Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
stef schreef:Dat het merendeel van de HIV patienten homo georienteerd zijn zegt niet dat elke homo een potentieel HIV gevaar is. En daarbij, tellen ze 3e wereld landen dan niet mee? Waar kinderen al met HIV geboren worden?
Thirty schreef:Er wordt niet eens gevraagd of je homo bent. Maar of je met mensen van hetzelfde geslacht hebt geslapen.
Derde wereld landen hebben al helemaal niets te maken met NL'ers die bloed willen geven in NL.
Stel je niet zo aan, zeg. Problemen maken die er helemaal niet zijn.
stef schreef:Lesilla... Nee, is ook zo..
Het is gewoon heel erg dubbel. Want met het uitsluiten van een hele groep mensen, sluit je ook goede donoren uit.
stef schreef:En btw: Wisselende contacten heb je onder hetero's net zo goed. Moet je die groep dan ook uitsluiten? Dan blijft er niks over....
) Citaat:Hoe voorkomt de bloedbank overdracht van HIV/AIDS?Hoe voorkomt de bloedbank overdracht van HIV/AIDS?
Elke bloedgift wordt getest op HIV (het virus dat AIDS veroorzaakt), maar deze test is tot een half jaar na het oplopen van een HIV-besmetting niet 100% betrouwbaar. Daarom kunnen sommige personen geen bloed geven.
Voor mannen geldt het volgende. Geef nooit bloed als u seks heeft gehad met een man. Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u incidenteel seks heeft gehad met een vrouw die drugs heeft gespoten of met een vrouw die HIV seropositief is of AIDS heeft. Geef ook tijdelijk 12 maanden geen bloed als u seks heeft gehad met een vrouw die afkomstig is uit een gebied waar AIDS veel voorkomt (zoals Afrika ten zuiden van de Sahara) of als u zelf gewoond heeft in zo’n gebied.
Voor vrouwen geldt het volgende. Geef nooit bloed als uw vaste partner lijdt aan hemofilie en voor 1987 met stollingspreparaten is behandeld of als uw vaste partner als man ook seks heeft gehad met een andere man. Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u incidenteel seks heeft gehad met een man die drugs heeft gespoten of met een man die HIV seropositief is of AIDS heeft of met een man die ook seks heeft gehad met een andere man. Geef ook tijdelijk 12 maanden geen bloed als u seks heeft gehad met een man die afkomstig is uit een gebied waar AIDS veel voorkomt (zoals Afrika ten zuiden van de Sahara) of als u zelf gewoond heeft in zo’n gebied.
Tenslotte geldt voor zowel mannen als vrouwen:
Geef nooit bloed als u
niet op de hoogte gesteld wilt worden van een afwijkende test
bezorgd bent over een risicodragend contact
HIV seropositief bent of AIDS heeft of als dit geldt voor uw vaste partner
drager bent van het hepatitis (geelzucht) B of C virus
of uw vaste partner ooit drugs heeft gespoten
hebt laten betalen voor seks met geld of drugs.
Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u heeft betaald voor seks of als u zich verwond heeft aan een naald of scherp voorwerp met bloed van iemand anders.

stef schreef:ja, als je het van ze weet wel ja...
En wat nou als mijn man vreemd gaat met een vrouw die allemaal wisselende contacten heeft? Ik weet dat niet (anders is het geen vreemdgaan)
Citaat:Hoe voorkomt de bloedbank overdracht van HIV/AIDS?Hoe voorkomt de bloedbank overdracht van HIV/AIDS?
Voor mannen geldt het volgende. Geef nooit bloed als u seks heeft gehad met een man. Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u incidenteel seks heeft gehad met een vrouw die drugs heeft gespoten of met een vrouw die HIV seropositief is of AIDS heeft. Geef ook tijdelijk 12 maanden geen bloed als u seks heeft gehad met een vrouw die afkomstig is uit een gebied waar AIDS veel voorkomt (zoals Afrika ten zuiden van de Sahara) of als u zelf gewoond heeft in zo’n gebied.

stef schreef:Ik blijf het toch discriminatie vinden. "Natuurlijk heeft niet iedere homo HIV" vind ik ook zo'n uitspraak waarvan ik denk...![]()
Ik denk dat er meer homo's zijn die geen HIV hebben dan die het wel hebben. Om Homo's direct aan HIV te linken vind ik eigenlijk behoorlijk ouderwets.
Daarnaast vind ik het alsof we het over een groep vee hebben ipv over mensen.
XoNo schreef:En thirty, wil jij niet zo vreselijk denigrerend doen. Houd je fatsoen of zoek een andere discussie op. Dat jij je niet gediscrimineerd voelt, betekent nog niet dat het belachelijk is als een ander zich zo wel voelt.