Sporten op de WII.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Sporten op de WII.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:49

Qua kracht en uithoudingsvermogen merk ik zeker wel verschil en het viel zelfs de fysio op dat ik soepeler was geworden. En gelukkig is dát mijn hoofdreden om te gaan sporten, niet afvallen. En eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat het gewoon wat langer duurt voordat er echt iets gebeurt qua gewicht.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:45

ik ben nu ook 3 weken fanatiek gaan sporten, maar ben ook weinig kwijt.
zat bijna op mijn 1e doel (onder de 80 komen) maar toen kwamen de feestdagen ook, dus wil het allemaal wat minder, maar nu gaat er niks van af :(

Mn active sports doet het, tenminste bij mijn vader, hij is er 2,5 uur mee bezig geweest van het weekend, maar uiteindelijk deed hij het toch.
ik was bij mijn vriend, dus ga hem vanavond even uit proberen :D

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:31

ik ben zo blij met mn spel, al 3 x een training gedaan van n half uur, dat is voorlopig ook wel genoeg.
leuk en afwisselend spel

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:07

woei! ik heb een gouden wii fit piggy :D
zo maar eens mn andere fitness spellen verder uitproberen :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:32

Das leuk! Hoe lang heb je daar voor moeten sporten?

Wat ik trouwens bij EA merk, is dat het ineens wel héél snel opbouwd. Ik zit nu halverwege de 9weken training en ineens gaat hij dingen domweg verdubbelen! Daardoor hou ik het lang niet altijd vol en moet ik smokkelen. Beetje jammer, hoop dat het beter word als we weer wat verder op weg zijn.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:39

40u :)
zit vandaag op 41 mins, met 155 kcal verbrand (volgens Wii Fit Plus dan, bij squats en lunges pak ik er altijd mn dumbells bij)

nog 45 kcal (volgens Wii Fit Plus) en ik vind t "wii fitten" mooi geweest voor vandaag, denk dat ik daarna EA Sports Active (1) ff ga proberen :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:34

Ik denk dat ik straks ook nog eens eventjes ga proberen te Wii'en. Is inmiddels al bijna een jaar niet meer gebruikt...

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:06

@Kimmikky: als jij zoveel op de wii fit plus zit kun jij misschien antwoorden op mijn vraag: wanneer krijg je er een moeilijker niveau bij?
en wat doet de gouden Piggy dan anders dan de gewone piggy?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:09

Zoals ik het nu gezien heb, zijn er van sommige dingen geen moeilijker niveau's, zoals bijvoorbeeld het steppen. Zelfs als je alleen nog maar het beginner niveau vrij hebt gespeeld, komt het keuze scherm namelijk wel meteen in beeld (je kan alleen nog niet kiezen). Oefeningen waarbij dat keuzemenu er niet is, worden dus ook niet moeilijker.
Boksen is er dus wel in gradaties, steppen dus niet.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:26

Maar, step is juist wel met gradaties toch? Dacht dat ik daarvan een niveau had vrij gespeeld, maar ben niet zeker. Heb het wel over de wii fit plus, misschien dat dit een verschil maakt? Want ik krijg bij geen enkel spel zo een keuzemenu...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:07

Bij boksen, kongfu, slalom moet je in elk geval bij het openen van het spel een gradatie in beel krijgen. Als je het goed genoeg gespeeld hebt, kan je daar dan kiezen voor beginner of advanced (of advanced plus).
Steppen een niveau vrijspelen is volgens mij alleen in de wiifit, daar speel je een tweede lever van steps vrij, maar bij de wiifitplus is die van het begin af aan vrij. Enige uitzondering is de step free: Daar kan je inderdaad kiezen.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:31

gouden piggy doet t zelfde als alle andere piggies, alleen ander kleurtje :P
vind t gewoon leuk :) , hij verandert 3x van kleur, en dit is de laatste (gok ik) :=

verder heb ik niks toe te voegen aan Lalidans bericht :)

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:39

Ah, dat beeld met gradaties is dan het beeld waar de uitleg opstaat en of je enkel het bord of nunchuk enzo ook nodig hebt?
Ik zal er eens opletten :)

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:12

Hallo mede- wii bokkers :D, leuk topic!

Ik heb sinds vandaag ( samen met mijn vriend) ook een wii met balanceboard en wii fit plus! En verder nog de spelletjes wii sports en wii play!
Vandaag al 3 kwartiertjes wii fit plus gedaan, super leuk! Ik vind de aerobic oefeningen tot nu toe het leukste, yoga lijkt me ook wel wat maar dat moet ik nog even doorkrijgen!

Even een vraagje aan de ervaren wii'ers haha, je vult in begin toch een doel in wat je wil afvallen in een bepaalde tijd? Moet je zelf in de gaten houden of je dit doel bereikt door iedere dag die body-test te doen? Want hij stelt niet echt een schema voor je op toch, hoevaak en wat en hoelang je het beste de oefeningen kunt doen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:46

@amyke: Inderdaad, dat beeld moet je hebben.

@ANOUKIEE: Je moet inderdaad zelf bepalen hoe je dat gaat doen, het enige wat hij doe is je wegen en bepalen of je op de goede weg zit of niet. En in de gaten houden of je doel (nog) wel realistisch is.

