ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:24

pinuts schreef:
ik ken t wel, ik wil zelfs ook niet samenwonen.. en dat begrijpt helaas niemand.

Ik woon samen, maar kan het ook prima begrijpen als je daar geen behoefte aan hebt. Ik zie ook niet in waarom dingen voor iedereen op dezelfde manier moeten worden ingericht.

Qua kinderen: ik wil ze op dit moment niet. Of dat verandert, weet ik niet. Wel zie ik dat de mensen om me heen met kinderen het naar hun zin hebben, en de mensen zonder kinderen ook. De manier waarop en de dingen waarmee zijn echter totaal verschillend. Op dit moment ga ik dan zonder twijfel voor 'zonder kinderen' en de dingen die je dan kunt doen.

Mando

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:29

Ik riep op mijn 15e al dat ik geen kinderen wilde.
Ik vind ze leuk van een ander mar zelf niet hoor... ben een prima suikertante.

Ik heb altijd geroepen.. zolang ik de verantwoording niet voor mezelf kan dragen kan ik dat ook niet voor een kind.

Okay op een bepaalde leeftijd kan je die verantwoording wel aan maar nooit hebben mijn eierstokken gerammelt.

En ik vond een vent die het ook niet wilde waar ik al 15 jaar mee samen ben en ondertussen ben ik 45 en heb nog steeds die behoefte niet en nooit gehad....
Eigenlijk nooit commentaar op mijn keuze gehad... mijn vent heeft zich zelfs laten steriliseren om 32 jarige leeftijd.... zo overtuigd was hij er ook van.

Leef je eigen leven, en maak je eigen keuzes en als daar geen kinderen in voorkomen dan is dat zo... prima toch maar respecteer ieder zijn levenskeuze.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:35

Wat betreft de melkbar.... Als zo'n kind moet eten/drinken, dan moet er wel een gelegenheid voor zijn om dat te doen. Sommige restaurants/bedrijven/wat dan ook, hebben zo'n hok waar mensen kunnen voeden. Als dat er niet is en je borsten beginnen grondig te lekken, omdat je kind huilt omdat ie honger heeft, dan zou ik schijt hebben aan de wereld en ook gewoon mn tiet eruit trekken ;) (heb dat bij vrienden gezien en zodra die meiden een kind hoorden huilen, begonnen die borsten te lekken :D )

Maarrrr, ik vind het een heel verschil of iemand echt zo'n blote tiet eruit laat bungelen (lekker onsmakelijk), of wanneer iemand gewoon een super nette voedings bh aan heeft, met handige kleding erover en zich een beetje afschermt, waardoor je niets ziet. Want zo kan het natuurlijk ook he!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:59

Ik vind het sowieso asociaal om je baby mee te nemen naar een restaurant. Het veroorzaakt alleen maar overlast voor anderen.
Daarbij, ik neem mijn hond toch ook niet mee. Tja, dat is mijn kindje, luistert beter dan een baby en veroorzaakt minder overlast.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:04

Hier nog een die geen kinderen wil (vooralsnog). Voor mezelf vind ik het idee van een uitgelubberd lijf heulemaal niks, maar er is ook voor het kind zelf een hele grote reden om het niet te doen; want waar laat je je kind in achter mocht je komen te overlijden? Hoe lang gaat het op deze aardkloot nog goed met de mensheid? Wil ik het mijn kinderen aandoen om de puinzooi mee te maken die de mens ervan maakt? En voor de aarde; wil ik eraan bijdragen dat de mens de aarde steeds verder om zeep helpt?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:05

@HorseTopShop: Neuh, vind ik niet aso, tenzij je een kind hebt dat constant aan het krijsen is. Als je gewoon een ochtend of middag wilt shoppen en tussendoor ergens wil zitten om wat te eten, of wat te drinken, zou het van de zotte zijn als je je kind niet mee naar binnen zou kunnen nemen. Kijk, een heel 4 gangen diner met een baby erbij, dat vindt ik ook niet zo handig, maar om nou te zeggen dat het aso is om een baby mee te nemen naar een restaurant is weer het andere uiterste.... Als iedereen de hele dag maar thuis moet zitten, omdat ie een kind heeft, krijg je idd van die moeders die hier omschreven worden, van die moeders die geen leven meer hebben. ;)

