Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:22

sefanja schreef:
Als jij je kind echt niets mee wilt geven van nicotine, moet je een jaar van te voren stoppen....

:n zes weken. :)

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:23

beccy schreef:
Even buikenspam...
Dit was vorige week. Je begint nu toch al een klein bolletje te zien..
Afbeelding

hoeveel weken ben je nu?
nog een klein buikje zeg haha.
wel leuk al die buiken te zien
Laatst bijgewerkt door mariposa op 05-10-11 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:23

Sefanja, hoe ver ben je nu qua zwangerschap naar jou idee?
En hoezo extra controle?!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:23

Wat een moppie is Plof bo0tjeee!

@Sefanja: uit ervaring is gebleken dat ik de verzorging (paard staat sowieso volpension) sinds de komst van onze dochter niet alleen red. Sinds kort heb ik een hele fijne verzorgster/bijrijdster waardoor mijn paardje nu de aandacht en beweging kan krijgen die ze verdiend!

Borstvoeding ga ik wel weer proberen. Maar als het wederom een heel gevecht gaat worden net zoals bij onze ongeduldige dame, dan gaan we heel snel over op flessenvoeding!

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:24

Ik blijf ook zo lang mogelijk rijden, maar moet zeggen dat ik de laatste weken weinig puf gehad heb..(en geen zadel) Ben op zoek naar een barefoot zadel, maar die zijn niet zo makkelijk tweedehands te krijgen, dus misschien dat ik maar een nieuwe overweeg.
Borstvoeding ga ik ook proberen geven, dit omdat ik verschillende allergieen heb en vol sta met eczeem..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:24

Beccy, leuke buikfoto trouwens. Hoe ver ben je inderdaad? Rond de 16 weken?!

Noviceh, lief is Plofjekind he! Ik mis d'r wel hoor, maar ik weet dat het onwijs goed met d'r gaat.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:25

Ben nu 11,3 weken.. :D ;)
Laatst bijgewerkt door beccy op 05-10-11 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:26

11 weken pas. Dan zie je al best wel veel naar mijn idee. Bij mij zag je toen nog niets hoor.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:27

Ja vind ook dat je al redelijk wat ziet..Nu ben ik ook niet mager van mezelf hoor..Maar dit is wel zwangerschapsbolletje..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:29

Je ziet inderdaad een bolletje! Mijn buikje begint ook al wat te vormen, voornamelijk aan het einde van de dag :? Bij de vorige zwangerschap was er na 20 weken eindelijk een buikje te zien. Maar het schijnt normaal te zijn dat het buikje sneller groeit na de eerste.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:29

extra controle:
ik heb een miskraam gehad met 12 weken (10 jaar terug) en heb fybromyalgie, ik ben hypermobiel, ik heb een heup verschil van 4 cm... Mijn vader heeft ziekte van reiter, mijn moeder heeft een miskraam met 22 weken gehad... Mijn schoonvader heeft een gaatje tussen beide hartkamers (aangeboren), mijn man heeft hartruis bij geboorte en zware allergie...

Hoe ver ik denk dat ik ben, nog pril... 7 weken vanuit mijn berekening... en 9 weken vanuit verloskundige berekening.... maar ik kan het niet verborgen houden, mijn borsten groeien enorm hard en mijn buik was zo ongelovelijk plat en nu is het echt een heel klein bolletje.... Geloof het of niet.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:32

Bij mij was het ook al heel snel te zien hoor. Ik denk dat dat per vrouw enorm kan verschillen. Zoals ik eruit zag met 6 maanden, zo zag een collega eruit toen ze 9 maanden was. Dus niet alleen wij dames zijn mysterieus, onze lijven ook ;)

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:33

beccy schreef:
Ja vind ook dat je al redelijk wat ziet..Nu ben ik ook niet mager van mezelf hoor..Maar dit is wel zwangerschapsbolletje..

zijn het geen 2 kleintjes?

niet dat ik je dik vind hoor :P

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:34

mijn schoonzus is ook zwanger, twee weken later... Zij is zwanger van haar tweede, maar ook haar broeken gaan al te strak zitten.... Mijn borsten zijn van doperwten naar mandarijnen gegaan... Nooit vulling in bh's gehad... Wie kiest voor flessenvoeding en wie voor borst? Kunnen jullie het aub beargumenteren....

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:35

@Tweety; haha zelfde dag als ik :)
Hier is het spannend, mn moeder is 1 april jarig, mn vriend 2 april hihi..

@Sefana;
Heftig, hopelijk gaat het allemaal goed! Fijn dat je onder controle bent dan!

Over stoppen met roken en cafeine;
Ik ben echt gelijk met alles gestopt; roken/ drinken/ koffie/ cola en medicatie, tuurlijk geeft je lichaam dat een klap (heb het even best zwaar gehad, en migraine) maar het is nog altijd beter dan doorgaan.
Hoewel ieder daarin zn eigen keuze natuurlijk.

Buikfoto;
Zal ook eens postten, met 14 weken heb ik al best een flinke buik.. Kan echt al niet zonder mn positiebroek helaas (al is het stiekem wel leuk), dacht ook gelijk aan 2 maar dat is al snel met een echo weerlegd!

Borstvoeding;
Het liefste wel, puur om de voedingsstoffen en omdat het me onwijs mooi lijkt. Al zal ik waarschijnlijk terug aan medicatie moeten en dan is het voor het kindje niet goed,.. Zijn nog in dubio over wat we gaan doen en aan het kijken wat er mogelijk is..

