Ongezonde levensstijlen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Ongezonde levensstijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:24

Die pindakaas is suikervrij (Calvé bruine dop) en kan ik prima hebben :j
M'n doel is idd niet om af te vallen, maar om m'n portemonne te sparen.

Ersina, ik heb zo m'n twijfels bij sojaproducten. Ik eet/drink het wel afentoe, maar 10 dagen per maand soja nuttigen vind ik teveel :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 09:24

Dan gewoon niks in huis halen dan kan je ook niet gaan snaaien haha :P Eieren zijn toch niet zo duur? Neem je gewoon een paar gekookte eieren, nou daar zit ik echt wel vol van!

Weet iemand een lekkere smoothie met spinazie? En kan je dan gewoon de diepvriesspinazie gebruiken?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:33

Ik zou voor verse spinazie gaan...

Ik maak geregeld fu yung hai, langzaam 3 eieren laten stollen in een goede laag arachide olie en deksel op de pan (lekker met champignons, ui of wokgroente). Gezeefde tomaten met water, wat zoetstof, peper, ketjap (er is suikerarme) gember mengen. Ei erin, mee naar je werk en zo in de magnetron.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 09:41

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:22

Nou ik heb speltbrood gehaald, vers afgebakken en erg lekker brood!

Vanmorgen ontbeten met biologische meergranen musli + noten. Weet niet wat er allemaal in zat, maar meerdere graansoorten zeg maar en nootjes en zaden...alles bij elkaar...Had het alleen niet laten wellen in water de nacht ervoor, dus gewoon meteen in de kwark gedonderd....maar dat was niet echt een succes :') Dus zal het vanavond wel even laten wellen voor morgenochtend...

gewoon in een laagje water dan toch?

M'n vriend had het vanmorgen in z'n warme melk gedaan (die moest om half 5 de deur uit) krijg net bericht van hem, dat hij nog helemaal geen honger of trek meer heeft gehad

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 09:46

haha dat klinkt goed! Ja ik zou het gewoon even in een laagje gekookt water laten wellen en dan de nootjes enzo de volgende dag erbij doen :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 09:58

In muesli zitten trouwens vaak wel meer granen dan zaden en noten dus ik zal de hoeveelheid muesli beperkt houden en de noten en zaden lekker veel :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:08

MaartPaard schreef:
Hmm klinkt heel goed! Goed idee!

Deze site kwam ik ook nog tegen: http://www.incrediblesmoothies.com

Ik was laatst aan het rondneuzen voor smoothies en kwam uit op gezonde groene smoothies.
als je dat googled krijg je een hoop! maar ook een hoop waarvoor je iets moet kopen,
maar de amerikaanse sites weergeven gewoon alle recepten op internet :) echt handig!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:10

Colway schreef:
Markt, reformwinkel, ook wel in supermarkten maar dan betaal je meer ;-) Ik ga morgen voor het eerst de markt op voor noten etc.

Lidl heeft echt heerlijke noten & vruchten muesli!!! :9

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:18

bedoel je de cruesli variant of de muesli? Die eerste hebben we gehad, was inderdaad heerlijk maar stond stijf van de suiker...

Citaat:
n muesli zitten trouwens vaak wel meer granen dan zaden en noten dus ik zal de hoeveelheid muesli beperkt houden en de noten en zaden lekker veel

ja klopt, ik wil er nog wat zaden doorheen gooien. Ben ook van plan hazelnoten en walnoten te kopen, althans ik had gisteren een zak walnoten maar die is nu al op (overigens is dat door de visite opgesnoept ;-) ) Maar wil dan voor smorgens als tussendoortje wat nootjes....Kan ook toch?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 11:32

Tuurlijk ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:50

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 12:57

mjam! Heb je hem wel eens gemaakt? En hoe smaakte ie?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:43

en dat allemaal blenderen? (da's de bedoeling toch?)

