Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:11

Behandelingen vind ik altijd te duur :o

Heb 1 keer een ontspanningsmassage gehad maar die vent kon z'n kop niet houden en zat maar te blaten toen hij wist dat ik van paarden hield. Ik dacht 'houd je kop vent' en bovendien vond ik het maar ge-aai, geef mij maar iets stevigers :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:12

Pure nieuwsgierigheid... Hoe staat de sauna van Leiden bekend?
Ik ben daar overigens nooit geweest; ik ben pas één keer in de sauna geweest.
Vind het naakte ervan geen probleem en ik denk dat het in principe ook niet zo een ramp moet zijn bekenden tegen te komen. Die lopen er immers hetzelfde bij als jij. :)
Ik kan me wel voorstellen dat als je écht rust wilt je gewoon geen bekenden wilt tegenkomen - maar dat is misschien niet eens saunagerelateerd. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:15

wiebke schreef:
ik maak er niet zo´n probleem van als ik ongesteld ben eigenlijk... plug erin en GAAN :) Vind het ook niet echt storend als ik ergens een touwtje voorbij zie komen...dan weet je in ieder geval zeker dat er geen flubbertjes in het water drijven!

Ik zou wel even griezelen eerlijk gezegd en ik denk zelfs opstaan uit het bubbelbad (ja ik weet het flauw...maar het idee...eigenlijk erg flauw, want zonder tampon verliezen vrouwen nog allerlei luchtjes, vocht etc)

Bah...ik ga nooit meer naar de sauna *lol*

TurdusMerula

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:18

Al die dingen he...

Je moet daar gewoon niet te veel bij nadenken. Net zoals je dat in het dagelijks leven eigenlijk ook niet doet, en er dan ook geen last van hebt... :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:32

Ik had er ook nog nooit bij stilgestaan, tot ik dit topic begon 8-) :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:45

Rebeccaa schreef:
Hoe oud waren jullie toen jullie voor het eerst naar de sauna gingen? Ik ben 17 (oké, officieel pas vanaf morgen haha) en het lijkt me echt super leuk eigenlijk! Maar ik denk dat ik m'n vriendinnen nooit mee ga krijgen :'). Als ik al zie hoe panisch die doen over dat ik moet douchen na het hockeyen, dan zie ik ze al helemaal zulke ogen krijgen: :oo Douche jij echt waar iedereen bij is? NAAKT!?
Dus dat wordt hem niet.. Moet maar eens op zoek gaan naar iemand die met me mee wilt een keertje haha. :))

Ik denk een jaar of 8?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:47

ohhhh nee ik 25 ofzo :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:56

Ik heb wel eens een behandeling gedaan. Was een zomerarrangement, 37 euro: hele dag gebruik mogen maken van alle sauna's, stoombaden, douches, onbeperkt scrubzout etc. Daarnaast een kleibehandeling (...Van dat vulkaanspul, ik wist niet waar ik het zoeken moest achteraf, blijk toch een ijzertekort te hebben. En ik ben nature al ERRUG DRUK. Moet je nagaan hoe erg ik stuiterde :') ) en ook nog een hamam behandeling. Was wel lekker :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:01

Ik vind een hamam wel een aanrader, dat is toch iets exclusiefs wat je thuis niet na kunt bootsen (een massage wel)
Neem 9 van de 10 keer geen behandeling omdat ik het gewoon te duur vind, maar soms verwen ik mezelf of wordt ik over gehaald door de bordjes als ik eenmaal bij de entree sta :+

Een behandeling die ik iedereen af kan raden is een rasul, dat vind ik werkelijk nergens op slaan :x Je scrubt je (wat je meestal in het complex ook wel kan), je krijgt een bakkie modder en dat mag je zelf aanbrengen, je stoomt wat in een cabine (ook dat kun je zonder rasulbehandeling ook wel doen) en je krijgt nog een theetje..
Dat is echt zonde van je geld vind ik!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:03

In thaliand en Bali lieten we ons om de dag ofzo een uur masseren...daar was het niet zo duur ;-)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:06

Nee, dat kost daar echt 2 á 3 euro ofzo, heb ik gehoord? :wow:

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:14

Voor de mensen die eens in het Noorden des lands willen kijken: http://www.saunahetfriesewoud.nl Niet heel groot, maar juist daarom best fijn. Plus best leuke aanbiedingen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:43

Corelli, grappig dat je dat zegt over die rasul behandeling, toevallig las ik het van de week ergens en toen ik het las dacht ik al van 'hmmmm"
Niet doen dus.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:48

Nee, zou ik niet doen :n Maar misschien dat anderen het juist wel fijn vinden?
Ik vind het in ieder geval te duur voor wat je krijgt, aangezien je alles dus zelf doet

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:59

Van de rasul kreeg ik juist een te grote hoeveelheid energie. Ik vind het ergens wel fijn hoor, zelf insmeren. Hoef het niet zo dat iemand anders aan mij borsten zit :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:01

