen, maar daarbij is gewoon een goede houding vereist, anders train je iets anders.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:19

Mindim schreef:
_Yasmine_ schreef:

Oefeningen op bed doen is echt heel erg slecht en werk je rugklachten in de hand. Als je op de grond last van je rug krijgt dan doe je simpelweg de oefeningen met een verkeerde houding. Google eens op 'bekken kantelen' voor een goede houding op de grond en dan zul je zien dat je minder last van je rug krijgt. Ook niet op de kale grond gaan liggen, vouw 2 badlakens op elkaar en ga daar op liggen.

bekken kantelen is het probleem niet, die is als het ware al naar achteren gekanteld. leer ik ook op mijn opleiding :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:43

Je krijgt niet zomaa last van je rug, dan doe je iets fout. En het oplossen door op bed te gaan liggen en daar je oefeningen te gaan doen, is wel een van de foutere dingen die je doen kunt ;)

Als je last hebt van je rug, ben je met je rug aan het trekken, terwijl het de bedoeling is dat je dat met je buikspieren doet, dus je trekt automatisch je rug hol en dat is niet de bedoeling.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:58

Ik vind het overigens ook heel moeilijk om m'n rug niet hol te trekken. Als ik plat op m'n rug lig, kan ik ook alsnog makkelijk een hand tussen de vloer en m'n onderrug kwijt, maar m'n rug nog platter tegen de vloer aan drukken/m'n bekken verder kantelen, wordt enorm krampachtig :P

moonfish13 schreef:
Knoffer schreef:
Maar soms kan het ook pijn doen omdat je spieren nog niet sterk genoeg zijn, dan is het gewoon even doorzetten, want anders krijg je die spieren ook nooit sterk genoeg.

Bij veel last is het sws raadzaam advies inwinnen bij de fysio/manueeltherapeut.

Ik heb net een jaar bij een fysio/manueel gelopen dus dat zit wel goed.
Heb een hele tijd heel erg last van mijn rug gehad, dus ik ben gewoon nog een tijdje voorzichtig. :)

Begrijpelijk :) Ik heb zelf wel ook oefeningen van m'n manueel therapeut die wel degelijk soms onprettig zijn voor m'n rug.

moelly

Re: Wie start er mee buikspieroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:01

Ben vanmorgen weer begonnen, ben toch wel erg teleurgesteld in mezelf dat ik die 2 maanden niet door ben gegaan.. maargoed gezondheid staat voorop :o

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:05

Ik ga vanavond nog even flink aan de slag,
en dan woensdag avond denk ik weer even en vrijdag weer.
Ga van de week even foto maken,, zal vanavond maar even niet doen want is helaas weer wat vet bij gekomen

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:47

@ietjelover: ik denk niet dat je dat vet binnen 3x eraf hebt ;)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:52

Ik ben niet heel dik hoor ;) je ziet nog steeds blokjes zitten maar weer net iets minder.
Ik fiets ook nog iedere dag 18 km heen en 18 km terug en rijd bijna iedere dag 2 paarden,
en daarbij nog hardlopen en krachttraining en ik eet gezond.
En ik zie na een aantal dagen weer redelijk wat verschil

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:54

Oké, netjes! Zo'n lichaam moet ik ook maar eens aanschaffen :+
nee hoor, grapje :P

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:09

Heb uit mezelf ook al niet de aanleg om dik te worden dus is nooit zo moeilijk geweest.
Ik de dit alles omdat ik een hele slechte rug heb en hierdoor gespierder moet worden

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:10

Ik vlieg er nog eens snel in! Eigenlijk helemaal geen zin meer, maar om de routine erin te houden toch maar doen.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:23

Is het raar dat mijn nek zeer doet met de oefeningen? xd Mijn rug gaat helemaal prima trouwens :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:50

Mindim schreef:
Je krijgt niet zomaa last van je rug, dan doe je iets fout. En het oplossen door op bed te gaan liggen en daar je oefeningen te gaan doen, is wel een van de foutere dingen die je doen kunt ;)

Als je last hebt van je rug, ben je met je rug aan het trekken, terwijl het de bedoeling is dat je dat met je buikspieren doet, dus je trekt automatisch je rug hol en dat is niet de bedoeling.

