HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:23

pff wat heftig zeg, dan staat echt je hele wereld op de kop. Het is niet eens voor te stellen... In mijn directe omgeving heeft ook iemand ongeveer 2 maanden geleden te horen gekregen dat hij kwaadaardige darmkanker had. (wel een ouder iemand). Ondertussen is hij bestraald en met succes geopereerd. Maar die periode van onzekerheid was echt verschrikkelijk, gewoon niet weten waar je aan toe bent. Dan lijkt een dag wel een maand te duren... Ik wil je heel erg veel sterkte wensen, probeer positief te blijven hoe vreselijk moeilijk het ook is. Heb je wel vrienden/familie waar je je hart kan luchten en je steunen?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:25

Horse_lover9 schreef:
Krijg net sms dat mijn geweldige, lieve super verzorgster van 16 jaar van mijn paard is afgedonderd net!!
Meisje: niet groot. Paard: 1,80m.
Begrijp er niets van.. t is een brave dodo in de bak. Oke.. hij is wel erg wakker, maar zet normaal gesproken geen poot verkeerd!
T arme kind!! Stoutttt paard!!!

tja, ken een keer gebeuren he!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:25

Horse_lover9 schreef:
Krijg net sms dat mijn geweldige, lieve super verzorgster van 16 jaar van mijn paard is afgedonderd net!!
Meisje: niet groot. Paard: 1,80m.
Begrijp er niets van.. t is een brave dodo in de bak. Oke.. hij is wel erg wakker, maar zet normaal gesproken geen poot verkeerd!
T arme kind!! Stoutttt paard!!!

hebben ze het niet voor je op de film gezet? :+

arme meid.....gaat het wel goed met haar?
Was je paard geschrokken dan of zo?

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 20:30

Hahaha.. hoor het zo als ze thuis is en op msn zit.
Hoop alleen dat ze er nog op durft..
Gelukkig kent ze hem al even en weet ze wat ze aan hem heeft.
We hebben weleens gezegd: als je van hem af wil vallen moet je zelf springen :') .
Als ze niets heeft (denk het niet, want stuurde lachend een sms had ik t idee), had ik t inderdaad wel op film willen zien _O- .
Het is alleen zo'n eind vallen! Hij is namelijk flink groot en zeker voor haar.
Heb werkelijk geen idee wat voor een debiele actie hij heeft gedaan.
Er vandoor gaan doet is niet, bokken of steigeren ook niet.
Misschien inderdaad geschrokken, weggesprongen en meteen stil gaan staan. Iets anders kan ik niet bedenken. :=

Sorry.. beetje offtopic.. maar mag best een beetje luchtig af en toe tussendoor toch?
Jullie krijgen nog vast genoeg negatieve berichten te lezen als ik ziek ben ofzo... (eeeh.. van chemo ofzo.. niet dat ik nu niet ziek ben 8)7 ).

Roxylovee

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:33

ook nog heel veel sterkte van mij, al heb je het al zoveel gehoord. :(:)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:35

:') ben benieuwd hoe het kwam.....gewoon ff vragen of ze het de volgende keer even filmt voor je :j

tuurlijk moet je soms ook lekker luchtig kunnen zijn, anders word het zwaarder dan nodig is allemaal.
Het is al lastig zat allemaal en soms moet je even kunnen ademruimte hebben hoor

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 20:37

Heb lieve vriendinnen, lieve collega's en verder even niet echt familie ofzo (op een tante na die vrij ver woont en een tante die in het buitenland woont).
Moeder heb ik verloren en vader/broer sinds die tijd geen contact mee.
Ze zijn inmiddels wel op de hoogte.
Merk alleen wel dat sommige vriendinnen ook wel aanbieden 'met alles te willen helpen en langskomen', maar als ik ze dan vraag of ze komen duurt het kennelijk meer dan een week voordat ze kunnen -O- .
Uiteraard heb ik het niet over AL mijn vriendinnen hoor!! Toch verwacht je het juist niet bij bepaalde mensen.. en gebeurt het dan toch.
Maar aan de andere kant moet ik niet zo egoistisch zijn te denken dat iedereen alles aan de kant zet en even komt. Iedereen heeft een druk leven.

