Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miri schreef:weetje wat heel erg is, ik heb gereageerd in dit topic dat ik ook zou gaan beginnen en *schaam* ik heb het nog steeds niet gedaan. Ik BLIJF het maar uitstellen. En ondertussen lees ik hier maar dat iedereen het mooi doet!haha oké oké nu ga ik ECHT beginnen. NU!!!!!
*edit onee ik lees net dat het op je bed absoluut niet kan... en ik heb geen matje en de vloer is mij toch echt te koud.... oké morgen begin ik dan echt... ( jeetje wat slap)
marjolein_el schreef:Miri schreef:weetje wat heel erg is, ik heb gereageerd in dit topic dat ik ook zou gaan beginnen en *schaam* ik heb het nog steeds niet gedaan. Ik BLIJF het maar uitstellen. En ondertussen lees ik hier maar dat iedereen het mooi doet!haha oké oké nu ga ik ECHT beginnen. NU!!!!!
*edit onee ik lees net dat het op je bed absoluut niet kan... en ik heb geen matje en de vloer is mij toch echt te koud.... oké morgen begin ik dan echt... ( jeetje wat slap)
Zelfde hier.
_Yasmine_ schreef:Jaa gisteren weer begonnen, voelde toch weer even lekker!
Ik doe trouwens wel een aantal oefeningen op mijn bed, juist omdat ik op de grond écht pijn in mijn rug krijg![]()
De plank doe ik overigens wel op de grond, vind de oefening an sich al moeilijk zat, daar hoeft niet nog eens gewiebel bij te komen
Miri schreef:_Yasmine_ schreef:toch wel een beetje slecht hoor!
ja ik weet het. Maar vanaf vandaag moet ik echt beginnen.. het lekkere weer komt er aan en als alles strak wil moet ik toch echt nu beginnen..
Heeft iemand trouwens ook goede oefeningen voor de benen/billen en armen?
Mindim schreef:_Yasmine_ schreef:Jaa gisteren weer begonnen, voelde toch weer even lekker!
Ik doe trouwens wel een aantal oefeningen op mijn bed, juist omdat ik op de grond écht pijn in mijn rug krijg![]()
De plank doe ik overigens wel op de grond, vind de oefening an sich al moeilijk zat, daar hoeft niet nog eens gewiebel bij te komen
Oefeningen op bed doen is echt heel erg slecht en werk je rugklachten in de hand. Als je op de grond last van je rug krijgt dan doe je simpelweg de oefeningen met een verkeerde houding. Google eens op 'bekken kantelen' voor een goede houding op de grond en dan zul je zien dat je minder last van je rug krijgt. Ook niet op de kale grond gaan liggen, vouw 2 badlakens op elkaar en ga daar op liggen.
moonfish13 schreef:Knoffer schreef:Maar soms kan het ook pijn doen omdat je spieren nog niet sterk genoeg zijn, dan is het gewoon even doorzetten, want anders krijg je die spieren ook nooit sterk genoeg.
Bij veel last is het sws raadzaam advies inwinnen bij de fysio/manueeltherapeut.
Ik heb net een jaar bij een fysio/manueel gelopen dus dat zit wel goed.
Heb een hele tijd heel erg last van mijn rug gehad, dus ik ben gewoon nog een tijdje voorzichtig.
Mindim schreef:Je krijgt niet zomaa last van je rug, dan doe je iets fout. En het oplossen door op bed te gaan liggen en daar je oefeningen te gaan doen, is wel een van de foutere dingen die je doen kunt
Als je last hebt van je rug, ben je met je rug aan het trekken, terwijl het de bedoeling is dat je dat met je buikspieren doet, dus je trekt automatisch je rug hol en dat is niet de bedoeling.
Saskiaatje schreef:Mindim schreef:Je krijgt niet zomaa last van je rug, dan doe je iets fout. En het oplossen door op bed te gaan liggen en daar je oefeningen te gaan doen, is wel een van de foutere dingen die je doen kunt
Als je last hebt van je rug, ben je met je rug aan het trekken, terwijl het de bedoeling is dat je dat met je buikspieren doet, dus je trekt automatisch je rug hol en dat is niet de bedoeling.
Ik las in dit topic een post van een ander die zei dat rugpijn ook kan komen door onderontwikkelde rugspieren en dat dit met de tijd dus beter wordt, omdat je deze meetraint, is dat dan onzin?