Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:30

neen, ik wil eigenlijk niet stoppen want ik heb nog teveel binding met dat peukje....
Maar toch , het moet want ik heb pijn aan mijn rechterlong en áls ik rook dan is het kettingroken, de laatste tijd.

Of ik blijf eraf of ik rook het pakje leeg.

Gisteren niet gerookt, dus alles ok. Had gewoon een tegenslagje eergisteren...:)
Vandaag rook ik ook niet , geen zin in.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:36

Ninus ik sta ook niet op de weegschaal maar pas mijn broeken niet meer :( Gek is dat he dat je het aan de conditie niet merkt.
_Nelleke_ inderdaad als je aan het klussen of schoonmaken bent is het zo lekker af en toe een stop in te lassen en een peuk op te steken.
En wat je zegt de eerste dagen was ik ook ontzettend aan het hoesten en kreeg ik een vervelende griep.
XoNo beterschap dat lijkt me niet fijn :(:)

XoNo

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:52

Geen idee Nelleke...hoe kom ik er weer af? Ik krijg nu betahistine (ofzo) tegen de duizeligheid en dat helpt enigszins, dus ik ben vandaag iets stabieler op mijn voeten dan gisteren. Dus ik ga zo ook even ivm wat frisse lucht een blokje met de honden om. Hopen dat ik geen momenten krijg dat ik me ergens aan vast moet klampen :')

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:44

Zo vanmorgen een 10 minuten aan mijn buikspieren gewerkt, daarna een half uur gefiets en een half uur gezwommen. *\o/*
Dat moet toch wel helpen om niet dikker te worden hoewel zoëven dropjes gegeten en nu zit ik weer aan het popcorn.
Sinds ik gestopt ben heb ik een popcorn verslaving.
Doe er dan wel geen zout of suiker op dus blijf hopen dat ik niet nog meer aankom.
Hoe kan ik nu in hemelsnaam stoppen met eten,help.........

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:58

blensink schreef:
Zo vanmorgen een 10 minuten aan mijn buikspieren gewerkt, daarna een half uur gefiets en een half uur gezwommen. *\o/*
Dat moet toch wel helpen om niet dikker te worden hoewel zoëven dropjes gegeten en nu zit ik weer aan het popcorn.
Sinds ik gestopt ben heb ik een popcorn verslaving.
Doe er dan wel geen zout of suiker op dus blijf hopen dat ik niet nog meer aankom.
Hoe kan ik nu in hemelsnaam stoppen met eten,help.........

Héél veel zouthout kopen en knauwen maar :=

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:05

Bllhhh dat is smerig :r

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:17

blensink schreef:
Bllhhh dat is smerig :r

:D kaugom kan ook :j 'alleen wordt je dat ook snel beu denk ik

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:30

He gedver, zouthout. Als ik érgens buikpijn van krijg.. :=

Eetkick heb ik gelukkig niet. Rookte gelukkig ook niet zoveel, en alleen op m'n werk. Vandaag op stal was het even lastig, had net de box van m'n merrie uitgemest en daarna stak ik er altijd eentje op. Zelfde na het longeren van mijn ruin, daarna kwam m'n stalhouder ook nog gezellig bij me staan kletsen... en roken. Argh! Maar! Ik ben niet gezwicht 8-)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:18

XoNo :(:)
Het klinkt heel onschuldig, maar ik heb bij mijn zus gezien hoe ziek je daar van kan zijn :oo

Blensink :(:) Nieuwe broeken kopen is ook een dure hobby :+ misschien wel duurder dan roken (eigenlijk weet ik dat wel zeker) :D

Zoethout :9

Goed hoor Berdien :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:26

Hahhaha Ninus je hebt gelijk :o
Heb gelukkig een aantal strechbroeken daar kan ik in groeien.
Kauwgom gaat inderdaad wel dat eet ik ook ineens na 30 jaar.
Super Berdien dat je niet gezwicht bent *\o/*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:47

Wat goed Berdien!!! En die 'gewoonte momenten' worden steeds makkelijk. Ik merkte op een gegeven moment dat ik 's morgens op de fiets naar het werk ging en bedacht dat ik mijn ochtendsigaret bij mijn bakje koffie niet gemist had. Niet eens aan gedacht! En zo gaat dat steeds vaker.

