douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:23

ik douche ook altijd savonds vlak voor het naar bed gaan, anders kan ik niet slapen.
dan doe ik ook altijd mijn haar.
als ik smiddags heb paard gereden dan snel ff mijn lijf met douchegel.

ik probeer binnen 10 minuten klaar te zijn.
ik doe eerst altijd shampoo in mijn haar, dan was ik mijn gezicht met scrub, gewoon met de handen.
dan spoel ik mijn haar uit,
dan cremespoeling erin,
dan poets ik mijn tanden :)
zonder washandje zeep ik mijn lijf in,
daarna mijn haar kammen en alles afspoelen.
ik droog wel af en doe een handdoek om mijn haar.
dan nachtcreme op en kleding voor de nacht aan doen,
dan fohn ik mijn haar en kruip op bed! :)

klaar...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:24

Ansie schreef:
Verder heb ik wel dat ik wat haren verlies tijdens het wassen van m'n haar. Omdat ik niet wil dat het putje verstopt raakt (heb lang haar), 'plak' ik het aan de muur.. vervolgens vergeet ik het eraf te halen. Gaat m'n vriend douchen: 'Angelaaaaaa, er hangen haren aan de muur! Haal WEG!!

Eindelijk iemand die in hetzelfde schuitje zit! _O- Ik heb heel lang haar, wat ook nog massaal uitvalt bij het douchen... Ik maak ook wel eens mini-'bolletjes' van m'n haar, en dan plak ik die aan de muur :') Anders zit het doucheputje in minder dan een wasbeurt al verstopt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:25

een bad vind ik zo goor.. nee de laaste keer was op vakantie paar jaar terug zon end gelopen, was alleen.. was zon groot bad.. maar ik verveel me al na 5 minuten,, endaarna moet je toch nog douchen..

Eskimo

@ ansie & Szan: :') Dat heb ik dus ook! Dacht dat ik de enige was die het aan de muur plakte en er bolletjes van maakte _O-
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 30-10-11 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Boompje1985

ik douche tja toch wel 2 keer per dag, klinkt veel maar na m'n werk maar ga ik echt niet met oud zweet m'n bed in, ik heb een hele gevoelige huid die ik wel goed schoon moet houden want mijn poriën verstoppen nogal snel en krijg dan pukkels, maar 's ochtends was ik mijn haar, het is nogal lang (zeker 60 tot 70 cm.)en dat is nat in bed niet fijn blijft overal aan plakken daarnaast blijft er ook meer vuil in zitten dan kort haar(misschien toch maar een hoofddoekje om???), na het werk douchen is echt binnen 10 min gedaan ff insoppen en klaar. ja ik doe ook 2 keer met de 2 handdoeken je bent toch al schoon als je ze gebruikt en wissel ze ook af. gebruik wel een scrubhandschoen 1 x per 2 dagen en smeer me altijd in met nivea creme na het afdrogen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:26

Oja dat ritueeltje ben ik vergeten, tijdens het wassen van m'n haar trek ik (oke klinkt pijnlijk, ik bedoel meer pluk ik) de haren uit m'n hoofd die plak ik ook op de muur en heeeelemaal aan het einde spoel ik ze weg komen ze in het putje en dat pak ik op en gooi ik weg :Y)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:27

ik ging vroeger bij mijn ouders als enige iedere zondag in bad, even het laatste genotmoment in het weekend voordat ik weer aan mn drukke stage begon :P
Verder werd het bad nooit gebruikt.
Heb zelf nu geen bad, onze badkamer is erg klein dus ook niet zo comfy.
Volgend jaar gaan we de badkamer verbouwen en dan wordt hij 2x zo groot, misschien komt er dan wel een klein hoekbad, moeten we even bekijken. Maar dan nog zou ik er maar 1x per week ingaan, lang stilzitten houd ik niet van ;)

Lang haar en verstopte putjes, praaaaat me er niet van!

Coentjuh

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:07

Ik ga ook noooooit in bad, vroegah toen ik klein was wel hoor, toen maakten mijn broertje en ik van de badparels en restjes shampoo/badschuim het volgende: Onze eigen gemaakte OEKIE DOEKIE SAP hahaha...