Hier ook ziekenhuisbevalling, al een tijdje onder controle maar nog geen vaste gynacoloog, met 5 maanden krijg ik een rondleiding en gaan we echt bespreken wie er aanwezig is e.d.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:36

heb ik op vorige pagina gedaan sefanja

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:40

@ yel dat is lachen mijn moeder is namelijk ook 2 april jarig. Dus ik zou zeggen me een mooi kado me anders maar wat later. Maar dat wei ik dan waarschijnlijk niet meer.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:42

He wat leuk dit topic en zoals de TS ook al aangegeven had is het in bestaande dit soort topics hechtere banden waar je als buitenstaander amper tot niet tussen kan komen.

Maar bij deze Feliciteer ik alle dames die zwanger zijn en gun ik jullie allen op een geweldige zwangerschap zonder al teveel kwaaltjes ;) .

Wie ben ik?!
Ik ben Helena en sinds 12 mei 2010 mama geworden van een zoon Jayden, mijn uitgerekende datum was 1 mei 2010 (de dag van de arbeid, maar Jayden had zoiets van toedeledokie ga niet nu al werken, blijf lekker zitten :') ), ik zelf ben ook helemaal niet van een bevalling laten opwekken nee vind dat de natuur zijn gang moet doen, alleen als ik daarop of op Jayden had zitten wachten dan denk ik dat Jayden er lekker nog veel langer in mijn buik had blijven zitten :o . Uiteindelijk ben ik dus met 41 wkn en 4 dgn ingeleid, en geloof het of niet iedereen wbt vk/gynaecologen hadden allemaal zoiets van die heeft geen enkele puf meer om zelf te persen :o , ik had hele erge moeite met die weeën. Maar totdat het persgedeelte dus kwam keek iedereen die erbij was mij met open mond aan, daar nadat ik 4x flink te hebben geperst Jayden op mijn buik kwam :D

Over mijn zwangerschap ik heb enorm geboft want heel mijn zwangerschap heb ik geen klachten gehad/gekend, was een en al een TOP zwangerschap. En mede door mijn overgewicht ook absoluut geen problemen met zwangerschaps suiker etc.. Sterker nog ik was tijdens mijn zwangerschap enorm actief en zo fit als een hoentje.

Jayden, is zowel ons eerste meesterstuk maar ook echt ons wonderkind. Daar wij 3.5 jaar lang en experimenteren op hem hebben moeten wachten, uit mijzelf produceer ik geen eisprongen en dus dmv Clomid was het in onze 3e ronde meteen raak.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 05-10-11 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:44

ik ben niet van plan om borstvoeding te geven maar wil het nog wel met de Verloskundige overleggen dus het kan nog veranderen. Zijn er dames die ervaring hebben met een hoge bloeddruk. De laatste keer kon het nog net maar ben bang dat die vrijdag bij de controle te hoog is.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:46

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:49

Nee het is er echt maar 1!!hihi..Kan ook niet meer zonder mijn zwangerschapsbroeken hoor..Die zitten zoooo lekker..
Borstvoeding heb ik beargumenteerd een paar posten terug..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:50

Wbt hoge bloeddruk heb ik geen ervaring mee, heel mijn zwangerschap en ook aan het eind een hele nette en keurige bloeddruk.

tweetty schreef:
ik ben niet van plan om borstvoeding te geven maar wil het nog wel met de Verloskundige overleggen dus het kan nog veranderen. Zijn er dames die ervaring hebben met een hoge bloeddruk. De laatste keer kon het nog net maar ben bang dat die vrijdag bij de controle te hoog is.

Hier 8.5 maand volledig borstvoeding te hebben gegeven met een enorme moeilijke start, daar het zknh ons totaal niet bij stond en ook zomaar achter mijn rug om in het dossier geplaatst te hebben dat ik fv zou geven :?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:51

sefanja schreef:
mijn schoonzus is ook zwanger, twee weken later... Zij is zwanger van haar tweede, maar ook haar broeken gaan al te strak zitten.... Mijn borsten zijn van doperwten naar mandarijnen gegaan... Nooit vulling in bh's gehad... Wie kiest voor flessenvoeding en wie voor borst? Kunnen jullie het aub beargumenteren....

Borst tot en met een maand of 3, daarna over op fles. Omdat ik denk dat het natuurlijker is. Ofzo. Kan het niet echt uitleggen. Als het om een of andere reden niet gaat, dan is fles ook geen probleem voor mij hoor. Maar ja, eerst maar eens 'gewoon' borst proberen. Fles kan altijd nog. En andersom helaas niet :)

Edit: daarna over op fles omdat ik dan toch wel part time aan het werk wil, en m'n schoonmoeder (oppas) geen zakjes met melk wil geven :o :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:53

Welkom XfiemoX! En ik ben jarig op 12 mei ;)

Ik wil ook geen borstvoeding geven. Geen idee hoezo, maar het trekt me niet. Ik ben ook groot geworden met de fles :)
Mijn buik begint sinds 2 weken pas echt te tonen en nu gaat het heel hard, haha. Daarvoor zag ik het zelf wel een beetje, maar had van mezelf al geen strakke platte buik meer ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:56

Afbeelding
24 weken en 1 dag :) In de avond trouwens, dan ben ik toch al dikker, haha