Ninus: ja, het klinkt heel onschuldig en klein (zo'n evenwichtsorgaan is ook niet groot), maar de uitwerking die het heeft...

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:52

yoehoeeee 1 maand rookvrij!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:08

arabcarla schreef:
yoehoeeee 1 maand rookvrij!

*\o/*

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:10

XoNo schreef:
Wat goed Berdien!!! En die 'gewoonte momenten' worden steeds makkelijk. Ik merkte op een gegeven moment dat ik 's morgens op de fiets naar het werk ging en bedacht dat ik mijn ochtendsigaret bij mijn bakje koffie niet gemist had. Niet eens aan gedacht! En zo gaat dat steeds vaker.

Ninus: ja, het klinkt heel onschuldig en klein (zo'n evenwichtsorgaan is ook niet groot), maar de uitwerking die het heeft...

Bij mij worden de 'gewoonte' momenten ook veel minder :j . Gaat nu eigenlijk allemaal vanzelf zo zonder de peukies :D .

Ik heb ook een aantal dagen last van duizelingen. Dacht eerst dat het door de vermoeidheid kwam, maar hoorde van mijn vader dat hij
dat ook heeft gehad en dat het inderdaad aan het evenwichtsorgaan ligt.
Tegen hem is toen gezegt dat hij zich op één punt moet concentreren met z'n ogen wijd open en dat hielp wel bij hem.
Misschien toch een afkickverschijnsel????? :?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:13

Jakkie dat klinkt wel heel erg eng allemaal nooit geweten dat je daar een ontsteking kon hebben.

arabcarla goedzo gefeliciteerd *\o/*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:55

IngridB: bij een ontsteking aan je evenwichtsorgaan kun je je gewoon niet concentreren :D Dus denk niet dat het in mijn geval een afkickverschijnsel was :D Zolang ik stil zit is er weinig aan de hand, maar ik moet mijn hoofd niet bewegen. Gelukkig sta ik vandaag alweer een stuk beter op dan gisteren en gisteren ging het al vele malen beter!

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:30

Iedereen goed bezig? :)

Gisteren heb ik maar 1 sigaretje gerookt, zo rond 18h.... en daar heb ik heel de dag op gewacht!
Vind ik al bij al niet te slecht van me.... rustig afkicken!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:59

Gaat nog steeds super *\o/* . Morgen alweer euh......(ff denken hoelang ook alweer. loop even naar de kalender om te kijken :D ).....2 maanden en 2 dagen gestopt *\o/* . Moet gewoon denken wanneer ik ook alweer gestopt ben, goed teken toch hé ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:15

Tjee Ingrid jij ook alweer aan de twee maanden.
Super hoor *\o/*
Balada goed dat je het zo onder controle hebt, ik zou het niet kunnen.
Ik ben over 10 dagen alweer drie maanden rookvrij.
Blijf het leuk vinden hoe te zien hoe mijn lichaam aan het veranderen is.
Haar en nagels worden dikker, huid word soepeler en tanden witter :D
Behalve die kilos meer dat is minder om aan te zien. ;(
Ben nu fanatiek elke dag aan het fietsen, zwemmen, grondoefeningen en touwtje aan het springen.
Als ik nu het eten ook laat zou het helemaal te gek zijn.
*neemt een kauwgommetje*
Langzaam aan krijg ik meer uithoudingsvermogen en conditie.
Geld houd ik ook over dus helemaal klaar in oktober om een nieuw paard aan te schaffen. :D
Ben zo ontzettend blij dat ik van die akelige gewoonte afben *\o/*

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:32

Dat is een goed begin Balada :D

IngridB dat is alweer een lange tijd. Hoe vaak denk je er nog aan?