Topic kan nu beter 'gezonde levensstijlen' heten :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:45

Nee ik kwam het net tegen want check die site geregeld. Maar hij staat op de to do list :D
Mijn blender zou erin smoren overigens als je dat in 1x erin zet.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 20-12-11 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 13:46

hahaha ja inderdaad.. Heeft je vriend al honger?

Laat maar even weten als je hem hebt gemaakt! Ik ga t misschien wel in de kerstvakantie maken

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 09:49

Nou mensjes waar blijven de gezonde recepten en tips? ;)

Ik ben bijna klaar met mijn groene leem kuur, mijn huid is echt enorm aan het opknappen! :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:44

Spanizie smoothie is lekker met 1 hele banaan erdoor! Of ook nog appel of perzik erin. Gewoon 50% spinazie, 50% fruit. En dan nog wat water erbij om het wat vloeibaarder te maken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:12

owjah groene leem.....moet nog halen....

zeg wat ik wel merk...ik trek het veel langer op mijn ontbijt...normaal zat ik om haf 10 al te watertanden, nu red ik het tot de lunch (wel een appeltje tussendoor)

M'n vriend noemde het ook al.... Ben al 1,5 kg kwijt ;-) (even voor de feestdagen...want dan ga ik wel zwaar zondigen ;-) )

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 09:16

Haha zo goed bezig he! Dat is niet niks hoor die wonderontbijtjes ;) Maar inderdaad ik hou het ook altijd tot de lunch vol met zo'n ontbijtje :) Vroegr ook maar tot half 10 ofzo..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 13:57

Het topic is helaas niet meer zo up to date maar ik probeer er toch weer even leven in te blazen.

Hoe gaat het met jullie na alle feestdagen en toestanden? Hebben jullie het overleefd en zijn jullie alweer flink aan het reinigen gegaan?

Ik moet straks weer gewoon naar school, nu mijn stage bijna is afgelopen. Dan hebben we helaas niet meer zo'n luxe kantine met veel groentes en salades en lekker bruin brood. Ik ben dus op zoek naar tips voor lunchrecepten die uiterst gezond zijn, makkelijk te eten zijn en vooral makkelijk mee te nemen zijn en die dan ook nog lekker blijven.

Iemand die hier tips voor mij heeft?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:16

Ik was ziek tijden Kerst, dus niet gezond, maar voor het eerst in m'n leven ben ik afgevallen ipv aangekomen :')

Ik deed vaak gewoon een salade in een fikse broodtrommel, plastic vorkje erbij, klaar :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:56

Ik heb me op zich redelijk gedragen met Kerst, meer groente/salade gegeten dan alleen maar vlees (waar ik zo gek op ben) wel ietsje teveel gedronken *burp* ben het nieuwe jaar weer goed begonnen i.i.g. Salades, noten, zaden, fruit, speltbrood, kwark in de ochtend met een appel en wat nootjes of biologische musli met wat extra nootjes toegevoegd.

Ik ben goed op gewixht gebleven i.i.g. wil er nog 3kg af. Ga per 1 februari ook weer 2 keer per week sporten in de sportschool, dus dat moet wel goedkomen ;-)

Heb nog geen blender, daar moet ik nog achteraan ;-)

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:14

Leuk topic dit, ik hou me ook wel met voeding bezig. En dan niet om op gewicht te blijven (mensen noemen mij ook mager), maar om mezelf goed te voelen. Ik eet iedere dag groente en fruit, en slik multivitamines en visoliepillen. Ik rook helaas wel, wil er vanaf maar durf nog niet zo goed.

Nu vraag ik me ook altijd af of dingen echt wel zo gezond zijn. Zoals die verse sapjes die je in de supermarkt kunt kopen. Ik zat laatst bij de ingredienten van een pakje topvit te kijken, da's dus gewoon echt niet zo gezond als lijkt, het is gewoon zuivel met wat vezels erdoor, het fruitgehalte lag onder de 1 (!) procent.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:55

allemaal commercie inderdaad....Lekker zelf vers maken :) Staat vaak stijf van de suiker en als dat er niet inzit wel genoeg smaakversterkers etc