Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:57

MarjanB schreef:
@ fiffill dank je!

Mocht er ooit een behandeling zijn waarmee ik mn benen dunner zou krijgen zou ik het wel doen,maar dan wel om pratische reden..

Dat snap ik :(:) Is ook niet niks om op je 28ste daar al mee te maken te hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:17

phormicola schreef:
MarjanB schreef:
@ fiffill dank je!

Mocht er ooit een behandeling zijn waarmee ik mn benen dunner zou krijgen zou ik het wel doen,maar dan wel om pratische reden..

Dat snap ik :(:) Is ook niet niks om op je 28ste daar al mee te maken te hebben.

Haha ik ben allang blij dat ze nu ook zwarte steunkousen hebben hihi voelde me altijd een oud omatje (heb alleen geen hulp nodig met aan en uit doen :P ) Het is wel lastig met rijden, mn rechterbeen is vaak dikker en ga daardoor scheef zitten rijd nu met 1 beugel langer en dat gaat goed Moet alleen even kijken hoe dat gaat als ik weer ga starten van het voorjaar.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:42

F_Orumster schreef:
Ik benijd alleen de slanke mense n die vanalles kunnen eten maar toxh in 36 blijven passen, en ik denk dat dit punt precies een frustratie is bij velen en ze daar op een vervelende manier mee omgaan.

Kijk dit is nou een eerlijke en goed reactie.

Carlijn101

Re: Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:27

Ik was (of ben misschien) ook een van de maatjes 36 die kunnen eten wat ze willen. maar of het gezond is? Nee zeker niet. Moet zeggen dat ik er wel gelukkig mee ben om net (te) dun te zijn. Ik vind het bij mij ook niet storen, heb geen extreem dunnen armen of benen, gewoon normaal. Maarja, het heeft ook wel zijn reden. Ik loop al heel mijn leven met mijn darmen te 'kloten', nooit echt laten testen wat het nu is, maar zeker overgevoelig, spastisch, Crohn of iets dergelijks.
Verkeerde kruiden, of te veel eten resulteert dus direct in op de wc zitten en/of gruwelijke buikkrampen.

Ik kan me gelukkig zelf er niet heel druk om maken als mensen opmerkingen maken als anorexia of iets dergelijks. Ik oog ook helemaal niet zo dun vind ik zelf. maar aan ieder voordeel zit zijn nadeel zullen we maar zeggen

Buiten het feit dat je door ondergewicht toch vaak dicht bij je reserve komt. Ik ben de laatste tijd om de haverklap ziek, heb het altijd koud. Gewoon net wat minder bij te zetten dan een persoon met een normaal gewicht/gezondheid.

Ondertussen om gezondheidsredenen (tijdelijk) gestopt en voor het eerst vliegen de kilo's eraan. Zeg ik dit in mijn omgeveing, dat ik aan kom.. Krijg je te horen, pff jij bent kei dun en kunnen veel niet begrijpen dat ik dit in eerste instantie alleen benoem, maar eigenlijk ook wel vervelend vind. (daar hoef ik al helemaal niet over te beginnen).

Ik vind de moderne modellen trouwens echt niet mooi meer.. Zo graatmager, of het bewust of onbewust is weet ik niet, maar dit oogt echt ongezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:12

geerke schreef:
ik moet eerlijk bekennen dat ik de topmodellen er ook niet gezond uit vind zien....beetje concentratiekamp idee.Of zij gezond zijn weet ik ook niet.
Maar goed das een andere discussie.

het jezelf accepteren en anderen komt wel degelijk met de jaren....pubers zijn namelijk erg op uiterlijk gericht en er mee bezig...de meesten ;)
Op een gegeven moment ,zo na je veertigste heb je in de gaten dat je gewoon oud wordt.
Hoe je ook je best doet,je gaat de strijd verliezen.
En de mensen die zich daar tegen verzetten in de vorm van opgespoten lippen,botox,en borstimplantaten,heb ik medelijden mee.
Ze moeten dit zelf weten,daar heb ik geen oordeel over,maar ik vraag mij af of het echt gelukkiger maakt.

De gemiddelde topmodel is tee dun, ongezond dun. Maar om het woord concentratiekamp er achter te plaatsen vind ik niet netjes. En dat is het precies wat je schijnbaar mag zeggen over dunnen mensen. Dat stukje hoeft er acht niet achteraan om je punt te maken. Ik zet ook niet neer, dat sommige mensen zoo dik zijn dat ze wel aangespoelde walwissen lijken, want dat vind ik onfatsoenlijk.

