Moeders hebben korte haren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:00

suze_ schreef:
maar ik moet er niet aan denken om een man te hebben die altijd onverzorgd in een trainingsbroek rondloopt zeg := daar wordt de poes nie blij van hoor :n

Onverzorgd daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar oh god, wat wordt ik happy van mijn kerel in een trainingsbroek. :D Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik thuis het liefst in een joggingbroek rondloop met een shirtje. Maar dat is meestal na het douchen en dan ga ik natuurlijk niet meer aandacht aan mijn uiterlijk besteden voordat ik op bed ga.

Zie het liefste zelf ook moeders die er leuk uit zien! Kan me alleen wel voorstellen dat het er wel eens bij in kan schieten met een horde kids. Ik mag dus niet oordelen voordat ik er zelf aan begonnen ben.

Vienna2007

Re: Moeders hebben korte haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:22

Mijn moeder heeft 3 kinderen gebaard op de leeftijd van 22, 24 & 42, en ziet er echt zo geweldig uit, zo geweldig dat ze vaak denken dat het mijn zus is :D (Ze is nu 50).

Als ik dan dat programma "hotter then my daughter" aan het kijken was, dacht ik, wat heb ik toch een onwijs hippe moeder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:56

Nou weet je wat ik niet snap, ik ben dan pas 17 en nog lang geen moeder, maar je voelt je toch gewoon de hele dag poedersuiker als je niks aan jezelf doet? Oké, eerlijk, ik heb ook wel eens een dag dat ik op m'n joggingbroek, in een oude trui, haren in een uitgezakte knot/staart en make-up loos door het leven ga. Maar ik voel me dan ZO enorm lelijk en stom en onaantrekkelijk.. Dan zijn die 20 minuutjes tijd die ik minder kan slapen omdat ik mezelf opmaak en haren doe, me echt ZO veel meer waard dan 20 minuten meer slapen.. Mijn hele dag is er namelijk naar de klote van als ik het niet doe..

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:38

Mijn moeder is de 50 ook al gepasseerd, maar die heeft nog steeds lang haar (ongeveer tot de schouders, misschien iets verder). Ze verft het wel, dat dan wel. :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 18:50

Rebeccaa, ik kan me wel vinden in wat je zegt!
Sorry, beter 10 minuten sneller dweilen dan 10 minuten minder in de badkamer, hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:13

Zo denk ik dus ook ja! :')

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:34

tja

heb jezelf kinderen?

denk dat het er ook aan ligt hoe je zelf in je vel zit, als ik me goed voel en veel energie heb besteed ik meer aandacht aan mijn uiterlijk dan dat ik moe ben....

tja en dat aankomen als moeder is niet altijd van de chips, ik woog 63 kilo toen ik mijn vriend ontmoette, ik woog er 75 toen ik mijn eerste kind gekregen had, ik woog 70 toen ik zwanger raakte van nummer 2 en woog er 85 toen ik beviel, nu 9 weken later weeg ik er nog 80kg, ben ik kei moe van de slapeloze nachten, door mijn jongste en het gehang en getrek overdag van de oudste.
Voel ik me vreselijk onaantrekkelijk door mijn gewicht en schommel ik nog steeds door hormonen met mijn emotie's, kortom ik ben blij als ik het voor elkaar krijg om 2 kinderen te douchen, te kleden, te voeden, te entertainen en naar school te gaan of naar het cb of eventuele andere dingen waar je met ze heen moet, dat ik mijn werk kan doen, mijn huishouden en elke avond een maaltijd op tafel kan zetten.
vind het belangrijker dat mijn kinderen er goed en netjes uitzien en dat ze deaandacht krijgen die ze verdienen dan dat ik uren bezig moet zijn met mezelf, dat komt wel weer.
ik heb overigens wel lang haar, dit vind mijn vriend mooi, maar is erg onpraktisch bij kleine kinderen, het zit dan ook standaart in een staart...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:52

Fjordowner, zo'n moeder weigerde ik te worden en nog steeds. Kind is belangrijk, maar ik ben ook belangrijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:52

Rebeccaa schreef:
Nou weet je wat ik niet snap, ik ben dan pas 17 en nog lang geen moeder, maar je voelt je toch gewoon de hele dag poedersuiker als je niks aan jezelf doet? Oké, eerlijk, ik heb ook wel eens een dag dat ik op m'n joggingbroek, in een oude trui, haren in een uitgezakte knot/staart en make-up loos door het leven ga. Maar ik voel me dan ZO enorm lelijk en stom en onaantrekkelijk.. Dan zijn die 20 minuutjes tijd die ik minder kan slapen omdat ik mezelf opmaak en haren doe, me echt ZO veel meer waard dan 20 minuten meer slapen.. Mijn hele dag is er namelijk naar de klote van als ik het niet doe..

uhhhh nee

dat is misschien de leeftijd :?

:')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:55

Quellian schreef:
Fjordowner, zo'n moeder weigerde ik te worden en nog steeds. Kind is belangrijk, maar ik ben ook belangrijk.

helemaal waar,maar kan jij je rustig douchen en opmaken als je kind als een bezetene aan het krijsen is? ik niet , ik wordt daar echt peu nerveu van :=

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:05

precies ojajo dat bedoel ik dus.

nou maakte ik me nooit op, want kan er niet goed tegen, maar besteede toch wel wat meer aandacht aan mijn uiterlijk, nu is het vaak, snel spijkerbroek en trui aan, haar op een staart en tandenpoetsen en klaar is kees.

bovendien ben ik nu op een punt dat hoe ik me ook kleed en wie er ook tegen me zegt dat ik er leuk uit zie dat ik mezelf toch lelijk vind als ik in de spiegel kijk, dusss.....
wanneer dit weer een beetje op de achtergrond verdwijnt en mijn kindjes wat zelfstandiger word de aandacht naar mezelf vanzelf meer.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:14

fjordowner18 schreef:
precies ojajo dat bedoel ik dus.

nou maakte ik me nooit op, want kan er niet goed tegen, maar besteede toch wel wat meer aandacht aan mijn uiterlijk, nu is het vaak, snel spijkerbroek en trui aan, haar op een staart en tandenpoetsen en klaar is kees.

bovendien ben ik nu op een punt dat hoe ik me ook kleed en wie er ook tegen me zegt dat ik er leuk uit zie dat ik mezelf toch lelijk vind als ik in de spiegel kijk, dusss.....
wanneer dit weer een beetje op de achtergrond verdwijnt en mijn kindjes wat zelfstandiger word de aandacht naar mezelf vanzelf meer.

ik maak mij op zodra ik daar de kans voor krijg :+
maar als ik lekker thuis blijf die dag (wat regelmatig gebeurd) dan ga ik die moeite echt niet doen :n
en vaak als we weg gaan is het met man en dan heb ik alle tijd om goed te make-uppen enzo :D

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:23

als we weggaan (uitgaan) besteed ik wel aandacht aan mijn uiterlijk, maar dit gebeurt niet zo heel vaak en een spijkerbroek met truitje is ook niet lelijk ;)

maar zit nu op de bank met een joggingbroek, lang ts-shirt met trui erover en een handdoek op mijn hoofd, tja :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:27

hier idem , alleen dan geen handdoek maar een elastiek die t tot een knot zet , en man doet in zn oude sloffie lekker gezellig mee :D

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:48

Jaa!! Weet wat je bedoeld! Ik ben ook moeder nu sinds een jaar maar mijn haar kort is nog niet 1 seconden in mij opgekomen (misschien ben ik nog geen echte doorgewinterde moeder :P). Vind het 10 niks!! Maar goed iedereen moet lekker doen wat die niet laten kan. Hoewel de combi té zwaar, kort kapsel, joggingbroek én crocs ECHT verschrikkelijk is. Ik denk altijd je moet jezelf wel heeeel erg verafschuwen als je het zo ver laat komen. Vind het gewoon zielig!! Zou het nooit zo ver laten komen niet zlleen voor mijn man niet maar vooral voor mezelf niet.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:12

Ten eerste: NEE ik heb geen kinderen. Betekent dat dat ik met oogkleppen op door de wereld loop en me niet kan inleven in wat het is om kinderen te hebben? Dat ik geen mensen om mij heen ken of zie met kinderen? Dat ik niet kan observeren?

Als een arts over een ziekte in zijn lesboeken heeft gelezen (en dit is ook observeren natuurlijk) betekent dat dan dat hij het pas snapt als hij de ziekte zelf krijgt? Lekker dan.

Echt, ik kan die opmerkingen zo niet hebben. "Jij hebt geen kinderen, jij weet niks."
Gelukkig zijn er ook genoeg moeders die geen oogkleppen op hebben, en zitten er een aantal van in dit topic.

Verder vind ik Sees een held, en heb ik tot ergens pagina 5 alles gelezen maar daarna werd ik moe. :+

Nu mijn mening, en die kun je nemen voor wat het is, namelijk een mening:
Ik vind namelijk dat voor mannen en vrouwen hetzelfde moet gelden. Ik zie vaak zat mensen die niets om hun uiterlijk lijken te geven. Omdat ze denken dat ze lelijk zijn en niet mooi kunnen zijn, vaak. Er zullen ook wel andere redenen zijn (ze hebben er gewoon geen oog voor?) maar toch zie ik dat negatieve zelfbeeld het vaakst. Zonde natuurlijk, en mag je ze niet op afrekenen...

Maar mensen die daarvoor NIET dat zelfbeeld hadden... en toch na het krijgen van kinderen inderdaad ineens verslonzen en dat korte koppie doen etc., daar geldt dat natuurlijk niet voor!
Ik begrijp niet echt waarom ze dat doen. Het lijkt een soort samenlevingsbeeld te zijn.
De vader "moet" omdat hij wellicht ooit kalend zal zijn alvast zijn haar millimeteren.
De moeder "moet" haar haar korter want dat staat "vlotter" en zo hoeft ze dus minder moeite te doen om nog een beetje hip te lijken. Vaak werkt dit averechts.

Ik zie ook zat moeders die nog wel erg leuk zijn, leuker dan ik. :+

Wat ik algemeen voor mensen met of zonder kinderen wel belangrijk is, is dat je inderdaad een beetje van jezelf houdt, en dus ook een beetje moeite voor jezelf doet. Niet om die mannen achter je aan te krijgen, maar gewoon om iets leuks te kunnen zien in de spiegel.

Maar dat ben ik dan weer. Ik kijk zelf graag naar een aantrekkelijk meisje in de spiegel en ik probeer er toch wel een beetje leuk uit te zien. Ja, in spijkerbroek en AllStars maar hee, daarin zie ik er toevallig ook leuk uit. ;)
Ik kwam er van de zomer zelfs achter dat je sjans kunt hebben als je in je oude spijkerbroek met lompe dikke werkschoenen (en een laag mest erop!), je oude jas met poepvlekken en je zondagse "Ik moest eerder op dan ik had willen" haar achter op een wagen (met paard ervoor) zit.

Het hangt er maar helemaal van af of je verder ook goed voor jezelf zorgt en van jezelf houdt. Dat straal je uit. Niet die dure nieuwe jurk die je aan hebt, die draagt alleen bij. ;)

En voor mannen vind ik het ook belangrijk dat ze dus een beetje van zichzelf houden en op zichzelf letten. Ik zit nu in het derde jaar van mijn studie en jongens die aan het begin van de studie nog wel redelijk te doen waren zie ik nu uitlubberen en de korte nachten en het vele bier zijn er echt aan af te lezen. Dat is toch zonde!

Wat betreft de korte koppies heb ik hier een paar leuke:
- Kort haar moet je staan. Doet het dat niet, word je er alleen maar een agressieve tang van.
- Nee, dat is niet "lekker pittig". "Pittig" wordt te vaak gebruikt maar wil je dat wel zijn? Is "pittig" mooi, of is "pittig" iemand die fel uit de hoek komt zetten?
- Mijn moeder, oma, en al mijn tantes... allemaal kort haar en zeker van mijn jongste tante vind ik dat het haar toch al agressieve hoofd nog erger maakt... zonde! (Nu kan ze met dat haar van haar waarschijnlijk ook niet veel anders, net als mijn moeder, maar toch.)
- Stereotypen komen niet zomaar ergens vandaan, en ik ken ze dus ook: de "vlotte" moeders met hun hippe korte haar, bepaald soort kleding aan, en je kunt aan alles merken dat dit van die drukke types met (puberende?) kinderen zijn die echt nog ALLES thuis zelf doen ook. En altijd klaarstaan voor "de kids" (mogen we alsjeblieft weer gewoon onze moederstaal spreken?) etc. Dat type moeder noem ik dan ook de "soccer moms"... en ja, die hebben wel vaak kort haar.
- Niet alle soccer moms hebben kort haar, soms komt het ook nog wel een klein eindje over de oortjes, maar echt lang is het niet.
- Niet alle moeders zijn soccer moms. En niet alle kortharigen zijn moeders, of soccer moms.
- Ja, sommige mensen staat kort haar ECHT wel heel goed of zelfs beter dan lang. Ik zou het zelf alleen niet willen maar dat komt omdat dat niet bij mijn persoonlijkheid past. Laat staan dat mijn haar het pikt, maar goed.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:39

Citaat:
En altijd klaarstaan voor "de kids" (mogen we alsjeblieft weer gewoon onze moederstaal spreken?) etc. Dat type moeder noem ik dan ook de "soccer moms"...

:oo _O- :')

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:43

haha,, ik ben inmiddels 10 maanden mama, en heb behoorlijk lang haar, en ben juist weer aantrekkelijker gekleed en denk meer om mezelf en mijn uiterlijk.

dus de vlieger gaat denk ik niet voor iedere mama op :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:45

Tat_jana schreef:
haha,, ik ben inmiddels 10 maanden mama,

serieus! haha jeetje, dan hebben we elkaar of gewoon heel lang niet gezien (en gaat de tijd snel)
of je hebt snel een kunstje geflikt :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:47

ik denk dat, áls ik ooit kinderen krijg of ga trouwen oid, ik precies zo'n vrouw word zoals die hier beschreven wordt.
Ik ben doorgaans namelijk véél te lui om echt aandacht aan mn uiterlijk te besteden. Ga zonder make up de deur uit, loop ook wel eens in mn relax outfit op school (uni/hbo) rond en kam ook wel eens mn haar niet. mn haar gaat lekker makkelijk in een staart dan.
als ik in t begin een jongen bijv leer kennen doe ik wel meer moeite voor mn uiterlijk maar vaak meer omdat het dan een beetje spannend is, nieuw, etc en dan heb ik ook gewoon zin om wat make up op te doen.
Net als met uitgaan!
Maar na een tijdje word ik gewoon weer lax.

dus.. ik denk dat ik zo'n typisch 'onverzorgde' moeder word (als ik al moeder word). maar waarschijnlijk niet met kort haar (dat vindt ook mijn haar niet leuk).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:49

Ojajoh, krijsen doet die van mij niet en anders ben ik daar héél kordaat in. Gelijk opvoeden, sommige dingen is mama niet van gediend. Negeren werkt ook goed, hebben ze erg snel door. En anders hebben we nog een papa in de aanbieding!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:54

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
En altijd klaarstaan voor "de kids" (mogen we alsjeblieft weer gewoon onze moederstaal spreken?) etc. Dat type moeder noem ik dan ook de "soccer moms"...

:oo _O- :')

Hahahaha oeps betrapt! _O-

Alsnog, ik vind "de kids" zo populair staan... bah.
Net als van die mensen die overal "supeeeerrrrr" (met gooise R!) op zeggen.
Dan zeg je dus eigenlijk helemaal niks, maar je gebruikt er wel een hoop woorden bij!

Moet wel zeggen... ik zal nooit "voor mezelf" kinderen willen. Als ik een man heb waar ik veel van hou en hij wil graag kinderen dan zal ik het overwegen maar ik ga ze NIET alleen opvoeden.
Ik ben namelijk wel zo iemand die af en toe gewoon heel even een momentje alleen moet hebben... en ik kwam erachter dat zoiets met kinderen haast niet gaat. Dus de vader moet me daar wel bij gaan helpen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:56

Quellian schreef:
Ojajoh, krijsen doet die van mij niet en anders ben ik daar héél kordaat in. Gelijk opvoeden, sommige dingen is mama niet van gediend. Negeren werkt ook goed, hebben ze erg snel door. En anders hebben we nog een papa in de aanbieding!

gelijk opvoeden,.....jaja een baby van 5 maanden dus gewoon maar laten krijsen en negeren......
dies niet wijs 8)7
werkt overigens niet bij haar, gaat ze vreselijk over haar toeren
en pappa is een hard werkende man, daarom is mama nog thuis ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:58

Opeens heb je het : je word toch maar nooit moeder :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:59

Ojajoh: Als ik dat zou doen eindig ik net zoals mijn moeder.
Die wou eigenlijk ook liever werken dan kinderen, mijn vader wou kinderen, is vervolgens toen wij heel klein waren bijna nooit thuis geweest (zakenreisjes) en nu na 25 jaar huwelijk heeft ie een vriendin zonder kinderen. ;)

Zit m'n ma met de overblijfsels: ons.

Nee dank u!