Ik las in dit topic een post van een ander die zei dat rugpijn ook kan komen door onderontwikkelde rugspieren en dat dit met de tijd dus beter wordt, omdat je deze meetraint, is dat dan onzin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:00

Saskiaatje schreef:
Mindim schreef:

Ik las in dit topic een post van een ander die zei dat rugpijn ook kan komen door onderontwikkelde rugspieren en dat dit met de tijd dus beter wordt, omdat je deze meetraint, is dat dan onzin?

Wel als je je buikspieren traint inderdaad. Die moeten het werk doen en niet je rugspieren. Rugspieren train je op een hele andere manier. Uiteindelijk zorgen sterke buikspieren voor een betere belasting van je rug. Met buikspieren trainen zie je toch echter veel dat mensen meer hun nek gebruiken en een verkeerde houding aannemen met hun rug. Dit zorgt juist voor rugpijn en nekpijn, evenals buikspieroefeningen doen op een zachte ondergrond.

@Ietjelover, je profiel laat zien dat je 15 jaar bent, dus doe wat rustig aan. Je groeit nog, dus al te veel vragen van je lijf hoeft helemaal nog niet.

@Knoffer, je bekken kantelen is niet je rug plat drukken tegen de grond. Als je op je rug ligt, breng je knieen dan eens richting je gezicht en voel dan je rug, dan ligt deze plat op de grond, zo moet ie liggen.

En buikspieroefeningen doen, daar krijg je geen platte buik van, tenzij je er geen vet op hebt zitten. Ik lees hier veel over rug- en nekpijn. Zo zie je maar weer, dat zonder een eerste begeleiding alles toch niet zo soepel verloopt en je niet traint wat je wilt, met als gevolg geen resultaat. Wil je een strakke buik, dan moet je de rest ook trainen, anders gaat het gewoonweg niet werken. En vergis je niet, houding maakt of breekt de oefening. het is niet een kwestie van je zelf heen en weer bewegen en dan lukt het wel. Genoeg mensen die een met een blessurelopen door verkeerde houding tijdens de training.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:04

De meeste mensen in dit topic doen de oefeningen denk ik juist voor hun rug, dus er was al een rugprobleem en juist door de oefeningen moet dit beter worden. Dus dat velen tijdens de oefeningen hun rug voelen, verbaast mij niet. Alleen is het natuurlijk niet heel slim om dan de oefeningen op je matras te gaan doen :+

Wat betreft plat liggen, ik snap hoe het kan idd en als ik m'n benen naar m'n lichaam breng, dan komt m'n rug idd plat te liggen. Maar als ik helemaal plat op m'n rug lig of met m'n knieën slechts gebogen, heb ik alsnog een ruimte, omdat m'n rug nou eenmaal erg hol is. Ik kan niet in een rust positie m'n rug plat op de grond leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:02

Ja das een beetje dubbel Knoffer. Het klopt idd dat wanneer je goede buikspieren hebt, je je rug ontlast. Maar als je buikspieren slap zijn en ook je rugspieren zijn niet sterk, dan kun je beter een algehele body workout doen, zo verstevig je alles.
De buikspieren zijn niet sterk en kunnen niet je hele bovenlichaam ophijsen, dus gebruik je je rug en nek. In een buikspieroefeningpositie is dat niet goed, die is bedoeld voor je buikspieren, niet voor je rug. Voor rugspieren train je weer anders.
Op een sportschool start je in het begin ook op een apparaat voor je buikspieren, voor alle spiergroepen is een apparaat, om je hoofdspiergroepen in een statische houding sterker te maken, zo voorkom je blessures. Wanneer de spieren genoeg op sterkte zijn kun je verder.
Om een goede houding te verkrijgen zijn aanwijzingen nodig. Als je in rust je rug niet plat kan leggen, lijken bijvoorbeeld sit ups me sowieso al niet een handig uitgaanspunt.