Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:59

missfitness schreef:
ietjelover schreef:
Precies het topic wat ik zocht!
Door mijn hele slechte rug (hernia, dubbele s vorm, scheve wervels) moet ik nu ook kracht oefeningen gaan doen, vooral mijn buik en mijn onderrug. Mijn buik is het balangrijkste. Ik moet nu sit ups doen en een soort sit up maar dan met mijn handen naar mijn knieen toe.
het beste zou zijn als ik echt een sixpack krijg maar dit zal wss nog wel een tijdje duren!
hoop dt ik met jullie mee mag praten!

Welkom Ietjelover!
Hoe is je bouw nu? Een sixpack heb je echt niet zomaar. Het heeft te maken met veel trainen, discipline, voeding, aanleg en vetpercentage.
Maar een sixpcak is ook niet direct nodig, probeer eerst de spieren sterker te maken. Doe je dit op de sportschool of thuis? Voor thuis heb ik zat oefeningen, ook al vaak gegeven, maar anders zoek ik ze weer op!

nee sixpack is natuurlijk het beste maar snap dat het ook niet zomaar kan.
mijn bouw is nu wel goed, de svorm is uit mijn rug maar rijg helaas nog telkens een soort mini herniatjes.
Dan gaat er een zenuw vanuit mijn rug klem zitten naar mijn been en valt mn been uit.
Dit is korte momenten en daarom zijn we nu mijn buik sterker aan het maken
Ik doe dit allemaal thuis en bij de theraphie.
Ben wel benieuwd naar je oefeningen!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:39

Mindim schreef:
Vanochtend een uur bodypumpp gedaan, bij een zeer fanatiek instructrice en daarna een uur pilates/yogha. Had ik nog nooit gedaan, maar bevalt goed. Kan alleen niet meer lopen morgen vrees ik :D

Ziet er goed uit hoor op de foto's! :D

Ah bodypump. Die heb ik ook nog op mijn lijstje staan. Moet mij er alleen eerst nog mentaal op voorbereiden :')

Off topic: Net is bokker zwenneke van Foto'Z geweest om foto's te maken van onze hond. Meneer heeft zich echt voorbeeldig gedragen als een waar fotomodel. Ben zeer benieuwd naar de foto's :D

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:06

annepaardoes schreef:
Mindim schreef:
Vanochtend een uur bodypumpp gedaan, bij een zeer fanatiek instructrice en daarna een uur pilates/yogha. Had ik nog nooit gedaan, maar bevalt goed. Kan alleen niet meer lopen morgen vrees ik :D

Ziet er goed uit hoor op de foto's! :D

Ah bodypump. Die heb ik ook nog op mijn lijstje staan. Moet mij er alleen eerst nog mentaal op voorbereiden :')

Off topic: Net is bokker zwenneke van Foto'Z geweest om foto's te maken van onze hond. Meneer heeft zich echt voorbeeldig gedragen als een waar fotomodel. Ben zeer benieuwd naar de foto's :D

ik ben ook benieuwd :D!
ik wil altijd nog een keertje foto's door haar laten maken van mijn oude poezel voordat die er niet meer is!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 15:09

Body Pump valt reuze mee hoor := :j
Het is zo zwaar als je het zelf maakt.. Dus dat kan alle kanten op.

Ben geen fan meer van body pump, wel altijd geweest.. Maar ik train liever zelf.. :j

Nog 50 minuten en dan gaat de sportschool opennn :):) :D

wollie2004

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:11

Haha Nancy, verslaafde! :D
Wat zijn zo de uren van jullie sportscholen?
Bij mij doordeweerks tussen 7.00 en 23.00
en in t weekend tussen 8.00 en 15.00
Mijn vorige sportschool was door de weeks tussen 12.00 en 15.00 gesloten, dat vond ik toen echt minder! Nu zou me dat niet heel erg meer uitmaken omdat ik toch tot 17.00 werk, maar ja...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:13

_Nancy schreef:

Ben geen fan meer van body pump, wel altijd geweest.. Maar ik train liever zelf.. :j

Jeetje dan pas. Wat een gekke openingstijden hanteert jou sportschool :+ Ik stond vanochtend om kwart over 8 al op de loopband :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 15:16

Maandag en woensdag van 8;00-12;00 en 16;00-22;00
Dinsdag en donderdag 8;00-22;00
Vrijdag 8;00-21;00
Zaterdag en zondag 8;00-13;00

Ik neem het maar voor lief :+
Omdat ik zo blij ben met de sportschool en alles verder gewoon goed is :D

Kwart voor 8 op de loopband :oo Hoe vroeg sta jij wel niet op! Jeetje :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 15:17

Wollie; jullie tijden zijn wel echt ideaal!! :D
Lekker lang!