flower1983 schreef:
pff wat heftig zeg, dan staat echt je hele wereld op de kop. Het is niet eens voor te stellen... In mijn directe omgeving heeft ook iemand ongeveer 2 maanden geleden te horen gekregen dat hij kwaadaardige darmkanker had. (wel een ouder iemand). Ondertussen is hij bestraald en met succes geopereerd. Maar die periode van onzekerheid was echt verschrikkelijk, gewoon niet weten waar je aan toe bent. Dan lijkt een dag wel een maand te duren... Ik wil je heel erg veel sterkte wensen, probeer positief te blijven hoe vreselijk moeilijk het ook is. Heb je wel vrienden/familie waar je je hart kan luchten en je steunen?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:42

Pfff meid wat een verschrikkelijk bericht en wat een heftige tijd ga je tegemoet!
Je verwacht gewoon niet dat je op zo'n jonge leeftijd zo'n diagnose krijgt. Van wat ik zo gelezen heb vind ik je wel heel positief en als een echte vechter overkomen! Dat is precies de goeie instelling wijffie!!! Vecht ervoor en versla die k*t ziekte!! Ik ken je wel niet maar leef heel erg met je mee en stuur van hieruit heel veel positieve energie en kracht jou kant uit. Hele dikke knuffel!!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:44

Pff jemig, dat verwacht je niet, wil je niet, hoop je niet...

Ik kan niet meer zeggen dan heel erg veel sterkte!!!

sharief

Dat is niet mis wat je voor je kiezen hebt gekregen, zeker nu al op deze leeftijd. Ik hoop dan ook (en ik duim daar hard voor) dat je goed door je operatie en chemo komt en door alles van je af te schrijven je een beetje lucht krijgt in deze hele hectische periode. Tja wat kan ik verder zeggen: go for it, het gaat je lukken!
Groetjes, Patricia

Nessa

in dit soort situaties kom je er vaak wel achter wie je echte vrienden zijn.
Gelukkig heb je mensen om je heen die je steunen!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:45

Ook ik wil je vanaf hier héél veel sterkte vinden... Wat een vreselijk nieuws. Heb er gewoon geen woorden voor. Blijf vooral altijd vechten en geniet van de kleine dingen!

Mijn moeder was dit jaar gediagnosticeerd met borstkanker, maar is ondertussen weer fulltime aan het werk. Ik hoop echt dat het voor jou ook zo moge zijn. :(:)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:46

Heel veel sterkte!! :(

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:46

vind het knap dat je er zo over denkt. het is toch enorm ingrijpend nieuws en toch wel fijn als je vriendinnen snel langskomen. Zelf ben ik ook alleenstaand, en heb weinig mensen waar ik echt mijn hart kan luchten. Met een relatie is het toch anders. Hopelijk heeft je bijrijder zich geen pijn gedaan en blijft ze je paardje lekker rijden. sterkte verder, en als je je hart wil luchten en er is even niemand mag je mij altijd pben.... en sterkte met het onderzoek morgen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:47

Wat vreselijk meid!
Als ik bij je in de buurt woon, pb me dan gerist voor hulp.

Heel veel sterkte de komende tijd,wat een klap zeg.

Het kan met deze situaties voorvallen dat je vrienden niet weten hoe ze hiermee om moeten gaan. Probeer ze daarin tegemoet te komen, ze in 'te begeleiden'. Klinkt wat raar gezien dit een moment is waarin jij steun nodig hebt ,maar het is voor mensen vaak confronterend. Als ze het eenmaal weten hoe jij behandeld wilt, lukt t vaak wel weer!
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 11-01-12 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:49

Ik ken je wel niet maar heel veel sterkte toegewensd. En...blijf altijd hoop houden!!!!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:50

Pfoeh meid wat een heftig bericht! Heel veel sterkte de komende tijd en ik zal voor je duimen dat alle behandeling je zo makkelijk mogelijk af gaan en maar goed aan mogen slaan!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:59

Ook ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen voor het grote gevecht dat je nog te wachten staat. Heel fijn dat je hier op Bokt een uitlaadklep gevonden hebt om de ellende wat van je af te schrijven en steun te vinden. We gaan je (op afstand) allemaal bijstaan en zullen je proberen te steunen.. :(:) Heel veel sterkte voor de onderzoeken van morgen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:01

Zeg wel even tegen je verzorgster dat ze haar best doet vooral niet iets te breken he de komende tijd :+ ;) !