@Rindin: Sommige van jou punten, zijn voor mij ook een reden waarom ik niet weet of ik wel kinderen wil.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:10

Ik ben 31 en gewenst kinderloos en heb zojuist een nieuwe afspraak gemaakt om weer een nieuwe spiraal te plaatsen...dus..... :D

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:13

Meld me bij deze aan voor dit topic. Mijn schoonmoeder is inderdaad echt zn voorbeeld die niet wil begrijpen dat ze van mij GEEN oma word. Bijna elke keer weer als ik haar zie begint ze er over. En inderdaad zijn er zo weinig mensen die niet snappen dat er ook mensen / vrouwen zijn die gewoon geen kinderen willen. Ik werk in een mannenwereld en ook daar hoor ik niks anders van 'Ja ik spreek jou over 10 jaar nog wel een keer'. Komt de oude gedachte van de middeleeuwen weer terug ofzo, vrouw staat gelijk aan mama?? :?

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:47

Lekker grof om te zeggen dat jij ze niet wilt, terwijl duizende andere vrouwen maar al te graag een kindje willen maar niet kunnen krijgen.
Kijk maar uit tegen wie je het zegt dus _-:(

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:50

Ik heb respect voor je bewuste keuze. Je hebt er beslist goed over nagedacht! Deden maar meer mensen dat...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:52

Waarom zou dat grof zijn? Is toch gewoon je eerlijke mening? Dat iemand anders ze niet kan krijgen is heel erg, maar waarom zou je zelf dan liegen dat jij ze toevallig niet wilt? Zolang je het maar op een nette manier brengt. Of ga je hetzelfde ook roepen in een topic waar iemand verkondigd dat ze zwanger is: Lekker grof hoor, zo luid van de daken schreeuwen dat het jou wel gelukt is terwijl er zoveel zijn bij wie het niet gaat...

Baby's naar openbare aangelegenheden meebrenge vind ik niet meer dan normaal, mits er rekening wordt gehouden met anderen. Zit hij ontroostbaar te krijsen, trek dan vanzelf je conclusie en stap op als het maar niet betert. Borstvoeding heel discreet zie ik ook geen graten in.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:53

HorseTopShop schreef:
Ik vind het sowieso asociaal om je baby mee te nemen naar een restaurant. Het veroorzaakt alleen maar overlast voor anderen.
Daarbij, ik neem mijn hond toch ook niet mee. Tja, dat is mijn kindje, luistert beter dan een baby en veroorzaakt minder overlast.

Nou als je je baby meeneemt naar een pannenkoeken huis o.i.d dat vind ik dan weer wel kunnen (geld overigens ook voor de hond).
Ik heb het meer met vliegtuigen, snap nog steeds niet waarom je je baby in een vliegtuig mee wilt nemen en vind dat ook best
asociaal.

@ Peppert, waarom? mensen die geen kinderen willen kunnen er toch niks aan doen dat mensen geen kinderen kunnen krijgen?
Geloof ook dat hier iemand langs kwam die geen kinderen kon krijgen en hier helemaal geen hinder van ondervond dat sommigen geen kinderen willen? Alsof je maar verplicht een kind moet krijgen, omdat andere het niet kunnen...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:53

peppert schreef:
Lekker grof om te zeggen dat jij ze niet wilt, terwijl duizende andere vrouwen maar al te graag een kindje willen maar niet kunnen krijgen.

Zolang je niet geprobeerd hebt om kinderen te krijgen, weet je niet eens of je ook tot de groep behoort waarbij zwanger worden niet lukt. Kinderen zijn een keuze, geen verplichting.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:54

Ik vind het prima als jij ze niet wilt....wat moet ik er meer van zeggen...
Maar de liefde voor een kind en van een kind is iets wat niet-ouders nooit kunnen begrijpen en dat is wel het mooiste wat er is.
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 06-01-12 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:55

peppert schreef:

IS toch niet har probleem?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:56

peppert schreef:

Dat kan best, maar in dit topic kun je verwachten dat mensen zeggen dat ze het niet willen :j

Lees het topic titel eens! Het gaat over om het géén kinderen willen.. Niet over willen én niet kunnen.