Ik wou dat onze sportschool in het weekend ook langer open was :(

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:56

_Nancy schreef:
Maandag en woensdag van 8;00-12;00 en 16;00-22;00
Dinsdag en donderdag 8;00-22;00
Vrijdag 8;00-21;00
Zaterdag en zondag 8;00-13;00

Ik neem het maar voor lief :+
Omdat ik zo blij ben met de sportschool en alles verder gewoon goed is :D

Kwart voor 8 op de loopband :oo Hoe vroeg sta jij wel niet op! Jeetje :')

Was kwart over 8 :P Maar ik ging om kwart voor 7 mijn bed uit. Ik moest de hond op tijd uitlaten en ik wilde daarvoor perse nog sporten dus moest ik vroeg mijn bed uit.

Wat een gekke tijden. De sportschool waar ik naartoe ga is van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 23:00 en op zaterdag en zondag van 9:00 tot 16:00 open. Zeer fijne tijden.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:04

ben er ook heel blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:49

_Nancy schreef:

Wta vind je minder aan de bodypump. wat je in de zaal wel vind? Jammer dat je er wat lacherig over doet trouwens.

Wij hebben bloedfanatieke instructie en nee, je moet er niet met 1 kilo op je stang gaan staan.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:59

ohhh, meiden, heel erg off topic, maar moet het ff kwijt: Ik krijg dat huisje! Mn eerste eigen huisje! Met tuin!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:22

Gefeliciteerd!! Super leuk nieuws zeg..!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:22

Airborn schreef:
ohhh, meiden, heel erg off topic, maar moet het ff kwijt: Ik krijg dat huisje! Mn eerste eigen huisje! Met tuin!

Wat super voor je! Gefeliciteerd!!!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:26

Airborn schreef:

:# gaaff!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 17:43

Anne, kwart over 8 is nog steeds vroeg ;) Fanatiek hoor!! :j
Dat zijn inderdaad de ideale tijden! :j Helaas is dat hier anders :(

Mindim, ik doe er helemaal niet lacherig over.
Je maakt het zo zwaar als je zelf wilt, ook als jij een bloedfanatieke instructeur hebt..
Je doet wat je kan.. Ik had ook een bloedfanatieke instructeur, maar opgegeven moment vond ik het niet meer leuk. :n Het werd te eentonig.. Altijd dezelfde oefeningen in een ander liedje.

Airborn, gefeliciteerdd :D :):)

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:06

Zo, net mijn tweede krachttraining ooit gedaan *\o/* Pfoe, is toch wel zwaar zeg. Hoe lang trainen jullie meestal? En wat is slim om te eten na een training, als je een beginneling bent en het dus allemaal wel zwaar vind, maar eigenlijk niet heel zwaar traint? :+

Trainen squats en lunges dezelfde spiergroepen? Lunges krijg ik niet goed voor elkaar, namelijk.

Airborn, gefeliciteerd! Dat moet heerlijk zijn.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:39

Avonturier: Ik had in het begin ook overal spuierpijn. Nu ben ik 4 weken bezig en probeer ik steeds wat meer oefeningen mee te pakken of mee af te wisselen. Maar de cardio overheerst altijd nog wel als ik ga trainen. Meestal ben ik toch wel tussen de 1,5 en 2 uur bezig. Vandaag was het bijvoorbeeld een half uurtje krachttraining en bijelkaar een uurtje cardio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:39

_Nancy schreef:
Mindim, ik doe er helemaal niet lacherig over.
Je maakt het zo zwaar als je zelf wilt, ook als jij een bloedfanatieke instructeur hebt..
Je doet wat je kan.. Ik had ook een bloedfanatieke instructeur, maar opgegeven moment vond ik het niet meer leuk. :n Het werd te eentonig.. Altijd dezelfde oefeningen in een ander liedje.