Ik kan ook niet zo lang stil zitten, dus hou het maar bij de douche!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:50

1. Inzepen.
2. Haar zepen.
3. Alles afspoelen.
4. Scheren.

En klaar! Daarna goed afdrogen etc! Meestal douche ik s'avonds, maar wissel het wel is af met s'ochtends!

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:52

Szan schreef:
Ansie schreef:
Verder heb ik wel dat ik wat haren verlies tijdens het wassen van m'n haar. Omdat ik niet wil dat het putje verstopt raakt (heb lang haar), 'plak' ik het aan de muur.. vervolgens vergeet ik het eraf te halen. Gaat m'n vriend douchen: 'Angelaaaaaa, er hangen haren aan de muur! Haal WEG!!

Eindelijk iemand die in hetzelfde schuitje zit! _O- Ik heb heel lang haar, wat ook nog massaal uitvalt bij het douchen... Ik maak ook wel eens mini-'bolletjes' van m'n haar, en dan plak ik die aan de muur :') Anders zit het doucheputje in minder dan een wasbeurt al verstopt.

PRECIES hetzelfde hier :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:59

Ik lees hier dat sommige mensen minimaal 1 en regelmatig 2 keer per dag douchen, dan 2 handdoeken gebruiken EN die handdoeken maar 1 keer gebruiken... Doen die mensen ook zelf hun was? En hoeveel handdoeken en washandjes hebben jullie dan wel niet? Je staat je toch helemaal het leplazerus te wassen en te vouwen dan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:59

Ik ben ook een haar aan de muur plakker! :o
Verder heb ik twee handdoeken, bij voorbaat zo ruw mogelijk. Heerlijk!!

Als ik ga douchen was ik ook altijd mn haar omdat ik het anders niet fijn vind. Heel soms wil ik nog wel eens een keer alleen conditioner gebruiken. Ik douche zo ongeveer 6 keer in de week, altijd sochtends omdat mijn haar anders overeind staat. Handdoeken doe ik zo 3x mee. Moet zelf wassen.

Doucheschuim doe ik met mn handen en dan enkel mn oksels en mn nek. (Mn benen en armen gaan anders zo jeuken). Verder 2x shampoo die ik niet in laat trekken en 1x conditioner die ik wel heel even in laat trekken. Scheren doe ik meestal zo'n 2x per week.

Voor de mensen die graag helemaal droog zijn, een tip van mijn vriend: droog je af en spring weer terug in bed. Halve minuut later ben je zo ontzettend opgedroogd. Ik vond het maar raar. :') Maar het werkt wel! Vooral als je bijvoorbeeld een panty aan wil. Dat plakt zo lekker als je benen nog net niet helemaal droog zijn.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:02

Vjestagirl schreef:
Ik lees hier dat sommige mensen minimaal 1 en regelmatig 2 keer per dag douchen, dan 2 handdoeken gebruiken EN die handdoeken maar 1 keer gebruiken... Doen die mensen ook zelf hun was? En hoeveel handdoeken en washandjes hebben jullie dan wel niet? Je staat je toch helemaal het leplazerus te wassen en te vouwen dan?

Ik zal het nóg sterker maken, mijn vriend en ik hebben allebei onze eigen kleur handdoeken. Ik wit, hij zwart. Ik heb een
witte 60 graden was, die ik minimaal 2 keer in de week moet draaien, ook ivm mijn werk-uniformen. Daar gaan mijn handdoeken
en washandjes bij. Na de tijd gaan ze in de droger en vouw ik ze zo op, daar is niets moeilijks aan hoor, ik ben binnen 5
minuten klaar.

Met de donkere 60 graden was idem, die wordt ook 2 keer per week gedraaid. Eerlijk gezegd vind ik het heerlijk als ik alles
weer kan opvouwen, en netjes in de kast kan leggen.

Ohja, zo'n 1 keer per week gaat die 60 graden was op 95 graden :).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:05

Vjestagirl schreef:

Ja, doe ik zelf met een gezin. Ach ja, een wasje hier en daar heb je er wel van :) maar dat heb ik er wel graag voor over. Niets is zo heerlijk na het douchen een schone droge handdoek te gebruiken.