Je lijf accepteren omdat je ouder wordt? Hoezo, als je als ouder iemand te zwaar wordt dan hoef je niks want dat komt door leeftijd? In de sportscholen lopen nogal wat bejaarden rond hoor :D Als je met een instelling als 'ik ga het uiteindelijk toch verliezen' doet, ja persoonlijk vind ik dat wat negatief, ik denk, 'ïk haal er alles uit wat er in zit en zolang ik mijn lijf in vorm kan houden, dan doe ik dat. Ja uiteindelijk verlies je, maar dat krijgt me er niet onder hoor".

Je zegt dat je medelijden hebt met mensen die plastische chirurgie of iets dergelijks ondergaan, maar tevens heb je daar geen oordeel over? Dat klopt toch niet, je zegt toch eigenlijk dat je ze maar zielig vind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:16

renee16 schreef:
Nou ik denk vaak wel dat dit voortkomt uit onzekerheid..
De dunne moet de dikke beledigen om zichzelf beter te voelen. Ergens heel erg triest dat dit 'nodig' is om jezelf goed te voelen.

Waarom ga je er van uit dat de dunne mens zich onzeker voelt?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:18

Ik denk dat het wel klopt hoor, dat veel mensen zijn lichaam na verloop van jaren maar gewoon accepteren zoals het is. En te druk bezig zijn met andere dingen (bv kinderen) om nog echt volop te werken aan een mooie lijn, je prioriteiten veranderen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:20

Fiffill schreef:
Nee, maar las laatst wel dat de winnaressen van Hollands Next Top Model maar een klein deel van de prijs hebben gekregen die ze gewonnen hadden omdat hun heupen niet smal genoeg waren... tsja, bot kun je niet afvallen... mijn wereld is het niet. Maar veel modellen zijn helemaal niet echt "graatmager".

Volgens mij heb je verschil tussen de modellen van victoria's secrets, zoals afgebeelde foto's of de haute couture modellen, die zijn vaak wel erg mager.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-12 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:20

Mindim schreef:
renee16 schreef:
Nou ik denk vaak wel dat dit voortkomt uit onzekerheid..
De dunne moet de dikke beledigen om zichzelf beter te voelen. Ergens heel erg triest dat dit 'nodig' is om jezelf goed te voelen.

Waarom ga je er van uit dat de dunne mens zich onzeker voelt?

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat degene die opmerkingen maken over dikkere mensen dit eerder zullen doen (nee tuurlijk niet allemaal, maar een groot deel) uit eigen onzekerheid, dan dat ze jalours zijn. (als reactie op een post waar zoiets in stond)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:22

Mindim schreef:
Fiffill schreef:
Nee, maar las laatst wel dat de winnaressen van Hollands Next Top Model maar een klein deel van de prijs hebben gekregen die ze gewonnen hadden omdat hun heupen niet smal genoeg waren... tsja, bot kun je niet afvallen... mijn wereld is het niet. Maar veel modellen zijn helemaal niet echt "graatmager".

Volgens mij heb je verschil tussen de mdellen van victoria's secres, zoals afgebeelde foto's of de haute couture modellen, die zijn vaak wel erg mager.

Sommige van VS zijn ook aan de dunne kant vind ik hoor, zag eens foto's van een show :j maar dit zijn ook topmodellen, en geerke noemde topmodellen in het algemeen. Haute couture begint ook van dat hele dunne af te stappen, dat is niet meer zo in. Ik zie bij "concentratiekamp mager" gewoon echt iets extreems voor me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:25

MarjanB schreef:
@ fiffill dank je!

Ik zag toevallig gisteren iemand die voor lymfeoedeem zich heeft laten behandelen in Malmo, dat was ook de vet variant. Daar gebruikt men liposuctie om dit te verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:27

renee16 schreef:
Ik denk dat het wel klopt hoor, dat veel mensen zijn lichaam na verloop van jaren maar gewoon accepteren zoals het is. En te druk bezig zijn met andere dingen (bv kinderen) om nog echt volop te werken aan een mooie lijn, je prioriteiten veranderen ook.

Nou dat hoeft niet hoor, ook genoeg moeders in de sportschool, inclusief mezelf. Je eigen gezondheid heeft evenveel prioriteit lijkt me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:28

renee16 schreef:
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat degene die opmerkingen maken over dikkere mensen dit eerder zullen doen (nee tuurlijk niet allemaal, maar een groot deel) uit eigen onzekerheid, dan dat ze jalours zijn. (als reactie op een post waar zoiets in stond)

Ik begrijp wat je zegt, maar waarom denk je dat?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:34

Over dat ''wijsheid komt met de jaren'' ben ik het niet mee eens qua opmerkingen maken! Júist de 40+'ers maken opmerkingen, en nee dat is echt niet uit bezorgdheid.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:36

superlise schreef:
Inderdaad! Ik wordt er zó moe van, van het weekend nog gehoord dat ik ''ziekelijk dun ben'' en ja daar wordt ik echt niet blij van.. Eerlijk gezegd begint het me nu echt heel erg tegen te werken qua zelf vertrouwen. Maar ik kán gewoon niet dikker worden, het lukt niet, ik kan vreten wat ik wil maar ik blijf het zelfde. Mensen denken schijnbaar dat het leuk is om te horen dat je ''veel te dun bent'' ''wel énorm slank bent'' ''een scharminkel bent'' of je ''zo doormidden breekt'' en bóós dat ze worden als ik iemand 1x fatsig noem..

Het zit allemaal verscholen in je zelfvertrouwen. Ben je nu dik of dun, groot of klein of whatever, als je goed in je vel zit trek je je de opmerkingen van een ander niet zo aan. Iedereen heeft wat, niemand is perfect, laten we elkaar respecteren voor wat we zijn....allemaal uniek, allemaal speciaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:36

superlise schreef:
Over dat ''wijsheid komt met de jaren'' ben ik het niet mee eens qua opmerkingen maken! Júist de 40+'ers maken opmerkingen, en nee dat is echt niet uit bezorgdheid.

Denk je dat pubermeisjes of de gemiddelde vrouw dat niet doen of de opmerkingen van mannen zijn soms ook niet van de lucht hoor. Volgens mij heeft onfatsoen niets met leeftijd te maken.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:38

Er zijn er genoeg dat zeker. Maar er zijn ook genoeg moeders die dat niet meer belangrijk vinden. Of misschien wel belangrijk vinden, maar het niet doen. Boven de 30 zie je iig meer wat vollere mensen als eronder, en zeker onder de gene die kinderen hebben.

Ik vind het niet logisch om te denken dat een meisje met maatje 34/36 over iemand met maatje 40 rotopmerkingen uit jalouzie. Ze zal haar eigen figuur mooier vinden (anders zou ze de opmerkingen niet maken). Maarja, ze kamt hiermee een ander af.. En hemelt haar eigen figuur (indirect) hiermee op.
Ergens zal ze toch de bevestiging zoeken dat har figuur mooier is. Of iig het andere figuur zeker niet mooi is. Ik denk dat dit voortkomt uit een stukje onzekerheid/bevestiging zoeken ja. En dat denk ik bij het gross van personen die rotopmerkingen hierover moet maken. Anders houd je toch gewoon je mond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:43

git schreef:
superlise schreef:
Inderdaad! Ik wordt er zó moe van, van het weekend nog gehoord dat ik ''ziekelijk dun ben'' en ja daar wordt ik echt niet blij van.. Eerlijk gezegd begint het me nu echt heel erg tegen te werken qua zelf vertrouwen. Maar ik kán gewoon niet dikker worden, het lukt niet, ik kan vreten wat ik wil maar ik blijf het zelfde. Mensen denken schijnbaar dat het leuk is om te horen dat je ''veel te dun bent'' ''wel énorm slank bent'' ''een scharminkel bent'' of je ''zo doormidden breekt'' en bóós dat ze worden als ik iemand 1x fatsig noem..

Het zit allemaal verscholen in je zelfvertrouwen. Ben je nu dik of dun, groot of klein of whatever, als je goed in je vel zit trek je je de opmerkingen van een ander niet zo aan. Iedereen heeft wat, niemand is perfect, laten we elkaar respecteren voor wat we zijn....allemaal uniek, allemaal speciaal.

Dat zou mooi zijn, alleen dat gaat nooit gebeuren, als dat zo zou zijn was de wereld een stukje mooier, maar helaas oorlogen, corruptie, moord en doodslag zijn aan de orde van de dag. Zouden we elkaar respecteren voor wat we zijn, zou dat allemaal niet aan de hand zijn. Geen klasseverschillen, geen oorlog geen racisme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:47

renee16 schreef:
Er zijn er genoeg dat zeker. Maar er zijn ook genoeg moeders die dat niet meer belangrijk vinden. Of misschien wel belangrijk vinden, maar het niet doen. Boven de 30 zie je iig meer wat vollere mensen als eronder, en zeker onder de gene die kinderen hebben.

Ik vind het niet logisch om te denken dat een meisje met maatje 34/36 over iemand met maatje 40 rotopmerkingen uit jalouzie. Ze zal haar eigen figuur mooier vinden (anders zou ze de opmerkingen niet maken). Maarja, ze kamt hiermee een ander af.. En hemelt haar eigen figuur (indirect) hiermee op.
Ergens zal ze toch de bevestiging zoeken dat har figuur mooier is. Of iig het andere figuur zeker niet mooi is. Ik denk dat dit voortkomt uit een stukje onzekerheid/bevestiging zoeken ja. En dat denk ik bij het gross van personen die rotopmerkingen hierover moet maken. Anders houd je toch gewoon je mond?

Kijk eens naar de pubermeisjes, al aardig wat pubermeisjes zijn aan de maat. Dik zijn is van alle leeftijden, er is alleen een slag mensen die interesseert het niet en een slag die interesseert het wel. Sommige vrouwen verslonzen, want ze hebben kinderen en zijn getrouwd, vergeten zich zelf of overheerst gemak en een andere groep werkt aan zijn lijf.

Ik denk niet dat het met onzekerheid te maken heeft, waarom zou je iemand uitschelden uit onzekerheid, als je zelf een beter lijf hebt? Ik denk dat men dat doet om iemand in de zeik te zetten, niet meer niet minder. En verder zijn sommige mensen gewoon onfatsoenlijk, heeft ook niets met onzekerheid te maken.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:49

ik ben er zeker mee eens dat je gelijk hebt met je begin post.
Ik zelf zou dolgraag maatje 36 willen hebben , maar voel me ook prima zo!(maatje 38) en weetje als je je maar goed voelt . jij weet wat je met je lichaam doet en vind iedereen is anders!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:50

renee16 schreef:

het gaat niet alleen om de mooie lijn, althans dat zou een denk ik verkeerde instelling zijn, maar om een gezond lichaam (en geest)

Overigens over plastische chirurgie, snap die tegenstand niet. Genoeg mensen die het veel geluk heeft gebracht. Mijn zusje had AA of minder dan dat nog, mooie meid, maar gewoon als vrouw (sorry) incompleet, kleine borsten niets mis mee, opgezette tepels als enige borstvorm wel. Dus die is zo trots en zelfverzekerd met haar borstvergroting. Ze vond zichzelf prima als mens, maar voelde zich niet thuis in haar eigen lichaam

Sommige mensen draven door en veroudering zal je uiteindelijk moeten accepteren, maar moet je daarvoor grijs, gerimpeld en te zwaar achter de geraniums gaan? Jezelf fysiek fit en mooi blijven maken is denk ik alleen maar gezond (mits het binnen de perken blijft, en ook dat is vaag want die perken liggen voor iedereen anders)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:09

Wamhorse schreef:
Hiero een stille meelezer. Maar wou nu toch even melden dat ik het eens ben met Sonja_vR . Uiteraard moet je je niets aantrekken van wat een ander vind en of zegt maar helaas in de praktijk gaat dat moeilijk.

de praktijk is net even anders , dat moet ik idd ook toegeven, maar ik merk wel dat het me steeds makkelijker afgaat.
probleem is gewoon dat je van heel veel mensen opmerkingen krijgt over van alles en nog wat , waar die mensen eigenlijk geen fluit mee te maken hebben ...
en niet alleen wat betreft gewicht/uiterlijk...
maar ook opmerkingen als "goh, word het niet eens tijd voor kinderen " bijvoorbeeld, nu kan ik daar een heerlijk bot antwoord op geven
"nee , ik ben onvruchtbaar" waardoor degene die de opmerking maakt zichzelf wel voor zijn/ haar kop kan slaan of het liefst ter plekke door de aarde verzwolgen zou willen worden. maar jammer voor die persoon, maar waar bemoei je je dan ook mee??
voor mij is een domme/stomme opmerking over gewicht of wat dan ook door mensen die er niets van weten en er niets mee te maken hebben eenzelfde iets .

de mening van een persoon die er niets mee te maken heeft doet er namelijk echt niet toe...helemaal niets :n
voor jou als persoon dus de taak om er boven te staan , hoe moeilijk dat ook is. sommige opmerkingen doen me ook echt wel wat, maar ik probeer ze geen/zo min mogelijk invloed te laten hebben op me(wat me steeds vaker lukt)

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:13

Dat heb je goed verwoord, ik denk dat mensen na verloop van tijd ook wel een schild ontwikkelen. Moet inderdaad ook wel.

En btw, hilarisch antwoord op de vraag of je niet aan kinderen moet beginnen. Die ga ik zeker onthouden! Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:16

Het zal me ook een zorg zijn wat een ander van me vind, daar ben ik middels leeftijd wel achter gekomen. Bevalt het niet, kijk dan maar fijn de andere kant op :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:23

je bent nooit goed genoeg (voor een ander)
ik zeg altijd maar ze kunnen beter over je praten dan van je vreten..
als je je zelf goed voelt dan vind ik het goed..