Dan moet je je smileys wat kieskeuriger gebruiken ;)

Hoe eentonig het wordt ligt aan je instructeur, niet zo zeer aan de bodypump. Verder is het werken in de zaal ook niet bijster afwisselend als je via een schema werkt. Komen ook telkens dezelfde apparaten en oefeningen voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:47

Avonturier schreef:
Zo, net mijn tweede krachttraining ooit gedaan *\o/* Pfoe, is toch wel zwaar zeg. Hoe lang trainen jullie meestal? En wat is slim om te eten na een training, als je een beginneling bent en het dus allemaal wel zwaar vind, maar eigenlijk niet heel zwaar traint? :+

Trainen squats en lunges dezelfde spiergroepen? Lunges krijg ik niet goed voor elkaar, namelijk.

Airborn, gefeliciteerd! Dat moet heerlijk zijn.

De squat en de lunges trainen idd beide de bovenbeenspieren aan de voorkant (quadriceps), de achterkant van je bovenbenen (hamstrings) en je bilspieren.

De eerste tijd houd je even spierpijn, dat heeft iedereen die begint. Naarmate je spieren wennen aan een oefening of aan de beweging, wordt de spierpijn minder. Ik neem aan dat je op de starterstoestellen traint? Waar alles nog met een nummer is in te stellen? Dat is om dat je op die manier statisch traint. Je kunt niet veel fout doen. Zo maak je je lijf al vast wat sterker, de volgende apparaten moet je meer zelf om je tchniek gaan denken en met losse gewichten helemaal. Laat je niet verleiden om te zwaar en boven je kunnen te gaan trainen, dat lijkt misschien wel stoer, maar is vaak het domste wat je kunt doen. Je lichaam is daar nog niet aan toe. Werk geleidelijk naar je doel, snelheid is niet aan te raden. Dat leidt tot blessures en verkeerde houdingen tijdens de oefeningen.

Vraag je instructeur even bij je te kijken tijdens de lunges om te kijken of je het goed doet.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:47

Avonturier schreef:

Eiwittteeennnn :D voor sneller herstel van de spieren.. kwark , yoghurt met muesli.. zoiets neem ik meestal na het trainen.
Ervoor een banaan, appel, sultana of plakje ontbijtkoek.
Maar goed bezig hoor!! Je zult de trainingen wel wat moeten opbouwen, al helemaal zo in het begin.. Als je een beetje gewend bent aan het op deze manier aanspreken van je lichaam zul je het ook wel langer volhouden denk ik.
Ik doe meestal 1 uur KT.. loopt soms uit tot 1,5 als ik full body doe

Strak zwemmen :):) eerst nog een uurtje leren!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:49

Hmmm, ik heb nu trouwens amper spierpijn, scheelt toch dat ik de legpress overgeslagen heb denk ik. Mooi, want dan kan ik'm de volgende keer toch weer mee pakken :+

Hmm, weet iemand of de lat machiene te vervangen is door een andere oefening? optrekken ofzo? Want ik zit bij die oefening echt vast op een bepaald gewicht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:50

Lat machine?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 18:54

Avonturier, goed bezig!! :):)
Vind je het leuk? :D
Lunches en squats hebben wel ongeveer dezelfde spiergroepen ja :j
Al geef ik ook de voorkeur aan squats, ivm enkel blessure is lunches niet zo fijn :n

Ik train altijd 1,5-2 uur.. En dan heb ik 2 spiergroepen en cardio van 15 minuten..

Heb vandaag de benen gehad, op een gegeven moment kreeg ik mijn benen niet eens meer uit elkaar bij de abductor :') Het wilde niet meer _O-
De legpress staat nu op 110 kg :D En volgens mij kan er nog best wat bij..

Airborn, heb je een verwisselbare lat of een vaste?
Je kunt er ook een 3 hoekje aan hangen en zo je handen bij elkaar en naar beneden trekken.
Of je pakt de lat op schouder breedte en dan weer breder.

Ik heb spierpijn in mijn ruggggg van gister.. :') :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 18:54

Mindim:

Afbeelding :)