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:06

Ik heb best rare douchegewoontes!

Als ik douche was ik altijd m'n haar!
Douche meestal savonds en ga dus vaak met nat haar naar bed en dat vind ik heerlijk!
Als ik de douche instap haal ik de douchekop van de stang af en ga in de douche zitten.
Ik was dus altijd zittend mijn haar haha.
Daarna doe ik gewoon m'n lijf, wel staand want dat wordt zo'n gedoe zitten.
Als ik klaar ben doe ik een handoek om m'n haar en droog me vaak niet af maar gewoon m'n badjas aan!

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:09

ik was ook zo 2x per week een witte was...vind het heerlijk een lekkere schone handdoek na het douchen ruikt zo fris!
ik zie het probleem niet zo van het wassen, in de trommel en draaien maar, drogertje aan en opvouwen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:11

- Douche normaal gezien iedere dag.
- Geen washandjes etc. soms zo'n friemelspons :')
- Was mijn haar altijd minimaal 2 keer en gooi er dan cremespoeling in zodat het lekker zacht word :')
- Vaste douchekop is ook niks voor mij, ik wil nog wel eens wat spoelen.
- Droog m'n haar af en de rest van m'n lichaam met 1 handoek.
- Ga regelmatig met nat haar naar bed waarna ik in de ochtend spijt heb.. Ben dan net een ontplofte cavia..
- Kan een uur onder de douche staan.
- Ik ga zitten als ik m'n benen scheer dat vind ik makkelijker :')
- Met een handdoek doe ik ongeveer 3 keer, ik zou gek zijn als ik elke dag een nieuwe pakte :')
Ik ben toch schoon als ik me afdroog dus waarom dan gelijk in de was?
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 30-10-11 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:12

Wij hebben een hele fijn designradiator, zoiets:

Afbeelding

Als je een handdoek daar overheen hangt issie de volgende dag helemaal prima droog en fijn.
Das wel de reden dat ik gerust 3x doe met mn handdoeken. Mijn vriend gooit die van hem hardnekkig over de badrand.
Ja dan vind ik ze na 1x al niet meer te gebruiken. :=

Balou_k schreef:

Ik ook. :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:12

Maar zeker alles in de droger, dat schiet je rekening tot het plafont?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:13

Nee hoor, valt hard mee :). Alleen die wassen gaan in de droger, de rest hang ik lekker op.

MamboBeach

Als het even kan, dan hang ik ze gewoon buiten op maar in de winter in de droger. :j

Balou_k

Iris82 schreef:
Balou_k schreef:

Ik ook. :o

Ik ben niet gek *\o/*

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:15

Ik ben met mijn ritueel 10 minuten bezig, max 15 minuten als ik ook scheer...

Over waterverspilling als je de douche al aanzet en dan pas uit gaat kleden, dat vind ik onzin, ik ga echt niet onder een koude douche staan, dus of ik me uitkleed en dan de douche aanzet of eerst de douche aan en dan uitkleden: er gaat evenveel tijd inzitten voor ik eronder sta...

Ik gebruik mijn handdoek 3 keer, dan gaat hij de was in.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:18

Balou_k schreef:
Ik ben niet gek *\o/*

Ik ben gewoon een beetje een stijve hout, daarom ga ik zitten.
Das makkelijker. :')

Dus of je bent wel gek of net zo stijf. :+

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:20

Vjestagirl schreef:

Ik was inderdaad zelf ook vaak genoeg, handdoeken ook lekker met wasverzachter EN lekker in de droger.
Wij hebben denk ik wel meer dan 30 handdoeken inderdaad.. en 20 washandjes ofzo.
We vouwen niet maar rollen op :D

Ik betaal zelf de rekening niet, maar hoor mijn ouders ook nooit klagen.
Denk dat het een kwestie is van prioriteiten stellen van rekeningen, en wat je zelf belangrijk vind, etc.
Waar wil je je geld aan uitgeven.
Ik denk dat als mijn moeder er achter komt dat ik een handdoek 2x gebruikt dat ze over haar nek gaat, serieus.

En we hebben zelfs nog een douche van 2 meter, met 2 GROTE douchekopen (regendouche) EN een handdouche. :))