Ik wil er nog steeds iets anders bij, wiitfitplus zijn de spelletjes met eigenlijk te kort en ik vind het lastig dat je niet lekker door kan gaan, dat je steeds terug moet en moet kiezen. Dat vind ik een voordeel van EA, maar ik zou wel wat meer variatie willen hebben. Maar ik zit nog steeds te twijfelen wat..... Iemand tips?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:51

Ik heb vrijdag erop gespeeld en vond het verbluffend ! Ik heb een orthopedisch probleem (verkeerd steunen op voeten) en die balance board ontrafelde dit zowat wow ! Vanavond koop ik de wii :))
Ben enkel wat bang dat na een weekje spelen hij de kast voor lange tidj invliegt...

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:53

Ik heb de wii gehad met plus en het balance board ik had er allerlei spelletjes voor mijn favo spel was hoelahoepen (volgens mij was dat bij resort spel) maar ik had het snel gezien ik kwam er na 3 keer achter dat als je stil staat en enkel je armen beweegt hij het ook deed. Tja dan is bij mij de lol eraf dan weet je ook niet of je de oefening wel goed doet.
(Ik ben nu gaan fitnessen in de sportschool heerlijk)

En we hebben een xbox360 kinect aangeschaft. Dat is pas gaaf.

Sorry mensen maar de xbox360 met kinect is 1000x leuker dan de wii. Hier moet je namelijk wel je hele lichaam gebruiken en hij is behoorlijk nauwkeurig! Je werkt zonder controler hij registreert jou als hele controler.
Wat ik er vooral op doe is adventures en dance central 2. Voor onze dochter pas 4 jaar hebben we kinectimals en beestenbende helemaal geweldig zij kan het namelijk ook (zonder controler die je bij de wii wel nodig hebt)

Mochten er mensen zijn die twijfelen om de wii aan te schaffen kijk dan ook even naar de xbox 360

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:27

Leuk topic!
Ik heb een tijdje terug de wii fit aangeschaft, en ben er erg fanatiek mee.
Sta er toch wel bijna elke dag op :).
Het is inderdaad jammer dat de spellen kort zijn, en je dan weer een nieuwe moet kiezen.
Veel stilstaan tussendoor dus.

Wat is EA active? en hoe duur is dat spel :)?

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:00

Ik heb nog even een vraagje voor een ervaren wii'er, ik wilde net een my routine maken, maar ik kan alleen kiezen tussen yoga en muscle oefeningen klopt dit? Kun je geen aerobic oefeningen achter elkaar zetten? :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:12

Hmm, my routine heb ik eigenlijk nooit naar gekeken. Misschien toch maar eens doen. Maar ik kan je dus (nog) geen antwoord op je vraag geven. Lijkt me vreemd als het niet zou kunnen eigenlijk.

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:47

Mjetterd schreef:

Dat is meer een fitness spel, wat pittiger (en veel leuker vind ik :j )dan de wi fit plus. Hij is nu geloof ik 25 euro bij bol.com

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:06

Inderdaad alleen yoga en muscle bij my routine.

bij wii fit plus heb je nog zo'n optie, maar dat zijn kant en klaar routines

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:40

Mariska85 schreef:
Mjetterd schreef:

Dat is meer een fitness spel, wat pittiger (en veel leuker vind ik :j )dan de wi fit plus. Hij is nu geloof ik 25 euro bij bol.com

Oke :), dat is nog wel een leuke prijs!
Waar moet ik dan aan denken, meer aan de spier trainingen, of wat voor trainingen kun je dan doen?

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:11

Ik heb mijn bovenbenen goed gevoeld ja :o Ik begon gewoon met 1 training (standaard training calorieën verbranden licht) maar dat had ik beter niet kunnen doen :D Je heb een gezond hart training van 3 weken, 4x in de week en een 9 weken training ook 4x in de week maar je kan zelf ook trainingen samenstellen. Je hebt ook een hartslagmeter voor om je arm, een band om je been en er zit nog een soort van elastiek bij voor bepaalde oefeningen.Maar ik moet zeggen dat ik ook pas 1,5 week bezig ben hoor, maar het bevalt tot nu toe prima. :j Eens kijken hoelang ik dit vol ga houden :')

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:00

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer :). Zoals eerder geschreven heb ik sinds gister de wii met balanceboard en de wii fit plus. Ik ben gister en vandaag fanatiek bezig geweest maar ben er al een beetje achter gekomen dat de muscle en yoga oefeningen niks voor mij zijn. Ik ben meet van het hardlopen, de steps, hoolahoopen, fietsen, snowboarden, skieen, boksen, zal er vast nog wat vergeten zijn maar de bewegingsspelletjes dus! Helaas zijn er dit niet zoveel bij de wii fit plus.
Nu ben ik aan het denken of ik zumba moet aanschaffen om lekker te bewegen omdat ik dus niet echt van de spiertrainingen hou?
Maar ik lees hier ook veel over de active sports, zijn dit meer muscle en yoga oefeningen of meer de oefeningen waar ik van hou, wie kan me dit vertellen?