Leven met... Rugpijn op jonge leeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leven met... Rugpijn op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:42

Dank je moonfish voor de uitleg :)
Ik ben ook een brok spanning merk ik vaak, zelfs als ik relax op de bank zit, maar als ik dus paardgereden heb is het de dag daarna een stuk minder, misschien is dat voor mij ontspanning.

Jolien, bedankt voor je tip. Zal maandag eens vragen bij de dokter, heb wel oefeningen van de fysio mee gekregen maar dit is voor de rugspieren sterker te maken, heb niet het idee dat het werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:45

Dat rugspieren sterker maken werkte bij mij ook niet, manueel werkte veel beter.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:43

Romy1234 schreef:
Dank je moonfish voor de uitleg :)
Ik ben ook een brok spanning merk ik vaak, zelfs als ik relax op de bank zit, maar als ik dus paardgereden heb is het de dag daarna een stuk minder, misschien is dat voor mij ontspanning.

Jolien, bedankt voor je tip. Zal maandag eens vragen bij de dokter, heb wel oefeningen van de fysio mee gekregen maar dit is voor de rugspieren sterker te maken, heb niet het idee dat het werkt.

Ik heb dat ook, kan er niets mee eigenlijk en heb er normaal ook geen last van.
Als ik er wel last van heb zoals eergisteren doe ik mijn tens er op maar verder geen last meer van gelukkig.
Alleen met dingen die ontspanning behoeven zoals paardrijden is het wat lastiger, maar daar heb ik een oplossing voor. :)

Spieren sterker maken heb ik geprobeerd heb 1.5 jaar echt fanatiek gesport, maar dat haalde niets uit.
Manueel hielp voor mij wel maar meer als symptoombestrijding had ik het idee.
Overigens had ik niet meer geleefd zonder mijn manueel hoor, maar dat was een soort van troubleshooten. :+
Voeding omgegooid en later mijn tens aangeschaft was voor mij de oplossing.
Ik sport ook niet meer in principe zoals ik deed en doe het er prima op. :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:59

moonfish13 schreef:
Proefblokkades vind ik wel heftig als een tens nog niet eens geprobeerd is.
Vooral omdat het bewezen niet schadelijk is.
Maargoed ik geloof dat ik toch niet op een lijn lig met de huidige medische wereld..
Als ik die had gevolgd had ik hier niet zo goed gezeten gok ik.

Na 2 proefblokkades met onduidelijke pijnverlichting, ben ik door de Maartenskliniek toch geadviseerd om een TENS te proberen. Even kijken of iemand in mijn buurt zoiets doet, is lastig zoeken op het net!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:05

Even contact op nemen met een fysiotherapeut, of een pijnpoli in het ziekenhuis :-)
Die kunnen je wat meer vertellen (ook over instellingen etc.)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 02:52

Ik meld me ook :j
Sinds ik denk nu een jaar of anderhalf (?) Steeds ergere pijn in mijn rug.
Schijnt ook in me heupen,bovenbenen en nek te zitten.
Fysio al geweest ; conclusie kleine spieren doen het niet meer ,de grote doen al het werk.
En eigenlijk geen dag zonder pijn :n ..
Ik bn pas 16 jaar dus vervelend is het zeker! (Lange schooldagen op normale stoelen zijn een ramp ;weet op het eind niet meer hoe ik beetje pijnloos kan zitten en mijn vorige bijbaantje als vakkenvuller was erg zwaar door constant te moeten staan ed)