Dat zitten ze bij de andere behandelingen als het goed is, ook niet toch? :D
bedoel meer dat ik het niet in verhouding vind.. Het enige speciale wat je eigenlijk krijgt is dat bakje klei en daar betaal je dan 20-30 euro voor :+ Dat een andere behandeling dat kost, kan ik dan nog enigszins verklaren met de personeelskosten, de rasul niet :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:26

Behandeling doe ik niet, spring daar nog wel eens onder de zonnebank. Heerlijk!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:30

Ik heb 1x een kokos-rasul gedaan. Vond ik toch wel verrassend. Eerst jezelf helemaal insmeren inderdaad, daarna kwam er stoom vanuit het plafond naar beneden waardoor het zó ongelofelijk heet werd dat ik het bijna niet meer trok ;) En toch doet het wat met je lijf, ik vond het op zich best aardig hoor :j Maar heb liever massages haha :D

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:19

Ik doe ook nooit behandeling, veel te duur, hooguit af en toe een zonnebank, maar meestal ook niet eens.

TurdusMerula, in Leiden bedoel je 5 mei denk ik. Die is niet slecht, ben ik ook wel vaker geweest. Leuke afwisselende sauna's. Alleen een beetje oubollig, beetje gedateerd. Personeel loopt in soort Hawaii pakjes, echt vreselijk := Eten is aan de dure kant en niet heel bijzonders.
Ik kan me daar prima vermaken, maar aangezien ik maar een paar keer per jaar ga, ga ik liever naar het Elysium. Gewoon net effe meer keus, sfeer en luxe. Maar stel dat ik bv eens per maand zou gaan, zou ik denk ik vaker naar Leiden gaan, lekker makkelijk dichtbij, entree is wel wat goedkoper. Gewoon eens proberen. Ik weet niet wat je normaal "gewend" bent.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:33

Thanks, ik bedoel inderdaad 5 mei.
Leiden heeft een speciaal avondtarief, dan is het best goedkoop om 'voor even' te gaan.
Mening is helder, dankjewel. :)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:43

"Voor even" zou ik het zeker doen :j

*Misschien moet ik dan zelf ook maar weer eens daar heen gaan* :o Wat is dat avondtarief?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:45

Hoe is de sfeer daar?

Tarieven weet ik niet uit mijn hoofd; je zou even op de site moeten kijken.
Je kunt er 's avonds laat nog in voor een klein bedrag. :)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:52

Sfeer is wel gemoedelijk.

We gingen meestal op vrijdag en dan waren we er rond een uur of twaalf en gingen rond negenen weer weg. Op vrijdagavond merkte je wel dat er een hoop vaste saunagangers waren en dat maakte het een soort onrustig, omdat ze elkaar kenden en erop los kletsten, dus ik weet niet of de vrijdagavond dan de meest geschikte avond is om te gaan, maar vrijdag op de dag was het altijd gewoon "gezellig" druk, af en toe zelfs rustig.

Ik vind het zwembad in het caldarium daar geweldig. Daar was het vaak rustig. Mijn moeder in de ene hoek, ik in de andere, hoofd op het randje en dan uitkijken dat je niet in slaap viel :o (want dan verzoop je := ) en de infra-rood sauna vind ik heerlijk daar, niet te warm, maar toch wel duidelijke werking.
En daar heb je 's avonds weinig aan, maar ze hebben ook een groot dakterras met hangmatten, dat verwacht je daar helemaal niet, maar is heerlijk rustig zo midden in de stad.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:51

CaRaMbA !! straks zit ik in de sauna...denkend aan flubebrtjes, vieze piemels en de rest... getsie! ( nu heb ik trouwens eens een meneer gezien die zoveel oorsmeer in zijn oor had hangen dat ie volgens mij doof was..helemaal dichtge..eh..groeit? )

zennnnnn niet teveel aan denken... vanmiddag om half vier ga ik heerlijk relaxen ZONDER flubbertjes, vieze piemels en oorsmeer! :D

Behandelingen neem ik trouwens nooit... vind ik ook veel te duur! De entree van 20 euro..okey. Wat drinken...okey. Wat eten...okey. Maar een massage van 30 euro?! neej...dat dan weer niet. Ik ben al met al meestal 35-40 euro kwijt.. en jullie??

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:55

Ik neem ook geen behandelingen meer.
Ik had vroeger een 10 ritten kaart voor de massage. Maar je ligt er bij Thermen Holiday niet rustig vind ik. Zowieso vind ik dat er teveel tijd van je daadwerkelijke massage afgaat en ik had vaak 50 minuten massage en als na 25 minuten de boel weer veranderde, werd er vaak in de kamer waar ik lag binnengelopen, omdat de masseuses geen vaste behandelkamer hebben en dachten dat de kamer vrij was. Dan was ik ook weer uit mijn relaxete sfeer wakker.
Ook had ik de ene keer een hele goede masseuse en de andere keer weer niet.

Nu ga ik naar een vaste masseuse en ben ik bijna de helft kwijt van wat ik in de sauna betaal en word ik altijd goed gemasseerd ;) .