Ik herken die dingen al na bijna een maand gestopt te zijn blensink. Mijn nagels breken niet meer zo snel af, mijn haar is dikker (en helaas meteen wat pluiziger :P ) en ik vind het ook erg fijn dat ik geen geel gekleurde vingers meer heb.

Ik ben nu precies 27 dagen gestopt en denk nog wel regelmatig aan roken, maar meer omdat het een gewoonte is geweest. Want behoefte aan roken heb ik eigenlijk nog steeds niet.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:29

Ik denk er echt nog weleens aan , maar niet dat ik er dan ook echt eentje zou willen. Zou het doodzonde vinden als ik er eentje zou opsteken, want dan weet ik nu
al dat ik er aan vast zit en dat wil ik écht écht écht niet meer.
Ik heb er ook geen moeite mee als ik mijn vriend zie roken, maar hij moet niet naast me gaan zitten paffen, want dan schup ik hem naar buiten :D .
Gisteren kwam hij uit z'n werk en hij stonk dus echt naar de rook. HIj gaf me een kus en ik zei, gatver wa stink je _O- . HIj meteen. 'jeetje wa ben jij erg geworden zeg := ' hahaha. Ja, ik ben soms een echt 'gestopte roker' hoor :j . Zal wel overgaan, maar nu vind ik het echt stinken en wil het niet om me heen hebben.
Ga voor een ander het mezelf niet moeilijk maken, dus lekker buiten met die stinkstokken :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:03

Een nieuw paard is een leuke beloning Blensink :))
En fijn dat je zoveel voordelen merkt, ik helaas nog niets....was wel een leuke beloning geweest :j Maar misschien wil ik wel te snel en komt het nog :D

Verder diep respect voor de mensen die gestopt zijn terwijl de partner stug doorrookt, dat had hier niet gewerkt, dan had ik veel schade aangericht :=
Het was voor ons ook allebei stoppen of niet, de enige reden dat ik wilde stoppen is omdat ik samen met mijn man oud wil worden en het liefst in goede gezondheid :j
Maar ik vroeg van de week of ik weer mocht beginnen als hij er niet meer zou zijn, in mijn uppie oud worden hoeft van mij niet zo nodig, maar ook dan mag het niet -O- Hij is bang dat ik hem wat aan doe op één van mijn slechte momenten (die ik gelukkig niet zo vaak meer heb :D ).

Laatst deed het me niks dat er om me heen gerookt werd in de kroeg, zelfs niet na heel veel bier, maar ik vond het gister een stuk lastiger, als je er op let dan rookt echt iedereen ^) Maar we hebben het weer overwonnen :j

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 02:26

wel, ik rook nog wel een beetje maar ik neem vit C in industriele kwantiteit , eet enkel groenten lunch en avond, alle dagen een aspirine en alle dagen sporten. Ook alle dagen kefir - melk- Pro biotica!

Ik probeer het slechte te compenseren door alle dagen gezond te eten!

Dus rustig afbouwen, ik wil niet stoppen maar ik wil wel afbouwen. Volgende week vakantie bij mijn schoonouders, probeer dat maar te flikken als je niet katholiek bent en ouder dan je echtgenoot in portugal (arme regio)-Dolle pret!!
Ik vertrek met extra sigaretjes, hier kosten ze 2,70euro voor marlboro light. Portugal zelf is duurder.... en ik weet nu al dat ik ze nodig ga hebben!! :)

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:01

Ik lees mijn post terug... en eigenlijk heb ik die peuken helemaal niet nodig 8)7

Ik maak me nu al zenuwachtig voor de komende week, hoe stom is dat?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:12

Ik wil ook witte tanden :P

Xono, hoe is het met je?

Ik zat me vanmorgen in de auto kapot te hoesten. Eigen schuld, had ik maar niet moeten paffen in mijn dromen! :x
Nu 4 maanden en 5 dagen rookvrij... en krijg er eindelijk een stuk minder moeite mee! Er gaan dagen voorbij dat ik er niet eens meer aan dénk.