We weten allemaal dat er helaas mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen, om wat voor reden dan ook.
Dan stel ik voor dat ze niet in dit topic komen, want deze reacties zul je nou eenmaal vinden op dit topic.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:56

peppert schreef:

Lekkere respectloze reactie terug. Omdat iemand geen kinderen kan krijgen, mag ik mijn mening niet geven? Sorry maar dit zijn dictatoriale gedachten/uitlatingen.

Krijsende gillende kinderen, max 1 minuut in een openbare gelegenheid.
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 06-01-12 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:58

Ontken maar niet dat je een klap in je gezicht krijgt als je zelf moeite doet om zwanger te raken en t lukt niet en iemand anders komt langs om even te zeggen dat ze geen kinderen wilt. Dat bedoel ik er mee te zeggen, zo iemand, zeker als zij aan hormonen e.d. zit kan flink naar je uithalen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:59

Als iemand zo verzuurd is door het niet uitkomen van haar kinderwens dat ze geen respect meer voor anderen kan opbrengen of blij kan zijn voor mensen die het wel lukt, kan ik diegene missen als kiespijn. :Y)
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 06-01-12 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:59

Nou dan moet diegene maar niet in dit topic kijken. Trouwens loop ik niet steeds te verkondigen dat ik geen kinderen wil... en de anderen hier ook niet ... als er niet naar gevraagd wordt heb ik het liever ergens anders over dan kinderen krijgen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:00

peppert schreef:
Ontken maar niet dat je een klap in je gezicht krijgt als je zelf moeite doet om zwanger te raken en t lukt niet en iemand anders komt langs om even te zeggen dat ze geen kinderen wilt. Dat bedoel ik er mee te zeggen, zo iemand, zeker als zij aan hormonen e.d. zit kan flink naar je uithalen.

Ja tuurlijk krijg je een klap. Ik kan me niet voorstellen hoe dat voelt, misschien later wel als blijkt dat ik ze ook niet kan krijgen..
Maar dat is niet haar schuld. Zij kiest ervoor om geen kinderen te willen, dat is haar goed recht!

En het is haar ook goed recht om dit te zeggen, want daar is dit topic immers ook voor!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:03

peppert schreef:

En krijg je die klap in je gezicht ook niet als iemand je naaste buurt blij verkondigd dat ze na slechts een paar maanden proberen wel zwanger is en iedereen er hyper over doet? Dan kunnen we het hele onderwerp beter helemaal doodzwijgen.

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:03

Ik zeg ook niet dat het slecht is dat ze geen kinderen wilt, dat is inderdaad haar goed recht, ik zeg alleen dat ze moet oppassen tegen wie ze het zegt. Want zo had ik vorig jaar ook opeens een gesprek over kindjes, waar dus iemand bij zat en die totaal de pan uit flipte toen er werd gezegt dat iemand geen kindjes wou.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:05

Erg vervelend voor die mensen..
Maar goed, het is en blijft een keus of je ze wilt of niet wilt.

En dan komt daar nog bij of je ze wel uberhaupt kán krijgen.

Maar ik vind dat iedereen mag zeggen en uiten of je wel of geen kinderen wilt.
Dat er mensen zijn die wel willen maar niet kunnen, is erg jammer.

Maar ik vind dat je niet zo erg moet blijven hangen in dingen die je NIET kunt, je moet gaan voor dingen die je WEL kunt.
En als hun zo uit de pan flippen, dan zijn hun er duidelijk nog niet overheen.
Dat kun je iemand anders niet kwalijk nemen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:06

peppert schreef:
Ik zeg ook niet dat het slecht is dat ze geen kinderen wilt, dat is inderdaad haar goed recht, ik zeg alleen dat ze moet oppassen tegen wie ze het zegt. Want zo had ik vorig jaar ook opeens een gesprek over kindjes, waar dus iemand bij zat en die totaal de pan uit flipte toen er werd gezegt dat iemand geen kindjes wou.

Voor zo iemand zou ik geen respect meer hebben. Wat een bullsh*t dat anderen maar kids moeten maken omdat jij ze niet kan krijgen. Hoezo "je wensen op een ander projecteren" :?