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:07

Wat verschrikkelijk heftig om te horen. Ook ik wil je heel veel sterkte wensen!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:11

Heel veel sterkte!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:12

Heel veel sterkte meid! :(:)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:13

Bah bah bah wat naar.

Heel veel sterkte in de komende, zeer onzekere periode

Ik zag al dat meer mensen hun hulp hebben aangeboden. Ik weet niet waar je in de omgeving zit, ik zit in de omgeving van Tiel. Mocht je ergens hulp bij nodig hebben: Laat maar weten. En dit is niet z'on lief maar loos berichtje, ik meen het.

En ik denk een hoop bokkers met mij.

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:20

Haha.. daar zeg je me wat.. Zal het aan dr doorgeven :') .
Heb ook het verhaal gehoord nu.
Zo kennen we hem ECHT niet!!!
Ze was met hem aan het rijden en hij was heel braaf maar toen kwam een vrouw met haar fries de bak in
en ze had zo'n lampje op de frontriem van dr fries.
Dus paard ziet een zwart iets met lampje op hem af komen en schrikt zich dood (aansteller).
Vliegt er vandoor (ze was helemaal in shock, ze wist niet eens dat ie dat kón en instructrice die t zag gebeuren EN ik ook niet!)
Paard gaat recht op het hek af en toen schijnbeweging naar links maar toch naar rechts
en toen: plof zandhappen
Hij schrok zich dood, hij ging vol op de rem en keek de verzorgster aan van; wat doe je daar :') .
Gelukkig is ze er meteen op gegaan weer en absoluut niet bang ineens.
Hij is zoet, maar geen dooie.. en dat wist ze ook wel.
Bad luck.
Had met haar te doen, maar vond het wel een hilarisch verhaal en vooral omdat ie altijd zo zoet is dus).
Zo zie je maar: altijd cap op. Ook met een braaf peerd. :+

Sneeuw88 schreef:
Wat verschrikkelijk heftig om te horen. Ook ik wil je heel veel sterkte wensen!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:23

Ts je moet je niet te druk maken over de narcose, je kunt er alleen een beetje misselijk van worden na afloop, maar dat hoeft niet hoor. En als dit zo is dan krijg je medicijnen tegen de misselijkheid, dompiridom had ik, dit kreeg ik ook tijdens de chemo.
En je moet maar denken het is voor een goed doel, meer informatie krijgen na onderzoek.
De scans zijn verder niet pijnlijk, alleen moet je voor sommige wel een infuus, maar weet natuurlijk niet of jij dat ook moet. Ik heb een meerdere soorten gehad, MRI (om te zien hoe groot de tumor was, CT en botscan (om te kijken of er uitzaaiingen in de botten of organen waren), en bij de eerste 2 moest ik dacht ik bij beide een infuus, je krijgt dan contrastvloeistof ingespoten zeg maar.
En ik als angsthaas voor infusen vond het zelfs meevallen. Hoop zo dat je over een jaar of 1 a 2 ook kan zeggen voel me een stuk beter, want zoals je zegt moet je chemo en bestraling nou neem van mij aan dat het echt veel tijd kost om hiervan te herstellen.
Ik had het knobbeltje 5 juli 2010 ontdekt, en ben nu vanaf 15 augustus 2011 begonnen met een aantal uren werken en zit nu op 4 uur op ma en wo en vanaf deze week ook 2 uurtjes op dinsdag. Gaat langzaam hoor.
Maar voel me veel beter en krijg weer meer energie, sport 2 keer in de week een uurtje. Heb 2 dagen een bijrijdpaardje, want helaas is mijn eigen lieve zwarte tinkerman 20 dagen voordat ik hoorde dat ik ziek was ingeslapen.
Dus ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen voor iig morgen.
En het maakt natuurlijk helemaal niet uit dat je niet kan reageren hoor meis, je moet heel wat onder gaan en dan zul je vaak geen zin of puf hebben om te reageren.
Zou zeggen hou ons op de hoogte als je kan.