gohya schreef:Nu ik dit las:
Mijn vriend is de stabiele in onze relatie, vind het heel erg om te erkennen maar ik ben labiel, geestelijk.
Dat vind ik toch wél een zeer goede reden om geen kind te nemen!
TS ik krijg nu meer begrip voor je keuze!
Een kind NEEM je niet, die krijg je.......
Zelf 13 jaar bezig geweest eer ik eindelijk zwanger ben. Na vele ICSI behandelingen, 5 miskramen en alle hormoontoestanden erbij en alle verdriet. Vorig jaar na 4,5 adoptieprocedure eindelijk mama geworden van een prachtige zoon uit China.
Als je zomaar spontaan een kindje mag krijgen mag je in je handjes knijpen.
Maar ts, ik snap je twijfels heel erg goed!!
Ook ik heb niets met de kinderen van een ander. Ik kan niet genieten van andermans kinderen hoor, heb niets met ze. Mijn kids zijn me heilig. Van hen geniet ik elke seconde....
Maar mijn zwangerschap van nu, die voor het eerst sinds 13 jaar goed gaat, is niet makkelijk.
Ik zit al sinds week 11 thuis, kreeg bekkeninstabiliteit (schijnt bij ruiters vaker voor te komen wist je dat, omdat wij al vaker gevallen zijn en het bekken dan al flinke klappen te verwerken heeft gekregen) en verga van de pijn.
Heb Hashimoto, autoimuunziekte, waardoor mijn schildklier niet werkt, of heel traag en dat kan zorgen voor een laag geboortegewicht, vroeggeboorte, placenta loslating, enz enz
Sinds week 20 heb ik harde buiken en moet smiddags plat op bed liggen verplicht.
Sinds 2 weken heb ik zwangerschapsdiabetes en mag ik insuline spuiten. Kans op vroeggeboorte en alle risicos van dien hierbij.
Ben nu bijna 26 weken zwanger. Ik vind het loodzwaar. Kan door de bekkeninstabiliteit al sinds week 11 niet meer voor mijn eigen dieren/paarden zorgen, ook de zorg voor mijn peutertje lukt me niet meer alleen.
Maar, ik kan terugvallen op mijn man, die neemt het hele huishouden op zich, en zodra hij thuis is de zorg van ons zoontje. Als hij werken is gaat zoontje overdag naar oma een paar uurtjes.
De honden lopen overdag alleen in de tuin, ik kan ze niet uitlaten.
Zit veel vaak in ziekenhuis voor allerlei controles, groeiechos enz enz.
In het verleden was ik ook niet een van de sterkste personen. Heb jaren AD geslikt en zodra de baby geboren is ga ik dat ook weer gebruiken.
Maar dat wil niet zeggen dat ik niet goed voor mijn kinderen kan zorgen, integendeel, juist als je je eigen zwakke punten erkent en er aan werkt, ben je een goede ouder.
ALs je een goed opvangnet om je heen hebt, gaat dat gewoon goed!!!!!! En als je eenmaal mama bent van je eigen kindje, dan kan je alles aan, dan vallen je eigen zorgen naar de achtergrodn, het enige wat belangrijk is, is dta je kind gezond en gelukkig is!
Ik heb ook vaak behoefte aan mijn rust, maar wat geeft mij nu rust? Een vrolijk tevreden peutertje dat geniet van een wandeling, dat met een volle buik schoon uit zijn badje in een schoon bedje ligt, een peutertje dat maaaaaamaaaaa roept aan me een mooiere titel kan je in je leven niet krijgen...daar smelt ik voor en van! Daar haal ik mijn ontspanning uit. Ja hij is vaak dwars en peuter pubert er flink op los, maar dat zijn ook maar momenten, fases. Die andere dingen zorgen ervoor dat dit tegen de achtergrond verdwijnt. Je kind is bezig zijn eigen ik te ontwikkelen en daar hoort dat bij.
Minder tijd hebben is ook niet echt waar. Als jij en je partner samen evenveel zorg op je nemen heb je nog tijd genoeg voor hobbys oid. Ipv elke dag naar mijn paarden, ga (of ging ik, zit nu met de zwangerschap die niet vlekkeloos verloopt) drie a 4 keer per week. En dan geniet ik extra veel!!!!
Niemand kan de keuze voor jou maken, niemand kan jou iets verwijten als je een keuze hebt gemaakt.....alleen je partner ...die heeft er net zoveel over te zeggen.
Ik ben ooit van een ex zwanger geworden, die stuurde aan op abortus, het werd een miskraam, die relatie is misgegaan omdat we allebei anders dachten over een kindje....
Heel veel sucses met alles wat nog op je pad komt!
Laatst bijgewerkt door ukoldaatje op 11-04-12 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt