Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hanneke84 schreef:Edit: Als iemand mij verteld dat ik mijn spieren op eet na 2 uur ( want dan heb je de koolhydraten en eiwitten wel al verbrand) en dat ik hetzelfde resultaat zou kunnen krijgen in minder tijd door op een andere manier te trainen zou ik dat erg graag horen.
Jij vind dit echter heel erg vervelend, bent het daar niet mee eens en dan komt er een beetje een discussie.
Helemaal niet erg zolang je respect hebt voor elkaar is het erg leerzaam toch?
Mindim schreef:Het verschilt ook enorm, dus daarom een training afkeuren alleen om de tijd die er wordt gebruiktm klopt niet.
Veel vrouwen bij ons trainen met zeer weinig gewicht en standaard op apparaten en dan veelal de kleine circuitapparaten (die van Life Fitness, mischien bij anderen ook bekend). Ik train niet zo erg veel met apparaten, maar meer met losse gewichtn, ik ben een van de weinige vrouwen in de halterhoek en sta ook veelal tussen de mannen inderdaad
Mindim schreef:Oefeningen hoeven ook niet snel, doe je ze langzaam, zijn ze vaak nog een stukje zwaarder, of vasthouden wanneer er het meeste spaning op staat.
Verder train ik absoluut niet licht en zoek ik met bepaalde spiergroepen echt wel mijn grenzen op, met andere meer ontwikkelde spieren, hou ik ze op peil, want ik vind ze in principe goed.
Hanneke84 schreef:Dat laatste zeg ik net in mijn vorige post
Voorderest ben ik volgens mij wel duidelijk en netjes geweest en zo zie je maar zoveel mensen zoveel wensen en inzichten.
Mindim schreef:Hoeveel gewicht je er dus aan hebt zegt dus niet altijd iets over de juiste manier van trainen of de intensiteit er van.
missfitness schreef:Opdrukken doe je niet met je biceps maar triceps!
Belangrijk voor iedereen! De zwakste arm is bepalend voor het gewicht waar je mee traint. Zo hou je de spierenkracht en definitie in evenwicht.
Ojajoh schreef:lekkere discussie
nou 2 uur trainen zet ik geen vraagtekens bij want als ik lekker bezig ben, kijk ik op de klok en denk ik ships! ik moet alweer stoppen , tijd is op.... (tijden voor mn kindje weer op te halen ivm fles en slapen)
ik doe op de apparaten piramide training,nou mooi dat je dan ff bezig bent hoor....dan raffel je niet ff in enkele minuten af.....
het zijn 3 sets, bestaande uit 12,10,8,6 x (en dat is dus 1 set) en dat voor elk apparaat, en ik heb er 9 te gaan
vandaag PT training gehad, damn heavy! moest ook mijzelf in een " wedstrijd" verbeteren
40 squats, 30 situps,20 opdrukken, en 10 bumbies
en dan 1 minuut rust en nogmaals deze set maar wel moest het kwa tijd sneller
maar heb mijzelf wel " verslagen" haha! (3min 56- 3min 06)
en nu na de 3 zware trainingen van deze week , heb ik overal spierpijn
Mindim schreef:Weet je wat het vreemde is, dat mijn zwakke arm, met biceptraining op een apparaat achterblijft, maar met dumbells het langer volhoudt en makkelijker traint. Ik train sowieso altijd met gelijke gewichten, mijn zwakke arm alleen wel eens vaker of apart met extra gewicht. Vaak doe ik om en om, maar mijn zwakke arm af en toe een extra trainingsbeurt. Vind ik erg lastig trouwens, hoe dat aan te pakken.
missfitness schreef:Klikt goed!! Heerlijke training!!
Die pirmamide training doe ik ook! Zeer effectief!!
Nu even wat rust inlassen want je spieren moeten herstellen.
Ojajoh schreef:missfitness schreef:Klikt goed!! Heerlijke training!!
Die pirmamide training doe ik ook! Zeer effectief!!
Nu even wat rust inlassen want je spieren moeten herstellen.
ja was idd een heerlijke training, heb nog veel meer gedaan dan alleen dat hoor, heel veel krachttraining, we zijn 55 min bezig geweesten ik heb denk ik in totaal wel 200 squats gedaan
Nu heb ik rust tot dinsdag
ik train altijd di, do en vr heel fanatiek, heel soms als ik niet al te veel gedaan heb in die sessie's dan pak ik zondag bodycombat
_nancy: bumbies: uh ja hoe leg ik dat uit, je staat dan ga je op je handen en je voeten naar achter op de tenen (zoals opdrukken) dan zet je je voeten weer onder je ,sta je op ,rek je uit, en weer opnieuw,handen op de vloer,benen naar achter in opdrukstand, benen er weer onder en weer opstaan en rekken
en dat is eigenlijk een 3 kwart bumbie, want officieel hoort er bij het opstaan ook nog een sprongetje
altijd leuk die complimenten! bij mij zie je inmiddels mijn buik in cm afnemen en ik merk het verschil wel want ik merk dat ik tegenwoordig al veel meer kan hebben
maar goed ik ben een beginner en pas 02-01-2012 begonnenik heb namelijk 27 kilo meer als 3 jaar geleden
dus heel veel verschil is er nog niet!
wel heb ik een test gehad en toen was ik super super trots op mijzelf! leggpress van 140kg (maximale kracht)
nou en dat voor een beginnertje
hier geen knappe mannen,althans niet op de tijden die ik train (altijd ochtenden)